• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
14 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów. Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów.

101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.



Czy jeździsz Obwodnicą Trójmiasta?

Potwierdza się, to o czym mówią od dłuższego czasu eksperci transportu. Liczba aut nieustannie rośnie, także w Trójmieście. Ponadto coraz częściej i dalej nimi podróżujemy. Dowód? 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem zanotowano rekordowe natężenie ruchu na obwodnicy w rejonie Osowej. Przejechało tam 101 tys. 200 samochodów.

Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.

Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.

- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.



- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.

Miejsca

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Południowa i Zachodnia obwodnica Gdańska powinna mieć po trzy pasy w każdym kierunku

    • 7 6

  • za to PIS wybuduje wam OPAT - ale UWAGA tylko 500 metrów... (4)

    • 9 2

    • (3)

      Jesli wraz ze wszystkimi przejazdami kolejowymi - wystarczy...

      • 3 1

      • jasne zawsze to 500 metrów do pisowskiego nieba (2)

        • 2 2

        • (1)

          Zawsze to 500m wiecej, moz obiecaly wszyszystkie inne sily polityczne...

          • 3 2

          • po co obwodnica metropolitarna - lepiej 500 metrów propagandy

            • 1 1

  • Jakby jeszcze bliżej jeździli na zderzaku, to może i było by więcej ; )

    ...

    • 5 1

  • Eksperci?

    Jacy eksperci? Nazwiska! Kto ich nazywa ekspertami? Może z BRG? Tę instytucję jako szkodliwą dla miasta należy rozwiązać. Jeśli jest za dużo samochodów i tworzą się korki, to należy zmniejszać liczbę samochodów (np. przez przepisy ograniczające ilość jeżdżące złomu, w szczególności z silnikami wysokoprężnymi) i polepszać komunikację miejską: przede wszystkim kolej typu metro, tramwaje.

    • 10 4

  • to przecież niewielka zmiana, ruch jak w ubiegłym roku

    wzrost tylko o 0,4% i 380 samochodów dziennie (na ponad 100 tysięcy). Gdyby utrzymać takie tempo to o ile wzrośnie rekord za 10 lat?

    Warto byłoby zauważyć, że tak mała zmiana jest zapewne dzięki temu, że mamy niepogodę gwarantowaną i wyjątkowo zimne lato. Ale jak zdarzy się prawdziwe lato i ciepłe morze to pojawią się rekordy godne tytułów ...

    • 5 0

  • Masakra (1)

    Wczoraj jadę obwodnica w stronę Gdańska na wysokości rozwidlenia kwiatkowskiego nagle zator . Pędzi człowiek 100 km jest tam zakręt i bach wszystkie auta stoją , ani informacji ani niczego , tylko po hamulcach trzeba dawać . Na obwodnicy teraz niebezpieczniej niż w mieście .
    Lub jak są wypadki na obwodnicy , zanim wjedziesz powinny być znaki ledowe wypadek możliwe utrudnienia . Wjeżdżasz , a tam korek na godzinę stania , skąd masz wiedzieć ?

    Ogólnie śmiesznie , auto się zepsuje na jednym z pasów i cała obwodnica jest sparaliżowana

    • 10 0

    • znam co najmniej 2 sposoby

      1. cb radio
      2. yanosik

      • 0 3

  • Poludniowa i Zachodnia obwodnica Gdanska powinna byc szersza... Z Gdanska do Szczecina S6 jest potrzebna...

    • 9 4

  • Panie Karolu Markowski (1)

    Odwrotnie. Najpierw poszerzenie obwodnicy o trzeci pasa potem ewentualnie Obwodnica Metropolitalna, która nie wiadomo, czy w ogóle odciąży ruch,bo jest za daleko od 3miasta.

    • 11 4

    • w istotny sposób na pewno OM nie odciąży obecnej obwodnicy. Przecież podczas budowy trzeciego pasa na obwodnicy nikt nie pojedzie OM np. z Pruszcza do Sopotu tamtędy. Z W-wy do Sopot też pojadą tunelem a nie OM. Jedynie daleki tranzyt lub Kaszubi z Żukowa do Gdyni.

      • 4 0

  • Nareszcie Głos Rozsądku ! (2)

    Obwodnicy Metropolitalnej potrzebne będą 3 pasy w jedną stronę podobnie jak obecnej Obwodnicy. Aut przybywa w postępie geometrycznym, a ulic nie. Do też dotyczy ul. Spacerowej, Wiczlina, wyjazdu na Kolbudy przez Kowale itd....

    • 4 11

    • (1)

      to trzeba coś zrobić by nie przybywało, a malało.

      • 4 0

      • Kolej, kolej, kolej

        A nie: z osiedla wschód 1 autobus na godzinę niezgrany z pociągiem w Pruszczu, dalej jeden naj..ny jak stodoła pociąg z Pruszcza do Gdyni na godzinę... To jak ludzie mają w przyzwoitym czasie gdzieś dojechać? Co robią władze, aby nie robić tego samochodem?

        • 1 1

  • lewy pas bo skręcamy w Gdynii w lewo

    Trzeci pas niestety niewiele wniesie bo wszyscy jadą tam gdzie są trzy pasy tylko dwoma, srodkowym i skrajnym lewym a prawy wolny na calej długości wiec dodatkowe pasy nic nie zmienią. Edukować kierowców ze jak w Gdyni skręca w lewo to nie zznaczy że na całej długości ma jechac lewym pasem.

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane