• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 207. Szybki brzdąc

Bawo,Mart,Ps
14 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 


Jeśli wydaje ci się, że Peugeot 207 to "babskie" auto i ruszając spod świateł pokażesz mu, gdzie jego miejsce to masz rację: wydaje ci się. Przynajmniej jeżeli chodzi o wersję 150 THP.



Prawie najmniejsze Peugeoty potrafią sprawiać niespodzianki. Dawno temu, 205 mocno zaznaczył swoją obecność w rajdach, a jego następca 206, pokazał, że Francuzi potrafią projektować piękne samochody o ponadczasowych kształtach.

207 w 150-konnej wersji THP też nie wypadł lwu spod ogona. Turbodoładowane, benzynowe 1.6, raczy świetną dynamiką już od najniższych obrotów, niczym diesel z potężnym momentem obrotowym. Do setki startuje w 8,7 sekund, jest cichy gdy trzeba i nieźle brzmi gdy go podkręcić.

  • Peugeot 207 150 THP


Ten 207 nie jest autem sportowym lecz usportowionym. Na zewnątrz świadczy o tym chociażby chromowana końcówka wydechu i spojlery. Wewnątrz mamy m.in. dziurkowane pedały, chromowane obwódki zegarów i metalową kulę - końcówkę dźwigni sześciobiegowej skrzyni. Parzy gdy gorąco, zimą lepiej przez pierwsze minuty zmieniać biegi w rękawiczce. Lubimy seryjny w tej wersji, panoramiczny dach. Lubimy przestronność z przodu, z tyłu nie lubimy jak kolana wbijają się nam w przednie fotele.

Bez znacznego uszczerbku dla komfortu w tej wersji 207 usztywniono zawieszenie. Wiadomo po co i zrobiono to bardzo dobrze. Słabością Peugeotów bywały zbyt gumowe układy kierownicze, tutaj cecha ta prawie nie występuje. Jest też na tyle "twarde", że zapewnia poprawne czucie tego co dzieje się z pojazdem.

Nazywając 207 banalnie lwiątkiem, stwierdzamy, że to dobrze odżywione lwiątko (coś około 1200 kg), więc swoje musi skonsumować. W mieście wypije i 9,5 litrów benzyny, na autostradzie w czasie jazdy z przepisową prędkością, na komputer liczący zużycie paliwa lepiej nie patrzeć. Gdy jedzie się spokojniej, jest oczywiście lepiej, konsumpcja spada do ok. 6 litrów na 100 km.

Jeśli ktoś myśli o miejskim aucie szybszym niż przeciętniaki w swojej klasie, ceni sobie ciekawy design, poukładane wnętrze i jest gotowy na nieco wyższe wydatki na utrzymanie samochodu, powinien poważnie rozważyć propozycję Peugeota. Tym bardziej, że ma szansę rzadko spotkać się z takim samym autem na ulicy. 150 THP jest sprzedawany na indywidualne zamówienie w cenie nieco powyżej 60 tys. zł.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (95) ponad 10 zablokowanych

  • (6)

    Moim zdaniem modelom Peugeota brakuje świeżości, od 10 lat te same modele są poddawane liftingowi, mozna znalezc ciekawsze propozycje na rynku

    • 29 31

    • na rynek PL wystarczy

      • 5 2

    • tt (2)

      przykłady poprosze

      • 3 1

      • na zdjęciu świeżyna peżot !

        • 1 1

      • spójrz sobie na model z +/- 2000 r. i na ten i zobaczysz, ze oprocz swiatel i zderzakow to prawie to samo. Zeby nie być goloslownym, zobacz, jak zmienial się np. Megane w podobnym okresie.

        • 2 0

    • nieno moze podobnie wygladaja

      ale w tym tkwi konsekwencja. jednak ten Peugeot rozni sie wieloma aspektami. jest dluzszy, i ma wiekszy rozstaw osi co skutkuje lepsza przestronnoscia w srodku. ma nowe silniki. to nowy model a nie lifting starego

      • 0 1

    • 207 jest podukowany od 2006 gdzie te twoje 10 lat
      Gorzej jest z VW tam od 25 lat liftinguja golfy itd.

      • 1 1

  • Szybko (5)

    To on zawita do serwisów,kolejny nieudany samochód na F.

    • 14 45

    • hmm (2)

      a myslalem ze Peugeot jest na P ??

      • 7 2

      • (1)

        na f bo francuski, wszystkie fordy i francuzy to słabiaki podobno

        • 2 7

        • fordy są niemieckie żłobie

          • 0 1

    • zawita z powodu silnika (1)

      bo to syfiasta konstrukcja bmw

      • 4 2

      • taka prawda 1.6 tubro z bmw rozrzady się sypały a jest tam łańcuch

        • 1 0

  • nie rozumiem do konca o co chodzi? (6)

    czy to ze jest to 150 koni i ma 8,7 sek do 100 ma powalic na kolana?

    Honda 20 lat temu robila motory 1,6 wolnossace ktore generowaly 160 koni i latały lepiej niz ten peżot.

    • 36 18

    • mówisz o motocyklach? (2)

      • 4 9

      • CRX, Civic

        modele VTI, dla japońców był jeszcze SiR 1,6 170 koni o ile się nie mylę

        • 3 0

      • aha

        VTI miało po 160 koni. np 3 gen CRX lub 5 Civic. A 2 gen. CRX B16 150 kucyków :)

        • 1 0

    • dokladnie, nie ma sie czym podniecac (2)

      150 koni to zupelnie przecietna moc. nie za malo ale duzo to na pewno nie jest. konkurencja jak Opel Corsa, Renault Clio czy VW Polo ofeurja swoje najmocniejsze wersje w granicach 200 koni mechanicznych. tyle ze na korzysc Puga wypada cena. bo mocna konkurencja oscyluje w granicach 80 000 zl. ale coz, w ofercie sa takie mocne silniki a u Peugeota nie ma.

      • 0 1

      • bez porównania (1)

        nie porównuj corsy czy clio do tej wersji 207 bo jest jeszcze wersja 207 RC która jest mocniejsza i wcale dużo nie ustępuje wymienionym przez ciebie samochodom

        • 1 0

        • sory masz racje zapomnialem o RC

          jednak na stronie peugeota prozno szukac tej wersji. czy ona aby na pewno jest nadal produkowana. nie da sie skonfigurowac takiego auta. moze mi cos nie dziala. tak czy siak takie autko bylo aczkolwiek troche slabsze bo jego moc to 175 hp.
          moj faworyt w tej kolasie to Clio, ewentualnie slabsze MiTo

          • 0 0

  • stare E36 (4)

    3,2 litra benzynka - 320 kucy.

    W tej klasie trudno znależć nieprzerabiane auto, które ma lepsze wyniki.

    • 7 28

    • (3)

      to juz klasa, ktora wyginela, dres + kilogramowa komóra

      • 16 0

      • bezedura

        moze i drecholska E36 to juz relikt ale sa nowe beemki na ktore dresiarza nie stac a moce maja kosmiczne

        • 0 0

      • wygoda (1)

        dres nigdy nie umrze

        • 2 0

        • noł dres noł stres

          • 1 0

  • hmmm (2)

    nie opłaca się... lepiej kupić np. Golfa IV taniej .. wstawić dobry LPG i polatamy nim dłuże niż pasożytem

    Wiem bo sam mam golfa III i nie narzekam

    • 9 44

    • (1)

      tylko znajomi sie troche ciebie wstydza

      • 20 5

      • albo KOC nie umie z

        • 1 0

  • Ale te francuskie są znane z awaryjności - bardzo skomplikowanych usterek (15)

    mały prestiż itp. Rozsądniejszy wybór to nawet starsze auto ale Japońskie lub Niemieckie. Znam wiele osób które kupiły nowego francuza i juz po kilku miesiącach były poważne problemy.

    • 21 38

    • japonskie i prestiz?! (8)

      chyba tylko w PL ...

      • 12 6

      • Nie a PL (6)

        Tylko na przyklad w USA czy Kanadzie.,Lexus,Acura,Infinity to prestiz,choc rozumiem ze dla ciebie prestiz to 10 letbie Audi A6 w"w tdiku".

        • 9 4

        • prestiż ciołku (5)

          to Jaguar, Porsche, Maserati ... a to co wymieniles to marki aspirujące, ktore nigdy nie uzyskaja uznania, bo niczym sie nie wyrozniaja.

          Swoja droga nowa limuzyba audi ma wiekszy prestiz niz nijaki lexus

          • 6 12

          • Audi prestiz? (4)

            Chyba na wsi pod remiza.

            • 13 2

            • ha ha ha (3)

              mowisz chyba o swojej wsi? Wyjmij Polskę i zobacz inne kraje europejskie - audi i bmw to najbardziej prestizowe samochody (oprocz superluksusowych), a nawet w cytowanych przez ciebie Stanach, gdzie europejski samochod ma wiekszy prestiz niz jakis denny lexus. Jak nie wiesz, to sie nie wypowiadaj łajzo.

              • 1 7

              • czy ja wiem czy w niemczech audi jest prestizowe (2)

                to ze jezdzi tego duzo jeszcze o tym nie przesadza. u nas duzo jezdzi cors, clio i polo a nie powiedzialbym zeby byly prestizowe. w niemczech byle robola stac na audi, tam to jest samochod dla ludu. na zachodzie prestiz to wlasine maserati, bentley czy ferrari. audi to taxowkarze nawet uzywaja

                • 7 0

              • (1)

                nie przesadzaj, ze przecietnego robola w DE stac na nowe duze Audi

                • 0 3

              • zaraz na duze

                na A3 czy A4 stac. to nie sa drogie auta. to tak jak u nas auto za 30-40 tysiecy. w koncu zarabiaja ponad 4 razy wiecej

                • 3 0

      • Polacy błędnie wrzucają wszystkich japońców do jednego wora,

        Między takimi japońskimi markami jak suzuki, isuzu czy daihatsu, a lexusem, hondą, mazdą jest kolosalna różnica i w jakości i w materiałach co przenosi się na prestiż.

        • 4 3

    • jasne (2)

      jeśli chcesz wiedzieć to peugeoty są znane z wprowadzania licznych innowacji- zresztą jak i citroeny. Zapóźnieni mechanicy garażowi znający się tylko na golfach nie łapali się w elektronice i poszła fama, że się psują... Tyle. Ja znam znacznie więcej ludzi którzy płaczą nad swoimi nowymi Volksami czy Audi ;)
      Pozdrawiam

      • 16 3

      • co z tego że innowacje jak usterkowe

        ma jezdzić !!! nawet ASO ma problemy z naprawą tych wozidełek.

        • 4 9

      • mi w 307 poszly lozyska od McPersonow

        w miejscu mocowania w kielichu. przez 30 000km od nowosci wymienialem je 2 razy. to ewidentna wada konstrukcyjna. nigdy mi sie takie cos nie przytrafilo. auto bylo nowe i w leasingu wiec serwisowalem je w ASO. nie potrafili mi pomoc nawet z tak banalna usterka.

        • 1 0

    • olo

      • 0 0

    • a dekra niemiecka to debile

      bo po badaniach ma drugie miejsce w bezawaryjności

      • 5 1

    • mały prestiż?

      ja mówię na swojego Anatol, Czesio z Włatcuf Móch nazywał go Wackiem, no, ale PRESTIŻ...hmm.. brzmi naprawdę elegancko :o)

      • 0 0

  • wiecie co wam powiem? (5)

    jak chcecie poznać prawdę to wpiszcie w dowolnej wyszukiwarce słowa pożar i peugeot 207 a w wyniku dostaniecie wszystkie zalety tego auta

    • 9 29

    • To 307 (4)

      Pożary wybuchały w modelu 307. Nie kombinuj, myśl.

      • 11 2

      • w 207 jest dokładnie to samo (3)

        facetowi spłonoł dokładnie tego samego dnia gdy miał przegląd gwarancyjny!!!

        • 1 11

        • spłonoł? (2)

          • 8 1

          • a jak? spuonou? (1)

            Ortografia? To takie nudne.

            • 4 1

            • spuonou?

              toć to nie ortografia, lecz Grek zwyczajowy

              • 1 0

  • Francuskie są tanie to jak mogą byc dobre

    Renoma tych francuskich marek jest mizerna. Renault Laguna - "królowa serwisów" 405 i 406 to były nawet solidne auta ale te nowsze to jest tragedia

    • 12 17

  • Takiego sobie zamówiłam właśnie, bo dobrze zarabiam (1)

    • 31 5

    • uważaj Jola bo kamera przy kasie patrzy....

      • 9 0

  • wszystkie marki złe a krytycey codzień polerują swojego golfa w gazie :D (2)

    • 54 3

    • krytycy chyba z kaszub (1)

      w gdańsku nikt nie jeździ golfem bo to wieś

      • 16 2

      • To nieprawda. Gdańsk jest miastem i wielu z nas jeździ Golfami.

        czasami zła stylistyka zgubną bywa :D

        • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane