• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy VW Tiguan przymierza się do klasy premium

Michał Jelionek
15 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Nowy VW Tiguan coraz śmielej puka do bram klasy premium.

Na początku czerwca do polskich salonów wjechał Volkswagen Tiguan drugiej generacji. Sprawdziliśmy jaki jest najnowszy SUV niemieckiego producenta i czy warto było czekać aż osiem lat na kolejną odsłonę Tiguana.



Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych czterech lat światowy popyt na kompaktowe SUV-y zwiększy się o ponad 2 mln. To doskonała wiadomość dla Volkswagena, który rozpoczyna "uterenowioną" ofensywę. Do boju desygnował właśnie nowego Tiguana.

O popularności tego modelu nie trzeba pisać zbyt wiele, liczby mówią wszystko - niemiecki koncern sprzedał blisko 3 mln egzemplarzy premierowej generacji VW Tiguana. Auto produkowane w latach 2007-2015 wykonało swoje zadanie z nawiązką, a teraz doczekało się swojego następcy. Godnego następcy dodajmy.

Przypomnijmy, że w 2011 roku pierwszą odsłonę Tiguana poddano kuracji odmładzającej. To już jednak historia, teraz skupiamy się na najnowszym kompaktowym SUV-ie spod znaku VW.

Przesuń aby
porównać

Nowy Tiguan - jako pierwszy SUV w palecie Volkswagena - bazuje na modułowej płycie podłogowej MQB. Takie rozwiązanie znacząco wpłynęło na wagę pojazdu, bo auto zrzuciło 50 kilogramów. Ponadto w Tiguanie zmieniono proporcje, jest większy i przestronniejszy od swojego poprzednika. SUV został wydłużony o 60 mm (4486 mm), poszerzony o 30 mm (1839 mm) i obniżony o 33 mm (1632 mm). Rozstaw osi wynosi 2681 mm.

Przestrzeń bagażowa liczy 600 litrów. Przestrzeń bagażowa liczy 600 litrów.
We wnętrzu Tiguana siedzimy wygodnie, nie można narzekać na brak przestrzeni. Z tyłu miejsca na nogi jest wystarczająco dużo. Dyskomfort mogą odczuć pasażerowie mierzący powyżej 190 cm wzrostu. Przestronność czuć również w bagażniku, którego pojemność zwiększono do 600 litrów. Niewykluczone, że w przyszłości do Europy trafi również wersja 7-osobowa, która początkowo będzie sprzedawana na rynkach: amerykańskim i chińskim.

Czytaj także: Passat B8 - popisowy model VW robi furorę

  • Druga generacja VW Tiguana.
Testowany przez nas silnik: 2.0 TDI, 150 KM. Testowany przez nas silnik: 2.0 TDI, 150 KM.
W palecie silnikowej Tiguana znajdziemy w sumie kilkanaście pozycji. Niemcy oferują nam pojemności: 1.4 TSI, 2.0 TSI oraz 2.0 TDI. Aktualnie jednostki napędowe występują w sześciu wersjach mocy - od 115 KM do 190 KM. To się jednak zmieni, bo pod koniec lipca i sierpnia do sprzedaży trafią najmocniejsze 2-litrówki TSI i TDI o mocach odpowiednio: 220 KM i 240 KM.

Listę oferowanych silników otwiera "benzyniak" o pojemności 1.4 litra i mocy 125 KM. Z kolei najsłabszą jednostką wysokoprężną w zestawieniu niemieckiego SUV-a jest 2-litrowe TDI generujące moc 115 KM. Osoby zainteresowane zakupem auta ze żwawszym silnikiem powinny przyjrzeć się jednostkom: 2.0 TSI (180 KM) i 2.0 TDI (190 KM). Oba warianty występują z napędem na wszystkie koła.

Klienci staną również przed wyborem przekładni - silniki współpracują z 6-biegowym manualem albo 6- lub 7-stopniową skrzynią automatyczną DSG.

Oferta silnikowa VW Tiguana. Oferta silnikowa VW Tiguana.
My testowaliśmy 2-litrowego diesla o mocy 150 KM (340 Nm). Dla większości kierowców ta stosunkowo dynamiczna jednostka napędowa okaże się wystarczająca. Co prawda Tiguan z tym silnikiem pod maską nie należy do sprinterów, bo do "setki" przyspiesza w 9,3 sek., a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h, ale za to w zamian otrzymujemy całkiem oszczędny w eksploatacji motor. Średnie spalanie podczas testów, przy dość ciężkiej stopie, oscylowało w granicach 7,5 litra paliwa na 100 km. Jeśli zdecydowałbym się na zakup Tiguana - to z marszu odrzuciłbym słabsze jednostki od testowanego diesla.

W SUV-ie zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do warunków panujących na drodze. Kierowcy mają do wyboru kilka trybów jazdy - klasyczny (jazda sportowa, ekonomiczna, normalna i indywidualna), po śniegu oraz dwie opcje off-roadowe. VW Tiguan oferowany jest w trzech standardach wyposażenia: trendline (ceny od 97 980 zł), comfortline (od 111 680 zł) oraz highline (od 135 080 zł).

  • Na karoserii pojawiły się przetłoczenia, które dodają Tiguanowi zadziorności.
Wygląd nowego Tiguana jest wyraźniejszy i bardziej zadziorny od poprzedniej generacji, a sam design wpisuje się w najnowszy kod stylistyczny VW. W porównaniu do poprzedniej generacji projektanci nieco spłaszczyli pas przedni z atrapą chłodnicy i reflektorami. Na karoserii pojawiły się przetłoczenia i delikatne "kanty" nadające Tiguanowi szlachetniejszych rysów, pazura i sportowego charakteru. Chciałoby się napisać... diabeł tkwi w szczegółach. Teraz SUV wygląda zdecydowanie lepiej.

Do sprzedaży trafią trzy interesujące wersje stylistyczne Tiguana: ze specyfikacją off-roadową, w sportowym stylu R-line oraz w wariancie hybrydowym GTE.

Wnętrze Tiguana absolutnie niczym nie zaskakuje. Konsola środkowa jest dokładnie taka, jak chociażby w Golfie czy Passacie. Do czego moglibyśmy się przyczepić? Kokpit jest trochę zbyt... plastikowy. To rzuca się w oczy.

Czytaj także: VW e-Golf - 100 km trasy za 10 zł

  • Wnętrze VW Tiguana niczym nie zaskakuje.
Tiguana za dodatkową dopłatą można wyposażyć w szereg asystentów: parkowania (park assist), manewrowania z przyczepą (trailer assist), zmiany pasa ruchu (side assist) czy utrzymywania pasa ruchu (lane assist). Opcjonalnie możemy również domówić systemy obserwacji otoczenia (area view i front assist) oraz funkcję dynamicznej regulacji świateł (dynamic light assist).

Jesteśmy przekonani, że najnowszy Volkswagen pójdzie śladami swojego poprzednika i odniesie duży rynkowy sukces. Najgroźniejszym konkurentem Tiguana w walce o klienta będzie rywal zza miedzy, czyli Audi Q3 (ceny rozpoczynają się od 117 700 zł). I trzeba przyznać, że pracownicy VW odrobili pracę domową i wyraźnie zmniejszyli dystans do Audi. A to oznacza, że Tiguan coraz śmielej puka do bram klasy premium.

Volkswagena Tiguana do testów udostępnił VW Plichta.

Miejsca

Opinie (76)

  • Klasa premium zaczyna się od pojemności 3.0l i 300 koni mechanicznych (7)

    taka prawda, a właściwie klasa premium to auta z motorami V8 i wyżej. Reszta udaje klasę premium.

    • 39 32

    • ?

      czyli mercedesy amg, z silnikami 2.0 ~360 koni, to wg ciebie nie jest klasa premium? Ciekawa definicja.

      • 14 14

    • Chyba klasy mylisz (1)

      Klasa premium nie jest po to, żeby palić gumę z chłopakami na płycie w Pruszczu, tylko po to, żeby szofer mógł pana prezesa bez obciachu zawieźć na bunga-bunga.

      • 36 1

      • a myslałem, że...

        klasa premium, to takie same auta jak niższe klasy, tylko 4 razy większe rachunki w serwisie, gdzie przeciągnięcie złotej karty przez szparę to wywyższenie się i tak pożądana arogancja dla innych zjadaczy czerstwego chleba - to jest warte każdej kasy!

        • 2 2

    • (1)

      Większość Polaków nie stać na nowe auto typu golf za 60,000, który splacają po 20 lat.

      • 5 5

      • tak, lecz to nie wina większości Polaków, a mniejszości na Wiejskiej w Wawie.

        • 9 6

    • (1)

      Super, mój traktor to klasa premium.

      • 7 0

      • niektóre traktory to równowartość willi z basenem

        • 2 0

  • (2)

    Nie byłem nigdy fanem marki, ale muszę przyznać że zaskoczyło mnie to auto podczas targów kilka miesięcy temu.

    • 13 20

    • (1)

      Fakt, wygląda ładnie, ale wczoraj w nim siedział, pooglądałem i nie wiem czy wart jest 150 tys (wersja Highline)? Chyba Mazda Cx5 bardziej chwyta za serce

      • 11 5

      • Mazda wymiata!

        Nie jakiś tam szwabski szmelcwagen :D

        • 7 5

  • Jak samochód który ma w nazwie LUDOWY może aspirować do klasy premium (4)

    • 49 10

    • Wątpię, żeby poprawili normy spalania

      By się chwalili tym, a jest cisza.

      • 11 1

    • eko ma być na papierze i na hamowni (1)

      na ulicy ma jechać. w usa i kanadzie VW daje opcję odszkodowanie+ zostawienie jak jest; odszkodowanie i zmniejszenie mocy silnika żeby spełniał deklarowane normy lub odkupienie samochodu. Chyba nikogo nie dziwi że każdy wybiera opcję nr 1.
      VW nawet nie spełniający deklarowanej normy jest i tak bardziej ekologiczny niż dizle sprzed 5 lat które nadal jeżdżą i tych nikt sie nie czepia

      • 6 2

      • I na papierze niech zostanie marka VW

        Nie będę płacił za otruwanie mnie i moich najbliższych.

        • 0 2

    • Może aspirować, także bezskutecznie.

      • 1 2

  • (3)

    bardzo podobny do Jeep Grand Cherokee SRT8. Miałem okazję pojeździć jakiś czas starym modelem tiguana i w sumie mogę powiedzieć, że mi się podobało

    • 9 15

    • Buhaha (1)

      Z której strony? Nie zniżaj JEEPa do jakiegoś VW !

      • 13 5

      • z każdej

        • 6 3

    • kolo jeepa to badziewie nawet nie stalo...

      • 0 2

  • Niedługo wakacje co?

    • 9 2

  • zwłaszcza ta bezawaryjna jednostka 1,4 TSI i rozrząd na łańcuchu (4)

    to zestawienie nawet okresu gwarancyjnego nie wytrzymywało w niektórych przypadkach o spalaniu oleju na 1000 km nie wspomne

    • 32 12

    • A nie zamienili na rozrząd na pasku? (1)

      Mój ojciec miał nieszczęście kupić golfiacza z 1.4 tsi na łańcuchu. Nówka z salonu, dwa lata, dwie wymiany łańcucha, sprzedał grata w pisdu.
      Następna generacja miała już rozrząd na pasku, nawet nie wiedziałem, że jeszcze te felerne łańcuchy montują.

      • 1 4

      • Nie montuje, zmienili

        • 8 0

    • bzdury (1)

      Bzdury takie wypisujesz że nie idzie tego czytać. Temat zamkniętu ponad 6 lat temu a ty dalej pierdzielisz jak potłuczony, do tego nawet nie masz pojęcia o modelu czy o dokładnej przyczynie usterki.

      • 3 0

      • fachowiec z waga:)

        • 0 2

  • WieśWagen nieeee (11)

    • 17 11

    • Audi to nie klasa premium. Jeździłem ostatnio nową A8 w wersji L i wiem co piszę. Po prostu Skoda Superb + marketing i wiara, że jest jakakolwiek "przewaga dzięki technice".

      • 10 0

    • (5)

      ale jakoś wszyscy go kupują

      • 4 2

      • Kupują go wieśmaki ze wsi (2)

        Na wsiach pełno tego jeździ. Nie będę się zniżał do ich poziomu bo jestem miastowy.

        • 7 4

        • ciekawe czym ty jezdzisz

          • 3 1

        • Głupio gadasz i do tego kompleksy masz

          • 2 0

      • (1)

        Dobrze pasuje do wąsów i skarpet do sandałów.

        • 5 3

        • Dodam - Białych skarpet :D

          • 2 1

    • Ciekawe czym Ty jeździsz? (2)

      tramwajem?

      • 4 2

      • Wszystkim byle nie ViochWagenem ;)

        • 1 2

      • Pewno niczym albo trabantem z lat 70 ha ha bo go nie stac i flustracje swoje tu nam pokoazuje .Ja kupuje Tiguana bo mi się podoba .To duze rodzinne fajne auto a psują się wszystke marki

        • 3 1

    • Vw nieeeeeeeeeee

      • 1 2

  • na zachodzie bojkot vw za dieselgate ,a u nas to g*wno na siłe ludzia wciaskaja... (3)

    • 28 12

    • (2)

      Podaj zrodlo tych bredni, biedaku. Konkretnie, bez pisowskiego pie*dolenia, w ktorych krajach jest bojkot.

      • 1 9

      • the guardian np platformowy cwoku

        np ;w ch (szwajcaria) zakaz sprzedazy vw z silnikiem diesla,do odwolania..., poczytaj co w us zrobil z vw pozdrawiam.

        • 5 1

      • w itali tez nie kupisz vw ,chyba ze banzyne.

        • 3 0

  • (3)

    Jednak wolę moją poczciwą X6-teczkę, ładnie mruczy i te ponad 300 koni dobrze się zbiera.

    • 10 22

    • Większość minusuje, bo mają stare strychniny po 100 KM

      • 4 10

    • Nie, bo X6 to szajs do kwadratu... (1)

      ...ani sport, ani terenówka, ani limuzyna....a trakcję można porównać do wozu drabiniastego,

      • 10 2

      • Masz racje, straszny brzydal

        • 6 0

  • Salon Plichty jest jeszcze na terenie Gdyni więc czemu rejestracja GWE? (4)

    Czy tam taniej rejestrują?

    • 14 2

    • to nie Wejerowo, to Gwedelupe!!!!

      • 22 1

    • Bo firma Plichty jest zarejestrowana w Wejherowie (tam, gdzie cały ten biznes startował)

      • 10 0

    • bo GWE to prestiz. GA to leasingi, GD to bieda umyslowa.

      • 8 9

    • w Wejherowie tez ma salon

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane