• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 107. O większego trudno zucha

Marcin Tymiński
14 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Peugeot 107 - dobry, miejski wybór, dla bezdzietnego małżeństwa lub "singla". Peugeot 107 - dobry, miejski wybór, dla bezdzietnego małżeństwa lub "singla".

Wszystkie trzy wyjeżdżają z fabryki w czeskim Kolinie. O tym, którego z nich wybrać, decyduje chyba tylko sympatia dla danej marki. Peugeot 107, Citroen C1 a może Toyota Aygo? Do nas trafił przedstawiciel "trojaczków" z lwem na masce.



Wszystkie trzy autka różnią się jedynie zewnętrzną stylistyką, wnętrza wszystkich są praktycznie takie same. Peugeot 107 przeszedł ostatnio mały faceliftig, głównie przedniej części nadwozia.

Ilość miejsca na przednich siedzeniach pojazdu może zawstydzić niejedno większe auto. Samochodzik sprawia wrażenie trzydrzwiowego, drzwi ma jednak pięć. Na tylnych siedzeniach komfortowo mogą podróżować jedynie dzieci i to te, które nie nadużywają coli, czipsów czy snickersów. Bagażnik samochodu jest mniej niż skromny. Do dyspozycji mamy nieco ponad 130 litrów pojemności.

107 nie jest autem drogim, a producent wcale nie zamierza ukrywać oszczędności w jego wnętrzu. Z drzwi świeci na nas jedynie polakierowana blacha, plastiki są dość toporne, lecz poprawnie spasowane. Obsługa całości jest prosta, a wszystkie elementy wnętrza dość ergonomicznie rozplanowane. Na "miejskie" potrzeby wystarczy również schowków. Mimo jednoosiowej regulacji kierownicy, nie ma problemów z zajęciem optymalnej pozycji do jazdy.

Silnik do wszystkich trzech samochodów powstaje w Polsce. To trzycylindrowa jednostka benzynowa, o pojemności 1,0 litra i mocy 68 KM, produkowana w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu.
Dźwięk silnika przypomina czasami poczciwego dwusuwa, nie jest jednak natarczywy. Silniczek uwielbia wręcz wysokie obroty, wtedy można jeździć bardzo dynamicznie. Nawet wciskanie pedału gazu do oporu nie jest okupione nadzwyczajnym zużyciem paliwa. Maksymalne żyłowanie silnika sprawia, że autko pali 7 litrów benzyny na każde przejechane sto kilometrów. Spokojna jazda pozwala obniżyć spalanie o nawet o trzy litry paliwa.

Na plus małemu Peugotowi należy zapisać również dobrze dobraną charakterystykę zawieszenia. Jet sprężyste i nie dobija. Przyzwyczaić się za to należy do delikatnego używania hamulców. Te "biorą" od razu i to bardzo ostro. Nieco za wcześnie włącza się też ABS.
Peugeot 107 spełnia wszystkie warunki jakie stawia się przed nowoczesnymi, niezbyt drogimi autami miejskimi. Ceny tego poprawnego i dość komfortowego autka zaczynają się od niespełna 30 tys. złotych za dość skromnie wyposażoną wersję podstawową. Doposażenie 107 w m.in. boczne poduszki powietrzne, kurtyny, całkiem niezłe radio z CD czy progresywne wspomaganie kierownicy zwiększy jego cenę do nieco ponad 33 tysięcy złotych.

Samochód do testów użyczony przez Peugeot Polska

Opinie (37)

  • (1)

    Za granica to bardzo popularne samochody! U nas niestety ludzie nie kupuja nowych w takim przedziale cenowym bo ich niestety nie stac. U nas zarobek 3000 zł za granica 3000 euro a cena samochodu dalej taka sama wiec różnica niestety jest. Ważne zeby ludzie tylko zrozumieli ze juz lepiej kupic uzywany samochod ok. 4-5 letni nawet koreanskiej marki niz 15 letni z "wyższej półki".

    • 37 3

    • "a cena samochodu dalej taka sama"

      i tu sie grubo mylisz, bo na zachodznie nie dosc ze maja wyzsze zarobki to na dodatek samochody sa tansze!

      • 8 0

  • zlom (4)

    zlom ,francuzki tylko sex

    • 13 30

    • japan... zlom, a pod maska ma toyote?

      • 5 1

    • jakos cala europa kupuje francuskie auta

      tylko polaczki nagminnie volkswageny i audi, najlepiej kilkuletnie zlomy bo na nowe nie stac :D

      • 15 3

    • Ja wole Peugeota,Renault czy Cytryne

      Niz wypierdzianego przez Turkow wieswagena czy Audi.

      • 12 0

    • a co, koledzy Ci opowiedzieli?

      • 2 0

  • za 32ty mam kupe fajnych używanych autek takich 3-5l (2)

    sorry,, taka kasa za takie cudo :),,,

    • 7 19

    • a ile rowerow uzywanych bys za to kupil - pomysl :D (1)

      uzywanym rowerem nikomu krzywdy nie zrobisz, najwyzej ciebie rozjada, uzywanym skladakiem z pieciu aut stwarzasz realne niebezpieczenstwo...
      polska mentalnosc, najlepiej uzywany grat :D 5 letni poflotowy z 200 tysiami przebiegu.

      • 3 1

      • ee, bez przesady

        Za 25 tysięcy masz 5-letniego opla astrę (ciężki do kupienia, bo świetna seria) albo np. 5-letniego forda mondeo TDI 1.9 (diesel, klima, automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, airbagi, stan wyśmienity, jeździ jak marzenie). Wolę zdecydowanie takie autko, większe przede wszystkim, a przez to bezpieczniejsze. Najpierw trzeba wsiąść, zobaczyć, przejechać się, a potem preorować :)

        • 1 1

  • jak ktos w 95% samochodu potrzebuje jadąć do pracy w obrebie metropolitalnym (1)

    to na cholere cos lepszego ;]

    • 24 0

    • i nie trzeba wywalać 30 tyś kiedy spokojnie wystarczy 5-10

      głupich nie sieją,
      samorzutnie się rozmnażają,
      jak karaluchy :)
      i to mnie cieszy

      • 4 10

  • Lepiej juz wziasc Suzuki Alto... (1)

    5,5 l przy normalnej jezdzie, lepiej wykonane i zdeczko bardziej niezawodne.Cena z radiem CD,poduszkami,wspomaganiem, c.z. na pilota i klimatyzacja - niecale 35 tys.

    • 7 7

    • drogo, to samo mam za 10 tyś.

      a za 5 tyś. dobre auto bez klimy

      • 1 8

  • To ja wolę dodać 9900zł i kupić Dacie Duster, przynajmniej, jak wjadę w dziurę
    lub teren, to się nie zakopię, a w deszczowy dzień to ma znaczenie !

    • 9 6

  • ale syf! za te pieniadze wole 2-letnia toyote corolle z usa! automat 1,8 benzyna,szybka,czysta!piekne auto! (6)

    albo honde civic or nissana sentre or altime!

    • 7 16

    • Auta z e stanow (1)

      najgorzej wyposarzone.shit,i junk

      • 1 6

      • Tak znawco konkrety poproszę co w tych autach jest gorsze od tej kosiarki do trawy ze z opisu zwanego samochodem no powiedz czekamy łaskawie na rzetelną opinię.

        • 0 5

    • z blokujacym sie pedalem gazu :D (2)

      ROTFL

      • 2 1

      • Jak sie okazalo (1)

        Ten pedal gazu wcale sie nie blokowal a tylko kilku durnych amerykanow mylilo pedal gazu z hamulcem a Amerykanskie media podjely temat zeby zniszczyc konkurencje.Prawda jest taka ze w USA Toyota swietnie sie sprzedaje od lat i uchodzi za malo awaryjna czego niestety powiedziec sie nie da o ich rodzimych amerykanskich samochodach.

        • 2 1

        • Czyżby Piotr był kolejnym oblatywaczem amerykańskich samochodów czy tylko od wujka Zdziśka co ma garaż we Wrzeszczu zwany warsztatem słyszał że się psują i maja słabe wyposażenie i w ogóle najlepsze są w EU a w szczególności made in 1.9TDI DDR.Czekam na odpowiedz co w autach amerykańskich jest takie złe ze macie taką opinię,a może to tylko zasłyszane od kogoś opinię .Wiem że, czy GM/NIE DAEWOO/,FORD, CHRYSLER były i są zawsze lepiej wyposażone w wersji standard od tych europejskich hulajnog ale to tylko moje zdanie.

          • 1 0

    • A w historii auta...

      ...ładne zdjęcia z ubezpieczalni z dopiskiem "salvaging".

      • 1 0

  • (2)

    za te kase wole kupić 15 Golfów II

    • 17 5

    • bo u nas na wsi

      to tylko VW i audi siem liczy - sie wie :D

      • 7 1

    • dobre!!!

      • 4 1

  • A tem Peugeot (1)

    To nie jest przypadkiem blizniak Toyoty Aygo?

    • 6 3

    • Kapitan Oczywisty? Czy to ty?

      • 1 0

  • Za drogi itp itd ale spełnia norme EURO 5 jak udusicie się spalinami z waszych hond kiwi i innych 10 letnich wynalazków to (4)

    zrozumiecie Badanie czystości spalin powinno byc podstawowym badaniem technicznym w polsce jesli wszyscy nie chcemy miec astmy pylicy i innego syfu.
    Najgorsze są wszelakie 10 letnie diesle masakra powinni zabronić wjazdu do centrum samochodoem nie spełniającym minimum normy EURO 4

    • 7 2

    • Ja bym proponował by samochód mieścił się w normie dla której został wyprodukowany. Nawet Euro 1 wystarczy. Moje auto spełnia wymagania jego normy... Euro 2, która obowiązywała jak tata je kupił 10 lat temu. Nie truję, bo mam katalizator spalin, który w większości aut w tym wieku został zwyczajnie wycięty i wspawany przelot zamiast nowego katalizatora.

      • 1 1

    • a ja bym zakazal wypowiedzi takim bałwanom jak ty (1)

      jw

      • 2 0

      • Ty cymbale masz jak zwykle tylko tyle do powiedzenia na każdy temat Spadaj na drzewo ciole.

        • 1 1

    • badanie czystości spalin

      Tak , racja badanie czystości spalin to podstawa , należy wycofać wszystkie autobusy w tym miejskie , ciągniki siodłowe i busy , ciężarówki nie spełniające EURO 5. Drogi będą luźne , do łask wróci PKP zarówno towarowy jak i osobowy.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane