• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczą prędkość na Drodze Gdyńskiej?

Michał Sielski
28 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Droga Gdyńska zmieni nazwę na Romana Dmowskiego?
Do większości wypadków na Drodze Gdyńskiej dochodzi w tym samym miejscu. Przyczyną jest niemal zawsze nadmierna prędkość, a wypadki kończą się zazwyczaj tragicznie. Do większości wypadków na Drodze Gdyńskiej dochodzi w tym samym miejscu. Przyczyną jest niemal zawsze nadmierna prędkość, a wypadki kończą się zazwyczaj tragicznie.

Na newralgicznym odcinku Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni, na którym często dochodzi do wypadków, o 8 metrów przedłużona zostanie bariera ochronna. Policja chce też ograniczenia prędkości - do 50 km/h.



Czy ograniczenie prędkości zmniejszy liczbę wypadków?

Dziś na niemal całym odcinku Drogi Gdyńskiej można jechać z prędkością do 70 km/h. Droga jest dwupasmowa, nawierzchnia gładka, a skrzyżowań kolizyjnych praktycznie nie ma. Efekt można łatwo przewidzieć: większość kierowców jedzie znacznie szybciej niż można. I często kończy się to tragicznymi wypadkami. Do ostatniego - śmiertelnego - doszło tam przed dwoma tygodniami. Przyczyna jak zawsze ta sama: zbyt duża prędkość na zakręcie pod wiaduktem, kończąca się poślizgiem i wypadnięciem samochodu z drogi.

- Droga jest szeroka i niektórzy kierowcy odnoszą mylne wrażenie, że dzięki temu bezpieczna. Liczba wypadków nie potwierdza jednak tej tezy. Zginęło już tam kilka osób, mamy też sporo wypadków, po których pasażerowie i kierowcy mają poważne obrażenia ciała. Praktycznie zawsze przyczyną jest zbyt duża prędkość - podkreśla kom. Michał Rusak z gdyńskiej policji.

Dlatego policja już złożyła w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni - który odpowiada za oznakowanie miejskich dróg - wniosek o ograniczenie prędkości na newralgicznym odcinku, czyli niebezpiecznym zakręcie. Kierowcy mogliby tam jeździć z maksymalną prędkością 50 km/h.

- Wniosek wpłynął i jest właśnie rozpatrywany. Na dziś wiadomo już na pewno, że o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię. Decyzje o ewentualnym ograniczeniu prędkości oraz postawieniu znaku, ostrzegającego przed niebezpieczeństwem - zwłaszcza przy mokrej nawierzchni - jeszcze nie zapadły - mówi Tomasz Krzak z ZDiZ.

Opinie (303)

  • i co da 50? nic i tak będą jechać dużo szybciej. (22)

    • 397 11

    • Ustawie radar (2)

      A nie znak który na debili nie dziala

      • 47 8

      • radar ustawiony na 70 km * h^ -1

        i po kłopocie

        • 27 4

      • Ustawisz?

        obiecujesz?

        • 3 1

    • DEBILIZM (8)

      co za debil wpadł na taki pomysł, to mnie ciekawi... NIKT NIGDY TAM NIE BEDZIE JECHAC 50km/h! NIGDY.

      edit:

      no sory, może jakiś Norweg w odwiedzinach u rodziny w Gdyni...

      • 77 3

      • Norwedzy nie mają rodzin w Gdyni (4)

        • 14 5

        • (3)

          Mają

          • 7 3

          • (2)

            Co najwyżej Norwegowie.

            • 9 1

            • (1)

              i Fińczycy też mają

              • 3 0

              • I Szwecjanie.

                (mieszkańcy Szwecji pod Olsztynem)

                • 1 0

      • (2)

        Pewnie nikt nie będzie jeździł 50-tka, ale jak taki znak ustawią to tzw. prędkość miarodajna spadnie o kilkanaście kilometrów. Jak była 70-tka, to większość uważała ze 100 to jeszcze ok, przy "50" ludzie będą jeździli 70-80. Także efekt będzie.

        • 12 9

        • Cóż za pozbawiona logiki wypowiedź, zakładam że to gimbazjalista. (1)

          • 5 11

          • jak nie masz argumentów, obrażasz innych

            • 3 0

    • Nie rozumiem (5)

      po co jakieś nakłady jeszcze ponosić z tego powodu. Niech Ci co mają się pozabijać to się pozabijają i z głowy będzie problem. Na pustej drodze w tym miejscu jedynie sobie krzywdę porobią. Zabrać się za baranów jeżdżących na cwaniaczka: już na czerwonym, skręcanie w prawo z lewego, wbijanie się innym przed maskę, nieprzytomne tlenione blondi podczas makijażu, itp. takie barany zmuszają kierowców normalnie jeżdżących do niebezpiecznych manewrów.

      • 60 8

      • Jeżdzę codziennie od 20 lat (2)

        I nigdy nie widziałem malującej sie za kierownica kobiety!

        • 12 27

        • hehe ja jeźdże od 6 lat i widziałem raz :-)

          • 11 4

        • a ja jeżdżę od kilku lat i widzę codziennie...

          ...w lusterku

          • 17 2

      • Chłopie, ... (1)

        ... przeca Inspektory z GITD stwierdziły, że w Gdyni na dwóch jedynie krzyżówkach nie lza jeździć na czerwonym świetle. W tym kraju kretynów zdyscyplinować się po prostu nie da - nie ma woli waaadzy! A od zawsze powtarzam - rozsądne ograniczenia (bo obecne to czasami totalna kpina) i bezwzględne karanie je łamiących!

        • 13 5

        • sirs

          Coty wachasz betonie

          • 2 2

    • (1)

      Mandaty będą wyższe. Teraz nie warto kontrolować. Wypadki do których tam dochodziło byly przy. Prędkościach 100 plus wiec nie wiem czemu wszyscy kierowcy maja być karani za debili i samobójców.

      • 52 2

      • bo tak wygląda całe prawo w polsce

        • 16 0

    • ale będzie można wystawić mandacik, bo nawt lamer nie będzie jechał tam 50.

      • 20 3

    • Pośrednia przyczyna i sposób rozwiązania wymieniona jest w artykule:

      "o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię."

      15-latek projektujący tę drogę nie przewidział wcześniej, że taka bariera zaczynająca się równolegle do krawędzi drogi na wysokości kilkudziesięciu cm będzie działać jak gilotyna.

      • 7 0

  • przez kilku samobójców Muszą cierpieć teraz wszyscy... szok (11)

    • 328 23

    • jazda po mieście z prędkością mniejszą niż 70 km/h to źródło cierpień? (4)

      chyba przegiąłeś.

      • 19 47

      • chyba nie wiesz o którym miejscu mowa (3)

        tam nie ma przejścia przed szkołą/przedszkolem, nie ma przystanku, ludzi wybiegających zza autobusu itd.
        Jeżdżenie tam z prędkością poniżej 70 (przy dobrych warunkach) jest nielogiczne. tak samo jak na estakadzie. Nie sztuką jest postawić znak (50). Ustawiono taki na estakadzie, i codziennie jadąc do pracy widzę z jaką prędkością ludzie tam jeżdzą. lepszym wyjściem byłby fotoradar tak jak np na słowackiego. tam nikt nie zasuwał 100k/h.

        • 18 8

        • na Słowackiego nikt nie zasuwał 100 km/h? (1)

          chyba nie jeździsz tamtędy za często... niejeden zasuwał i ponad 100!!!

          • 7 0

          • no, może i racja.

            w górę widziałem kilka samochodów wbitych w las ;)
            ale tam gdzie stały fotoradary raczej wszscy grzecznie 70-80 jeździli. ale przyznaję że nie jeżdżę tamtędy codziennie

            • 3 0

        • Nielogiczne jest,że kierowcy wolą się rozbić, niż zwolnić...

          • 2 0

    • Jeśli samobójca to jego sprawa!

      Zazwyczaj jest jednak tak, że ofiarą jest ten "drugi" kierowca.

      • 3 0

    • Tak, odpowiedzialność zbiorowa - ten krajnie moze się tego wyzbyć. Duch (2)

      Stalina - mistrza tej odpowiedzialności dalej się unosi nad Polską..

      • 3 0

      • (1)

        i Edwarda

        • 0 0

        • I Władysława.

          • 0 0

    • Tak, pamiętam tych samobójców

      co nieoznakowanym radiowozem tam jechali....

      • 0 1

    • jacy samobójcy???!!!!!!!

      Dwa tygodnie temu zginął pasażer samochodu a nie żaden samobójca, zastanów się człowieku co piszesz, Brawo za głupotę dla tych co zgadzają się z twoją opinią, szok i brak słów na taki komentarz

      • 0 0

  • radar (11)

    proponuję radar

    • 142 63

    • Lepiej ograniczenie do 30 km/h i zawieszenie jezdni (6)

      Bedzie tłoczno ale bezpiecznie:-))

      • 23 7

      • limit 30 km h spowalnia, ale i upłynnia ruch (5)

        piszę to bez sarkazmu i ironii.

        • 8 23

        • Hahaha. Dobre

          • 5 1

        • tak ;) oczywiście... (1)

          potwierdzenie twojej teori, że jazda 30 km.h upłynnia ruch, widać doskonale ostatnimi czasy na obwodnicy... Przy okazji również potwierdza się teoria że ilość pasów jezdni nie wpływa na ilość korków.

          • 8 2

          • Mylisz przyczynę ze skutkiem - auta jadą po Obwodnicy ślimaczo,bo się przytyka.

            Na obwodnicy auta jadą zwykle szybko,więc w godzinach szczytu więcej ich dojeżdża w krótkim czasie do niewydolnych węzłów. Auta nie nadążają opuszczać lub rozpędzić sie przed wjazdem na obwodnicę,co powoduje zakłócenia,propagujące sie wzdłuż drogi - jeden hamuje i za nim następny. Przy wolniejszej jeździe mniej aut hamuje sie mniej gwałtownie i włączanie do ruchu jest łatwiejsze.

            Nie propaguje zmniejszania limitów (na obwodnicy 100-110 to najlepsza prędkość),ale rozróżniajmy pojęcia...

            • 4 2

        • Tylko limit 15 km/h (1)

          Taki limit idealnie upłynnia ruch! Ponadto warto w niebezpiecznych miejscach wprowadzić nakaz jazdy tyłem! To bardzo uspokoi ruchz!

          • 8 4

          • Obwodnica dla cyklistów!

            I ograniczyć do 10km/h jak w Sopocie.

            • 0 0

    • albo progi zwalniające!

      • 3 2

    • Proponuje kolce i CKM oraz bombe atomową

      • 14 1

    • i do tego wilcze doły!!! (1)

      Wtedy na pewno będzie bezpieczniej ;-)

      Wg oni myślą ze jak zmienia jedna cyferke na znaku to nagle wszyscy zwolnią?!

      Policja = Kretynizm!!!

      • 8 3

      • Jazda z taką prędkością,żeby się rozbić, to dopiero kretynizm.

        • 4 1

  • (7)

    Tak tak, na pewno od ograniczenia ludzie zwolnią. Raz na miesiąc będzie stał patrol i będą ludzie po hamulcach deptać.

    Idealne miejsce na fotoradar, skalibrowany na właśnie te 70. Na Słowackiego pomogło było.

    A że barier nie ma po tym jak ileś osób zginęło, a ileś odniosło obrażenia - to chyba prosta droga do stwierdzenia, że za każdą osobę ponad trzecią odpowiada jakaś konkretna osoba z urzędu miasta.

    • 124 6

    • Słowackiego

      Co wy z tym Słowackiego? Przecież tam radary chyba nigdy nie działały, stały tylko puszki. I zdecydowana większość kierowców o tym wiedziała. Nie wspomnę o tym, że nic to nie pomagało bo chyba nie było tygodnia, żeby ktoś nie powyginał barierek.

      PS. Jak zawsze jestem przeciwny to jednak uważam, że w tym miejscu (na Drodze Gdyńskiej) lepszy byłby fotoradar niż idiotyczne ograniczenie prędkości, które NIC nie da.

      • 8 2

    • Heheheh (5)

      Jak skalibrowany na 70 jak przeciez mozna tam jechac 70. Zastanow sie co piszesz. Ja sie bawie i testuje fotoradary i jak narazie przy predkosci o 15km/h wiecej niz mozna, zaden nie strzelil. Pozdrawiam

      • 4 4

      • fotoradar (2)

        a ja jechałem o 15km/h więcej w Wejherowie i strzelił. Już się przyznałem i czekam na zapowiedziany już blankiet wpłaty na 100zł :(

        • 8 1

        • Hehe

          Wspolczuje, moze i ja pewnego dn

          • 0 1

        • ir

          Cos slabo testerze testujesz ta hulajnoga

          • 2 1

      • hejtujemy

        xD

        • 0 0

      • " Ja sie bawie i testuje fotoradary" - taki totolotek, tylko odwrotnie? ;)

        Cóż, jak nie masz innych wydatków... ;)

        • 4 0

  • półśrodki (3)

    na półgłówków

    • 102 1

    • dokładnie... (2)

      ...wypadki są tam przez imbecyli jadących 130km/h i wchodzących w zakręt z tą prędkością. Całkowicie bezpieczne jest tam 90km/h i takie ograniczenie z fotoradarem może tam sobie stać. Nie róbcie z drogi odciążającej Aleje kolejnego góvvno polskiego zamulenia.

      • 20 2

      • 50 czy 70

        Zawsze podkreślam,że nie ma sensu "troszczyć" się o imbecyli.Chcą się zabijać ,jest to ich wolny wybór,byleby to nie odbywało się kosztem tych,którzy jeszcze mają wszystko prawidłowo poukładane pod kopułą.Na bezmózgowców nie ma póki co lekarstwa.

        • 0 1

      • ;(

        Kretynem to jesteś sam, ostatnio zginął pasażer samochodu "nie żaden kretyn" bardzo porządny, pracowity i studiujący chłopak. Żenada na taki komentarz, ciekawe czy to samo byś powiedział bliskim ofiary, ale nie poprzez głupi komentarz tylko face to face - na pewno zabrakłoby Ci odwagi, najlepiej pisać takie komentarze będąc anonimowym (w ten sposób myślisz, że jesteś kimś, coś znaczysz ale prawda jest całkiem inna!!!!)

        • 0 0

  • I policja bedzie tam lapala po 21:00 kiedy w ogóle nie bedzie ruchu (5)

    bo do końca roku zostało 2 miesiące a zakladane wplywy z mandatów trzeba zrealizować.

    • 158 12

    • wszystkie wypadki zdarzają się tam właśnie kiedy "nie ma ruchu" (2)

      grzeją ile fabryka dała

      • 17 4

      • Selekcja naturalna, bo nikomu oprócz siebie krzywdy nie robią

        a z wariatem nikt nikomu nie karze jeżdzić...

        • 13 1

      • .

        nie do końca ostatni wypadek był 07.11.2014r. w tym samym miejscu około 8.00 rano a więc ruch był napewno

        • 0 0

    • o 21 to oni moszczą sobie gniazdka w lesie...

      • 3 0

    • Hehe, "księgowa", chyba ze składnicy makulatury. ;)

      • 1 0

  • Egzekwować ograniczenie do 70 (1)

    A nie ograniczać do 50 i liczyć że wszyscy beda przekraczać o 20. Kolejne pojscie policji na łatwiznę.

    • 303 2

    • ale wtedy policja bedzie musiala cos robic, a tak wstawi sie znak i po problemie, beda egzekwowali iskra, kazdy madrzejszy pojdzie do sadu i wygra.
      mozna przeciez postawic fotoradar, ustawic go, ze ma trzaskac od 90km/h i po problemie.

      • 10 4

  • nic nie da bo i tak... (3)

    tam 80% kierowcóe jeżdzi szybciej niż 70 km/h...

    • 88 0

    • pomiar odcinkowy od wielkopolskiej do riviery i po kłopocie :) (2)

      jw

      • 24 15

      • przecież to zamach na wolność i portfele kierowców (1)

        • 16 4

        • chciałeś napisać: piratów drogowych

          niestety niewielu kierowców przyzna się do tego miana

          • 9 7

  • Źle wyprofilowany (16)

    Powiem tak zakręt jest źle wyprofilowany i to dlatego dochodzi do bardzo dużej ilości wypadków. Przykład po drugie stronie jest też zakret i dochodzi do mniejszej ilości wypadków

    • 82 52

    • Przy dozwolonej prędkości nic się w tym miejscu nie dzieje,ale jak ktoś jedzie z prędkością startującego samolotu ,to wiadomo jak to się skończy.Trzeba używać mózgu,oczywiście pod warunkiem jak się go posiada.

      • 40 3

    • taaa, jasne...źle wyprofilowany.... (2)

      jak jedziesz 150 to każdy jest źle wyprofiowany

      • 46 11

      • a co pomoże ograniczenie do50km/h, jeśli jadę 150 ??? (1)

        pomyśl zanim coś powiesz; a zakręt faktycznie jest źle wyprofilowany, to samo dotyczy leśnego odc. Słowackiego, ktoś powinien za to beknąć, bo nie po to wydaje sie publiczne pieniądze na dwupasmowe i bezkolizyjne drogi by jeździć po nich 50-70 km/h !
        Jak ma być 50km/h to było zostawić jednopasmówkę a kasę dać na dzieci itp.

        • 8 6

        • Kup ubezpieczenie na życie,to twoje dzieci dostaną pieniądze,nerwusie...

          Kup ubezpieczenie na życie,to twoje dzieci dostaną pieniądze,nerwusie...

          • 4 2

    • zakret jest bardzo dobrze wyprofilowany. jeszcze nigdy jadac tam 70km/h nie wpadlem w poslizg :)

      • 31 4

    • Źle wyprofilowany to ty masz mózg. Gdyby ludzie jechali tyle ile powinni nie byłoby wypadków. Proste jak budowa cepa.

      • 19 5

    • a ja myślę, że ty jesteś źle wyprofilowany (2)

      ale to już nie do mnie pretensje. Przodków rozlicz za ten błąd w obliczeniach.

      • 5 2

      • (1)

        Tak to dalczego po drugiej stronie nie dochodzi do wypadków.

        • 4 4

        • bo deszcz nie pada

          tam nigdy. Tak jak w Kaliforni

          • 11 0

    • Wiele razy przejeżdżałem tamtędy z prędkością 90-100 km/h i zawsze było bezpiecznie. Dodam, że nie mam jakiegoś wypasionego bolidu na szerokich kapciach, tylko tzw. miejskie autko. W związku z tym zastanawiam się, ile trzeba pocisnąć, żeby tam wypaść z drogi i się zabić? 120, 150, 180 km/h ? Jeśli tyle, to "każdy kowalem swego losu" :P

      • 14 1

    • "Źle wyprofilowany" to jesteś na "Naszej Klasie". Kto tam nie kozaczy, ten nie ma wypadku.

      • 3 0

    • (1)

      Zgadzam sie w 100%. Nie raz tamtedy przejezdzam i kazdym deszczu widac wyraznie cienka struzke wody przeplywajaca z lewej wewnetrznej strony jezdni na prawa tuz przed zakretem. Chwila nieuwagi, niemoniecznie przy duzej predkosci ale np przy malym przymrozku powoduje wyrzucenie z jezdni wlasnie na tym zakrecie i wcale nie chodzi o predkosc, tylko ktos jak zwykle dal ciala przy projektowaniu, a skoro mamy tristar - nie moga zrobic znaku zmiennej tresci? Jest sucho i normalnie - dalej 70, jest mokro (slisko) - nawet i 40?

      • 2 0

      • A jak ktoś jedzie 120 km/h to wyświetli się "krzyżyk na drogę"?

        • 2 0

    • Profil (1)

      Ulica to tor rajdowy,więc po co te bzdety o jakimś tam złym wyprofilowaniu.Trzeba po prostu bezpiecznie jeżdzić,nie będąc jednocześnie przysłowiowym "zawalidrogą",bo to też bywa niebezpieczne.

      • 2 0

      • Profil

        Powinno być-"ulica to nie tor rajdowy".Mała poprawka poprzedniego tekstu.

        • 1 0

    • popieram

      jezdnia na tym zakręcie powinna iść "po ścianie" tak żeby dało się jechać 300 km/h w tym miejscu, a kto spadnie ten nie dostosował prędkości do panujących warunków drogowych ;)

      • 1 0

  • gdyńska (6)

    przyczyną śmiertelnych wypadków jest właśnie ta bariera, tnie auta i ludzi .to jest gilotyna tak jak Kubicę by zabiło. zmienić tą technologię

    • 33 45

    • wprowadzić ograniczniki prędkości do 70 w każdym samochodzie (1)

      • 10 3

      • i przy okazji rozładuje to korki na A1 przy bramkach :D

        • 5 1

    • przyczyną śmiertelnych wypadków samochodowych są tylko i wyłącznie kierowcy tych samochodów.

      i choćbyś se odgryzł rękę, nic lepszego nie wymyślisz.

      • 12 2

    • niemniej jednak, masz całkowitą akurat rację, że bezpośrednią przyczyną śmierci

      osoby, która zginęła w wypadku, którego ślady uwieczniona na tym zdjęcia jest właśnie barierka (oprócz przypuszczalnie "bitego" auta). Kierowca, oprócz kolegi, stracił ponoć nóżki i nie pierwszy samochód w ten sposób, biedaczek jeden.

      • 4 1

    • (1)

      Rozumiem, ze wg. ciebie to martwe rzeczy atakuja. Tak samo jak stojace nieruchomo drzewa, albo 50kg. czlowiek jest wiekszym zagrozeniem dla samochodu. Kierowca pedzi ciezka maszyna i on jest zupelnie bezwolna osoba, kt. wszystko atakuje, ale tylko wtedy, gdy jedzie samochodem. Jak juz wysiadzie to drzewa staja sie znow lagodne jak baranki a bariery nie atakuja.

      • 2 0

      • Zombi drzewa!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane