• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa zajezdnia na południu Gdańska. Ta z al. Hallera będzie na sprzedaż

Maciej Naskręt
22 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przyszłość zajezdni autobusowej przy Hallera wydaje się przesądzona. Za pięć lat znikną stąd autobusy, a teren ma trafić do deweloperów. Przyszłość zajezdni autobusowej przy Hallera wydaje się przesądzona. Za pięć lat znikną stąd autobusy, a teren ma trafić do deweloperów.

Tramwaje i autobusy we wspólnej zajezdni, która powstanie na południowym zachodzie Gdańska - taki plan ma gdański Zakład Komunikacji Miejskiej. Skąd spółka weźmie na to pieniądze? Chce sprzedać deweloperowi 9-hektarową działkę, na której dziś znajduje się zajezdnia autobusowa przy al. Hallera.



Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku dysponuje dziś trzema zajezdniami - dwiema tramwajowymi: w Nowym Porcie zobacz na mapie Gdańskawe Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska oraz jedną autobusową przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska.

Zajezdnia tramwajowa we Wrzeszczu przechodzi właśnie modernizację, która zwiększy liczbę torów odstawczych, by zaspokoić potrzeby rosnącej floty tramwajów.



Przewoźnik ocenia jednak, że dzisiejsza infrastruktura wystarczy jedynie do lat 2019-2020 r. Później tramwajów i autobusów będzie zbyt wiele, by mogły się pomieścić w funkcjonujących dziś zajezdniach. Z tego powodu ZKM od pewnego czasu prowadzi analizy sensowności budowy nowej zajezdni. Miałaby powstać w ciągu 4-5 lat.

Tramwaje i autobusy w jednej zajezdni na południu Gdańska

Jak oceniasz pomysł budowy nowej zajezdni na południu miasta?

Nowy obiekt miałby powstać na górnym tarasie miasta.

- Rozważamy budowę nowej zajezdni na południu Gdańska. Naszym celem jest, by w nowym obiekcie nocowały jednocześnie autobusy i tramwaje. Zaoszczędzimy w ten sposób na budynkach biurowych i socjalnych dla pracowników - tłumaczy Maciej Lisicki, zastępca prezesa ZKM Gdańsk.

Zdaniem przewoźnika ulokowanie zajezdni na górnym tarasie zoptymalizuje kursowanie tramwajów i autobusów po mieście.

- Dziś pojazdy, szczególnie autobusy, muszą dojechać wczesnym rankiem do przystanków np. w Baninie. Taki kurs odbywa się praktycznie na pusto, a to kosztuje. Dopiero w drodze powrotnej pojazdy zabierają pasażerów m.in do centrum Gdańska. Nowa zajezdnia ma zminimalizować to zjawisko - tłumaczy Lisicki.

Dodatkowo obiekt musi być tak zlokalizowany, by zapewniał wyjazd na tory na ulicach miasta w dwóch kierunkach, czyli podobnie, jak jest to teraz przy obiekcie ZKM we Wrzeszczu, skąd możemy pojechać w kierunku Wrzeszcza, a dalej centrum lub Oliwy i Jelitkowa. Chodzi tu o to, by w razie zablokowania jednego kierunku tramwaje mogły dojechać na swoje trasy innym szlakiem.

Przewoźnik nie wyklucza też budowy oddzielnych zajezdni, gdyby okazało się, że nie jest w stanie pozyskać odpowiedniej działki dla wspólnego projektu. To jest jednak plan "B".

Planowane linie tramwajowe w ciągu ul. Nowej Bulońskiej i ul. Nowej Warszawskiej wraz z istniejącymi trasami na Chełmie i Morenie utworzą tramwajowy pierścień, przy którym mogłaby powstać nowa zajezdnia. Planowane linie tramwajowe w ciągu ul. Nowej Bulońskiej i ul. Nowej Warszawskiej wraz z istniejącymi trasami na Chełmie i Morenie utworzą tramwajowy pierścień, przy którym mogłaby powstać nowa zajezdnia.
Działka dla zajezdni z zasobów miejskich

ZKM planuje budowę zajezdni na miejskiej działce. Potrzeba do tego nieruchomości o powierzchni ok. 15 hektarów. Najbardziej prawdopodobną lokalizacją są tereny na granicy Ujeściska, Zaborni i Jasienia.

W ten rejon mają być w najbliższych latach doprowadzone dwie nowe trasy tramwajowe. Pierwsza pobiegnie wzdłuż planowanej ul. Nowej Bulońskiej, natomiast druga ma być zrealizowana równolegle do ul. Nowej Warszawskiej. Wspólnie stworzą one pierścień, po którym tramwaje bezpiecznie dostawałyby się do innych dzielnic miasta.

Co ciekawe, w rejonie ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska miasto posiada już działki. Istnieje też możliwość lokalizacji zajezdni przy ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, ale tam wcześniej miasto musiałoby się porozumieć z zarządcą ogródków działkowych. Sęk, że w obu tych przypadkach należałoby zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Skąd pieniądze na zajezdnię?

Niemałym wyzwaniem będzie pozyskanie środków finansowych na realizację tego projektu. Przy inwestycji będą przede wszystkim angażowane środki własne ZKM.

- Chcemy sprzedać atrakcyjny dla deweloperów teren przy zbiegu al. Hallera i ul. Chrobrego. Utrzymywanie zajezdni w tak dobrej lokalizacji zwyczajnie mija się z celem - mówi Lisicki.

Przewoźnik wstępnie przewiduje, że sprzedając zajezdnię autobusową, która położona jest na ok. 9-hektarowej działce, otrzyma środki na pokrycie kosztów budowy nowej zajezdni oraz na dodatkowe inwestycje w nowy tabor.

Przed sprzedażą tego terenu trzeba by jednak uchwalić miejscowy plan zagospodarowania miejskiego, w którym nieruchomość zostanie przeznaczona na zabudowę mieszkaniową.

W zasobach ZKM pozostaną wciąż dwie zajezdnie tramwajowe - we Wrzeszczu i w Nowym Porcie.

Na planowane przedsięwzięcie trudno będzie jednak pozyskać pieniądze z funduszy Unii Europejskiej, bo Bruksela niechętnie dorzuca się do projektów związanych z rozwojem komunikacji autobusowej. Stąd od początku ZKM Gdańsk zakłada realizację tego przedsięwzięcia z własnych zasobów.

Miejsca

Opinie (218) 4 zablokowane

  • Fajnie, a gdzie nowe ekologiczne autobusy na gaz albo na prąd z ogniwami wodorowymi??? (26)

    Tyle kasy z UE a my nie potrafimy zadbać o zdrowie mieszkańców i trujemy spalinami z ropy w centrum miasta! Polskie elektryczne autobusy solaris kupowane są przez niemieckie miasta, tylko nasza władza nie ogarnia tematu.

    • 89 81

    • (6)

      elentryczne autobusy sie nie sprawdzaja jeszcze....co chwile trzeba je ladowac....maja zasieg onolo 25 km.To jest za malo.Do tego dochodza ròzne inne problemy.Mowie z doswiadczenia w Niemczech.

      • 21 10

      • A na gaz? (5)

        "donek" pisał też o gazie, czy z takimi autobusami też są problemy?

        W ubiegłym roku Częstochowa zamówiła 40 autobusów o napędzie hybrydowym, na co nie wyda ani grosza z kasy miejskiej: na całość uzyskała dotację z programu "Gazela".

        Gdynia zamówiła 10 takich autobusów i zapłaci za nie tylko 1 mln zł zamiast 15, na resztę również otrzymała dofinansowanie.

        • 7 6

        • (3)

          a gaz od Putina i potem płacz nad "rozbiorem Polski"?

          • 14 9

          • Nie łżyj, coś ty z gazpromu? (2)

            za chwilę będzie gazoport LNG w Szczecinie i tani gaz amerykański albo z bliskiego wschodu

            • 3 2

            • (1)

              Litwini już mają swój gazoport i tani gaz importowany, my kupujemy gaz najdrożej na świecie - Rosja Putina sprzedaje go nam za 450 USD za 1 tys. m
              tym czasem importowany może być po 250 USD za tys. m

              • 4 0

              • Gaz jest tańszy od paliwa (ropy) i dużo bardziej ekologiczny - zdrowszy dla ludzi

                • 2 0

        • Ale teraz płacą za gaz więcej niż za ON

          • 0 2

    • Zastanów się jak się ma te (8)

      kilkaset autobusów do kilkuset tysięcy samochodów osobowych i odpowiedz sobie na pytanie o istotność "ekologicznych" autobusów w skali całego ruchu drogowego.

      • 14 14

      • Autobus pali 40-50 litrów ropy na 100 km (6)

        Musimy wdychać spaliny z autobusów, które palą kilka ton ropy codziennie.

        Władza ma to w d...

        A można zainwestować środki unijne

        • 13 21

        • kto ci takich glupot nagadal?

          • 14 7

        • (4)

          Przestań drzeć pałę gamoniu. A samochody osobowe to ile ton ropy spalają codziennie? Jeden autobus to kilkadziesiąt do ponad 100 miejsc, czyli odpowiednik kilkudziesięciu samochodów (przy średnim ich wykorzystaniu 1 - max 2 osoby w środku), więc policz sobie jeszcze raz co pali więcej.

          • 14 7

          • Tyle ze autobusy ma bardzo nieekologiczne silniki (3)

            Poza tym o czym tu gadać samolot pali tony nafty na godzinę.
            Kontenerowiec produkuje tyle spalin co wszystkie auta w dużym mieście.

            http://www.wykop.pl/link/263733/16-wielkich-statkow-zatruwa-srodowisko-bardziej-niz-wszystkie-samochody-swiata/

            Im większe silniki tym bardziej trują i tyle.

            • 6 14

            • Taaak, bo te wszystkie kilkunastoletnie strucle (część z wyciepanym katalizatorem) co jeżdżą po naszych drogach to mają bardzo ekologiczne silniki.

              • 10 2

            • Idiotyczne porównania

              Wiadomo, że silnik samolotu czy kontenerowca spali więcej niż auta. Jeżeli chcesz porównywać to oblicz ile zużytoby paliwa np. na transport samochodowy takiej samej ilości towaru jak kontenerowcem z Chin do Europy. A to i tak byłoby bardzo prymitywne porównanie. Trzebaby np. jeszcze policzyć jak ekologiczne jest wybudowanie i utrzymanie dróg i ich zaplecza w porównaniu do portów i stoczni.

              • 2 2

            • nie ma jak powołać się na

              5 letnie wykopalisko. Wykop to jakiś autorytet w materii wszelakiej? Często przydatny, w namierzaniu jakiś półgłówków, ale bardzo często jako miejsce do roztrząsania niepotwierdzonych sensacji.

              • 2 0

      • leming zacznij od siebie najpierw poszukaj muzgu apotem sie zastanów

        Tak kazdy nawet jeden nietrujacy pojazd sie liczy

        • 1 6

    • (2)

      Te niemieckie miasta to kupują póki co testowo po kilka sztuk. Żadne miasto nie ma jeszcze kompletnej floty autobusów elektrycznych. Jeszcze nie teraz.

      • 10 3

      • głabie kazde zachodnie miasto ma bardzo wiele takich autobusów i nawet w POlsce miasta tez leming (1)

        • 1 8

        • Każde?

          W Londynie są aż dwa elektryczne autobusy. Dopiero planują zakup kolejnych siedmiu. Będą obsługiwać jedną linię. Jak na 10-milionowe miasto to chyba nie jest wiele.

          • 5 1

    • takie pojazdy w Gdyni

      ale kupione z funduszy miejskich a nie dotacji unijnych które są w dziwny sposób dzielone

      • 4 2

    • Ale po co??

      W tym wypadku lepiej inwestować w tramwaje, które są jeszcze bardziej ekologiczne dla miasta, bo miejsce wytwarzania jest w zupełnie innym miejscu.

      • 8 4

    • Jak to gdzie niebedzie bo niema łapówek na takie pojazdy! (1)

      Budyń od lat sewruje nam tureckie mietki bo dystrybutor na Polske jet jego kolesiem wiec ciagle kupuje ten sam złom!!A lemingom bedzie mawiaj bajeczki ze sie nieda!!Gdynia udowodniła ze sie da Polskie firmy sprzedaja na zachód Autobusy elektryczne i na gaz CNG i tam sie dla !!Ale budyń nas zatruwa dieslami!!!!DLatego kupuje tez niemiecki 40letni złom budowa lini trawajowej to koszmanepieniadze i koszmarnie drogie składy!Taniej 10 razy zrobic Buspasy zktórego korzystali by tez inni i autobusy ekologiczne niz linia tramwajowa!!Ale oto własnie chodzi o nie gospodarnosć!! Na zachodzie tramwaje łaczą sie z samochodami unas obowiazkowe odstepy po 2metry z kazdej strony!!

      • 3 10

      • Tramwaje łączą się z samochodami?

        To tramwaj ciągnie samochód czy samochód tramwaj? I bardzo dobrze, że w Gdańsku tramwaj jeździ po swojej odrębnej drodze. Dzięki temu ani korki nie wpływają na ruch tramwajowy ani zepsuty tramwaj na ruch samochodowy.

        • 3 1

    • odp

      nie tylko niemcy,w węgrzech też latają nasze solarisy i jest nie dość że eko to spokojnie,jak większość dobrego towaru z polski,wszystko na eksport a żeby sami na tym zarabiać to nie. nie doceniamy swojego i bedziemy tego żalowali później.

      • 0 0

    • Zapomnijcie o takich pojazdach w gdansku

      Zacofani sa z takimi rzeczami. Jak nie bedzie automatow do biletow w pojazdach a to juz jest norma w wiekszosci miastach

      • 2 0

    • z ogniwami wodorowymi?

      to moze od razu z grubej rury
      niech wprowadza autobusy na antymaterie!!!!!!!!!!!!

      • 0 1

  • Zarząd transportu miejskiego a nie zakład komunikacji miejskiej. (12)

    Nie ma to jak rzetelne dziennikarstwo ;)

    • 18 107

    • (2)

      Wytłumacz, co masz na myśli . Artykuł jest o firmie ZKM , a nie o urzędasach z ZTM . Przecież to Zakład Komunikacji Miejskiej jest właścicielem terenu , taboru i zatrudnia kierowców . ZTM jest od ustawiania tras , zamówień , ścigania kierowców za brak krawata itp.

      • 42 0

      • Rzetelność (1)

        Usługi przewozowe w Gdańsku, oprócz ZKM świadczą także "Warbus" PKM Gdynia, PKS Gdańsk. Pan Lisicki nie orientuje się, że ZKM nie obsługuje linii do Banina. Niekompetencja aż bije po oczach.Chyba że chce zmonopolizować przewozy przez ZKM!

        • 8 5

        • Umowy z Warbusem i PKSem są tylko do 2016 r.

          • 8 0

    • tyle wiesz co zjesz

      • 8 1

    • Najpier poczytaj potem krytykuj.

      Jak nie wiesz o co chodzi to nie pisz głupot . Właścicielem taboru jest ZKM

      • 14 0

    • A nieprawda demagogu bo Zakład Komunikacji Miejskiej. ZTM to organizator, ZKM to przewoźnik.

      • 8 0

    • (1)

      ZTM to organizator a Zkm to przewoźnik. Który osobiście się troszczy o swoją zajezdnia dla swoich pojazdów Lol
      Idiota

      • 2 0

      • kurna, juz sam nie wiem kto jest kto ...

        • 1 0

    • ZKM jest przewoźnikiem

      i przy okazji spółką miejską. Odpowiada za utrzymywanie taboru oraz wystawienie go na linie które ZTM organizuje jako wydział miasta. Miasto płaci zkmowi za przejechane kilometry po trasie. Reporter dobrze napisał.

      • 0 0

    • Zkm to kiedys byl zaklad komunikacji id 05 chyba jest tp zarzad:)

      • 0 0

    • Co co osioł

      Osioł jestes....

      • 0 0

    • Tępak

      • 0 0

  • I dobrze. (3)

    Budować!

    • 51 31

    • inwestycje

      Będzie się coś sprzedawało a potem będzie się coś budowało. Czyż to nie raj? Tyle pieniędzy się przewinie... Byle ten deweloper pamiętał o jednym dodatkowym mieszkaniu dla rodziny :)

      • 10 3

    • A może coś dla ludzi?

      podpowiem np Aquapark kiedyś obiecany

      • 3 4

    • Tak się wydaje nie swoje pieniądze !!!

      Od kilku lat zajezdnia na ul Hallera przechodzi modernizację praktycznie wszystkich hal za ciężkie pieniądze . Jaki jest sens pakowania tam milionów złotych a za pięć lat to wszystko burzyć ? Wybudowana nowa stacja paliw również za ciężkie pieniądze na tym terenie również podzieli losy całej bazy ? W tym mieście panują rządy paranoików bez planów i wizji na najbliższe lata .

      • 5 1

  • Brakuje nam kolejnego zamkniętego osiedla dla bogaczy... (6)

    Szkoda, że zajezdnia zniknie... Był to stały element krajobrazu od lat.

    • 85 118

    • ahhh i te autobusy wracające wieczorami po hallera wyprzedzające mnie codziennie przy 80km/h (1)

      • 31 10

      • Jak to możliwe jak Solarisy mają "kaganiec" na prędkości 73km/h?

        • 4 1

    • Tak samo jak elementem krajobrazu są pobliskie osiedla slamsów mieszkalnych na działkach? (1)

      One też wkrótce znikną.

      • 42 6

      • a co ty masz do ludzi którzy tam muszą mieszkać? sam mam tam znajomego, mieszka z 2 dzieci zadna patologia. zwyczajnie nie stac go na "normalny" dom czy mieszkanie. ja chociaz place slono za ta normalnosc ale mu wcale nie zazdroszcze. i bedac szczerym to nic do takich ludzi nie mam a maja ci co by chcieli najchetniej te dzialki zlikwidowac, teren sprzedac dla dewelopera. dzialkowcow latwo sie pozbeda ale rodzin z dziecmi juz gorzej stad ta nagonka. Miejscowi dzialkowicze powinni byc im wdzieczni bo zawsze ktos i w zime na tych dzialkach jest i dzieki temu az tak nie szaleja tam bezdomni czy zlodzieje. a i tak latwo ich nie przeniosa na stogi. znajoma miala dzialke pod PGE mieszkala we wrzeszczu. na dzialeczke miala 10 min spacerkiem po pracy a teraz 1 godzine komunikacja w szczycie i to jak dobrze pojdzie. oczywiscie efekt jest taki ze dzialka lezy i ona chce sie jej pozbyc.

        • 9 2

    • Ta tęsknota za zajezdnią przy Hallera to efekt wąchania spalin?

      • 32 9

    • Podobno bieda w Polsce

      a same zamknięte osiedla dla "bogaczy" budują.

      • 6 0

  • Lisicki patrzy na koszty - ha ha ha. (12)

    Niech uderzy się w pierś i spojrzy najpierw na swój nowo wymyślony stołek jako miękkie lądowanie po wyborach dla budyniowego kolesia. Poza tym znając życie budowa nowych obiektów pochłonie taką kasę, że nawet jak będą jakieś późniejsze oszczędności to będą się amortyzowały przez 100 lat. Zbyt długo mieszkam w Gdańsku przyglądając się postępowaniu Budynia i jego ludzi żeby nagle uwierzyć, że będzie inaczej.

    • 185 17

    • (3)

      Likwidują kolejne miejsca pracy żeby zarobili deweloperzy. Może niech postawią jakaś galerie lub biurowce.

      • 13 17

      • (2)

        Czytanie ze zrozumieniem kuleje - nie likwidują, tylko przenoszą.

        • 9 3

        • likwidują (1)

          Najgorzej jak kuleje samoocena, zastanów się czy to ty dobrze zrozumiałeś tekst ... jeśli łączy się dwa w jedno to chyba nie liczysz na to, że wszyscy ludzie zachowają pracę :)

          • 2 4

          • I co z tego że połączą kilka zajezdni w jedną

            To nie oznacza automatycznego zlikwidowania etatów, zwłaszcza, że ilość taboru będzie się zwiększała. Oszczędność bedzie jedynie w kosztach stałych - jeden budynek zamiast kilku ze zdublowanymi pomieszczeniami.

            • 2 0

    • to (1)

      to może jedź sobie w siną dal, skoro jest tutaj tak źle, Tobie.

      • 13 7

      • te zadowolony, a nie tęskno Ci do wsi z której tu przyjechałeś?

        • 5 6

    • Wystarczy jeszcze za 1.2 mld podciągnąć szyny (2)

      pod nową zajezdnię i rachunek się zbilansuje.

      • 9 3

      • Przecież powstanie ona przy nowych trasach tramwajowych. (1)

        • 4 0

        • Tak by wychodziło logicznie, logistycznie i kosztowo.

          Często w UE urzędnicy mają swoją ocenę rentowności i logikę inwestowania.

          • 0 0

    • Lisek zaczyna działać (2)

      Tę działkę w drodz jakże zaciętego przetargu otrzyma Górski

      • 9 0

      • zwłąszcza, że przetarg się nie odbędzie (np jak przy budowie sądu) (1)

        a gdyby nawet to żaden inny nie oferent nie spełni postawionych wymagań

        • 1 1

        • Na koniec znajdą kozła, który dostanie dozór, poręczenie,

          a sprawa będzie się ciągnęła 20 lat. A to nowy sędzia będzie się zapoznawać ze 1020 tomami akt. A to zachoruje obrońca...

          • 0 0

  • Co za bzdura! Koszty! Liczby! Biznesplan! Studium wykonalności! Lisicki, skompromitowany, niekompetentny pasożycie pokaż. (11)

    To jest działanie tylko i wyłącznie na rzecz deweloperów, a oni potrafią przekonywać i odwdzięczać się swoim dobrodziejom którzy wymyślają takie ekonomicznie idiotyczne pomysły.
    Prosta rzecz: 15 hektarów na południu + budowa nowej zajezdni (miliony) musiało by się równać cenie 8 hektarów na Hallera. Pokażcie wyliczenia szubrawcy albo naprawdę podczas rewolucji, która niebawem nadejdzie staniecie przed trybunałem a ten was będzie obdzielał stryczkami. Rewolucja nadejdzie, milion szubienic dla złodziei, szubienica na każdym rogu, gilotyna na każdym placu

    • 149 41

    • Już się zaczyna skowyt gołodupca.

      To raczej normalne że zajezdnie buduje się za miastem. Ta istnieje od lat siedemdziesiątych i od samego początku była zbudowana w złym miejscu.

      • 14 21

    • (3)

      Ale tak właśnie działa to miasto.
      Dokonuje ruchów pozorowanych, wyprzedaje coś, pieniądze z wyprzedaży natomiast nie trafiają do mieszkańców a w kolejną inwestycję (tę którą dopiero co opchnięto) ale za wyższe koszta,
      Do tej pory nikt nie bilansował korzyści z sprzedaży gruntów gminnych w najciekawszych lokalizacjach, zważywszy na poniesione później nakłady uatrakcyjnienia miejsca.
      Tu przykładem jest np. pomost wokół Wyspy Spichrzów.
      To atrakcja niejako przy okazji mieszkańcom ale głównie prezent dla deweloperów.

      • 14 10

      • (2)

        No tak, lepiej było nabrzeża w ruinie pozostawić.

        • 11 6

        • (1)

          Nie ale zrobić je przed sprzedażą tam gruntów a nie po!
          W ten sposób atrakcyjność bezkosztowo uzyskali deweloperzy.

          • 8 4

          • przez 70 lat Wyspa Spichrzow straszyla

            I jakos nikt nie chcial tam inwestowac. Dobrze, ze miasto zrobilo jakies kroki, aby pokazac, ze to moze byc atrakcyjny kawalek terenu.

            • 8 2

    • Lisek jest cwany,ale z ciebie to jednak niedouczony gamoń (1)

      Zajezdnia "Czerwony Most" jest w planach od wielu lat i chyba była na długo zanim Lisek wskoczył na wiceprezydenta. Tak samo od wielu lat wiadomo,że NP już się zatyka,a w ogóle powinien iść na zabytek,a nie czynną zajezdnię. Ale jak ktoś się nie orientuje,a się wypowiada...
      Czerwony Most to konieczność,tylko ciągle nie było na niego kasy,ale teraz uznali że nie można dłużej czekać. I słusznie!

      • 12 5

      • Czerwony Most to Orunia za 20-50 lat

        a tu mowa o zajezdni na Jasieniu za 5 lat

        • 4 0

    • Heh tu akurat brednie piszesz (1)

      Plan jest prosty, ale widać nie przeczytałeś dokładnie założeń.
      Plan ZKM jest bardzo prosty i logiczny, bo nowa zajezdnia powstania na gruntach miasta, więc ZKM nie będzie musiało wykupować, a pieniądze uzyskane ze sprzedaży działki zostaną przeznaczone na zabudowę tej działki.

      • 8 2

      • czyli miasto sprezentuje działkę, którą za jakiś czas ZKM sprzeda deweloperowi

        Aby budować nową zajezdnię zwaną Czerwony Most.
        Prosty plan.

        • 0 3

    • że co nadejdzie szubienice, gilotyny ,rewolucja ? (1)

      ecch ciemniacy pisowscy, wy nawet wyborów wygrać nie potraficie, a co dopiero rewolucje wzniecać

      • 5 4

      • Oni z rozpędu to sobie łby poobcinają:0

        • 2 1

  • Czy deweloper G... (11)

    Czy inny? Jak obstawiacie? ;)
    Który będzie zainteresowany najbardziej terenami na Hallera?

    • 106 9

    • ES lub IK

      • 7 1

    • myślę że A lub H (2)

      ale nie wykluczam D lub P

      • 5 3

      • Ja dorzucę 'U' do kompletu.

        • 4 1

      • ALLCON, maja kasy jak lodu, zarobili na awiatorze.

        • 0 0

    • raczej z (1)

      warszawki, chyba już nawet wiem....

      • 2 3

      • R ?

        • 1 1

    • (1)

      robyg

      • 7 1

      • No tak, pejsy mają kasy jak lodu...

        I preferencje podatkowe, że niby Izrael to Europejski Obszar Gospodarczy. Nawet jakby byli na antypodach, to tez by ich włączyli do Jewropy.

        • 11 2

    • I ?

      myślę, że I

      • 2 0

    • G już przejął potajemnie działkę pod PKS-esm więc jedna zajezdnia pewnie mu wystarczy ;-)

      • 3 1

    • Robyg to kupił

      Robyg to kupił

      • 0 1

  • Jak zbudujecie zajezdnię to powinniście zrobić tak: (5)

    Autobusy wracające z północnych dzielnic do zajezdni powinny zatrzymywać się na przystankach i zabierać ludzi. Między 22 a północą wielu ludzi wraca jeszcze do domu, np. z Wrzeszcza do Dworca PKP, a wszystkie tramwaje wtedy jadą w przeciwnym kierunku do zajezdni, a nocne jeszcze nie jeżdżą o tej porze.

    • 68 17

    • Proszę mi dać plusy (1)

      Moja powyższa wypowiedź jest bardzo mądra i dotyczy istotnej sprawy. Zasłużyłem na conajmniej 200 plusów

      • 6 15

      • Minusa

        Masz ;)

        • 2 2

    • no wlasnie

      dlatego wlasnie pomysl budowy zajezdni gdzies na poludniu ma sens - pierwsze kursy juz beda wiozly pasazerow w kierunku centrum, ostatnie kursy beda ich jeszcze wiozly w kierunku osiedli mieszkalnych

      • 1 0

    • I pewnie tak to zorganizują żeby było jak napisałeś.

      • 1 0

    • bydło w nocy na piechote !!!!

      • 1 1

  • Wraz ze wzrostem liczby tramwajów ubywa nam autobusów.... (7)

    To nie można już na Hallera dobudować torów odstawczych dla tramwajów?

    • 53 13

    • Nie, nie można. (6)

      Na takich terenach powinni mieszkać ludzie a autobusy i tramwaje powinny stać w zajezdni za miastem.

      • 25 8

      • logika może i w tym jest (4)

        tylko policz koszty....jakby ci tak ktoś przyszedł i powiedział daj 2 tys. z kieszeni na nową zajezdnię za Gdańskiem to byś dał ? To że oni to chcą budować z naszych podatków jest mniej odczuwalne, ale lepiej by za to kilka basenów w Gdańsku zbudowali.

        • 6 9

        • a kasa za działke (3)

          a kasy za sprzedaż działki nie liczysz ?? 9h to sporo kasy, a nową zajezdnię i tak trzeba będzie wybudować bo się tabor nie pomieści

          • 4 1

          • A działka 15 ha na Jasieniu jest mniej warta? (2)

            • 1 5

            • mniej niż na Hallera i to sporo (1)

              i można kupić trochę za Jasieniem, zajezdni autobusów to nie będzie przeszkadzało

              • 2 1

              • Czy tak bardzo mniej to byłbym ostrożny. Lokalizacja na Hallera owszem, sporo lepsza, ale zauważ ile kasy trzeba najpierw władować, aby ten teren doprowadzić do jakiegoś ładu - rozebrać hale, ile betonu i asfaltu skuć, a to też kosztowne.

                • 0 2

      • Serio i wachac syfy z oczyszczalni?

        Halleera ma bardzo dobre polaczenie..z Wrzeszczem,Gdanskiem,Zaspa...

        • 1 1

  • A potem będą autobusy goniły na pusto z górnego tarasu np. na Przymorze czy do Nowego portu. (14)

    I tu kosztów już nie będzie? Powinno być kilka zajezdni w różnych częściach miasta, a nie jedna.

    • 228 8

    • (1)

      A doczytales ze zostają we wrzeszczu i nowym porcie? To nadal trzy. Pozdrawiam

      • 4 31

      • A doczytałeś Kris, że mowa o autobusach

        Których nie ma we Wrzeszczu i NP?

        • 41 0

    • Jaki to górny taras Przymorze czy Nowy Port ? (4)

      Taniej jest utrzymać jedną zajezdnię z jedną stacją diagnostyczną, z jednymi warsztatami, z jedną obsadą mechaników i ogólnie z jednym kompleksem budynków.
      Taniej i to dużo taniej.

      • 9 7

      • doliczyłeś koszt paliwa (spalanie 50/100) na codzienny dojazd 200 autobusów do najdalszych części miasta na pusto? (2)

        I czas pracy kierowców, którzy muszą przyjść do pracy godzinę wcześniej by dojechać na "start"?

        • 11 7

        • Wszystkie 200 autobusów kończy trasę w najdalszych częściach miasta ? (1)

          Większość kończy np. w Gdańsku Głównym (Wałowa) i we Wrzeszczu.
          Z Gdańska Głównego to na Hallera nie musiały dojechać ?
          Zmieni się miejsce zakładu pracy i tyle. Mało ludzi dojeżdża do zakładów pracy koło obwodnicy czy na Osowej ?
          Oczywiście że będzie taniej.
          A w miejscu gdzie jest zajezdnia powinni mieszkać ludzie a nie odwrotnie, ludzie za obwodnicą a autobusy koło plaży i terenów rekreacyjnych.

          • 13 4

          • Z Gdańska Główengo na Hallera jest ca 4km

            A na Jabłoniową/Warszawską - 7 km
            Policz - codziennie 200 autobusów x 3 km więcej x 35l/100km (wieczorem i rano jest zero ruchu i spalanie mniejsze) x 365 dni w roku x 4,5 zł/l = ca 350000 zł rocznie
            A ludzie meiszkają za obwodnicą, bo tak chcą (z kilkoma nielicznymi wyyjątkami) niemal nie ma blokow - same domki. A na mieszkanie od naszych renomownaych sponsorów prezia tych co mieszkają w okolicach Jasienia/Ujeściska/Szadółek po prostu nie będzie stać.

            • 2 6

      • Górny taras dotyczy lokalizacji nowej zajezdni

        Facet czytaj dokładnie .natomiast te wyliczanki o oszczędności to bzdura i pikuś przy kosztach paliwa potrzebnych do rozjazdu autobusów i tramwajów do poszczególnych dzielni Miasta co dziennie . Pomijam ogromne koszty budowy i skomunikowania drogowego i torowego nowej zajezdni . Koszmarna propozycja .Bezsens totalny

        • 0 0

    • Ile masz tych autobusów na Przymorzu? (3)

      127, 199, 227, 315 i tak dojeżdżają w rejony centralne i południowe, 139 to dwa wozy na krzyż, więc realnie długi dojazd na trasę dotyczy 148, 169/179, może Sopotu jeżeli linie wrócą do ZKM.
      Docelowo 148 i 169-179 powinien zastąpić tramwaj, ale to na razie abstrakcja.
      Dla ilu wozów miałaby być ta zajezdnia? 20? max 30? To by się za cholerę nie opłaciło.

      • 8 3

      • Widać baranie że nie masz pojęcia o komunikacji.

        • 2 6

      • plac postojowy dla autobusow w Nowym Porcie (1)

        dla tych 20 autobusów mogli by zrobić zajezdnię obok zajezdni tramwajowej w Nowym Porcie (np. uszczuplając trochę pobliskie ogródki działkowe).

        • 6 0

        • wara od ogródków !

          a gdzie bedziemy spotykac sie na degustacje , aa?

          • 3 3

    • A sprawdź gdzie jeszcze masz zajezdnie :P (1)

      Bo chyba pominąłeś jedną w Nowym Porcie, która pozostanie w obecnym miejscu. Przeniosą tylko tą z Hallera.

      • 3 3

      • No własnie , sprawdz gdzie są autobusy , bo o nich mowa

        Tylko na Hallera , w Nowym Porcie są tramwaje.

        • 3 0

    • a może by tak...

      ... zabierać ludzi z przystanków po drodze rano. Sama często idę ''z buta'' i mija mnie mój autobus wyjeżdżający z zajezdni.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane