• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
14 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów. Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów.

101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.



Czy jeździsz Obwodnicą Trójmiasta?

Potwierdza się, to o czym mówią od dłuższego czasu eksperci transportu. Liczba aut nieustannie rośnie, także w Trójmieście. Ponadto coraz częściej i dalej nimi podróżujemy. Dowód? 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem zanotowano rekordowe natężenie ruchu na obwodnicy w rejonie Osowej. Przejechało tam 101 tys. 200 samochodów.

Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.

Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.

- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.



- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.

Miejsca

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Kto będzie jeździł Obwodnicą Metropolitalna? (2)

    Trzeba zweryfikować, ile aut, z których dalszych lokalizacji korzystałoby z OM, ile aut z Pruszcza, Gdańska, Sopotu, Gdyni i sąsiednich miejscowości nadrabialoby kilometry jadąc np z Gdańska lub Gdyni, by spokojnie dojechać na drugi koniec Trójmiasta, nie wiedząc jaka sytuacja panuje w danej chwili na starej obwodnicy. Chyba, że zamontuja przed zjazdami i na jedną i na drugą obwodnicę tablice z obciążeniem obu tras. W przeciwnym wypadku jestem za poszerzeniem do 3 pasów tylko.

    • 1 2

    • Jak na całym świecie na tablicy się wyświetla o korkach i zmianie ruchu. (1)

      • 0 0

      • Na całym świecie być może tak

        Ale czy w Gdańsku widziałeś takie komunikaty?

        • 1 0

  • Gdańsk niepokorny

    To nie ma i budowy żadnej drogi, zresztą i tak niedługo nie będą powstawały już żadne w całym kraju.

    • 2 1

  • Z dróg muszą zniknąć złomy.

    Jeżeli z naszych dróg znikną złomy, które nigdy nie powinny przejść pozytywnie badania technicznego, to od razu będzie luźniej. A do centrum miast wjazd dla aut z min. normą Euro 6.

    • 0 3

  • Rowery = OC !!! (1)

    OC !!! dla rowerzystów jeżdzą po ulicach powodując korki a obok jest ścieżka... Nie patrząc na ruch samochodowy i powodują zarysowania aut i uciekają !!! Kiedy Pis wpadnie na to żeby Rowery miały OC !!!

    • 2 2

    • Mają OC

      Jak ubezpieczysz mieszkanie to masz OC w życiu prywatnym, które obejmuje nieumyślne uszkodzenia mienia.

      Wiec rowerem chyba też się łapie.

      Problem że to ubezpieczenie na max. 50 - 100 tys więc porządny wypadek i może zabraknąć.
      Ale drobne otarcia / wgniecenia powinno się dać zrobić

      • 0 0

  • ZJAZDY, WJAZDY, POBOCZA

    Czasami lepiej zacząć od poprawienia tego co już jest. Brak pobocza - kolizja STOP, WJAZDY ZJAZDY SA EXTREMALNE między innymi Kowale Szadolki za krótkie... Ale i tak tego nikt nie czyta

    • 1 0

  • 10 złotych za litr! (1)

    Najlepsze rozwiązanie to zwiększyć cenę paliwa do 10 złotych za litr i wtedy problem paraliżu z głowy.

    • 0 2

    • A możesz rozwinąć myśl bo nie kumam co chcesz uzyskać ?

      Zwiększyć ceny, inflację, konkurencyjność polskiej gospodarki ?

      • 0 0

  • To nie jest problem ilosci aut, tylko polityki drogowej

    Tzn drogi przeznaczone uprzednio jako uplynnienie ruchu obwodowego są zabudowywane osiedlami mieszkaniowymi i sklepami więc zmienia się ich przeznaczenie. Stąd więcej na nich aut bo służą zarówno jako przelotówka jak i dla osób codziennego domowego użytku.
    To samo zrobili z grunwaldzka stawiając tam biurowce i blokując ruch.

    • 2 1

  • (1)

    nie ma się czym chwalić czy ktoś pomyślał jaki potężny hałas wytwarza 100 tys samochodów bez przerwy dzień i noc może w końcu ktoś pomyśli o ekranach akustycznych a nie budować kolejne muzeum

    • 0 1

    • ekrany akustyczne

      Wzdluz autostrad dzesiatki km.ekranow.dla zab .a czlowiekowi sie naleza.gdzie sa zieloni!!!

      • 0 0

  • To już nie jest ekspresówka

    Ta droga już dawno nie jest obwodnicą (bo nie idzie wokół, a obecnie raczej przez środek trójmiasta), nie jest już drogą ekspresową jako taką, a po prostu przelotową drogą przez trójmiasto.
    To już nie omija trójmiasta a prowadzi przez wielkie trójmiejskie dzielnice.

    Konieczność zbudowania drugiej obwodnicy to jedno.
    Natomiast druga konieczność to rezygnacja z "ekspresowych" aspiracji i obniżenie standardu drogi do zwykłej drogi w mieście.
    Prędkość maksymalna wystarczy 70, do tego gęstsze dobudowanie zjazdów/wjazdów które obecnie są głównym problemem.
    Nawet można rozważyć skrzyżowania kolizyjne (ze światłami).

    A nowa obwodnica w standardzie autostrady czy drogi ekspresowej powinna powstać i omijać trójmiasto.

    • 0 6

  • SKMka

    Jadąc autem które pali 6l ON na 100 km z Gdyni Grabówka do Centrum Gdańska (35km) płaci się mniej niż za bilety SKM które kosztują 15 zł w obie strony. Gratuluje podejścia i pomysłu na odkorkowanie trójmiasta.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane