• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paliwo z gdańskiej stacji uszkodziło auto?

Michał Jelionek
11 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nasz czytelnik twierdzi, że zatankował na stacji BP olej napędowy, który spowodował awarię układu paliwowego w jego aucie. Nasz czytelnik twierdzi, że zatankował na stacji BP olej napędowy, który spowodował awarię układu paliwowego w jego aucie.

Zgłosił się do nas pan Paweł, który kilkanaście dni temu zatankował olej napędowy na gdańskiej stacji paliw BP zobacz na mapie Gdańska. Po przejechaniu około 100 km samochód odmówił posłuszeństwa, a feralne tankowanie zakończyło się usterką układu paliwowego. UOKiK przyjrzy się sprawie i w najbliższym czasie skontroluje jakość paliwa na tej stacji.



Czy po informacji o trefnym paliwie na stacji wciąż tankujesz auto w tym miejscu?

Pod koniec maja informowaliśmy o dwóch przypadkach uszkodzenia samochodów naszych czytelników po zatankowaniu paliwa na trójmiejskich stacjach. Pierwszy z nich dotyczył gdańskiej stacji Lotos przy al. gen. Józefa Hallera 136, natomiast drugi samoobsługowej stacji eMILA na ul. Morskiej 116A w Gdyni. Obie sprawy zakończyły się po myśli poszkodowanych osób. Przedstawiciele stacji przyznali się do błędu i uznali reklamacje.

Pan Paweł liczy na podobny finał w swojej sprawie. Do feralnego tankowania Peugeota 308 (rocznik 2011) na stacji paliw BP przy ul. Wincentego Witosa (róg Milskiego) zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku doszło 24 lipca w godzinach porannych.

- Zatankowałem niespełna 48 litrów oleju napędowego i ruszyłem na długo wyczekiwane wakacje. Moje szczęście nie trwało jednak długo, bo po przejechaniu około 100 km autostradą, na wyświetlaczu pojawił się błąd silnika. Auto całkowicie straciło moc. Konieczne było skorzystanie z usługi pomocy drogowej, która na lawecie przetransportowała samochód do Gdańska - wyjaśnia pan Paweł, czytelnik portalu.
Peugeot został przewieziony bezpośrednio do serwisu specjalizującego się w naprawach aut francuskich. Po podłączeniu komputera mechanicy zdiagnozowali awarię wtryskiwaczy paliwa.

- Powiedziano mi, że konieczna będzie wymiana wtryskiwaczy i płukanie całego układu paliwowego. Szacunkowy koszt naprawy to około 6 tys. zł. Zgłosiłem reklamację do BP, po czym otrzymałem lakoniczną odpowiedź z Centrum Obsługi Klienta, że paliwa na stacjach BP są wysokiej jakości i ich paliwo nie mogło być przyczyną awarii - dodaje.
Potwierdzenie tankowania na stacji BP przy ul. Witosa. Potwierdzenie tankowania na stacji BP przy ul. Witosa.
Jak zapewniają przedstawiciele BP, skarga zgłoszona przez pana Pawła, dotycząca jakości paliwa na gdańskiej stacji, była jedyną w ciągu ostatnich pięciu lat.

- Reagujemy na każde zgłoszenie, a to jest jedyne, jakie otrzymaliśmy. Nie ma więc uzasadnienia, paliwo spełnia normy. Dostawy paliwa są zabezpieczane, a każda z nich posiada atest jakościowy. Gwarancję bezpieczeństwa dostaw dają nam zaplombowane cysterny, zamknięty punkt rozładunku oraz stała grupa przeszkolonych kierowców uprawnionych do dostaw paliw na stacje BP - zapewnia Dorota Adamska z BP Europa SE.
Skontaktowaliśmy się w tej sprawie zarówno z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Gdańsku.

- Otrzymaliśmy dwie skargi. Pierwszą odnotowaliśmy 18 kwietnia, a drugą 25 lipca. Takie zgłoszenia niezwłocznie przekazujemy do UOKiK, który następnie podejmuje decyzję o kontroli wybranej stacji - tłumaczy Waldemar Kołodziejczyk, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku.
Przedstawiciele stacji BP twierdzą, że oferują swoim klientom paliwo najwyższej jakości. Przedstawiciele stacji BP twierdzą, że oferują swoim klientom paliwo najwyższej jakości.
Warto dodać, że w tym roku odbyły się dwie kontrole na stacji BP przy ul. Witosa (róg Milskiego) zobacz na mapie Gdańska. Jedna z nich dotyczyła skargi klienta.

- Pierwsza z kontroli odbyła się 30 maja. Przeprowadziliśmy ją na podstawie informacji przekazanej przez WIIH w Gdańsku o podejrzeniu oferowania paliwa niewłaściwej jakości. Kontrola wykazała, że sprzedawane paliwo spełniało wymagania jakościowe określone w przepisach prawa - zdradza Agnieszka Majchrzak z UOKiK.
Co ciekawe, druga kontrola odbyła się w tym samym dniu, w którym paliwo na stacji tankował pan Paweł. Problem w tym, że skontrolowano jedynie benzynę, a nie olej napędowy.

- Kontrola odbyła się w ramach tzw. europejskiej części systemu, a gdańska stacja została wylosowana do kontroli. Podobnie jak poprzednio kontrola wykazała, że oferowane paliwo spełniało wymagania jakościowe określone w przepisach prawa - dodaje.
27 lipca WIIH w Gdańsku przekazał UOKiK skargę pana Pawła.

- Kontrola stacji zostanie zaplanowana w najbliższym możliwym terminie - zapewnia Majchrzak.
- Regularnie od dwóch lat tankuję paliwo na tej stacji i nigdy nie było problemów. Obawiam się jednak, że nic w tej sprawie nie wskóram. Zdaję sobie sprawę, że jakakolwiek batalia sądowa oraz badania jakości paliwa będą długotrwałe, kosztowne i niedające jakiejkolwiek nadziei na udowodnienie, że niskiej jakości paliwo uszkodziło silnik. BP także doskonale o tym wie i czuje się bezkarne. My, klienci, jesteśmy skazani na porażkę. Niestety, jedyne co możemy zrobić to ostrzegać się wzajemnie przed stacjami, na których sprzedawane jest paliwo niskiej jakości i grzecznie, tak jak w tym przypadku, ponosić koszty napraw naszych samochodów - zakończył rozgoryczony pan Paweł.

Miejsca

Opinie (335) 5 zablokowanych

  • lukoil

    O samo jest na lukoilu na matarni!!!!!!

    • 1 1

  • Szczerze? (3)

    Dla mnie wyludzenie...jeszcze ani razu nie widzialem by ktos ze stacji bral paragon i go chowal w portfel itp. A tu pan od peugeota mial jak znalazl. Koszty naprawy duze, i znow jak znalazl-mozna oskarzyc stacje i nie ponosic zadnych kosztow,a noz sie uda. A jeszcze naglosnimy sprawe,to juz w ogole rewelka

    • 5 15

    • Ja robię to za każdym razem..

      Za każdym razem odbieram mój paragon. Jest to w końcu mój dowód zakupu.

      • 6 0

    • Zawsze biorę paragony (1)

      A ja nie widziałam czegoś takiego zeby ktos nie zabierał paragonów... ja biorę za każdym razem wiec jest to normalne

      • 0 1

      • Ja nie zabieram
        A jak
        Za ieram
        To wyrzucam przy wyjściu

        • 0 0

  • Niema co się cieszyć że benzyny takie problemy nie dotycza

    Coraz więcej silników benzynowych ma wtrysk bezpośredni co czyni je podatnymi na złą jakość paliwa!

    • 3 0

  • Brakuje informacji ile juz to auto przejezdzilo na tych wtryskiwaczach.

    • 1 1

  • Temat tej stacji powraca. (3)

    23.01.2011 roku też opisałem przygodę związaną z tą stacją. Tu wklejam treść artkułu:

    "Chciał bym rozpocząć nowy temat który być może zainteresuje większe grono forumowiczów i zechcecie się podzielić swoimi opiniami w tym temacie.
    Moja przygoda rozpoczęła się na stacji BP w Gdańsku na Chełmie. W dniu 24.11.2010 zatankowałem prawie 33 litry ON Ultimate Diesel. Tankowałem to paliwo cały czas nawet w okresie letnim zachęcony reklamą jak to niby dba ono o serce samochodu, jak później się okazało serce mojego auta przeszło mały zawał. Przy temperaturze na zewnątrz -15 stopni nie mogłem odpalić samochodu skończyło się na zholowaniu auta do serwisu Toyoty gdzie stwierdzono zablokowany filtr paliwa. Postanowiłem powiadomić o tym fakcie centrale BP Polska. Zamiast chęci współpracy z klientem i zwrotu poniesionych kosztów otrzymałem ciekawe pismo od BP (dla zainteresowanych wrzucę je później). Piszą mianowicie jak to oni bardzo dbają o klienta że według Polskiej Normy temperatura blokady zimnego filtra wynosi -20 stopni a na stacjach BP parametr ten wacha się pomiędzy -24 do -35 st.C i w dniu tankowania wynosił -25st.C (przez całą zimę na BP parametr ten wacha się chyba bliżej -24 niż -35 st.C). Dodatkowo otrzymałem krótkie przeszkolenie jak powinno się przygotować samochód do okresu zimowego. A mianowicie wymienić filtr paliwa, co też uczyniłem podczas przeglądu w lipcu (chyba że do listopada filtr się mocno zabrudził po tankowaniu ON na BP) i następna rada to wymiana świec żarowych które jak dalej trafnie zauważyli grzeją komorę silnika więc jak to się ma do zablokowanego filtra paliwa. Podsumowując byłem klientem na stacjach BP od długiego czasu, ale od listopada 2010 tankuje na stacji gdzie wg. informacji odporność paliwa na mróz sięga do -45 st.C czyli na STATOIL w gdańsku na ulicy Marynarki Polskiej. Zauważalna poprawa pracy silnika i przy jak na razie minimalnej temp. tej zimy -18 stopni w Gdańsku zawsze odpalał za pierwszym razem. Proponuje spróbować wszystkim którzy mieli problemy z paliwem ale najpierw wyjeździć całe badziewo które macie w baku no i niestety wymiana filtra paliwa priorytet. A panie i panowie z BP radze więcej dbać o klienta i o jakość paliwa a mniej patrzeć na Polskie Normy.
    PS. mam nadzieje ze sytuacja ta nie jest spowodowana oszczędnościami związanymi z przygodami koncernu BP w Zatoce Meksykańskiej i że dla dobra innych klientów (mnie już nie) sytuacja ulegnie poprawie."

    Wklejam oryginalną treść bo wcześniejszy post pod tym artykułem z linkiem do strony został usunięty. Niedopuszczalne jest publikowanie umieszczanie w serwisie postów zawierających linki do prywatnych i komercyjnych stron internetowych.

    • 4 4

    • (1)

      Nie ma juz w Polsce Statoil - chyba jednej z najdrozszych stacji. Ja od 4lat tankuje E95 na Auchan. Zero problemu :) W zimie pali na raz. Na paliwie maja niska marze bo zarabiaja przy okazji na zakupach. Ceny paliwa najnizsze.

      • 0 0

      • Zdarzenie było opisywane w 2011 więc Statoil jeszcze był, natomiast dotyczyło to diesla nie benzyny. Jak w swoim czasie miałem samochód na benzynę i regularnie wymieniałem filtry to zimą też palił mi na raz.

        • 0 0

    • tak jest tylko STATOIL

      serio, nie jakies ruskie emile i polskie PB

      • 0 0

  • Paliwko i Świerszczyk

    norma, cwaniaczek xd,
    może za gazetke też zwrot?

    ... tak serio to peugeot, to normalne, jeszcze ten rocznik 2011, gdzie zamiast koni są kucyki..

    • 3 2

  • Zamiast pisac na trojmiasto poszedlby i wzial probke i zaniosl do zbadania

    • 0 0

  • żadne paliwo tylko prawdopodobnie DPF zapchany stąd obcięcie mocy, ściągają zużyte diesle i tak to jest

    DPF wymieniamy lub wycinamy i po problemie, a filtr paliwa kiedy? w Polsce musimy częściej wymieniać filtr paliwa ... a olej w silniku jest? ... ludziom wydaje się, że eksploatacja auta to tylko lanie paliwa ... i jeszcze jazda na głębokiej rezerwie ... litości

    • 0 2

  • jednostkowość przypadku wskazuje na wadę samochodu

    nie paliwa

    • 4 1

  • Bp = lotos

    I tak na wszystkich stacjach w trójmieście jest paliwo z Lotosu, tylko dodaja swoje dodatki. Więc tankujcie sobie gdzie chcecie

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane