- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (261 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (215 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (191 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (97 opinii)
- 5 Ile aut skonfiskowała policja? (139 opinii)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Nowa Mazda 3. Kompaktowa dusza ruchu
W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów. Tak jest w całej w Polsce, ale także w Trójmieście. Czy rzeczywiście nowa "trójka" z Hiroshimy zasługuje na same ochy i achy?
Design najnowszej Mazdy 3 Japończycy określili jako "kodo", co możemy przetłumaczyć jako "dusza ruchu". Atrakcyjne przetłoczenia, lampy jakby rozciągnięte pędem powietrza, atletyczna sylwetka o dobrze uchwyconych proporcjach. Tę filozofię projektowania, mającą podkreślać sportowy charakter Mazd i przyjemność czerpaną z jazdy, najlepiej widać chyba właśnie w nowym kompakcie z numerem 3.
W tym hatchbacku dynamiczny wygląd nadwozia dobrze współgra z nieco ascetycznym wnętrzem, gdzie wszystko jest uporządkowane, niczym w japońskim ogrodzie. Prosta obsługa multimediów za pomocą pokrętła między fotelami, dyskretne pokrętła klimatyzacji i centralnie umieszczony prędkościomierz. Deskę rozdzielczą "trójki" zaprojektowano niemal od nowa. To reakcja Mazdy na liczne głosy, że zarówno w "szóstce" jak i suvie CX5, "kodo" jest mało odczuwalne. W "trójce" nie ma już tego wrażenia. Wygodna, niska pozycja za kierownicą, dobra widoczność wnętrza, zgrabna kierownica i od razu wpadająca w rękę dźwignia skrzyni biegów zachęcają do dynamicznej jazdy.
W dobie silników o małych pojemnościach, których moc dopompowują kompresory i sprężarki, miło jest usłyszeć rasowy pomruk dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 165 KM, który nigdy nie słyszał o downsizingu. Harmonijnie rozwija moc, szybko wbijając się na wysokie obroty. Czuć, że największą przyjemność sprawia mu praca w okolicach czerwonego pola. Przyśpieszenie do setki Maździe 3 z tym silnikiem zajmuje 8,2 sekundy. Także dlatego, że obecna generacja modelu jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Spalanie? Nieco powyżej 9 litrów na setkę w mieście.
Mazda idzie pod prąd i turbodoładowania nie znajdziemy nie tylko w jednostce dwulitrowej o mocy 120 lub 165 KM, ale także w mniejszym, stukonnym silniku o pojemności 1,5 litra. Technologia Skyactiv ma zapewnić silnikom bezawaryjną pracę przez wiele lat.
- W tym segmencie rynku klienci zdecydowanie preferują silniki benzynowe - przyznaje Marcin Kaszubowski z BMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Mazda 3 z 2,2-litrowym, 150-konnym dieslem, pojawi się w salonach dopiero za jakiś czas. Ze względu na pojemność i wyższą akcyzę ta wersja z pewnością będzie droga, w związku z czym nie wskoczy na podium pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.
Nowa Mazda 3 może się podobać nie tylko ze względu na design, ale też dobre właściwości jezdne i sportowy charakter. Zawieszenie "trójki" zestrojono dość twardo, wszystkie elementy decydujące o dobrym prowadzeniu wydają się w niej idealnie współgrać.
Przestronność wnętrza jest wystarczająca, choć w tej klasie inne modele, np. Ford Focus mają lepiej zagospodarowaną przestrzeń. Powiększony w stosunku do poprzedniczki bagażnik ma teraz 350 litrów. To dość przeciętny wynik w tej klasie.
Cennik Mazdy 3 rozpoczyna się od 62 900 zł. Tyle zapłacimy za samochód w specyfikacji SkyGO z najsłabszym, 1,5-litrowym silnikiem. Tę podstawową wersję wyposażono m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system start/stop (i-stop), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz klimatyzację manualną.
Najbogatsza wersja Mazdy 3, czyli SkyPassion ze 165-konnym silnikiem, kosztuje od 87 900 zł.
Miejsca
Opinie (45) 2 zablokowane
-
2013-10-24 10:55
Golfik może jej buty czyścić. (2)
Cudo.
- 72 16
-
2013-10-24 11:01
nie wiem czemu ktoś miałby komuś buty czyścić, ale ta Mazda to faktycznie cudo
- 10 6
-
2013-12-30 22:51
mazda vs. golf
...jesli nie zardzewiwje to daje ci racje. mam 3-ke /poprzedni model 2010/
niestety mam juz wymieniane przednie drzwi (rdza)
drugi problem to spalanie, pali ok.1.5 -2.5L wiecej niz firma obiecuje.
krotko; jestem raczej zawiedziony,
ps. stary golf 1.8 brata po 220 000km. bierze mniej i nie rdzewieje- 0 0
-
2013-10-24 11:10
A dlaczgo do lasu nie wjechaliście? (2)
- 23 6
-
2013-10-24 12:09
nie było już z czym, każdy z redaktorów ma ograniczone zasoby sprzętów do wywalenia w lesie
- 6 0
-
2013-10-24 16:19
kolein narobili
- 2 0
-
2013-10-24 11:14
ehh te azjatyckie badziewia, tylko Made in Germany sie liczy (3)
- 8 95
-
2013-10-24 13:45
No niewiem czy badziewie.
Made in Germany i owszem...Zgadzam sie ,jak juz to tylko Porsze za powyzej 300tysi.Stac cie ?
Reszta to padaczka i znow pozostaje w tym segmencie Mazda!!!- 8 6
-
2013-10-24 19:13
(1)
MAm znajomego, ktory pracuje w najwiekszym serwisie mechanicznym na Pomorzu. Najwiecej aut, ktore trafiaja tam do naprawy to 2-3 letnie Audi, MErecedesy i BMW...
- 10 5
-
2013-10-25 08:44
a ja znam takiego do którego trafiają same japońce
albo takiego do którego trafiają tylko francuzy.
- 6 4
-
2013-10-24 11:31
Czy Marcin Tymiński nie jest rzecznikem konserwatora?
to nie lepiej tą robotą się zająć, by potem nie było, że niszczejącego zabytku nie zauważyli?
- 7 3
-
2013-10-24 11:32
Mazdy sa najlepsze (4)
Moim pierwszym autem w życiu była Mazda zupełnie przypadkowo byłem tak zaskoczony tym samochodem ze kolejne ze swiadomego wyboru była madzia były nie do zajechania teraz trzecie auto niestety jest francuz i przeklinam za każdym razem, kiedy nim jadę. Piękna jest ta 3 d*pke ma jak cx-5, ale i tak najładniejsze ze wszystkich dwóch generacji 3 były sedany.
- 25 7
-
2013-10-24 13:18
Przeeeestań..... (2)
Po paru latach sama rdza z mazdy zostaje, poza tym silniki a bardzo awaryjne.
- 6 10
-
2013-10-24 15:58
Ja jeżdżę mazdą od lat ...
... i nic się nie psuje, a rdzę to oglądam na innych autach. I co Ty na to?
- 5 2
-
2013-10-25 05:27
Przestan!!!
Widac golym okiem ze g.wno wiesz o MAZDOWSKICH SILNIKACH!
Odsylam cie "cracken head" do testu Auto Swiata z przed 2 lat,gdzie Mazda 1.8 benzyna przejechala 100tys km ....z jedna awaria!
W zime nakretki plastikowe na kolach przymarzly i nie mogli redaktorzy/testujacy sprawdzic cisnienia w oponach!!!!!
Ogarnij sie ,jak nie wiesz ,to nie pisz!!!- 3 1
-
2013-10-24 16:26
mazdy są trwałe
wyłączając blacharke. pierwsze 3 i 6 miały nagminnie gnijące błotniki i mnie też to spotkało (a kupowałem nówke)
- 5 2
-
2013-10-24 11:34
Kompaktowa dusza ruchu - co to za słowny lapsus??
- 9 4
-
2013-10-24 12:21
Mazda trzyma poziom (1)
Reszta nowych małych 'japońców' to wg mnie pokraki. Tył aurisa wygląda, jakby mu ktoś właśnie w niego wjechał, nowy grill w lexusach to jakiś niesmaczny żart, o nissanie szkoda nawet pisać a o subaru nie wiem za dużo, gdyż zawsze zasypiam jak je zobaczę.
- 22 8
-
2013-10-24 19:45
kup sobie
wieswagena to sie obudzisz taka to ciekawa
konstrukcja ze az dech zapiera.- 3 6
-
2013-10-24 12:28
Co lepsze? Pojemność? Czy turbo? Ano, pojemność+turbo :) (7)
Poprzednia Mazda 6 - fajne auto, przede wszystkim bardzo ładne i dobrze prowadzące się, ale jednak trochę detali w nim brakuje do europejskich standardów, więc trzeba je polubić ;) Ergonomia typowo japońska (czyli brak), wykończenie miejscami siermiężne, a w aucie za 100 kPLN brak kilku podstawowych elementów regulacyjnych, dostępnych nawet w Octavii. No i ten strach przed turbo... Kto mówi o downsizingu. Świat nie dzieli się na 2.0 bez turbo i 1.4 z turbo. Można mieć 2.0 z turbo, hehe :) Niestety poprzednia Mazda 6 z silnikiem 2.0, choć brzmi rasowo na obrotach, to podwójny wydech ma na wyrost, a powyżej 100 km/h rozpędzanie się idzie powoli - brak turbo to dla jednych zaleta, ale w ruchu drogowym zawsze wada. A poza tym - kto broni Japończykom zrobić trwałą turbinę? ;)
- 4 14
-
2013-10-24 12:37
skoro nie robią to się może nie da?
A moze trwała musi tyle kosztować, że do takich samochodzików się nie opłaca.
- 6 0
-
2013-10-24 13:14
(1)
Chcesz 2,0 czy 2,5 turbo kup Subaru, do tego prawdziwe 4x4 ( a nie dołączane elektronicznie niczym proteza) w gratisie.
- 5 1
-
2013-10-24 16:25
tylko że subaru robi fotele dla karakanów
w dłuższych trasach plecy odpadają. U nich średnia wzrostu jest dużo niższa niż u nas ale widać że producenci subaru tego nie zauważają.
- 3 1
-
2013-10-24 13:46
Sa takowe
- 0 0
-
2013-10-24 14:52
Dziwny podział tego twojego "świata" (1)
W prawdziwym świecie Mazda3 dzieli się na 2.5 l 2.0 l. Mazdaspeed3 ma silnik 2.3l turbo. Mazda6 ma 2.5 litra silnik. Rozejrzyj się trochę biedaku.
- 4 1
-
2013-10-24 16:24
jeszcze jakby dali do tego 2,5 albo 2,3 turbo naped na tyl
albo prawdziwy 4x4 a nie dołączany to ide do salonu i biore w ciemno. ale nie dadzą więc pozostanie dla mnie tylko ładnym autem rodzinnym
- 6 0
-
2013-10-24 16:21
nie ważne jak trwała ale to dodatkowy element który zawsze będzie miał
"jakąś awaryjność" a jego wymiana będzie droga.
- 5 0
-
2013-10-24 12:44
manipulacja?
"W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów"
Może dlatego, że w tej chwili tych samochodów w sprzedaży jest bardzo mało? Zobaczymy za rok...- 8 4
-
2013-10-24 13:48
Chciałem coś złośliwego napisać na temat tego auta (3)
ale za bardzo nie ma się do czego przyczepić... No może cena trochę masakryczna ale to już inna kwestia.
- 18 1
-
2013-10-24 16:58
Może do słabego \plastiki oraz design\ wnętrza ?
- 1 3
-
2013-10-24 19:24
Mazda 3 i Toyota Corolla
Mi sie duzo bardziej podoba nowa Toyota Corolla ale to kwestia gustu. Nowa Mazda 3 tez jest super ale jak na moje potrzeby ma za malo miejsca szczegolnie z tylu dlatego wybralem Corolle. PEwien jednak jestem , ze zarowno ta MAzda 3 jak i Corolla to beda hity sprzedazy. Pierwsza dla osob, ktorzy lubia sobie depnac a druga dla tych co cenia sobie komfort.
- 4 2
-
2013-10-24 19:50
Cholera, fakt, naprawdę ładna
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.