• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3. Kompaktowa dusza ruchu

BawoMartDb
24 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowa Mazda 3. Volkswagen Golf i auta podobnej klasy mają się czego bać?



W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów. Tak jest w całej w Polsce, ale także w Trójmieście. Czy rzeczywiście nowa "trójka" z Hiroshimy zasługuje na same ochy i achy?



Design najnowszej Mazdy 3 Japończycy określili jako "kodo", co możemy przetłumaczyć jako "dusza ruchu". Atrakcyjne przetłoczenia, lampy jakby rozciągnięte pędem powietrza, atletyczna sylwetka o dobrze uchwyconych proporcjach. Tę filozofię projektowania, mającą podkreślać sportowy charakter Mazd i przyjemność czerpaną z jazdy, najlepiej widać chyba właśnie w nowym kompakcie z numerem 3.

W tym hatchbacku dynamiczny wygląd nadwozia dobrze współgra z nieco ascetycznym wnętrzem, gdzie wszystko jest uporządkowane, niczym w japońskim ogrodzie. Prosta obsługa multimediów za pomocą pokrętła między fotelami, dyskretne pokrętła klimatyzacji i centralnie umieszczony prędkościomierz. Deskę rozdzielczą "trójki" zaprojektowano niemal od nowa. To reakcja Mazdy na liczne głosy, że zarówno w "szóstce" jak i suvie CX5, "kodo" jest mało odczuwalne. W "trójce" nie ma już tego wrażenia. Wygodna, niska pozycja za kierownicą, dobra widoczność wnętrza, zgrabna kierownica i od razu wpadająca w rękę dźwignia skrzyni biegów zachęcają do dynamicznej jazdy.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3


W dobie silników o małych pojemnościach, których moc dopompowują kompresory i sprężarki, miło jest usłyszeć rasowy pomruk dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 165 KM, który nigdy nie słyszał o downsizingu. Harmonijnie rozwija moc, szybko wbijając się na wysokie obroty. Czuć, że największą przyjemność sprawia mu praca w okolicach czerwonego pola. Przyśpieszenie do setki Maździe 3 z tym silnikiem zajmuje 8,2 sekundy. Także dlatego, że obecna generacja modelu jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Spalanie? Nieco powyżej 9 litrów na setkę w mieście.

Mazda idzie pod prąd i turbodoładowania nie znajdziemy nie tylko w jednostce dwulitrowej o mocy 120 lub 165 KM, ale także w mniejszym, stukonnym silniku o pojemności 1,5 litra. Technologia Skyactiv ma zapewnić silnikom bezawaryjną pracę przez wiele lat.

- W tym segmencie rynku klienci zdecydowanie preferują silniki benzynowe - przyznaje Marcin KaszubowskiBMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Mazda 3 z 2,2-litrowym, 150-konnym dieslem, pojawi się w salonach dopiero za jakiś czas. Ze względu na pojemność i wyższą akcyzę ta wersja z pewnością będzie droga, w związku z czym nie wskoczy na podium pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.

Nowa Mazda 3 może się podobać nie tylko ze względu na design, ale też dobre właściwości jezdne i sportowy charakter. Zawieszenie "trójki" zestrojono dość twardo, wszystkie elementy decydujące o dobrym prowadzeniu wydają się w niej idealnie współgrać.

Przestronność wnętrza jest wystarczająca, choć w tej klasie inne modele, np. Ford Focus mają lepiej zagospodarowaną przestrzeń. Powiększony w stosunku do poprzedniczki bagażnik ma teraz 350 litrów. To dość przeciętny wynik w tej klasie.

Cennik Mazdy 3 rozpoczyna się od 62 900 zł. Tyle zapłacimy za samochód w specyfikacji SkyGO z najsłabszym, 1,5-litrowym silnikiem. Tę podstawową wersję wyposażono m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system start/stop (i-stop), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz klimatyzację manualną.

Najbogatsza wersja Mazdy 3, czyli SkyPassion ze 165-konnym silnikiem, kosztuje od 87 900 zł.
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Miałem i mam MAZDY (2)

    Byłem tez posiadaczem innych aut.
    Mazda to naprawde udane o prostej budowie i rozwiazaniach technicznych auto.(za wyjatkiem diesli)Moja była 626, kiedy ja sprzedawałem miała 200tys.Wymienione zostaly raz kable i swiece.Laczniki stabilizatorow i gumy w zawieszeniu.Była 323 jezdziła i jezdziła az rdza ja zaczeła żrec.Nastepny własciciel zrobił ja i przelatał na silniku 1.3 nastepne 150 tys.Dzis mam sportowe autko Mazdy (benzyna) i znow nie mam z nia problemow choc ma już 9 lat ale i przebieg znikomy 100tys.Na razie płace w niej za płyny,paski ,filtry klocki.
    Fakt,był cas ze rdzewiały "dziewczyny" dosc szybko.Ale jesli chodzi o normalna eksploatacje to silniki benzynowe sa trwałe i ciezkie do zajechania.
    Mam tez autko z pod innego znaku-z silnikiem diesla ,popularne w europie TDI.Zrobione 160 tys i juz wymienionych jest kilka podzespołow przy silniku i na osprzecie .Porazka.
    Nowy 6 i 3 sa po za tym sliczne i co wazne maja byc dalej bezawaryjne i rodzinne.To auta z klasa.Bezawaryjne,bezpieczne,czesto bardzo dobrze wyposazone i jedyne w swoim rodzaju.A po za tym lubie jesć RYŻ

    • 13 3

    • Gdyby tylko te cienkie japońskie blaszki wytrzymywały tyle, co silniki. Żaden golf nie miałby szans. A tak na polskiej prowincji rządzi niepodzielnie golf. Niestety

      • 2 2

    • Madzia

      Ja kupiłem swoja Madzie diesel 2,5 letnia z przebiegiem 150tys jeździłem 3 lata zrobiłem kolejne 90tys wymieniam tylko 2 razy rozrząd i jedno łożysko tylnego kola i to wszystko. o dziwo przy tym przebiegu zawieszenie jeszcze było w znośnym stanie. Fakt blachy może i cienkie, wnętrze nieco spartańskie (japonce tak maja), ale mechanika bez zarzutu niskie spalanie i madzie trzymają cenę.
      Moja była całkowicie wykonana w Japonii w fabryce Hiroshimie podobno te produkowane w Hiszpani tak dobre nie są

      • 3 1

  • Bardzo mi się podoba (2)

    tylko szkoda, że taka czarna w środku -tego nie znoszę !! Nie kupiłabym auta , które w środku jest czarne.
    A jeśli całość jest produkowana w Japonii to wielki plus! Jeżdżę japońskim samochodem...zegarek szwajcarski))

    • 6 5

    • Podpaski chińskie

      • 4 0

    • zal

      i co z tego to sa tylko mity japoński i szwajcarski już nie znaczy dobry

      • 2 1

  • Kółka

    Co mi się w niej "nie podoba" to mogłyby być lepsze felgi... a tak pozatym to +++..

    • 1 1

  • deszczyk pada,wietrzyk wieje ,mazda stoi i rdzewieje..............

    • 7 4

  • Aktualnie jeżdżę poprzedniczką (1)

    Póki co 80 tys. km - wymiana żarówki. Silnik bez turbo, na łańcuchu, myślę że jeszcze zrobi drugie i trzecie tyle. Jak tak dalej się będzie sprawować, to raczej nie będę sprzedawać. Do tego nadal prezentuje się świetnie, lepiej niż większość aut, które weszły na rynek w ostatnim roku-dwóch.

    Z minusów - przeciętne fotele, cienkie blachy (może nie tyle pod względem oporów przy prędkości autostradowej, bo jest ok, ale niestety słychać każde odbicie kamyczka, a powłoka jest cienka i się robi kuku).

    • 2 5

    • nic ?

      a klocki, tarcze, olej silnikowy, drążki itp. ?

      • 0 1

  • mps

    Czekam na wersje MPS! Na pewno będzie świetnie wyglądać.
    Na zakup takiej 3. MPS niestety sobie poczekam conajmniej 5-6 lat, jak będzie na rynku wtórnym.

    • 1 5

  • Co za auto! (1)

    Prowadziłam ją kilka dni temu - cudo! Zamówiłam, oczywiście czerwoną i muszę czekać do marca 14. Jest śliczna!

    • 2 0

    • mazda 3

      Lili od czwartku właśnie taką jeżdżę (w automacie) rewelacyjna, nie będziesz żałować.

      • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane