• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche. Jeszcze więcej turbo

Bch
22 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Porsche 911 Turbo S, w mieście mu trochę ciasno.

Porsche 911 Turbo to jeden z niemieckich symboli motoryzacji, ciągle żywch i bardzo pożądanych. Co ciekawe, także w naszym regionie podstawowa 911 Carrera wybierana jest rzadko. Klienci stali się bardzo wybredni, mają do tego prawo. Przyjrzeliśmy się modelowi Turbo S z aktualnej oferty firmy z Stuttgart-Zuffenhausen.



Porsche 911 Turbo S to wytwór najwyższych lotów. Co prawda zarówno silnik, jak i układ przeniesienia napędu na cztery koła, z niewielkimi modyfikacjami, pochodzą z poprzedniego modelu, jednak różnica między Turbo a Turbo S polega głównie na ciśnieniu doładowania, które w "zwykłej" Turbo wynosi maksymalnie 1 bar i przekłada się na moc 520 KM, w Turbo S zaś jest to 1,2 bara i 560 KM. Zupełnie nowe jest zastosowanie skrętnej tylnej osi oraz tzw. aktywne elementy aerodynamiczne w tym wysuwany pod przednim zderzakiem spojler. Porsche zdążyło przyzwyczaić do osiągów swoich aut, i nie inaczej jest w wypadku testowanego Turbo S, u którego fabrycznie w katalogu widnieje wartość 3,1 s do setki, co w rzeczywistości testowej oznacza 2,9 s. Tak, odcinek pomiarowy był na wyłączonej z ruchu drodze.

Cechy charakteryzujące jazde Turbo S? Napęd 4x4 oraz doskonale przyczepne opony Pirelli P Zero uniemożliwiają stawianie auta bokami samym tylko pedałem gazu, da się, i to nawet zaskakująco dość łatwo, wprowadzić Turbo S w poślizg zmianą obciążenia kół. Przypomnijmy, że to samochód, który okrążenie Nürburgringu wykonuje w 7:24 min i w którym wszystko jest pod równaniem radości i zabawy. Porsche 911 Turbo S jest wręcz przerażająco łatwe w prowadzeniu - zwłaszcza w trybie Sport Plus. Zawieszenie wtedy staje się sztywne, wydech odgrywa ścieżkę dżwiękową bassu, a skrzynia PDK trzyma wysokie obroty. Choć dla wiekszości kierowców 911 Turbo S wydech jest głośny niezależnie od trybu, a zawieszenie twarde jak kamień. Minusy? Poruszając się w normalnym ruchu ma się uczucie, jakby nie było się w swoim środowisku. Auto nie jest spektakularnie zwrotne, widnoczność jest porównywana z wojennym bunkrem a każdy krawężnik jest wyzwaniem niemal tak trudnym, jak zdobycie Everestu.

  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S


Możliwość kupna Porsche 911 w Trójmieście oferują nie tylko salony firmowe marki, ale również firmy specjalizujące się w sprzedaży i pośrednictwie zamawiania luksusowych samochodów. Można w nich zamówić praktycznie dowolny model tego producenta, dodatkowo dość szeroko oferowane są modele po tuningu mechanicznym oraz wizualnym. Również serwisy niezależne z powodzeniem podejmują się serwisowania "911-tek" w Trójmieście, ograniczeniem jest jedynie zasobność portfela właściciela. Prezentowany, testowy egzemplarz z firmy Auto Fit to wydatek ok. 620 tys zł.

Historia firmy Porsche i jej założyciela to materiał na dobrą książkę lub świetny film. Przełomem okazały się targi z dnia 12 września 1963 roku, właśnie wtedy Porsche przedstawił model 901, jako następcę niezwykle udanego 356. Nowy typ auta zyskał nie tylko ogromne zainteresowanie publiczności, ale również na lata pozostał wielkim marzeniem wielu mieszkańców naszego globu, w większości przypadków niespełnionym. Kolejne nasilenie zainteresowania modelem 911, który przybrał taką ostateczną nazwę po protestach Peugeota, było zastosowanie w nim silnika z turbodoładowaniem. Porsche zastosowało to rozwiązanie w naszej części świata, zaraz po pierwszym seryjnie dostępnym aucie, BMW 2002 Ti oraz Saabie 99 Turbo. Wcześniej w Stanach Zjednoczonych eksperymenty z silnikiem turbo zakończyły się rynkową klapą.

Historia zatacza jednak koło. Okazuje się że turbodoładowane silniki otrzyma każda "nowa" 911. To nie koniec rewolucji, koniec również z wolnossącym bokserem. Napęd zapewni teraz nowy silnik twin turbo o pojemności 3 litrów, mocy 370 KM w modelu Carrera oraz 420 KM w Carrerze S. To zapowiedzi reprezentacji Porsche na odbywających się właśnie targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie debiutuje odmienione 911 na rok modelowy 2016.

Sprawdź gdzie w Trójmieście kupisz Porsche
Bch

Miejsca

  • AutoFit Gdynia, Chwarznieńska 170D

Opinie (30) 7 zablokowanych

  • Super auto (7)

    Tylko muszę wyjechać z polski aby na nie zarobić jeszcze w tym stuleciu.

    • 20 5

    • (6)

      Dla jednych Skoda, dla innych Porsche. Takie życie.

      • 8 3

      • Najbardziej martwi to że w wypadku 911 nawet po 10 latach polaka na nią nie stać (5)

        a po 20 latach to już mało kogo.
        A co do Skody to jedyne nowe to auta służbowe lub leasingowe co na jedno wychodzi.
        W Polsce sprzedaje się 3 nowe auta rocznie na kazdy 1000 mieszkańców. Na zachodzie europy np w Hiszpani Portugalii czy Grecji 300 nowych aut rocznie na każde 1000 mieszkańców. To pokazuje najlepiej jaką siłę nabywczą mają nasze wynagrodzenia.

        • 6 1

        • Nie raz byłem na "zachodzie" (1)

          Mimo ichnich zarobków - pod blokami jakoś nie widziałem Porsche poza pojedynczymi egzemplarzami

          • 5 2

          • Porsche i inne tego typu auta to towar luksusowy. Z wiekiem nabiera wartości.

            • 1 1

        • Ciągłe narzekania,a w wyborach dalej PO lub PiS,albo się nie

          chodzi w ogóle.... Doprawdy trudno zrozumieć Polaka.

          • 5 1

        • Bierz też pod uwagę że nie każdy wybiera nowe. (1)

          Ja wybrałem paroletnia limuzynę na full wypasie a w salonie nie dostał bym w tej cenie nowej skody 4 drzwiowej. No może citigo. Ale jakoś lepiej sie czuje w limo niż w damskim aucie. Nie zmienie zdania tylko poto by poprawić Polakom statystyki.

          • 0 0

          • Co nie zmienia faktu, że Cię nie było stać na nową limo. A o tym powyższe komentarze są.

            • 0 0

  • Brawo !

    Świetny samochód ! 911 zawsze była i będzie idealna :)

    • 13 5

  • (1)

    Porsche to Porsche

    • 11 5

    • Auto tak

      Zgadzam się ale tylko co do samochodu, z marką jest już trochę gorzej. Dwie próby zakupu auta spełzły na niczym. Raz okazało się, że musiałabym czekać ponad rok na zamówione auto, a drugi raz nie było nikogo, z kim można pogadać. Żadna z prób nie zakończyła się nawet zapisaniem telefonu, a chyba nikt nie lubi się narzucać. Być może miałam pecha ale pomyślałam, że nie chcę tu serwisować auta.
      Jednym słowem auto super, ale salony fiata mają obsługę 10x lepszą... no i ten rok czekania, dłużej niż ciąża :)

      • 0 0

  • Zakładam kurtkę i (2)

    lecę do kolejki przed salonem.

    • 15 5

    • Mnie kierownik nie chce puścić :-(

      • 6 1

    • a Weź walonki bo noce coraz chłodniejsze.

      Podobno jak otwarli salon porsze w irkucku to w pobliskim odziezowym zabraklo kufajek.wszystkie wykupili ci z kolejki spolecznej

      • 0 0

  • Foty robione w (1)

    Gdynskiej Strefie Prestizu.

    • 4 3

    • "Strefa prestiżu"

      Czym biedniejszy kraj tym więcej stref prestiżu, żeby ludzie mogli sobie EGO podciągnąć ... u naszych zachodnich sąsiadów inżynier z kilku letnim doświadczeniem jest w stanie kupić takie auto w ramach leasingu konsumenckiego.
      ale będzie lepiej !

      • 9 0

  • żaba taka

    • 4 1

  • Sąsiad ma podobne auto skubany. (4)

    Tzn też białe.

    • 24 1

    • hahaha

      Moja dziewczyna tak rozróżnia samochody - po kolorach

      • 8 0

    • Cabrio?

      • 0 0

    • ale fabia to nie porsche (1)

      • 0 0

      • ale ironia to nie dla głupich

        • 0 0

  • 911 to ikona (1)

    Kultowy samochód, obok którego chyba nikt obojętnie nie przejdzie.

    • 8 1

    • jest piękny. nie ma co

      • 6 0

  • Żeby jeszcze poziom artykułu odpowiadał klasie tego samochodu... (1)

    • 6 4

    • Ankieta

      Czy jeździłeś Porsche?:

      - tak,

      - nie,

      - prawie.

      • 6 0

  • Kiedyś czarna żaba jeździła po Gdańsku. To było Porsche!

    • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane