Nissan Almera Tino (produkowany od 1995 do 2006) (150 opinii)

Pierwszy w historii Nissana minivan bazuje na płycie podłogowej Almery. Konkurencję ma sporą: Citroen Picasso. Opel Zafira, Renault Scenic..

Właśnie do tych konkurentów znajdziemy nawiązania w stylistyce nadwozia Nissana, chociaż charakterystyczna osłona chłodnicy ze znakiem firmowym wskazuje jednoznacznie na rodzinę Almery. Wnętrze auta pomieści 5 osób, jednakże w drugim rzędzie siedzeń pasażerowie mogą narzekać na niewielką ilość miejsca na nogi. Dużo schowków i uchwytów oraz pojemny bagażnik (440 litrów, a po złożeniu siedzeń - 880) poprawiają funkcjonalność Tino.

W Polsce oferowany jest tylko jeden silnik, 16-zaworowy ZI o pojemności 1.8 litra, należący do najnowszej serii QG. Zastosowano w nim technologię zmiennych faz rozrządu oraz system zapłonu bezpośredniego. Zapewniło to wzrost momentu przy niskich obrotach i płynny wzrost mocy w górnym zakresie prędkości obrotowej. W przedziale między 2400 a 4800 obr/min jednostka osiąga aż 97% wartości momentu obrotowego. W celu poprawienia kultury pracy zastosowano żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, nowoczesny łańcuch rozrządu, a cały zespół napędowy zawieszono na specjalnych hydraulicznych poduszkach minimalizujących przekazywanie drgań i wibracji. Silnik QG18DE spełnia przyszłościową normę emisji spalin CED IV, która zacznie obowiązywać dopiero w 2005 roku.

Bezpieczeństwo bierne w Almerze Tino to cztery poduszki powietrzne, pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa i kontrolowane strefy zgniotu. Czynne - układ ABS, elektroniczny system rozdziału sił hamowania EBD wraz ze wspomaganiem awaryjnego hamowania BA. Ponadto znajdziemy system mocowania fotelika dziecięcego - ISOFIX.

Zaletą Tino jest bogate wyposażenie seryjne, które obejmuje: klimatyzację, fabrycznie montowany system audio, immobilizer, elektrycznie opuszczane szyby, centralny zamek z systemem antynapadowym, atermiczne i elektrycznie sterowane szyby, wskaźnik temperatury zewnętrznej z cyfrowym zegarem, skórzaną kierownicę oraz aluminiowe obręcze kół.

Dane techniczne:

Silnik
poj. skok.: 1769 ccm,
moc max: 114KM / 5600 obr/min,
max moment obr: 158 Nm / 2800 obr/min

niezawodność
3.3
komfort
3.5
ekonomia
3.2
wrażenia z jazdy
3.6
Średnia ocen
3.4

Foto Moto

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Tytuł:
    Treść:
    Autor:
    E-mail (opcjonalny):
    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Opinie (razem: 150)

    Dodaj opinię

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Promocje