• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nissan X-Trail. Podobny do...

BMS
28 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Nissan X-Trail. Kiedyś był bardziej kanciasty...



To nie jest trudna zagadka. Najnowszy Nissan X-Trail jest po prostu podobny do innych Nissanów. Przypomina teraz powiększonego Qashqaia lub zmniejszone Murano. Przestronny, praktyczny, ale z niewielkim silnikiem. Jak sobie radzi?



Nissan posunął się w dość odważnym kierunku. Do tej pory X-Trail przypominał kanciaste auto terenowe, które stylem szybciej naśladowało Land Rovera Discovery niż modny crossover. To się jednak zmieniło, X-Trail stał się bardziej opływowy, podobnie jak jego dwaj pseudoterenowi bracia.

Wnętrze ? Przestronność jest wystarczająca, gdy samochodem podróżują wysokie osoby. Dotyczy to jednak dwóch pierwszych rzędów siedzeń. W trzecim, za który trzeba dopłacić 4000 zł, wygodnie będzie co najwyżej dzieciom, tyle że taka sytuacja jest typowa dla większości 7-osobowych SUVów. Po zajęciu miejsca za kierownicą od razu okazuje się że Nissan ma odpowiednie wyprofilowanie foteli, nawet po długiej podróży nie odczuwa się nadmiernego zmęczenia. Czym jeszcze zaskakuje najnowszy X-Trail ?

Samochód jest nie tylko przestronny, lecz także praktyczny. Siedzenia drugiego rzędu są składane i przesuwane. Bagażnik, a w zasadzie jego dno można zamocować na trzech różnych poziomach lub ustawić je częściowo w pionie, to zapobiega przesuwaniu się mniejszych bagaży. Jeżeli na pokładzie podróżuje siedem osób, to wtedy na walizki zostaje zaledwie 265 litrów, a to poziom samochodów miejskich. Gdy w podróż wybierze się maksymalnie pięciu pasażerów, do dyspozycji będzie już imponujące 550 l, natomiast maksymalne powiększenie części ładunkowej zmienia auto w małego dostawczaka, bo można wykorzystać aż 1982 l.

  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail


Możliwości transportowe X-Traila doceni szeroki wachlarz kierowców, natomiast osiągi zaakceptują przede wszystkim osoby, które nie spodziewają się sprinterskich czasów. Przedstawiony Nissan X-Trail wyposażony został w silnik wysokoprężny. Motor dCi skonstruowany przy współpracy z Renault, ma pojemność 1.6 litra i generuje moc 130 KM. Dzięki turbodoładowaniu kierowca pod stopą ma 320 Nm momentu obrotowego, dostępnego już przy 1750 obr./min.

Motor dCi wprawdzie pozwala na sprawną jazdę, ale nie ma co liczyć na rewelacyjne osiągi, "setkę" uzyskuje po 11,3 s. Poza tym trzeba pamiętać o tym, że w dolnym zakresie prędkości obrotowych jednostka nie ma wystarczającego wigoru i to wyraźnie czuć. Swoje robi też waga pojazdu. Na szczęście nie jest aż tak źle a to za sprawą tego że skrzynia biegów działa dość precyzyjnie i nie ma tendencji do "haczenia" biegami. Przy okazji przekonaliśmy się, że jazda na podwyższonych obrotach nie musi być okupiona wysokim spalaniem. W trakcie testu auto spaliło średnio tylko 6,2 l/100 km.

Napęd 4x4 czy też możliwość zablokowania go na stałe nie czynią z Nissana X-Traila prawdziwej terenówki, ale na łatwych bezdrożach auto poradzi sobie bez problemu. Tym bardziej że pomocą służy imponujący jak na SUV-a prześwit 210 mm. Z kolei w trakcie szybkiej jazdy po ulicach warto pamiętać, że samochód ma miękko zestrojone zawieszenie, dlatego też dynamiczne pokonywanie krętych odcinków drogi nie jest jego żywiołem. Wychylenia dość wysokiego nadwozia będą na porządku dziennym.

SUV oferowany jest w Polsce jest w trzech poziomach: Visia, Acenta i Tekna. W podstawowej wersji jest m.in.: klimatyzacja manualna, 17-calowe alufelgi, 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej LED, moduł Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę, tempomat i ogranicznik prędkości, system aktywnej kontroli zawieszenia, przesuwane i składane tylne siedzenia, czy system aranżacji przestrzeni bagażowej. Acenta może się pochwalić dodatkowo: dwustrefową automatyczną klimatyzacją, światłami przeciwmgłowymi, czujnikiem deszczu i zmierzchu, kierownicą i dźwignią zmiany pokrytą skórą, podgrzewanymi fotelami, automatycznie przyciemniającym się lusterkiem wstecznym, czy czujnikami parkowania. Poziom o nazwie Tekna obejmuje dodatkowo: reflektory w technologii Full LED, skórzaną tapicerkę, elektrykę regulacji fotela kierowcy, 19-calowymi felgami, elektrycznie otwieraną klapą kufra, inteligentny kluczyk i przycisk do uruchamiania silnika. Ceny? Tanio nie jest, wersje Visia, Acenta i Tekna z silnikiem 1.6 dCi i manualną skrzynią to katalogowo: 114 900, 124 900 i 151 900 zł.

Samochód do testów udostępniony przez Nissan Polska


Podoba ci się Nissan? Sprawdź, gdzie go kupisz w Trójmieście
BMS

Opinie (7) 4 zablokowane

  • Nowy Nissan podobny do... (1)

    Mitsubishi, Honda, Kia, Peugeot, Renault. Ogólnie SUV o kształcie mydła.

    • 18 2

    • Bardziej jest podobny do analogicznych bliźniaków Toyoty i Subaru.

      • 1 2

  • Znów normalne światła! (1)

    Wreszcie zwolnili tego jełopa, co gustował w żabach?

    • 9 2

    • Dokładnie

      Masakra...Jak ten Juke (żuk) wygląda !

      • 1 2

  • To dopiero..

    Dziennikarz nawet nie zainteresował się cennikami, bo w cenniku wersja VISIA 16dci kosztuje (z 2015 r.) 106 900 zł ale to nie zmienia faktu, że wybrałem inną markę ze względu na brak w Trójmieście normalnego dealera marki Nissan.

    • 6 0

  • Do wszystkich innych Suvów.
    Trzeba czekać, aż ta moda zniknie.

    • 3 1

  • Podobny to fiata 126p.

    Wg mnie to jest fiat 126p.

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane