• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najlepszy silnik roku to...

Mart
2 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najlepsze silniki są pod maskami Ferrari - na zdjęciu model 488 GTB. Najlepsze silniki są pod maskami Ferrari - na zdjęciu model 488 GTB.

Uprzedzając złośliwych, od razu wypada podać, że najlepszym silnikiem roku nie jest 1.9 TDi. 62 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata uznało, że w tym roku tytuł "International Engine of the Year" powędruje do Włoch. Do jakiej marki? Nietrudno zgadnąć.



Wyboru najlepszego silnika roku dokonuje jedno z brytyjskich czasopism motoryzacyjnych poświęconych silnikom. W ubiegłym roku zwyciężyło BMW, które odniosło sukces dzięki walorom układu hybrydowego w modelu i8. Wspomniana konstrukcja obejmuje silnik benzynowy turbo R3 1.5 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (231 KM), a do tego dochodzi jeszcze "elektryk" o mocy 131 KM, który przekazuje napęd na przednią oś za pośrednictwem dwubiegowego automatu.

Które silniki doceniono w tym roku? Międzynarodowe gremium (z udziałem jednego polskiego dziennikarza z ogólnopolskiego miesięcznika) typowało tak:

Nagroda główna: Ferrari 3.9 V8 biturbo liczba punktów: 331 zastosowanie: Ferrari 488 GTB (669 KM).

Najlepszy nowy silnik: Ferrari 3.9 V8 biturbo liczba punktów: 340 zastosowanie: Ferrari 488 GTB (669 KM).

Najlepszy silnik w dziedzinie ekologia: Tesla napęd elektryczny liczba punktów: 256 zastosowanie: Tesla S (320, 332, 422, 469, 700 KM) oraz Tesla X (332, 525 oraz 773 KM).

Najlepszy silnik sportowy: Ferrari 3.9 V8 biturbo liczba punktów: 311 zastosowanie: Ferrari 488 GTB (669 KM).

Kategoria pojemności do 1L: Ford jednostka 999 ccm EcoBoost liczba punktów: 348 zastosowanie: Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max (100, 125 KM); Fiesta Red/Black (140 KM); Mondeo, EcoSport (125 KM); Tourneo Connect/Courier (100 KM)

W kategorii najmniejszych silników wygrywa jak zawsze Ford. Jego litrowy EcoBoost to zdobywca licznych nagród. W kategorii najmniejszych silników wygrywa jak zawsze Ford. Jego litrowy EcoBoost to zdobywca licznych nagród.
Kategoria pojemności 1-1,4L: Grupa PSA silnik 1.2 PureTech liczba punktów: 228 zastosowanie: Peugeot 208 (110 KM); 308, 2008 (110, 130 KM); 3008, 5008 (130 KM); Citroen C3, C3 Picasso, C4 Cactus (110 KM); C4, DS3 (110, 130 KM); C4 Picasso, DS4 (130 KM).

Kategoria pojemności 1,4-1,8L: BMW układ hybrydowy plug-in 362 KM liczba punktów: 260 zastosowane: BMW i8.

Kategoria pojemności 1,8-2L: Mercedes-AMG 2.0 turbo liczba punktów: 209 zastosowanie: Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG (360 KM) oraz GLA45 AMG (381 KM).

Kategoria pojemności 2-2,5L: Audi 2.5 TFSI liczba punktów: 307 zastosowanie: Audi RS3 (367 KM) oraz RS Q3 (340 KM).

Kategoria pojemności 2,5-3L: Porsche 3.0 turbo liczba punktów: 252 zastosowanie: Porsche 911 Carrera i 911 Carrera 4 (370 KM), a także 911 Carrera S i 911 Carrera 4S (400 KM).

Kategoria pojemności 3-4L: Ferrari 3.9 V8 biturbo liczba punktów: 395 zastosowanie: Ferrari 488 GTB (669 KM).

Kategoria pojemności powyżej 4L: Ferrari 6.3 V12 liczba punktów: 227 zastosowanie: Ferrari F12 tdf (780 KM).
Mart

Opinie (56)

  • same turbiny (14)

    dziwne, ze w zestawieniu brakuje duzych amerykanskich wolnossacych jednostek, takich, ktore nie rozpadna sie po 100kkm

    • 28 11

    • ostatni prawdziwy silnik (6)

      V8 4.4 BMW 750i

      • 1 7

      • (5)

        750i miało V12. A 4,4 miało oznaczenie 740i. Tak było do e38. Efki maja v12 w oznaczeniu 760i

        • 7 1

        • E65 ma 4.4 V8 i oznaczenie 750i (4)

          • 0 1

          • 750i mialo w E65 4.8 V 8 (3)

            • 1 1

            • ok jednak 4.8 (2)

              • 0 0

              • 4.8, to spalanie na 10/km? :D (1)

                • 0 0

              • valvetronic vanos to nie jest dobra jdenostka

                n62 wypada słabo. Lepiej pancerny m60b40 bez vanosa 2 łańcuchy rozrządu 700k km spokojnie przejezdzisz

                • 0 0

    • najlepszy to...

      Mercedes 300D 113 KM. I tak co rok, od ponad 30 lat... wszystkie te pierdziawki ze śmigiełkami dawno rozdmucha wiatr, a 300D kręcić będzie dalej...

      • 11 1

    • a dlaczego turbiny? (5)

      ano dlatego, że znacznie szybciej osiągnąć jest maksymalny moment.
      Porównaj sobie czasy samochodów podobnej mocy, jednego wolnossącego, drugiego turbodoładowanego. Ten drugi zawsze będzie z przodu.
      Przy odpowiedniej konstrukcji i prawidłowym użytkowaniu, pół miliona kilometrów można zrobić beż poważniejszych remontów.
      Awaryjność dzisiejszych samochodów raczej ukierunkowana jest na zawodną elektronikę, więc może zrezygnować z montażu wszelkich "gadżetów" wspomagających kierowcę, począwszy od elektrycznych szyb a skończywszy na systemach wspomagających jazdę, będzie prościej i mniej awaryjne.

      • 0 0

      • jezeli mialbym do wyboru (4)

        2 litrowa jednostke wolnossaca i 1,2 turbo, to wole te 2 litry, zaluje ze chore przepisy w UE i Polsce nakladaja dodatkowy 18% podatek na pojemnosci powyzej 2 litrow, niestety producenci samochodow wiedza lepiej i nie daja nam wyboru oferujac turbokosiarki

        • 3 0

        • wolno się śmiać

          zdążyłem kupić Skodę Rapid 1.2 (75KM) bez turbo (już niedostępna jednostka), dealer (na południu Polski) proponował mi 1.2 TSI za tę samą cenę, ale jak słyszę turbo to zamiast mocniej, robi mi się słabo.

          • 1 2

        • a gdybyś miał do wyboru 2.0 wolnossące a 2.0 turbina? (2)

          tu nie chodzi o pojemność a właśnie doładowanie. Jak można uzyskać daną moc z silnika? Pojemność i większą ilość paliwa, albo powietrze i jego schłodzenie.
          Paliwo kosztuje a powietrze nie!!

          • 0 0

          • 2.0 bez turbo

            5.0 bez turbo, 0.8 bez turbo
            jakoś mam wstręt do turbosprężarek
            do kompresorów -nie - np Nissan 1.2 dig-s (s - kompresor, dig-t, t- turbina)

            wolę słabszą jednostkę ale bardziej wytrzymałą

            • 2 0

          • wtedy wybrałbym 3,2 litra 6 cylinderków i smigałbym aż miło

            • 0 0

  • To tyle (4)

    Opinia motoryzacyjnego dziennikarza na temat silnika roku...... ,, ladny silnik ,, - glosuje ,, za,,

    • 18 3

    • (3)

      Ogłada katalog i ocenia. Nawet nie słyszał jak pracuje. Trzy cylindrowe maja dźwięk silnika puszczany z głośników bo nie idzie znieść dźwięku jak tico

      • 5 0

      • mam Tico (2)

        a te nowe doładowane brzmią jak dożynane Tico

        • 5 0

        • Tico - spalanie 6l gazu :D

          • 0 0

        • Tico - pół roku jazdy z dziurawą chłodnicą i chodzi :D

          • 3 1

  • (2)

    najlepszy silnik to silnik służbowy

    • 36 1

    • najlepsza zona (1)

      To zona kolegi

      • 12 0

      • najlepszy dom

        to ten wynajmowany

        • 1 1

  • 1.9 TDI, najlepszy silnik każdego roku (1)

    Tyle w temacie, nie trzeba czytać artykułu :)

    • 30 12

    • nie przypominam sobie, żeby to była jakaś wybitna jednostka

      owszem mało awaryjna ale z drugiej strony kultura pracy to typowy traktor.

      • 8 5

  • Mondeo z silnikiem o pojemności 1 litra - to brzmi dumnie... ;-) (2)

    He, he.

    • 40 2

    • Pyr pyr pyr
      Łutututu

      • 8 1

    • Euro-szmelc :)

      • 1 0

  • A do powiedzenia zwykle mają najwięcej Mirki z wąsem, (8)

    którzy nigdy nie będą w posiadaniu żadnego auta z tymi silnikami.
    Najwyżej za dziesięć lat, a problemy macie z tego powodu jak z teściową.

    • 19 5

    • Co Ty pleciesz? Podjedź na byle parking pod supermarketem (4)

      Średni wiek eksploatowanych przez Polaków aut maleje z roku na rok. Tu trzeba głośno pośmiać się z eko-oszołomskiego trendu do down-sizingu w konstrukcji silników, bo co nadawało się do Smarta przed dekadą, dziś jest wstawiane do aut kompaktowych. Klasa premium z 999 cm3 - jak ten Mondeo to już jakiś śmiech na sali. Nie ma szans na taką samą żywotność silniczka od kosiarki, co 2.8 - 3 litrowego, wolnossącego sześciocylindrowca.

      • 10 3

      • Przeczytaj tekst że zrozumieniem

        • 1 0

      • (1)

        Mondeo to nie klasa premium. A ja nie widziałem a6 lub e klasy z silnikiem 999ccm

        • 3 2

        • A niby do jakiej klasy zalicza się?

          Średnia - wyższa (premium)- to właśnie auta rozmiaru Mondeo, Avensis, Insigni, itd.

          • 2 4

      • No i co w związku z tym, że ma 999 cm3 ?

        Ma 125 KM i to się liczy.

        • 1 2

    • Na pewno masz racje. Teściowa cie nie bije?

      • 1 2

    • (1)

      Oni oceniają pod kontem niezawodności, czyli który silnik pozwoli zamknąć licznik 3 razy, bo samochód musi być niezniszczalny xd

      • 3 1

      • kontem to sie mozesz w banku

        • 1 0

  • (3)

    Dobra, dobra...
    I tak najlepszy jest TDI!
    Brytole się nie znają.

    • 7 6

    • (2)

      Wystarczyłoby zeby zrobic głosowanie na Engine of the Year pod znanymi i cenionymi tajemniczo brzmiącymi kodami:
      GKS, GKA, GBY, GST...

      Bez napinki. :)

      • 9 4

      • GD, GA i GSP - lewy 90km/h A1 (1)

        • 7 4

        • PL lewy pas 70km zawsze

          • 1 0

  • najlepszy jest (5)

    bokser :)

    • 6 4

    • (1)

      Ale pytanie który?
      Gołota? :)

      • 2 2

      • bokser to pies, Gołota to pięściarz.

        • 2 0

    • niestey nie jest... (2)

      kultura pracy ok, ale umieszczenie tłoków w jednej osi powoduje, że wał "ciągnięty" jest w osi poziomej z maksymalną siłą, raz w lewo, raz w prawo, co powoduje szybkie zużywanie się chociażby tulei. Luzy w układzie wału to bardzo częsta wada tych silników. W konsekwencji pobieranie oleju i wywalanie uszczelki pod głowicą.
      Silnik diesla Subaru jest tego świetnym przykładem, bardziej nieudanej konstrukcji chyba jeszcze nikt nie wymyślił. Poza tym żaden innym producent samochodów na taką konstrukcję się nie decyduje, optymalną ze względu na trwałość jest konstrukcja V z kontem rozwarcia 90.

      • 4 0

      • moja (1)

        Dziewczyna też na takie rozwarcie

        • 4 1

        • Co z tego, skoro antkowy tłok ma mały skok

          • 9 0

  • pamiętajcie ropa dla biedaków (4)

    a gaz dla żebraków

    • 8 12

    • A ziemia dla ziemniaków, hough!

      • 15 0

    • (1)

      Polska dla Polaków. Anglia dla Anglików
      i Polaków!

      • 6 0

      • dumni z pochodzenia - i walić cwe*** z Andromedy

        • 0 1

    • a benzyna dla kuzyna

      • 0 0

  • najlepszy to jest polski silnik elektryczny lepszy od tesli (1)

    • 4 0

    • ...i większości Diesli

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane