• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podkręć sobie limuzynę

BaWo
6 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Mercedes czy BMW to nie jedyny wybór dla fanów niemieckiej motoryzacji. Nie każdemu wystarczą zwykłe modele z salonów, dlatego miłośnicy wyjątkowych modeli mogą sięgnąć po kreacje AMG, M Technik i Alpiny. To produkty wyłącznie dla prawdziwych pasjonatów motoryzacji.



W przypadku nowych samochodów sprawa jest dosyć prosta. Wystarczy odnaleźć sprzedawcę, który oprócz standardowych modeli posiada w ofercie smakowite "coś więcej", odpowiednio za to dopłacić i po problemie. Trudniej mają osoby, które szukają naprawdę dobrze urodzonego klasyka.

Polski rynek wtórny nie jest łaskawy dla Mercedesów AMG, BMW M czy niezwykle szlachetnych "Alpin". Najłatwiej znaleźć coś ze stajni AMG, czyli firmy która od 1 czerwca 1967 roku "podkręca" Mercedesa.

AMG trafiło do motoryzacyjnego świata cztery lata później, kiedy duży i ciężki Mercedes 300 SEL zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej (i pierwsze w swojej klasie) w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Poza zaangażowaniem w sport, AMG przez lata produkowało na "cywilny" rynek głównie akcesoria do tunningu.

Pierwsze "pełne" AMG pojawiły się na rynku w latach 90.

- Dziś najstarsze AMG to prawdziwa lokata kapitału. Jeżeli jednak ktoś szuka niezbyt drogiego AMG, powinien skupić się na C 36 AMG, lub E55 AMG, z mniej więcej połowy lat dziewięćdziesiątych, ceny takich samochodów startują od mniej więcej dwudziestu, do siedemdziesięciu tysięcy złotych - mówi Marek Szybilski z firmy Mercedes Benz. - Cały czas można też znaleźć egzemplarze, prezentujące naprawdę doby stan techniczny.

W przypadku innej niemieckiej marki - BMW - poszukiwanie podkręconego klasyka to jeszcze trudniejsza sztuka.

- Wszyscy znają BMW serii M, produkowane przez spółkę M GmbH. M to część BMW, odpowiadająca za sport i produkcję indywidualnych samochodów. Nie byłoby jednak M Technik bez najbardziej znanego tunnera bawarskich aut, czyli Alpiny - mówi Dariusz Kościczuk z firmy Premium Motors. - Alpina od 1963 roku była uznanym warsztatem tuningowym, wyspecjalizowanym w silnikach wyścigowych. Status producenta samochodów uzyskała nieco później, w roku 1983. Od tamtej pory wytwarza auta bazujące na modelach BMW serii 3, 5, 6, 7, oraz niegdyś legendarnej już serii 8.

Pierwszymi oficjalnymi modelami firmy były modele B6, C1 i B7 Turbo. Ten ostatni model osiągał moc 300 KM i 462 Nm co pozwalało mu osiągnąć pierwszą setkę po 6,5 s. Prędkość maksymalna samochodu wynosiła 250km/h.

Alpina produkuje dziś kilkaset samochodów miesięcznie. W przeciwieństwie do M Technik, są one nie tylko mocne, ale także bardziej luksusowe i niezwykle bogato wyposażone.

- W naszym serwisie często pojawia się latem klasyczna Alpina C3 2,7 z 1989 roku, która była odpowiednikiem BMW E30 M3 - opowiada Dariusz Kościczuk. -Ten egzemplarz powstał na bazie seryjnego modelu 325i a po modyfikacji jednostki napędowej, skrzyni biegów oraz zawieszenia otrzymał kod ALPINA C3 2,7.

Dziś to niezwykle rzadki klasyk. W Trójmieście jest zaledwie kilka sztuk takich aut. Mimo że nie są wcale przerażająco drogie. Taka Alpina to wydatek około 50 tysięcy złotych.

Skoro nie są wcale takie drogie, to dlaczego jest ich tak mało? Odpowiedź jest dosyć prosta. Mimo że bazują na seryjnych samochodach, AMG, M, czy Alpiny wymagają specjalistycznej wiedzy, narzędzi i jednostkowych części.
BaWo

Opinie (74) 1 zablokowana

  • (3)

    Mam wrażenie, że lewym pasem obwodnicy jeżdzą tylko alpiny i amg tyle, że z kretynami bez wyobraźni w środku.

    • 31 16

    • Masz rację ! (1)

      Trzymaj się prawego lebiego

      • 4 2

      • Napisał kretyn w starym szmelcu.

        • 2 1

    • (3)

      a ja mam wrażenie, że lewym pasem obwodnicy zamulają grzyby w złomach i matki polki w suwakach i za nic nie zjadą na prawy, choć miejsce jest - i tak sobie się jedzie 80km/h

      • 0 0

  • Miałem kiedys radio samochodowe tego producenta ! (11)

    Alpina- idealne dzwięki.

    • 14 38

    • (4)

      brak słów. ALPINA i Alpine (audio) to dwie różne firmy a dodatkowo istaniało jeszcze ALPINE tuningujące głównie Renault i budujące samochody do sportu. a jak się bardzo postarasz to była też alpina produkująca buty narciarskie.

      proponuje przesiądź się z auta do tostera - nie zauważysz różnicy.

      do autora tekstu: ALPINA produkuje kilkaset aut, ale rocznie, nie miesięcznie!!! artykuł bardzo lakoniczny i niestety nie oddający idei powstawania tych aut.

      • 30 2

      • i alpinus .... (1)

        ...taki od polarków i kurtek

        • 18 0

        • To się Troll najadł postów :D

          • 4 1

      • a w czym tu macie problem? artykuł o ALPINIE a nie o radiach, słoniach, i butach zimowych.

        • 1 3

      • kazdy moze sie pomylic

        a przesiadka z samochodu do tostera to tylko w twojej sfochowanej wyobrazni.

        • 1 2

    • do iks (1)

      firma "Alpina" ma tyle wspólnego z producentem car audio "Alpine", co "empatia" z "sympatią"...

      • 11 1

      • Kiepskie porównanie !

        :-)

        • 2 5

    • beka z ludzi co tłumaczą , że Alpina to nie Alpine i myślą , ze się znają (1)

      iks specjalnie tak napisał. Jak ktoś napisze, że koń to sowa, też będziecie tłumaczyć, że to nie to samo ?

      • 5 0

      • Mechanik ! To było nie potrzebne !

        A tak pięknie się rozwijali !
        :-(

        • 1 0

    • Alpen gold to czekolada pewnie tez robiła radia? prawda?

      • 3 0

    • Dobre! Parę alipnistycznych geniuszów okazało się

      Paru alipnistycznych geniuszów okazało się świętszych od papieża ;-) Takie alpoloniusze tajnery...

      • 2 1

  • A ilu śmiałków jeżdzi tylko z naklejkami amg na seryjnych modelach (8)

    • 58 0

    • widziałem naklejke M5 na audi... (4)

      • 22 0

      • hahaha dobre

        • 7 0

      • widzialem m5 na passacie

        • 12 1

      • AMG (1)

        Z kolei ja widziałem naklejkę AMG na Golfie III

        • 12 1

        • jest koles w gdansku ktory jezdzi

          a6 c6 w 3,0 tdi z naklejka s6...

          • 5 0

    • (2)

      Większość. Tylko w Polsce jeździ więcej M3 czy M5 niż Niemcy wyprodukowali na cały świat :D

      Ale ostatnio w ogóle wymiękłem jak zobaczyłem S600 na Mercedesie z 3-litrowym dieslem :D

      • 12 0

      • Może to było naprawdę S600 tylko zawory stukały.

        • 3 0

      • jak wypożyczałem auto do ślubu

        to wypożyczający z lekkim uśmieszkiem zaproponował "a może BMW M5?". Podrygując w rytm wypowiadanych słów, wskazał na swoją E60 520D. Nawet silnika nie zgasił. a mówili "nie wzywaj imienia ... nadaremno"

        • 6 0

  • w samochodach retro jesteśmy potęgą (2)

    Kumpel ma fiata UNO, inny Golfa II, jeszcze inny Opla Omegę. To są nasze klimaty.

    • 61 3

    • Nie zapominaj o wielkim polskim muzeum VW.

      • 26 0

    • Oma w kombiaczku, w dizelku igiełka panie

      • 4 1

  • 850 piękne auto! (6)

    • 37 1

    • Sasiad ma wlasnie taka osemke tylko nie Alpine.Cos niesamowitego,naprawde

      • 3 3

    • Czy ja wiem?

      Volvo 850 takie tam.

      • 3 6

    • taaak. Volvo 850 jest super. (1)

      • 4 1

      • super byla wersja volvo 850 t5 i t5-r

        pokazywala tyl nawet m5:P a zwykla 2.5 20v 170km i tak objezdza ponad polowe aut na swojej drodze:P a zwlaszcza tylnonapedy na zakretach:P

        • 0 1

    • 850 alpina nigdy nie wyszła ! (1)

      • 1 2

      • Wyszła...

        Możesz się uświadomić wpisując chociażby w wikipedii BMW 850 Alpina...

        • 1 0

  • M3 e30 - jednego w 3mieście widziałem (2)

    a znalezienie jakiejkolwiek orginalnej alpiny graniczy z cudem.

    • 17 0

    • ja bym jednak wolał M3

      swoja droga na GSMP Sopot kiedys startowalo takie auto Myszkiera, jest nawet filmik z onboardu - robi wrazenie

      • 2 0

    • jest ich więcej. napewno jest też kilka takich które tylko stoją w garażach

      • 0 0

  • piękne auta, ale wypadek w takim to tragedia. (7)

    na YT jest filmik, który pokazuje co się dzieje z Fordem Sierrą przy zderzeniu ze słupem z prędkościami 50, 70 i 90 km/h. Widać, że przy 50km/h są małe szanse na przeżycie, natomiast przy 70km/h deska rozdzielcza dotyka oparcia fotela, a przy 90km/h dotyka oparcia tylnej kanapy. Auta prezentowane tutaj zachowają się z grubsza podobnie. Ku przestrodze.

    • 18 6

    • auta są do jeżdzenia nie zderzania (1)

      • 8 3

      • wpisz "dash cam" w YT, a zobaczysz, że jednak do zderzania.

        • 2 2

    • jaka przeszkoda??? (1)

      ze słupem to absolutnie żaden samochód nie ma szans. Słup jest za wąską przeszkodą. Offsetowe zderzenie nie polega na uderzeniu w słup tylko o ścianę od strony kierowcy do połowy auta (osi symetrii). A właśnie na takiej przeszkodzie skupiają się testy zderzeniowe, ewentualnie cały przód wali w betonową ścianę. A słup to rozcina auto na pół (każde).

      • 3 1

      • no to obejrzyj filmik zderzenia drugiej generacji R Lauguny z drzewem przy V 70km/h.

        na YT. Będziesz miał szerszy obraz sytuacji. Zderzenia offsetowe generalnie adekwatne do generacji (wytrzymałości) auta. Podobnie zderzenie starej generacji SUVa z nowym małym samochodzikiem. Nie zrozum mnie źle, nie chcę być złośliwy, ale obrazki mówią same za siebie. Ku rozwadze. pozdr.

        • 1 2

    • no i? (2)

      auta z lat 30 były jeszcze gorsze ale szczęściarze którzy mogą sobie na takie pozwolić jakoś nie interesują się crashtestami

      • 4 1

      • no i..?? (1)

        • 0 2

        • no i jaki jest sens zastanawiania sie nad bezpieczenstwem zabytkow?

          nie bedziesz robil tym 50 tys rocznie, na wakacje, do pracy, na zakupy...
          od bezpiecznej jazdy sa nowe auta, od rozrywkowej wszystkie inne niezbyt bezpieczne

          • 1 0

  • Poobijane Cinquecento od swojego dziadka (1)

    Ale za to kierowca jest street fighterem i nikt mu nie podskoczy.

    • 7 2

    • ale co bije meneli i zabiera im puszki?

      • 0 0

  • BMW z Vanosem

    jezdzilo sie ;)

    • 2 7

  • wole taksówkowe 2,2D niż takie E55 AMG , przynajmniej stac mnie na paliwo ... (2)

    • 6 20

    • 13 osób jest tak bogatych że jeżdża E55 dziwne ? :) (1)

      • 4 2

      • nie ale ich stac mentalnie

        tego powyzej nawet jakby bylo finansowo stac to dalej by smigal dyzzzlem

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane