• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwórko pełne klasyków

Marek Gotard
13 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.
  • Mercedesy, Jaguary, Alfa Romeo - renowacja i zwykłe naprawy aut tych marek wymagają dużej cierpliwości i pieniędzy.

Niewielki plac za wyremontowanym domem w samym środku willowego kwartału Strzyży. Na podwórku i na podnośnikach w warsztacie stoją zabytkowe Jaguary, Alfy Romeo, Mercedesy Pagody i Ferrari. Warsztat przy ulicy Karłowicza to jedno z niewielu miejsc na północy Polski - w którym możemy zobaczyć rozłożone Porsche 356, Ferrari 308, czy Lamborghini.



- Z klasykami radzi sobie w Trójmieście przynajmniej kilka serwisów i warsztatów, u nas takie właśnie samochody stanowią jednak zdecydowaną większość napraw - mówi Kuba Zadrożny z firmy Derwisz. - Tak się jakoś złożyło, że klasyczne samochody towarzyszą nam od samego początku funkcjonowania warsztatu, czyli od 1990 roku. Klasyczne było także moje pierwsze auto, czyli Morris Minor, którego kupiłem mając 16 lat i sam wyremontowałem.

Naprawianie klasyka to podróż w czasie, ale i powrót do korzeni. Praca przy takim aucie wiąże się z koniecznością odrzucenia rutyny i pogłębiania wiedzy. Każdy stary samochód jest inny, często wykonany według zupełnie odmiennej szkoły. Operacje serwisowe to żywa lekcja historii techniki motoryzacyjnej. Stąd w zasadzie codziennie wieczorem Kuba Zadrożny i jego ojciec poszukują i przeglądają fachową literaturę i schematy do określonego modelu.

- Weźmy na przykład Porsche 356. Wszyscy mówią, że to szybszy i nieco bardziej wyrafinowany brat VW Garbusa. Tymczasem to zupełnie różne modele, które łączy tylko podobieństwo niektórych rozwiązań - mówi Zadrożny.

Coraz więcej klasycznych samochodów trafiających do warsztatu przy ul. Karłowicza, to dowód na tworzenie się w Trójmieście coraz silniejszego rynku na historyczne auta. Samochodów jest nie tylko coraz więcej, ale także są one coraz lepsze, rzadsze a przez to trudniejsze i kosztowniejsze w naprawach.

- Przed kupnem klasycznego samochodu, niezależnie od jego ceny, warto sprawdzić dostępność części. Czasami popularny samochód może się bowiem okazać prawdziwym koszmarem - mówią mechanicy. - Najlepszym na to przykładem mogą być benzynowe Mercedesy z regularnie niedziałającym i kosztującym astronomiczne kwoty mechanicznym wtryskiem, czy popularne Citroeny BL i DS. Części do cytryn są kosztowniejsze niż do Jaguarów czy MD, które są tradycyjnie uznawane za drogie.

W przypadku klasycznych supersamochodów, takich jak Ferrari i Lamborghini ceny części są porównywalne z ich współczesnymi modelami, czyli w większości astronomiczne. Ale są wyjątki. Do Alfa Romeo mamy dostępność praktycznie wszystkich części modeli z lat 60. i 70. w przystępnych cenach, z kolei odrestaurowanie Lancii uczy pokory w poszukiwaniu części.

Derwisz to najbardziej znany warsztat specjalizujący się w klasycznych autach - ale nie jest jedyny. Właściciele youngtimerów to stały element pejzażu w samoobsługowym KMF-e. Wiekowe Jaguary chętnie zaglądają do British Garage, Auto Fit-u, Janisza, słynnego warsztatu właściciela Muzeum Motoryzacji w Gdyni, Witolda Ciążkowskiego.

Najzamożniejsi oddają swoje klasyczne Porsche na przeglądy do Porsche Centrum Sopot, a właściciele klasycznych Mercedesów korzystają regularnie z podnośników i magazynu części firmy BMG Goworowski. Swoje kultowe warsztaty mają także właściciele Fiatów i Citroenów. To z pewnością niekompletna wyliczanka, co stanowi bardzo dobrą, klasyczną prognozę na przyszłość.

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

  • Fajnie mieć taką pasję. (6)

    Życzyłbym sobie, żeby w przyszłości też mnie było na coś takiego stać.

    • 41 1

    • (1)

      No to i ja życzę Tobie tego, bo też chcę kiedyś zasiąść za kierownicą takiego wozu, więc lepiej życzyć innym dobrze :P

      • 12 1

      • Wiadomo gdzie ukraść

        • 0 2

    • (2)

      patrzac na ogloszenia na oltimery.pl to ceny az takie wygorowane nie sa. za mniej niz 50tys pln mozesz kupic odrestaurowanego trapeza, skrzydlaka albo beczke w coupe.

      • 3 2

      • w zukowie byl trapez a moze i jeszcze jest z 69 odrestaurowany na zoltych za 16 tys (1)

        mial jedynie nieoryginalny silnik zamieniony na 240 z beczki

        • 3 0

        • mercmaniak

          Trapez lepszy niż w 123 ja mam z 72 r cena 19 tys zl pełen oryginał na chodzie

          • 1 0

    • To się ucz i pracuj lemingu.

      • 1 2

  • (1)

    Polecam KMF Motoryzacja i Auto Fit w Gdyni - u jednych doskonałe ceny, u drugich dobre podejście do klienta :)

    • 6 16

    • Ja mogę tylko dodać, ze napewno nie jest odwrotnie

      • 3 1

  • Reklama, reklama, reklama... (1)

    Prawda jest taka, że kto ma takie auto to grzebie przy nim sam w swoim garażu ewentualnie robi to kolega mietek, który ma garaż z kanałem i się wspólnie z właścicielem bawi w przywracania takich samochodów do życia począwszy od poloneza skończywszy na beczce.

    • 14 5

    • A później taki stary dziadyga jedzie w tlum sie popisywac, nastawia na maxa swoj nedzny system audio, do tego jakieś rzewne tango Foga w swym cabriolecie, i mysli,że jest polbogiem lajza stara.

      • 1 7

  • Sponsoring... reklama.. i tyle.

    Już widzę kto robi te auta.. same ziomki z kasami w portfelu. Ziomki, którzy maja własne warsztaty a dają im zarobić bo swoim nie dadzą.. kasa i kasa. Właściciele serwisów, którzy maja kasy w brud. Z jednej strony zabytki a z drugiej auta rajdowe klasy grupowej N. Ha.

    • 5 17

  • Ja odrestaurowuję klasyki z pasją (polskie, niemieckie, francuskie, angielskie a także zza oceanu) (2)

    Cynkowanie karoserii, piaskowanie, remonty główne i inne.

    • 9 1

    • daj na siebie namiar, bym zadzwonił

      • 1 0

    • opel ascona b z 1977 roku

      Witam.
      A ten z tytułu da się odrestaurować ?
      Mój tel to 696426627
      Pozdrawiam.
      Darek

      • 0 0

  • Artykuł sponsorowany (2)

    Właścicielami tych samochodów w większości są osoby z branży i właściciele warsztatów.

    • 5 6

    • kryptoreklama

      co za bzdury ,zabytkowe samochody i partacze od janisza kto to wymyslił

      • 15 2

    • i byli esbecy

      • 0 0

  • BMG Goworowski to może i ma dobre podnośniki i zaopatrzony magazyn. Ale na klasykach g**** się znają, zresztą tak jak i na nowych autach. Wymienić część na nową, też mi filozofia!!!

    • 16 1

  • I co z tego, że sponsorowany tekst - auta fantastyczne

    Informacje o tym, że Boginię (DS) tak trudno odbudować z uwagi na zaporowe ceny części - bardzo cenne. Ciekawe jak jest z kultowym dostawczakiem - HY? Chciałabym dowiedzieć się, czy jest na Wybrzeżu jakiś dobry warsztat, w którym można by serwisować klasyczny motocykl - typu Honda CB750 pierwszej generacji lub jakiegoś anglika z lat 60.

    • 7 5

  • Na Moto3m też o tym wczoraj pisali.

    Jakaś moda na klasyki, bo wiosna idzie :D

    • 1 0

  • Serwis Kuby (2)

    Kuba nie tylko old i youngtimery potrafi naprawiać, z moim passkiem nie radziły sobie oba trójmiejscie ASO, po kilku bezskutecznych próbach naprawy, oddałem samochód na 2 dni do Kuby... okazało się, że wszystko co wcześniej w ASO robili było kompletnie niepotrzebne i nie bardzo potrafił znaleźć uzasadnienie (poza oczywiście chęcią zarobienia przez aso), a prawdziw przyczyna nie dość, że okazała się banalna to jeszcze kosztowała tylko 200zł. Kuba to prawdziwy mechanik, a nie etatowy podłączacz do komputera, który ma za mechanika wskazać co jest przyczyną awarii...

    • 9 1

    • Poproszę o namiar do Kuby ;) (1)

      • 0 0

      • W samym artykule masz niemalze komplet danych:)

        • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane