• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW 7. Siedem życzeń

Marcin Tymiński
18 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowe BMW 7. Czy po raz kolejny auto zostanie uznane za niemal absolutny wzorzec luksusu? Nowe BMW 7. Czy po raz kolejny auto zostanie uznane za niemal absolutny wzorzec luksusu?

To nie jest samochód dla "zwykłych" ludzi. W najnowszym BMW serii 7 znajdziemy mnóstwo technicznych nowinek i rozwiązania, które prawdopodobnie długo jeszcze nie zagoszczą w autach niższej klasy. Oficjalna odsłona najnowszej bawarskiej limuzyny odbyła się w poniedziałek w Gdyni.



W Polsce szczególnie popularne są dieslowskie wersje BMW. Nie inaczej jest w przypadku "siódemek". W Polsce szczególnie popularne są dieslowskie wersje BMW. Nie inaczej jest w przypadku "siódemek".
Jedno trzeba przyznać na pewno. Z wyglądu flagowy okręt BMW nieco złagodniał. Nie ma śladu po kontrowersyjnej sylwetce jaka cechowała poprzedni model i co nieśmiało przyznaje samo firma rzutowało na sprzedaż. Oczywiście na minus. Najnowsza siódemka to wręcz wzorzec wielkiej limuzyny o sportowym zacięciu. Linie auta są bardziej stonowane i klasyczne. Samochód złagodniał, jednak o tym, że wciąż mamy do czynienia z rasowym BMW świadczy chociażby nisko pochylony grill czy przetłoczenia na masce.

Co znajdziemy pod maską siódemki? W wersjach oznaczonych 740i i 740Li samochód wyposażono w rzędowe, sześciocylindrowe silniki o pojemności 2979 ccm i mocy 326 KM.
Model 730d napędza sześciocylindrowy turbodiesel o zmiennej geometrii turbiny. Rozwija 245 KM. Jak na bardzo duży moment obrotowy, 540 Nm, auto bardzo mało pali. Według producenta zużycie wynosi średnio 7,2 litra czyli dokładnie tyle samo, ile sekund trwa przyspieszanie auta do setki.

Według zapewnień producenta w samochodzie znacznie prościej obsługuje się system idrive, dotychczasowe "utrapienie" użytkowników BMW. Według zapewnień producenta w samochodzie znacznie prościej obsługuje się system idrive, dotychczasowe "utrapienie" użytkowników BMW.
Flagowy model (750i , 750 Li) dysponuje klasycznym, 8 cylindrowym silnikiem w układzie V. Z pojemności 4395 ccm osiąga moc 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 5,2 sekundy.

Z najciekawszych rozwiązań jakie oferuje BMW warto wspomnieć przede wszystkim o zintegrowanym układzie kierowniczym. To połączenie skrętnych kół tylnych z aktywnym układem kierowniczym przedniej osi. Przy prędkości do 60 km/h koła tylne skręcają się przeciwnie do osi przedniej. Jednocześnie dzięki aktywnemu układowi kierowniczemu zwiększa się skręt kół przednich. To sprawia, że odczuwalnie skrócony rozstaw osi zapewnia autu doskonałą zwinność i zwrotność.
Przy prędkości od ok. 80 km/h tylne koła skręcają się w tym samym kierunku co przednie. Zwiększa to znacznie stabilność jazdy np. podczas zmiany pasa ruchu.

Lista wyposażenia standardowego luksusowej limuzyny jest bardzo długa. Opcjonalnych dodatków jeszcze dłuższa. W aucie można zamontować praktycznie wszystko, czego tylko klient sobie zażyczy. Aż prosi się o stary dowcip o wodotrysku.

Ile musi wydać prezes by wygodnie zasiąść na tylnym, skórzanym fotelu najnowszego BMW? Jeśli nie musi oszczędzać w czasach kryzysu za podstawową wersję 740i zapłaci 299 tys. złotych. Ceny wersji 730d zaczynają się od 274 tys. zł, a topowego 750Li od 369 tys. zł. Mimo ciężkich czasów znajdą się chętni.

- Jeszcze przed oficjalną premierą zrealizowaliśmy dwa zamówienia - mówi Piotr Skupiński, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w BMW Fota Ltd., trójmiejskiego dilera marki. - Do końca roku nabywców powinno znaleźć jeszcze kilka siódemek.

Opinie (60) 3 zablokowane

  • A dres jest tez w wyposazeniu standardowym? (6)

    Dla wiekszosci uzytkownikow tej marki to kwestia zasadnicza!

    • 0 1

    • zazdrość zżera?

      • 0 0

    • jeszcze nie ale za 10 lat beda dorzucac (1)

      w koncu 10cio latki to ulubione roczniki desow

      • 0 0

      • adf tu masz rację

        10 letni tak a nowka nie hahaha

        • 0 0

    • masz kolezko coś z garem (1)

      Jakiego dresa stac na auto za ponad 300 tysiecy. Wez Ty sie puknij w ten pusty baniak.

      • 0 0

      • pusty to ty jestes

        na razie zaden dres sobie jeje nie kupi ale za pare lat zobaczysz sam

        • 0 0

    • KRETYN

      ALE WIEŚ Z CIEBIE, SAMJESTEŚ DRES

      • 0 0

  • ale to jest landara olbrzymia (2)

    fajnie musi sie tym płynąć

    a do tego typa od wczesniejszego posta,
    doczytales tekst do akapitu gdzie są ceny?

    widziales kiedys w nowej 5tce albo 7ce drecha?

    • 0 0

    • Ja widziałem w 7ce (1)

      szefo jezdzi w dresie po zakupy.
      No a do klienta w gajerku.

      • 0 0

      • szefo nie jezdzi do klienta to raz, chyba że to szefo od szlabanów

        • 0 0

  • do barbarapa (1)

    No to sie widze popisalas...

    Sportowcy tez maja prawo jezdzic dobrymi samochodami...:P

    • 0 0

    • Kropki tez?

      • 0 0

  • ja pracuje w UM Gdańsk i też mam siódemkę, tele że rok produkcji 1988 (2)

    Ale też jest "kozacka" :))

    • 0 0

    • Coś takiego mi się marzy. Tzn. starsza siódemka z klasą.

      • 0 0

    • Wuj, wygladam na parking UM i nie widze zadnej 7-ki :) Chyba ze dzis masz dzien terenowy i jestes na 'wizji' :)

      • 0 0

  • Panie Marcinie (2)

    Ile BMW panu "posmarowało" za ten artykuł?

    • 0 0

    • Weź idź się ogarnij...wyłącz komputer i przerzuć sie na książki!!!

      • 0 0

    • Weź idź się ogarnij...wyłącz komputer i przerzuć sie na książki!!!

      • 0 0

  • tez mam 4WS (2)

    czyli skretne obie osie - z tym, że mam Mitsubishi Galant z 1988 roku...
    do tego mam napęd na 4 koła...

    • 0 0

    • Bardzo fajne autko. Pozdrowienia od fana 4x4 z Subaru :))

      • 0 0

    • mała poprawka

      masz skrętne 4 koła a nie obie osie. to różnica.
      też tak mam w hondzie prelude. pzdr

      • 0 0

  • Diesel (4)

    Apeluję tylko do panów prezesów żeby nie kupowali diesla bo to niezły obciach jeździć kopciuchem mając tyle kasy do wydania na auto.

    • 0 0

    • chyba nigdy nie jezdziłeś mocnym dieslem (1)

      wciska w fotel lepiej niż benzyniak

      • 0 0

      • z dieslami jest taki problem, ze wlasnie tylko wciskaja w fotel...i zostają z tyłu za benzyną, która nie wciska, ale jak sie raz wkręci na wyższe obroty to ciągnie i ciagnie:) ogólnie to wciskanie to tylko Twoje subiektywne odczucie...
        aaa...i owszem, jexdziłem nie raz mocnym dieslem, sam mam słabego (105 koni) i tez wciska, ale z przyspieszeniem juz krucho:)

        • 0 0

    • A co u ciebie? LPG Power? :)

      • 0 0

    • mam bmw 3 rocznik 2005 diesel

      i nie narzekam, zastanów sie co piszesz bo BMW robi najlepsze silniki diesla

      • 0 0

  • A ja odebrałem... (6)

    ... Dacię Sandero z salonu, furka suuuuper, polecam.

    • 0 0

    • (2)

      Fajnie, że nie potrzebujesz wiele do szczęścia....

      • 0 0

      • tez sie ciesze :) pozdrawiam.

        • 0 0

      • a ty co potrzebujesz?
        lampkę w piwnicy?

        • 0 0

    • slyszalem (1)

      ze gumiaki gratis?

      • 0 0

      • nie tylko, dali tez wiele innych gratisow, szyby elektr., radio, oponki zimowe, centralny na pilota itp.

        • 0 0

    • jeden lubi małego fiata

      inny mercedesa

      • 0 0

  • (1)

    Ciekawe co sie stalo z 12-cylidrowa wersja 760 ktora oferowano w poprzednim modelu?

    • 0 0

    • okazała sie trupem...

      • 0 0

  • Hehe dres?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane