• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW. Moc do potęgi M

Marcin Tymiński
18 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

BMW 550d xDrive ma swoją tajną broń - najszybszego na świecie diesla pod maską.



Premiera tego samochodu kończy pewną epokę w historii BMW. To pierwszy model tej marki, którego nie kupimy z napędem na tylną oś. Pełnymi garściami czerpie z doświadczeń słynnej bawarskiej dywizji "M", chociaż do niej nie należy. Ma jednak swoją tajną broń - najszybszego na świecie diesla pod maską.



Wprowadzając ten samochód na rynek, BMW posłużyło się pewnym zabiegiem marketingowym. BMW 550d nie jest przedstawicielem słynnej, supersportowej serii M, chociaż mocno się z nią kojarzy. "Piątka" to przedstawiciel odrębnej marki, "M Performance". Przedstawiciele koncernu BMW oficjalnie przyznawali, że posunięcie to ma po prostu przynieść firmie nowych klientów, niezależnie od tego, co pomyślą zatwardziali konserwatyści (dla nich szokiem było także pojawienie się turbodoładowania w najnowszym M5). Na podobne rozwiązanie swego czasu zdecydowało się także Porsche, wprowadzając do oferty model Cayenne z dieslem pod maską.

BMW 550d xDrive może rzeczywiście zaimponować osiągami. Obecnie to najszybsza i najmocniejsza wysokoprężna jednostka na świecie o dość długiej nazwie - M Performance TripplePower Turbo.

Sześciocylindrowy silnik ma pojemność trzech litrów i dysponuje mocą 381 KM. To głównie zasługa skomplikowanego rozwiązania polegającego na zastosowaniu aż potrójnego turbo.

- Pierwsza mała turbosprężarka włącza się już nieco powyżej biegu jałowego i aktywna jest podczas jazdy z małą prędkością obrotową. Wraz ze wzrostem obrotów włącza się drugie, większe turbo. Już po przekroczeniu 2,5 tysiąca obrotów dołącza do nich trzecia sprężarka,. Ta podobnie jak pierwsza jest niewielkich rozmiarów. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik BMW generuje też imponujący moment obrotowy, aż 740 Nm - mówi Dominik Wasilewski z Salonu Samochodów Luksusowych "Prestige" w Sopocie.

Wrażenie robi też przyspieszenie do setki w 4,7 sekundy. O błyskawiczną zmianę biegów w 550d dba ośmiobiegowy automat z różnymi trybami pracy. W tym oznaczonym "sport+" elektronika trzymająca "piątkę" w ryzach, usypia, dając kierowcy spore pole do popisu. O efektownym drifcie można jednak zapomnieć. BMW 550d seryjnie wyposażone jest w napęd na cztery koła, oznaczany przez BMW jako "xDrive". Prędkość samochodu elektronicznie ograniczono do 250 km/h. Średnie spalanie według producenta ma wynieść niewiele ponad 6 litrów oleju napędowego na 100 km.

BMW 550d xDrive to także wzmocnione zawieszenie, sztywne tuleje, ulepszone hamulce modelu 550i, a także elektromechaniczny układ kierowniczy. Jednym z najciekawszych systemów w nowym BMW jest "Launch Control", pozwalający na niezwykle dynamiczny start auta przy doskonałych parametrach trakcyjnych.

Oprócz piorunujących osiągów BMW 550d to oczywiście najwyższa jakość wykonania i luksus - wzorce, do których inni wciąż dążą. Na zewnątrz "piątka" dość dyskretnie pokazuje drzemiącą w niej moc - zdradza ją tylko przód z dodatkowymi wlotami powietrza, z tyłu mamy prezentujące się dość bojowo trapezoidalne końcówki wydechu. Ceny samochodu w Polsce zaczynają się od 375.000 PLN.



  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive

Opinie (118) 9 zablokowanych

  • (6)

    Czekam na opinię ekspertów jakie ma wady, poza tym, że ich na ten samochód nie stać.

    • 47 4

    • Niestety...

      ... stać mnie na ten samochód. Niestety dla mojego portfela ;)

      • 3 1

    • a jak ekspertów nie stać,

      żeby zrobić prawdziwe testy?

      • 1 0

    • ...i jak ma sie to do Tristara i 50km/h w miescie...samochod ciekawy ale gdzie nim jechac. Wszedzie czychaja chciwi na lapowki gliniarze...Tak czy siak gratulowac wlascicielom.

      • 6 1

    • zaliczasz się do nich

      • 0 4

    • Expert 1

      niestety największą wadą tego BMW jest cena. Innych wad nie znalazłem

      • 2 0

    • Brak wad

      Mam od 4 lat zczipowałam jest ok. Wady to czasami piszczące silniczki od klimy .

      • 0 0

  • (1)

    Nie przepadam za bmw, szkoda, że jego wizerunek tak w Polsce zwieśniczyli, ale podoba mi się w tym samochodzie ta dyskrecja - zestwienie wygląd do możliwości.

    • 32 0

    • wyluzuj

      zwieśniaczone są te tanie beemki. takij za 375000 nie da się zwieśniaczyć (na pewno trudno) bo chołoty "wicie rozumicie" na nią nie stać

      • 1 0

  • Prawda jest taka że bmw się skończyły na mniej więcej modelu E36 (11)

    E39 i w gore to juz niestety skarbonka bez dna. Każdy niech sobie jeździ czym chce i na co go stać, ale nie wciskajcie kitu bmw=niezawodność. Osobiście bez cienia wątpliwości kupiłbym AUDI.

    • 10 58

    • (2)

      audi jest dla gejów pozdro

      • 17 11

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • i dla dresa za 10-15 lat

        • 2 3

    • (3)

      Audi skończyło się na modelu Audi 80 quattro,a mercedes na W123, Metallica natomiast na czarnej płycie.

      • 32 0

      • Hola, hola (1)

        Trochę Cię poniosło. Wszyscy wiedzą, że Metallica skończyła się na Kill'em All.

        • 14 0

        • Sorki

          ale na Waterlooo

          • 4 0

      • niee to Britney Spear skończyła się na Kill em all

        .

        • 1 0

    • obesrwuję, iż

      dresiarstwo po okresowej fascynacji starymi BMW i Golfami przesiadło się do Pasatów, a obecnie ich obiektem kultu jest Audi. A złodzieje zacierają ręce

      • 13 0

    • BMW lubię je :) (1)

      Ja jeżdżę BMW od 5 lat i zarówno stary model E36 nie psuł mi się w ogóle tak i nowy model, którym jeżdżę od roku też mi się nie psuje wcale. Natomiast znam właściciela Audi i non stop w warsztacie siedzi ;) więc tak naprawdę zależy na jaki model trafisz i tyle.

      • 9 0

      • to jest loteria

        jeden sie bedzie psuł drugi nie bedzie, ot cała filozofia.. jedynie co to mozna zrobic jakies satystyki awaryjnosci bo na pojedyńczych przypadkach nie ma co określac lepszy gorszy..

        • 2 0

    • Audi to samo

      po przebojach z silnikami z bezpośrednim wtryskiem to ja audi podziękuję. 9 lat jeździłem BMW E30 1,8iS. potem w 2007 kupiłem A6 i zaczeła się gehenna. teraz sam już nie wiem, BMW spróbowałem i było rewelacyjne ale wszyscy chwalą Toyotę. z resztą nie ważne, byle daleko od VW i Audi

      • 0 0

  • Czekam na odcinek TOP GEAR z tym autem (4)

    Zapewnie Clarkson nieźle zmiesza z błotem tą brykę heheheh

    • 7 16

    • Clarkson? też mi autorytet (2)

      • 6 6

      • a kto? polskie nażelowane gogusie z tvnturbo? pieją z zachwytu nad wszystkim w co wsiądą, jesli tylko przekracza cenowo barierę nieprzekraczalną przez zwykłego kowalskiego.

        • 17 0

      • a co może nie?

        jeździł takimi furami jakich na parkingu pod Grand Hotelem w Sopocie jak żebrałeś nigdy nie widziałeś. klękaj jak wypowiadają jego imię. dla ciebie to nie autorytet, to Bóg. gdyby istniał zamierzony inteligentny projekt to on by cie stworzył do pastowania opon

        • 1 0

    • Odcinek z BMW 5 już był

      Ogłosili go najlepszym samochodem jakim jeździli :)

      • 6 0

  • Jeździłem nim :-) (16)

    Miałem przyjemność prowadzić to auto przy okazji premiery nowej serii 7. Nie wiem na jakiej podstawie IQ, olo i inni domorośli "znawcy" wypowiadają się o tym aucie, ale prawda jest taka, że robi ono piorunujace wrażenie. Przyspiesza do setki szybciej niż poprzednie M5 i jeździ równie szybko. Cudowne jest w nim to, że może być elegancką, wygodną limuzyną na długie wypady wakacyjne, a po uruchomieniu trybu Sport + staje się agresywnym sportowym autem z niesamowitymi osiągami i genialnym prowadzeniem. Jeżeli ktoś, kto nim nie jechał twierdzi inaczej, niech się przejedzie - wtedy pogadamy. Dla mnie jedyny dysonans, to system Start-Stop. Nie wiem kto to wymyślił w aucie tego typu, ale to kompletny bezsens...

    • 36 4

    • (6)

      Nie napisałem, że nie skręca, nie przyspiesza i nie hamuje. Napisałem że bmw psują się, a części są niezdrowo drogie. Dowiedz się ile kosztuje turbosprężarka do E39 w 2.0 d a kiedy już uznasz, że nie jest tania to dowiedz się ile kosztuje komplet turbosprężarek do w/w wynalazku. Wyobraź sobie komplikacje jakie czekają właścicieli tego auta jeżeli masz 3 razy więcej turbin gdzie kazda ma swoje sterowanie. Dzisiaj auta poniżej 10 let potrafią nabawić sie awari których usunięcie kosztuje mniej więcej rownowartość samego auta. A nie oszukujmy się do nas będę takie auta przyjeżdżać skąd zawsze przyjeżdżały czyli "same okazje" z reichu, mało kogo będzie stać na nowe i utrzymanie w serwisie.

      • 8 4

      • Hmmmm. (5)

        BMW to marka segmentu premium. Jeżeli ktoś decyduje się na zakup BMW, to musi liczyć się ze sporymi kosztami utrzymania i części. Wiem, ile kosztuje utrzymanie BMW bo miałem przez 3 lata E46. Było prawie nowe, więc się nie psuło. Jeżeli kogoś nie stać na samochód, a w szczególności na auto segmentu premium nie powinien go kupować. Powinien kupić np. nową Dacię i cieszyć się, że nie musi przez co najmniej 2 lata dokładać. Twoje argumenty są trochę od czapy, bo to trochę tak, jakby skarżyć się że Rolls czy Bentley dużo pali, części drogie a 20 calowe opony zużywają się szybciej niż 14stki...

        • 18 0

        • Aha (2)

          Premiera tego modelu jest teraz, a ty już nim jezdziles? Przewietrz głowkę dzieciaku

          • 1 10

          • Jeździł bo to tester samochodów ;D

            • 0 1

          • Nie wiem kogo nazywasz dzieciakiem?

            Premiera tego modelu odbyła się dość dawno temu. Auto zostało udostępnione uczestnikom premiery nowej serii & w Dworze Oliwskim w dniu 6 września. Jakieś pytania jeszcze?

            • 10 2

        • Widzę że stereotyp nadal istnieje BMW i nawet jednego złego słowa na jej temat. Nie wydaje mi się, że płacąc za auto średnio 200 tysięcy nie można oczekiwać wysokiej bezawaryjności.

          • 0 0

        • Dobra marka powinna byc niezawodna

          tym bardziej premium. Ze względu na prestiż i cenę - to tak na początek

          • 5 0

    • Przyspiesza do setki szybciej niż poprzednie M5 (3)

      nie żartuj

      • 3 2

      • Ano tak (2)

        M550d robi setkę w 4,7 a poprzednie M5 w 4,8.

        • 2 1

        • a w rzeczywistości M5 ogląda M550 we wstecznym lusterku (1)

          chłopaczek gdyby nie przeczytał w prospekcie to by nie wiedział, wyczuwalne 0,1 s do setki, a do 200km/k heheh - internetowi znafcy

          • 0 0

          • przecież pisze że do 100 przyspiesza lepiej a nie do 200

            nie kumam, masz problemy z czytaniem? zawsze sie trolik znajdzie

            • 0 0

    • szczerze Ci zazdroszczę tej przejażdżki ;) (1)

      • 0 0

      • Widzisz Halewicz... czasami warto wyjść z domu.

        • 6 1

    • Max (1)

      To nie jest bezsens , możesz tą funkcję wyłączyć

      • 1 0

      • Niestety jest.

        Wylączenie oczywiście jest możliwe. Bezsens polega na wstawianiu tego patentu do auta, które ma 3 turbiny, które wymagają schłodzenia po intensywnej jeździe. Ktoś nie do końca świadom, kto będzie korzystal ze Start-Stop i dawał czadu, a samochód będzie mu gasł na każdych światłach, prędzej czy później pojawi się w serwisie i będzie narzekał na zawodność turbin w BMW. Moim zdaniem takie auto nie powinno mieć narzuconego przez eko-terrorystów systemu, który wyraźnych oszczędności i tak nie przyniesie...

        • 4 1

    • start-stop

      start-stop to czysty marketing

      • 1 0

  • M E36 ech ... to jest fura ! (1)

    Niby niepozorna... a cieżko znaleźć w tej klasie inne auto z takimi osiągami.

    Wersja M - 3,2 L - 321 KM

    • 10 3

    • z M3 to wolałem E30 i E46

      E36 była brzydka jak noc listopadowa. najbrzydsza beemka w historii, takiego kanciaka to tylko volvo byłoby zdolne wypuścić, nikt inny na świecie

      • 2 0

  • zapytam bez żadnych podtekstów i uszczypliwości (21)

    ale wytłumaczcie mi jedno. jaki jest sens kupowania luksusowych samochodów kosztujących często ponad 500 tys zł z dieslem pod maską. o co chodzi tak naprawde? o oszczędności na paliwie? benzyna jezdzi się przyjemniej do tego w porownaniu do diesli wyposazonych w xxx turbosprezarek czy wysilone uklady zasilajace, jest bezwaryjna.

    • 30 4

    • (2)

      Jestem tego samego zdania co ty. Gdybym robił przebiegu rzędu min. 50000km/1rok to bym kupił sobie np. 525d za połowę tej wartości. Chociaż zobacz że już wszyscy wsadzają te o*****e turbiny- AMG, M Power, RSy i S - wszystko dostaje turbiny..

      • 2 1

      • (1)

        nie wszystko, obecne RSy i Sy nie mają turbin (przynajmniej część) - mowa o RS4 4.2 V8 i S5 coupe 4.2 V8 (S5 sportback ma bodajże 3.0 V6 TFSI)

        • 2 1

        • VW

          CC 3.6 V6

          • 0 0

    • oszczędzają bogaci i

      nam się też to opłaci :)

      • 3 0

    • z doświadczenia (1)

      wielu znajomych nie mogło kupić wymarzonych nowych aut z benzynowymi silnikami bo:
      - normy Euro - po prostu nie są w Europie sprzedawane
      - dealerom nie opłaca się sprowadzać, a jeśli już to trzeba czekać - bo na pniu schodzą diesle i tych mają pełno pod ręką

      Znajomy który już kupił właśnie 5kę w dieslu (a chciał w benzynie) powiedział coś że najfajniejsze jest to jak wiele km można przejechać na jednym baku - odpowiedziałem że to dobrze w dobie rosnących cen paliw, a on odpowiedział - ceny nie są ważne, ale teraz rzadziej muszę jeździć na stację :)

      • 14 3

      • Ale leniuch z twojego kumpla he he :-)

        .

        • 0 2

    • (2)

      być może ten bogacz ma w swojej firmie vw transporteta lub lublina w dieslu i na niego tankuje swoje cudeńko.

      • 7 1

      • (1)

        i co cię to boli?

        • 5 5

        • dlaczego miałoby?
          odpowiadam na pytanie zadane wyżej.

          • 4 0

    • odpowiedz (5)

      Jak to po co ? po jajco . chyba logiczne , że wydając 500tyś i mając wybór TEGO SAMEGO AUTA w dwóch opcjach i w tej samej cenie powiedzmy 500tys : 1.diesla z lepszymi osiągami i momentem obrotowym ,i ogólnie mniejszymi kosztami na paliwo (oczywiście biorąc poprawkę kto jak jeździ ,ale ogólnie diesel tańszy i mnie pali )., a 2. benzynę , o niejednokrotnie gorszych osiągach (nawet piszą ,że M5 jest słabsza od M550) , i większymi wydatkami na paliwo . to logiczne ,że wybieram 1 opcję . czego nie rozumiesz ??.

      • 2 12

      • Tańszy to jest na stacji benzynowej ale nie serwisowej.

        • 15 1

      • benzyna to pryszcz ile kosztuje ubezpieczenie takiego auta + przegląd okresowy?

        • 6 0

      • A gdzie prestiż?? Kupując auto za 500 zł trzeba mieć klasę (2)

        i nie podjeżdżać pod dystrybutor dla maszyn rolniczych, to tak jak by do benzynowego M5 zamontować LPG , Kumasz??

        PS- Czemu piszesz, że diesel ma lepsze osiągi od benzyny skoro wiadomo, ze diesel będzie zawsze słabszy. Diesel lepszy będzie do ciągnięcia przyczepy cegłami na budowę i w niczym innym.

        • 6 2

        • musisz jezdzic rowerem albo jestes z jakiejs glebokiej wioski

          gdybys byl choc raz na stacji benzynowej - zauwazylbys, ze przy jednym dystrybutorze dostepne sa zarowno benzyna jak i ropa.....

          • 1 1

        • pierwsze auta były na prąd i na drewno podkładane do ogniska w silniku stirlinga

          a rolnicze to były konie.
          w dzisiejszych czasach diesel czy benzyna to różnica wyboru nie ideologii, z resztą każdy kto takową dorabia robi to bo zabrakło mu argumentów i musi sie dowartościować.
          a klasa to Rollsy, te stare kręciły sie do 4000 obr jak dzisiejsze diesle właśnie po to by nie hałasować

          • 0 0

    • Co powiesz na to, że ostatnio za mną w kolejce do dystrybutora LPG ustawił się Porsche Carrera. (2)

      • 2 2

      • Za mna był Lanos

        • 8 0

      • niektórzy powiedzą że zmaiast Porsche na LPG

        lepiej kupić Lanosa na benzyne i nie być żydem.
        co lepsze? mieszkać w chlewie i pić Johnny Walkera black label czy w dworku za miastem i pić czerwonego?

        • 0 0

    • w dalekie trasy

      zdecydowanie bardziej sprawdza się diesel, własnie z tej wygody, że bak wystarcza na dłużej, ponieważ zużycie paliwa jest mniejsze. Jeśli pokonujesz trase 1300 km na autostradzie nocą, właczasz tempomat i cieszysz się jazdą, a nie zastanawisz gdzie najbliższy zjazd na tankstelle. No ale to opinia baby.

      • 2 0

    • No nie wiem, ja np. wolę jeździć samochodami z silnikiem diesla, bo sprawia mi to większą frajdę, niż liniowe beznzyniaki

      • 2 1

    • To jest ok

      To nie jest tak, że diesel więc wadliwy .Jest bardzo Cichy , kręci do 6 tys. obrotów . Masa jest porównywalna z benzynową wersją , a przy tym jest znacznie ekonomiczniejsza . Skrzynia dopracowana , można śmiało jeżdzić w trybie automat , jest znakomicie zestrojona . To jest super nowoczesny diesel XXI wieku .

      • 0 0

  • (7)

    Bardzo fajne auto, napewno świetnie się nią jeździ. Napewno nie jest to najmocniejszy motor diesla na świecie jak twierdzi autor (ma go gejowskie Q7 V12). Bawią mnie podniecenia przyspieszeń do 100km/h - i co z tego czy ma 4,7 czy 5,0 - ważne jak jedzie powyżej 100... Przecież w trasie wyprzedza się przeważnie od 90 w góre.

    • 15 7

    • no ważne,czy 4,7,czy 5,0,bo zawsze

      tu chodzi o to,żeby zdążyć przed zmianą świateł na następnym skrzyżowaniu ;)

      • 1 1

    • (1)

      pochwal się, czym ty jeździsz.

      • 0 0

      • VW golf GTI rocznik 1997

        • 3 0

    • CoTy gadasz

      Nie jest wcale szybsze poczytaj, najszybszy diesel auta w tej samej klasie czyli A6 ma 313 km i pól sekundy wiecej do setki , Bmw bije wszystko w tej klasie

      • 0 0

    • ale nadal to muł (1)

      jak chcesz pojeździć szybko to na tor i wskocz w GTRa jakiegoś a nie ciężka krowę z dużym silnikiem aby w ogóle to ruszyło. Uwierz, nie chciałbyś zobaczyć wyścigów GTRa z tym BMW bo byś się zapłakał, że twoja ulubiona marka to szajse :)

      • 1 0

      • GTR to też ciężka krowa

        wsiądź se w LFA albo w Radicala SR8, to są fury na tor

        • 0 0

    • Najszybszego nie znaczy tyle co najmocniejszy

      Autor napisal ze bmw 550 ma najszybszego diesla pod maska. A nie najmocniejszego. Jak wiemy sa wieksze i mocniejsze diesle ale nie rozpedzaja samochodow w nie wyposazonych szybciej do setki niz ten z bmw

      • 0 0

  • Radzę lepiej się doinformować (2)

    Audi ma 6,0 TDi ,a także 3,0 biTrubo, które okazało się szybsze od M550d .

    • 8 8

    • Nie jest szybsze... (1)

      • 4 0

      • szybsze może nie ale.....313KM vs 381KM

        • 2 0

  • BMW E60 (4)

    Rocznik 2006 530d,dałem wyciac badziewny filtr czasteczek stałych i przeprogramowac komputer,auto rewelacyjne spalanie przy 6 cylindrowym silniku 3.0 około 8.5 litrów ropy.

    • 11 5

    • mam nadzieje

      ze cie policja skasuje za zatruwanie srodowiska

      • 4 12

    • wstaw gaz, będzie jeszcze taniej

      • 3 5

    • co się cieszysz zawiniesz się na drzewie

      jak wiosną małolat na al zwycięstwa i po co ci to?

      • 1 5

    • szkoda ze przy okazji nie dałeś sobie wyciąć nowotworu z mózgu

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane