• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paliwo z wodą na firmowej stacji uszkodziło samochód

Michał Jelionek
23 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pan Maciej po zatankowaniu paliwa na stacji Lotosu musiał odwiedzić serwis dealera, u którego kilka tygodni temu kupił auto. Serwisanci wymienili olej napędowy i filtry paliwa. Koszt naprawy to ponad 1300 zł. Niewykluczone, że nasz czytelnik będzie musiał zapłacić zdecydowanie więcej.  Pan Maciej po zatankowaniu paliwa na stacji Lotosu musiał odwiedzić serwis dealera, u którego kilka tygodni temu kupił auto. Serwisanci wymienili olej napędowy i filtry paliwa. Koszt naprawy to ponad 1300 zł. Niewykluczone, że nasz czytelnik będzie musiał zapłacić zdecydowanie więcej.

O tym, że nawet na renomowanych stacjach paliw możemy zatankować gorszej jakości paliwo przekonał się pan Maciej z Gdańska. Feralne tankowanie na jednej ze stacji Lotosu zakończyło się dla naszego czytelnika wizytą w serwisie i naprawą za ponad 1,3 tys. zł. Niestety, ale poszkodowanych osób, które w ostatnich dniach tankowały olej napędowy na tej samej stacji paliw jest więcej. Grupa Lotos przyznała się do błędu i zapewniła, że zwróci poniesione przez klientów koszty.



Czym sugerujesz się przy tankowaniu auta?

Pechowe tankowanie miało miejsce na stacji paliw Lotos przy al. gen. Józefa Hallera 136 zobacz na mapie Gdan w Gdańsku. Pan Maciej zatankował 76 litrów oleju napędowego do swojego jeepa grand cherokee, zakupionego kilka tygodni temu w sąsiadującym ze stacją paliw salonem samochodowym Auto Plus zobacz na mapie Gdan.

Po przejechaniu kilkuset metrów na komputerze pokładowym wyświetlił się komunikat informujący, że w oleju napędowym jest woda. Nasz czytelnik kontynuował jazdę, gdyż samochód zachowywał się normalnie. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów komunikat wciąż się wyświetlał. W miniony piątek pan Maciej postanowił zweryfikować usterkę i odwiedził serwis dealera, u którego zakupił auto.

- Często tankowałem na tej stacji paliw i muszę przyznać, że nigdy nic złego się nie działo. Zaniepokoił mnie jednak komunikat o wodzie w paliwie, więc umówiłem wizytę w serwisie. Gdybym nie zmienił auta na nowsze - pewnie do dziś nie wiedziałbym, że zatankowałem trefny olej napędowy, który uszkodził układ paliwowy. Problem w tym, że większość samochodów jeżdżących po naszych drogach nie ma systemu informującego o tego typu nieprawidłowościach. Dlatego też wielu kierowców nie ma świadomości, że złej jakości paliwo, które wlewają do baku auta, może się skończyć kosztownymi naprawami - tłumaczy pan Maciej, właściciel uszkodzonego auta.
  • Feralne paliwo, które zostało spuszczone z baku auta pana Macieja.
  • Pana Marka zaniepokoiła barwa paliwa oraz osad widoczny w podglądzie dystrybutora.
I rzeczywiście, po oględzinach serwisantów okazało się, że zatankowane paliwo jest bardzo słabej jakości.

- Podłączyliśmy pod samochód komputer diagnostyczny, który potwierdził, że nie jest to błąd elektryczny któregoś z czujników. W kolejnej czynności diagnostycznej sprawdziliśmy jakość paliwa. Tutaj wynik był jednoznaczny: bardzo złej jakości paliwo w całym układzie paliwowym. Wymieniliśmy olej napędowy na zupełnie nowy, z innej stacji, a także filtry paliwowe. Na koniec dodaliśmy specjalny środek uszlachetniający. Bardzo dobrze, że nasz klient szybko zareagował. Myślę, że dalsza jazda na tym paliwie skutkowałaby po prostu unieruchomieniem auta - wyjaśnia Maciej Benert z serwisu Auto Plus.
Koszt naprawy to 1 tys. 332 zł. Do tego należy doliczyć 337 zł, które pan Maciej zapłacił za felerne paliwo. Łącznie nasz czytelnik stracił blisko 1,7 tys. zł. I to jest optymistyczny wariant, bo w najgorszym przypadku - gdyby okazało się, że paliwo uszkodziło również wtryskiwacze - koszty naprawy mogą wzrosnąć do około 12 tys. zł.

- Liczę na zadośćuczynienie i zwrot kosztów naprawy. Z tym że nie mam pewności, czy olej napędowy nie uszkodził układu paliwowego w większym stopniu. Co jak się okaże, że za miesiąc albo dwa będę musiał wymienić bardzo drogie wtryskiwacze? - zastanawia się nasz czytelnik.
Sprawdź ceny paliw na trójmiejskich stacjach

Pan Maciej nie jest jedyną poszkodowaną osobą. Kilka dni wcześniej do tego samego serwisu zgłosił się pan Marek, właściciel fiata scudo, który 12 maja zatankował olej napędowy na tej samej stacji. Auto zostało zakupione kilka lat temu, również w salonie Auto Plus.

- Zatankowałem 75 litrów paliwa. Po weekendzie wybrałem się w trasę i po około 150 km silnik auta zaczął nierówno pracować. Gdy dojechałem do Kutna, samochód zgasł. Wezwałem lawetę, która przetransportowała fiata do serwisu Auto Plusa. Mechanicy wymienili filtry paliwa oraz wlali do baku nowy olej. To niestety nic nie pomogło. Prawdopodobnie awarii uległy wtryskiwacze, a ich wymiana to koszt rzędu 6-7 tys. zł - mówi pan Marek, właściciel fiata scudo.
  • Nasz czytelnik już teraz musiał zapłacić za usunięcie usterki ponad 1300 zł. Być może to nie koniec wydatków.
  • Raport serwisu o stanie auta.
  • Pan Maciej zatankował 76 litrów oleju napędowego.
10 maja Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku skontrolował olej napędowy na stacji Lotos przy al. gen. Józefa Hallera. Próbki paliwa zostały pobrane, gdyż nieprawidłowości zgłosiła jeszcze inna z poszkodowanych osób.

- Pobraliśmy próbki oleju napędowego bezpośrednio z dystrybutora. Ich jakość mieściła się granicach normy - poinformowała Regina Niska, pracownik nadzoru rynku i kontroli paliw WIIH w Gdańsku.
Tego samego dnia drugie badanie podejrzanego paliwa wykonali pracownicy laboratorium Grupy Lotos.

- Bardzo nam przykro, że klientów spotkały takie niedogodności. W przypadku omawianej stacji zostało przeprowadzone wewnętrzne badanie jakości paliwa przez laboratorium Lotos, jak również badanie zewnętrzne zlecone przez Inspekcję Handlową. Obie kontrole laboratoryjne pobranych próbek paliwa stwierdziły, że jego jakość odpowiada polskim normom i wykluczyły jakiekolwiek odstępstwa od wymagań. Na wszelki wypadek sprzedaż paliw z dystrybutorów, co do których zgłaszane były wątpliwości, została wstrzymana - tłumaczy Krzysztof Kopeć z biura komunikacji Grupy Lotos.
W obu laboratoriach jakość badanego paliwa zmieściła się w normie, ale... mimo wszystko udało się znaleźć przyczynę defektów w autach klientów stacji.

- Po sprawdzeniu systemu zbiorników znaleziono przyczynę zaistniałej sytuacji. Zawiódł system czujników zbiornika na stacji. Trwa usuwanie usterki, a zgłoszone reklamacje zostaną uznane. Raz jeszcze przepraszamy klientów za zaistniałe niedogodności. Rozpoczynamy procedurę likwidacji szkód u pokrzywdzonych - zapewnia.
Spółka GAiT zamknęła stację paliw, bo nie miała koncesji na sprzedaż alkoholu

  • Dystrybutory, z których korzystali poszkodowani kierowcy, zostały wyłączone.
  • Stacja paliw Lotos przy al. gen. Józefa Hallera.
  • Fiat scudo wciąż czeka na naprawę uszkodzonego układu paliwowego.

Miejsca

Opinie (356) ponad 20 zablokowanych

  • dziwne !!!

    Paliwo było dobre a zawiódł system czujników na stacji ? o co tu chodzi ?

    • 9 0

  • Od 7 lat tankuję niemal zawsze na Lotosie - ale nigdy na Hallera

    Tankowałem zarówno ON Dynamic do silników na CR i na PD, tankuję 95 do mocnego silnika z bezpośrednim wtryskiem - i zero problemów. Sporadczynie na innych stacjach - nigdy żadnej różnicy. Za granicą - spalanie takie samo jak na polskim paliwie (żadnych legend nie potwierdzam).

    Ale nigdy nie tankuję na Hallera, mimo że często tamtędy przejeżdżam - stacja przy dawnym Polmozbycie, jako jedyna z Lotosów, miała w przeszłości problemy z kontrolą jakości (raporty UOKiK), a zresztą wystarczy spojrzeć - jest dziadowska od pierwszego wrażenia. Jeśli właściciel oszczędza na wyglądzie zewnętrznym stacji, to co dzieje się z instalacjami tam, gdzie wzrok nie sięga?

    • 14 1

  • Kupił auto od powodzian

    Ot i wyjaśniony problem

    • 5 1

  • Paliwo (1)

    Jestem ciekaw w jaki sposób to paliwo mogło znaleźć się w samochodzie.Nie ma takiej możliwości aby dystrybutor zaciągnął paliwo z wodą gdyż są czujniki i wtedy dopływ paliwa jest odcinany!!

    • 3 4

    • Przeczytaj tekst :)

      • 3 0

  • naprawa (1)

    Jeśli naprawą nazywa się wymianę filtrów? to gratulacje, Panie Maćku, a samemu nie można? Chyba Pan Maciek nie jest emerytem?

    • 5 9

    • Ada

      panu Maćkowi to nie wypada

      • 3 4

  • Fajny jest ten salon Auto+

    co kupiony samochód to zaraz się psuje,
    a może do baku wody święconej trza dolewać?
    a może autka pokropku nie miały?

    • 4 2

  • ja zawsze tankuję tą lepszą ropę i tylko na orlenie i shellu. lotos i inne takie omijami

    • 2 2

  • Moze niech od razu sprzeda ten samochod (bo moze sie zapsuc)

    i wystapi o zwrot kosztow do Lotosu.

    • 4 0

  • Dlatego na Lotosie się nie tankuje...Nawet bez komunikatu o wodzie w paliwie, wprawny kierowca będzie w stanie zauważyć, że zatankowane paliwo jest gorszej jakości...

    • 1 4

  • (4)

    Heh nawiązując do poprzedniego artykułu o tym co decyduje gdzie tankujecie swoje auta. Zostałem zjedzony jak napisałem że raz w życiu i po raz ostatni zatankowałem na stacji Lotosu. Zawsze uważałem że stacje Shell posiada lepszej jakości paliwo . Nie jest to też tylko moja opinia.

    • 3 6

    • Stacje Shell mają paliwo z Orlenu i Lotosu (1)

      Kontrakty zawierane są co roku... Orientuj się :)

      Ja tankuję na Lotosie, sporadczynie na Orlenie - nigdy nie miałem żadnych problemów, choć silniki są wymagające i czułe na jakość paliwa. Unikam stacji "PHU Zenon Malina" - bo i takie można znaleźć pod znanym szyldem - wolę te, gdzie na fakturze widnieje wprost Lotos albo Orlen.

      • 3 3

      • Wszystko się zgadza tylko jakość sie nie zgadza

        • 3 1

    • (1)

      tyle ze lotos przyznal sie do bledu i zwroci kase a shell kiedys zrobil taki numer (byl nawet program w tv o tym) ze klient kupil nowe auto i pierwszy raz je zatankowal- na shellu wlasnie. umarlo mu pol auta od syfu w baku a shell do konca twierdzil ze "to niemozliwe" i mial go gdzies... wiec sie zastanow. poza tym co ma jakos paliwa do awarii na samej stacji, po drugie przez wszystkie stacje jedzie ta sama cysterna - marketing uszkodzil ci glowe jezeli wierzysz ze do shella idize inne paliwo niz na lotos czy orlen.... problemem sa instalacje na stacjach a nie samo paliwo

      • 3 3

      • bo to jest niemozliwe

        "e klient kupil nowe auto i pierwszy raz je zatankowal- na shellu wlasnie. umarlo mu pol auta od syfu w baku a shell do konca twierdzil ze "to niemozliwe" i mial go gdzies."

        nawet gdybys wlal sama wode to ci pol auta nie umrze
        poza tym w takich przypadkach robi sie kontrole i co?
        co zrobic jak od "zlego" paliwa umarlo ci pol aata a kontrola wykazuje ze paliwo bylo dobre?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest Autodrom Pomorze?

 

Najczęściej czytane