- 1 Mała uliczka, duży problem (161 opinii)
- 2 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (93 opinie)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (273 opinie)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (61 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (38 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
Tego samochodu nie trzeba nikomu przedstawiać. Najważniejsza pozycja w gamie modelowej Skody, ulubienica polskich flot, w trzeciej odsłonie trochę nie mieści się już w standardach tradycyjnego kompaktu i mierzy nieco wyżej. Czy słusznie?
9 cm dłuższa, 5 cm szersza i 11 cm wyższa. To Octavia najnowszej, trzeciej generacji. Zwarta, proporcjonalna, z ostro zarysowanymi liniami. Z tyłem, który zwłaszcza w okolicach słupka C i lampami nieco przypomina Audi. Dolny grill z przodu w kształcie plastra miodu, znaliśmy do tej pory z wersji RS. To może się podobać, chociaż praca zespołu projektowego z Mlada Boleslav, pod wodzą Josefa Kabana nie powoduje szybszego bicia serca. Nie ma w tym artyzmu, jest solidne rzemiosło.
Octavia nieco wyrasta poza swój segment. Nominalnie jest kompaktem, jednak olbrzymia pojemność bagażnika, 590 litrów i bardzo duża ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, sprawia, że samochód zerka o klasę wyżej.
Tę ambicję Octavia dodatkowo podkreśla chociażby ilością elektronicznych asystentów dostępnych dla tego modelu. Mamy więc do dyspozycji np. system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta pasa ruchu, który w razie potrzeby sam skoryguje tor jazdy, gdy kierowca przekroczy linię jezdni, system wykrywania zmęczenia u kierowcy, radar kontrolujący odstęp z funkcją awaryjnego hamowania, automatyczną zmianę świateł czy asystenta parkowania.
Gama silników nowej Octavii zaczyna się od 1.2 TSI o mocy 85 KM z manualną, pięciobiegową skrzynią. 1.2 TSI o mocy 105 KM ma już sześć biegów lub skrzynię DSG. Taką samą opcję oferuje 1.4 TSI o mocy 140 KM. Najmocniejsza, benzynowa wersja to na razie 1.8 TSI. Ma 180 KM i skrzynię DSG.
Silniki wysokoprężne to 1.6 TDI - 90 KM i skrzynia 5M oraz 1.6 TDI o mocy 110 KM ze skrzynią 6M, oraz 2.0 TDI, które ma 150 KM i skrzynię 6M lub DSG.
Nasze pierwsze wrażenia po jazdach nową Octavią? Od razu widać, że to przemyślana i dojrzała konstrukcja. Wnętrze jest dobrze wykonane, z solidnych materiałów, sprawia jednak nieco smutne wrażenie. Uwagę zwracają fotele, o wiele wygodniejsze i lepiej wyprofilowane niż w poprzednim modelu. W podstawowej wersji wyposażenia - active, nie ma poczucia, że jest to konfiguracja "oszczędnościowa". To bardziej widać z zewnątrz, głównie za sprawą stalowych obręczy, o rozmiarze 15".
Jednak nawet podstawowa wersja Octavii z silnikiem 1.2 TSI zapewnia akceptowalną dynamikę. Silnik nie sprawia wrażenia wysilonego. Octavia z dwulitrowym dieslem zapewnia bardzo dobre przyspieszenia i wzorowo współpracuje ze skrzynią biegów. DSG lubi trzymać wyższe obroty i nie zrzuca za szybko biegów na niższe. Dźwięk silnika jest całkiem przyjemny, mógłby jednak być odrobinę bardziej wyciszony.
Zawieszenie Octavii dobrze balansuje między niezbędną twardością a komfortem. To właśnie ten element, podobnie jak np. kalibracja układu kierowniczego najbardziej wskazuje na dojrzałość konstrukcji Skody, pełnymi garściami czerpiącej z rozwiązań koncernu VW. Komfort jazdy Octavią jest zbliżony do tego, który oferują modele Volkswagena. Jednak na porównania z Audi chyba jeszcze za wcześnie.
Decydującym elementem o wyborze samochodu w naszych warunkach jest jednak zawsze cena. Podstawowa wersja active z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM to wydatek 59 500 zł. 1.6 TDI o mocy 105 KM, w tej wersji kosztuje od 74 550 zł. Poniżej 80 tys. złotych możemy wybierać jeszcze w wersjach active, elegance i ambition z silnikami 1.4 TSI i 1.6 TDI. 180-konne 1.8 TSI w wersji ambition kosztuje 82 350 zł. Ceny dwulitrowego diesla o mocy 150 KM zaczynają się od 88 050 zł w wersji ambition. Topowa elegance z tym silnikiem to wydatek 92 050 zł.
Samochód waży o 102 kg mniej niż poprzedni model. 11 kg "urwano" dzięki mniejszej masie belki skrętnej.
Zawieszenie wielowahaczowe dostępne jest w modelach 1.8 TSI, z napędem 4x4 oraz RS.
Płytka indukcyjna w schowku na telefon o 20 proc. wzmacnia sygnał radiowy, gdy telefon znajduje się w schowku.
Po wyłączeniu samochodu info na wyświetlaczu przypomni o zostawionym w schowku telefonie.
Działania tempomatu nie przerywa zmiana biegów w manualnej skrzyni.
Śmietniczka w aucie ma specjalne, wymienne worki.
Bez dopłaty Octavia ma być dostępna tylko w jednym kolorze - błękitnym.
Octavia z pakietem na bezdroża ma o 1,5 cm podniesione zawieszenie i komplet osłon podwozia.
Tu znajdziesz trójmiejskie salony Skody
Opinie (110) 1 zablokowana
-
2013-03-15 15:33
widziałem to i... (7)
nic spejalnego...nuda
- 44 10
-
2013-03-15 17:37
Jak prawie wszystkie sedany
- 5 2
-
2013-03-15 20:52
Twój wpis jest za to godzien czytania kilka razy pod rząd
- 6 6
-
2013-03-15 23:02
(1)
W gaciach masz nudę.
- 3 8
-
2013-03-16 07:10
a ty w głowie
jw
- 6 0
-
2013-03-18 11:26
A jakie ma być? (2)
Czego oczekiwałeś po przerośniętym kompakcie stworzonym do wypadu po bułki? To auto nie jest projektowane, aby wzbudzać zachwyt i piać nad jego wyrafinowaną stylistyką i technicznym zaawansowaniem. Tego oczywiście chciałby producent. Ale nie dajmy się ludzie ogłupiać. To jest najzwyklejszy zlepek niskiej jakości plastików i puszkowatej blachy. Tu nie znajdziesz zamszów, drewna, czy włókna węglowego. To nie ta liga. Za 3 lata nikt się nim nawet nie obejrzy, a za 5 lat będzie pełno takich stojących po szopach i zarastających mchem na uszczelkach do wzięcia za 1/6 obecnej ceny. Tu nie ma miejsca na radość z jazdy. Tu jest czysta ekonomia. Wcisnąć kawałek odlanego seryjnie plastiku za jak największe pieniądze i wmówić, że własnie zakupiłeś wyjątkowo wyrafinowany produkt.
- 4 2
-
2013-03-18 15:17
popieram
ale mam nadzieje ze w twojej wypowiedzi nie ma kszty pogardy a to co za nia uchodzi to raczej obiektywna ocena
- 2 0
-
2013-03-18 15:18
no i czymze mialby jezdzic przecietny kowalski na codzien
wg mnie takie nudne autko to wrecz ideal. zlepek wszystkiego co niezbedne podany we w miare dobrej oprawie
- 2 0
-
2013-03-15 15:38
Z opinii na forum użytkowników i fanów Octavii (4)
Niestety, ale zatracone zostały niektóre przewagi widoczne w poprzedniej generacji. Przede wszystkim niektóre elementy wnętrza rozczarowują. Octavia II była nad wyraz nieźle wykończona i zaprojektowana, szczególnie było to widoczne porównując np. z "puszkowatym" Focusem II. Teraz cała konkurencja poszła do przodu, a Octavia III w wielu aspektach zrobiła krok wstecz w stosunku do generacji II. Także w technice. Np. W O3 wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi jest dostępne dopiero w wersjach o mocy co najmniej 150 KM (w słabszych jest prosta belka skrętna), podczas gdy w O2 każdy egzemplarz ma wielowahaczowe zawieszenie.
- 30 2
-
2013-03-15 15:42
księgowi zrobili dobrą robotę...
zaoszczędzili tu i tam...dodali kilka cm (nie widać)...i podnieśli cenę...a polaki i tak szturmem się rzucą :P
- 10 5
-
2013-03-15 16:09
nad wyraz?
daj spokoj. dobre, poprawne auto i tyle, takie samo jak megane czy focus tylko z troche wiekszym kufrem. aczkolwiek stylistycznie duzo bardziej mi sie podoba niz baloniasta poprzedniczka.
- 3 3
-
2013-03-15 20:56
No faktycznie, opinie na forum Octavii wystawiane są przez samych twardzieli. (1)
Ostatnio jeden wyskoczył z pytaniem jak polepszyć brzmienie silnika 1.4.
- 11 2
-
2013-03-17 17:47
dlatego odnies sie do powyższej opinii a nie do opinii jakiegos jak to nazywasz twardziela
- 3 0
-
2013-03-15 15:50
brzydki ,nijaki samochodzik dla kapeluszników i gości którzy mają go w firmie (1)
nikt inny nie chcialby mieć takiej szkarady
- 40 45
-
2013-03-16 16:43
ciężko dyskutować
z Tobą w kontekście Twojego Matiza z gazem...
- 8 7
-
2013-03-15 15:52
Powiem tak... (2)
za tą kasę lepiej kupić golfa IV w niezłym stanie, może być w kombi, wstawić dobry gaz i pośmigamy jeszcze kupe lat. No i ile zoszczędzone...
- 11 54
-
2013-03-16 19:38
Za dokładnie taką samą kasę można kupić nowego golfa
- 3 1
-
2013-03-18 12:24
duże te kombi
Nie widziałem jeszcze tak dużego kombi do którego zmieściłby się Golf
- 2 0
-
2013-03-15 16:26
normalni ludzie nie wstydzą się swoich aut. (5)
czego chcecie od Skody? to nie ma być prestiż, tylko auto na co dzień - praca, zakupy. o awaryjności się nie wypowiem, bo nie miałem do czynienia. ceny natomiast nie zachęcają. Jakby nie było, to Czechom możemy tylko zazdrościć, swoją szansę sprzeniewierzyliśmy.
- 78 6
-
2013-03-15 20:03
My nie mieliśmy szansy
Z pretensjami zapraszam na ul. Polanki do wąsatego.
- 10 1
-
2013-03-16 11:37
bo oni nie kupują samochodów (1)
oni kupują przedłużki do fajfusa
- 4 1
-
2013-03-17 17:48
innych mierzysz swoją miarą
- 4 2
-
2013-03-16 20:39
no niestety nawet rumunom możemy pozazdrościć. ja pier...
- 9 0
-
2013-03-18 09:42
amen
- 3 0
-
2013-03-15 16:32
cena cena cena (2)
Chora cena.KTO DA TYLE KASY,CHYBA,ZE DOSTANIE 400 TYS.
NAGRODY.Możliwy do sprzedania tylko w Warszawie.- 19 4
-
2013-03-16 19:56
"Podstawowa wersja active z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM to wydatek 59 500 zł" (1)
60 dych za takie auto to przegięta cena? daj listę alternatywnych aut w tej cenie.
- 2 5
-
2013-03-17 18:08
nie jestem fanem takich aut
ale nowa Kia Ceed jest korzystniesza. za 49900 masz podstawe ze 100 konnym silniczkiem 1.4. za 54 000 masz kombi.
- 7 1
-
2013-03-15 16:44
Szkoda :))
- 10 0
-
2013-03-15 16:57
sluzbowa octavia (4)
wiadomo, ze skodami tylko buractwo jezdzi, widac na drogach
- 21 44
-
2013-03-15 21:04
biznesmen
Mnie osobiście octavia III rozczarowała ale ktoś kto twierdzi że skodami jeżdżą buraki jest zwykłym prostakiem który w tego typu opiniach w ogóle nie powinien się udzielać - tak do do ciebie biznesmen :)
- 13 5
-
2013-03-15 21:33
sorki kolego
ale ktoś kto dyma na giełdę warzywną pełnoletnim T4 bo ma boks z kalarepą na bazarze to jeszcze nie biznesmen
- 17 2
-
2013-03-16 07:19
SKODA jest OK i tyle.
a tzw. biznesmen niech nie obraża ludzi...
- 6 2
-
2013-03-16 17:55
bogaty szejk
ja jeżdżę tylko SKODĄ !!!
- 3 3
-
2013-03-15 17:22
tył to 90% Audi A6 C6... (3)
nie mowie ze zle, moze nawet i dobrze bo ladny tyl ale widac ze lubią odkopywać starsze modele (Seat Exeo to przeciez A4 B7).
- 15 2
-
2013-03-15 17:36
A przód Lamborgini
- 8 1
-
2013-03-16 10:56
Chlopie
Wysoka piątka dla Ciebie !!!! Pierwsze co pomyslalem po zobaczeniu to ze jest to C6 ;)
- 0 1
-
2013-03-17 18:13
ale co w tym zlego?
pozdrawiam
- 2 1
-
2013-03-15 17:51
siemanko (2)
Powiem skromnie mam fiata uno 2000 r i jezdzi na glowe nie kapie i jest ok
\- 46 3
-
2013-03-15 23:07
Co najwyżej ma knuta..oby.
- 0 3
-
2013-03-16 20:42
też kupiłem uniaka i to w gazie do jazdy po mieście. musiałem tylko lepszy sygnał założyć bo jak buractwo widzi uniaka to się wciska na chama, a że przyśpieszenia to nie ma to przynajmniej sobie potrąbię :D
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.