Opel Astra (produkowany od 1991 do 2000) (219 opinii)

Astra, choć nie jest już najnowszą konstrukcją, zdaje się być nadal wartym uwagi autem, zarówno dla poszukujących samochodów używanych, jak i nowych. Model ten zastąpił wysłużonego Kadetta w 1991 roku, a w 1998 przeszedł poważny facelifting. Od 1994 roku Astra I była montowana na Żeraniu. Do Polski dostarczane były silniki 1.4 oraz 1.6 z pojedynczym lub wielopunktowym wtryskiem paliwa i auta te cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Brak jakichkolwiek niedociągnięć spasowania elementów karoserii i dobre stylistycznie nadwozie powoduje, że Astra (I) może się podobać, choć to już nienajnowszy projekt. W opcji oferowany był lakier metalik, który razem z malowanymi pod kolor nadwozia lusterkami i przyciemnianymi tylnymi reflektorami dawał niezły efekt. Bezpieczeństwo pasażerów to w Astrze: podwójne belki wzmacniające, seryjne napinacze pasów bezpieczeństwa (regulowane z przodu jak i z tyłu), pełnowymiarowa poduszka dla kierowcy, specjalnie wzmocnione progi, krawędzie drzwi i ich słupki. Również asferyczne lewe lusterko zewnętrzne wspomaga kierowcę, redukując martwe pole widzenia.

We wnętrzu auta znajdziemy kolor tapicerki dopasowany do koloru nadwozia. Siedzenie kierowcy, oprócz podstawowych regulacji, posiada również możliwość dostosowania wysokości do gustu prowadzącego pojazd. Niestety nie ma regulacji położenia kierownicy. Za to możliwe są immobilizer i centralny zamek a dodatkowym wyposażeniem był auto alarm, elektrycznie opuszczane szyby przednie oraz klimatyzacja. Wszystkie wskaźniki w Astrze pozostają w zasięgu wzroku kierowcy. W konsoli środkowej oprócz pokręteł sterowania nawiewami (powietrze przechodzi przez filtr przeciwpyłkowy) znajduje się zintegrowany wyświetlacz, mówiący nam o godzinie, dacie oraz temperaturze powietrza przy nawierzchni, co przydaje się szczególnie zimą. Kanapa tylna daje możliwość swobodnego podróżowania trzem pasażerom tylko na niedalekich dystansach. Za to jest asymetrycznie dzielona, a w opcji znajdziemy również składany podłokietnik umieszczany pośrodku oparcia.

Bagażnik Astry w wersji sedan ma pojemność 500 litrów. Płaska podłoga, pod którą znajdują się w oddzielnych schowkach koło zapasowe, apteczka, czy trójkąt, ułatwia załadunek. Niedociągnięciem może być mechanizm zamykania klapy bagażnika, który chowa się do wewnątrz.

Astra ma dość komfortowe zawieszenie i pokonywanie nią dziur w naszych ulicach odbywa się łagodnie. Auto nie ma tendencji zarzucania tyłem, w kontrolowaniu pojazdu pomaga prowadzącemu seryjne wspomaganie układu kierowniczego.

niezawodność
4.2
komfort
3.9
ekonomia
4.1
wrażenia z jazdy
4.1
Średnia ocen
4.1

Inne modele marki Opel:

Adam, Agila, Ampera, Antara, Astra, Calibra, Cascada, GT, Insignia , Meriva, Signum, Tigra, Vectra,

Foto Moto

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Tytuł:
    Treść:
    Autor (opcjonalny):
    E-mail (opcjonalny):
    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Opinie (razem: 219)

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia