• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeciążone auta dostawcze w Trójmieście

Maciej Naskręt
12 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wyniki ważenia najcięższego pojazdu - zamiast maksymalnie 3,5t ważył 7,6 t.
  • Dociążone koło i oś pojazdu dostawczego o masie całkowitej 7,6 t.
  • Ważenie pojazdów na al. Armii Krajowej w Gdańsku.
  • Ważenie pojazdów na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Nie tylko kierowcy samochodów ciężarowych są pod lupą inspektorów transportu. Od pewnego czasu trwa akcja ważenia pojazdów dostawczych. W ręce inspektorów wpadł właśnie kierowca auta, którego dopuszczalne obciążenie zostało przekroczone aż ośmiokrotnie.



Czy przeciążyłeś kiedykolwiek swoje auto?

W środę Inspektorzy Transportu Drogowego z Gdańska kontrolowali pojazdy dostawcze w Gdańsku. Z uwagi na podejrzenie przeciążenia, wytypowano do kontroli sześć pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

- Wszystkie pojazdy skierowano na punkt wagowy na al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Każdy z sześciu wytypowanych do kontroli pojazdów był przeciążony - mówi Janusz Staniszewski p.o. Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Niechlubnym rekordzistą był 3,5-tonowy dostawczak, który ważył 7,6 tony.

- Jego dopuszczalna ładowność była przekroczona o ponad 800 proc. - mówi Staniszewski.
Tak duże przeciążenie powoduje naruszenie stateczności pojazdu, wpływa negatywnie na drogę zatrzymania, doprowadza do szybszego zużycia elementów i podzespołów pojazdu.

Podejmowanie ryzyka przewozu ładunków takimi pojazdami w przypadku zdarzenia drogowego może doprowadzić do odpowiedzialności karnej, łącznie z karą pozbawienia wolności.

W przypadku środowych kontroli inspektorzy nałożyli 6 mandatów karnych na kwotę 2 tys. zł. Ponadto nakazali kierowcom doprowadzenie pojazdów do normatywności, co wymagało przeładownia towaru na inne pojazdy ciężarowe, a w jednym przypadku wydano decyzję o skierowaniu pojazdu na parking administracyjny.

W ostatnich czterech miesiącach tego roku inspektorzy ujawnili 203 przypadki przeciążenia pojazdów do 3,5 tony, które zakończyły się mandatami karnymi dla kierujących na kwotę blisko 60 tys. zł.

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • za rzadko i za mało takich kontroli (10)

    u nas wszystko jest jakby na pokaz, akcja i jednego dnia cos robia a potem przez 364 dni nic :/ Polska to dziwny kraj

    • 316 13

    • (1)

      Kontrolować i karać firmy bo zazwyczaj to kierowca to ma mało do gadania

      • 41 3

      • Kara za samo przeładowanie jest bez sensu

        Nie ważne czy masz 350 czy 3'500kg więcej więc jak już ładują towar to na maxa. Wprowadzić mandaty zależne od wagi, np. 10PLN za kilogram. Ciekawe czy wtedy tak chętnie będą ryzykować jak do zapłaty by było 35'000 zamiast 2'000PLN.

        • 35 1

    • ITD (1)

      60 000 pln / 203 mandaty
      = 295,57 pln / 1 mandat

      żałosne
      po co ogóle takie prawo. Tak słabe.
      jeśli miałbym firmę transportową i liczył na kontrolę. A nie liczył się z wystąpieniem sytuacji awaryjnej. Z powodu przeciazonego auta, przy jednoczesnym osmiokrotnie większym zarobku na jednym transporcie. To nawet bym się nie zastanawiał. Wlaczam mandaty w koszta.
      należy zaostrzyc prawo.
      a dzisiejsza kontrola co.
      2000 pln / 6 aut to to ile się równa ?

      • 27 3

      • A w tym czasie kontrolujący + ich przelozeni itd. wzieli za jeden mandat 400 zł. I państwo na tej kontroli wyszło jeszcze na minus. Żal.

        • 9 3

    • tiry z drzewem wiozły ok 60 ton
      zabrać i radia cb to wtedy się nauczą, przecież oni wiedzą szybciej niż zieloni gdzie będą stać

      • 23 1

    • W Polsce jest sztuczne ograniczenie ladownosci do 3.5tony. Te samochody są produkowane i projektowane na 7-8ton więc gadanie o hamowaniu i braku stateczności można włożyć między bajki. Tylko u nas dochodzi do absurdów że dostawczak na bliźniakach ważący na pusto 3400 kg jest rejestrowany na 3.5tony. Chodzi o uniknięcie tacho i kat.C. To nie jest wina kierowców tylko chorego prawa. Skutecznym rozwiązaniem byłoby podniesienie limitu kat.B do np.7ton jak w wielu innych krajach i po sprawie. Poczytajcie na ten temat.

      • 19 8

    • To samo oświetlenie (3)

      Mi jeszcze ani razu nie udało się prosto włożyć żarówki H7 a jakoś nikt się nie czepia (poza diagnostami na przeglądach). Nie będę przecież płacił mechanikowi za coś tak banalnego jak wymiana żarówki a technologia wyklucza możliwość samodzielnej wymiany.
      To się gdzieś na stacji banzynowej tą żarówkę jakoś wpycha, przynajmniej mandatu za brak światła nie ma.
      I z tego co widzę na drodze, to nie jestem jedyny. Stanowczo odradzam jazdę w nocy.

      • 0 7

      • ale ty g...i jestes

        wlasnie po sa fachowcy zeby to zrobic jak ty nie potrafisz.
        a twoja kultura techniczna jest na poziomie tzw "inzyniera z afryki"

        • 4 3

      • kolego, są miejsca gdzie żarówki ci wymienią gratis

        trzeba tylko grzecznie poprosić,
        albo poproś, żeby ktoś ci wytłumaczył co robisz źle, że ci nie wchodzą prosto,
        raz zapytasz a całe życie będziesz umiał,
        dziwię się, że jeszcze nikogo nie zapytałeś, choćby sąsiada

        • 1 0

      • Zi0m vel Szpilek vel the bill lub Pani Billowa

        Co znowu wymyśliłeś o żarówce dla gawiedzi...;)

        • 0 0

  • a potem zdziwko (16)

    Skąd te rynny na ulicach?

    • 261 8

    • po deszczu

      • 6 16

    • (4)

      Koleiny sie robia glownie z powodu ch****go wykonania jezdni.

      • 12 22

      • Niekoniecznie! (3)

        Niekoniecznie! Są drogi wykonane tandetnego asfaltu i nie ma w nich kolein, bo nie jeździ po nich tak ciężki sprzęt. Zauważyłem, że najbardziej niszcząco na drogi działają ciężarówki i przeciążone autobusy. Nie da się ukryć, że czarny asfalt jest najgorszy, a najlepiej sprawdza się ten szary, ale ciężarówki robią najwięcej szkód we względnie krótkim czasie. A tak swoją drogą, najlepsze drogi jakie znam zbudowali Niemcy. Tam gdzie wyasfaltowali jakąś trasę, tam rzadko kiedy widać dziury. Niektóre z poniemieckich szos trzymają się dobrze mimo upływu kilkudziesięciu lat. Sam zaś jestem zwolennikiem betonu; może i jest droższy, ale dobrze wykonana nawierzchnia betonowa trzyma się latami - vide: "Gierkówka" (na pewnym odcinku).

        • 14 2

        • Idź się leczyć nieuku...

          Szary asfalt...

          • 0 7

        • Fajnie - tylko, że tu nie o asfalt chodzi (1)

          tylko o podbudowę pod nim. Asfalt to jak kafelki w łazience - wykończenie.

          • 2 2

          • Koleiny

            Koleiny nie robią się od samochodów przeładowanych z 3,5 do 7,5 T , bo to nadal i tak mniej niż nacisk na oś "dużego zestawu" .Taki Tir ma 8 ton na jednej osi.

            • 1 0

    • nie ma czegoś takiego jak 800% (8)

      100% to jest max.

      • 7 19

      • Haha Dobre i pamiętaj są tylko dwa (2)

        Kolory... brzydki i ładny...

        • 15 0

        • on ma racje.

          Co najwyżej 8-mio krotnie

          • 8 2

        • Dla nie których ludzi tak jest

          Zabronisz im?

          • 2 2

      • (2)

        zarabiasz 1000 zł. masz podwyżkę i zarabiasz 2500 zł. o ile procent wzrosło twoje wynagrodzenie?

        • 5 2

        • (1)

          Zarabiasz 1000 zł. Masz podwyżkę i zarabiasz 2500zł o ile więcej zarabiasz?
          Ty powiesz że o 150%. Ja powiem że o 1500zł

          • 5 1

          • 1,5 razy wzrosło, to logiczne ;)

            • 2 0

      • (1)

        i nie można od 2 odjąć 4.

        • 4 1

        • Mieszasz stary dwa światy.
          Matematyke i życie.
          Dawca ma 2 nerki a lekarze potrzebują 4 (mają tylko jednego dawce) da się czy nie?

          • 3 1

    • Raczej nie od dostawczaków

      Nawet ten warzący blisko 8 ton to nic w porównaniu do np. wywrotki z piaskiem, która lekką ręką przekracza 20 ton wagi. Albo betoniarki. Albo autobusu wypełnionego ludźmi. Albo ciężarówki z naczepą.

      Przeciążone dostawczaki są raczej zagrożeniem dla ruchu drogowego, a nie nawierzchni.

      • 3 0

  • to dlatego trzeba remontować estakade w Gdyni a nie dlatego, że Szczurek nie potrafi tego zrobić dobrze! (7)

    • 90 25

    • to ze nie potrafi to tez powod

      • 22 6

    • 21 a wy urzędasy dalej posty dziękczynne walicie? (2)

      ile za jeden 50 gorszy czy wiecej?

      • 18 8

      • Detektor sarkazmu Ci chyba szwankuje. (1)

        • 6 4

        • Niestety, słaby sarkazm.

          • 1 1

    • (2)

      Nie tylko. Estakada byla projektowana w latach 60/70 i dzis oprocz zburzenia i postawienia na nowo w innej technologii nie wiele sie da z tym zrobic.

      • 11 2

      • No właśnie! (1)

        Nie da się dobudować nowych pasów, a obecnie przydałyby się ze trzy w jedną stronę albo rozwojowo cztery, aczkolwiek uważam, że Gdynia potrzebuje alternatywy dla Estakady, bo w razie remontu... sami wiemy o co chodzi. Pucka wydaje się dobrym miejscem do rozwoju, bo jest względnie szeroka (uwzględniając tereny pobocza), a jej jedynym wąskim gardłem są skrzyżowania z torami kolejowymi. W ogóle zauważyłem, że nawet tak młoda, w porównaniu do innych miast, Gdynia zaczyna cierpieć na brak dobrze rozwiązanych połączeń drogowych. Miejsca się powoli kończą i ciężko wymyślić sensowną i względnie przystępną cenowo alternatywę.

        • 13 0

        • banda debili :)

          • 4 1

  • W czym przeszkadza takie auto - nacisk na drogę jest mniejszy niż w przypadku ciężarówki, pusta ciężarówka ma większy nacisk (23)

    Sam kierowca sobie niszczy swoje auto, wie, że wiezie ciut więcej,więc jedzie wolniej i ostrożniej. Ale przy drodze stoją tacy piraci drogowi i podobnie jak piraci morscy somalijscy i inni, którzy łupia statki, ci piraci łupią kierowców wlepiając mandaty! Jest to taki sam rozbój, tylko ten jest przez społeczeństwo, nie wiem dlaczego, nazywany troską o bezpieczeństwo.

    • 40 215

    • u ciebie niestety ucisk pustej czaszki jest tak ogromy ze mozg ci wyparował (1)

      ale coz trzeba sie zlitować nad takimi jak ty, tępi ludzie tez maja prawo zyc na tym swiecie

      • 56 5

      • Z drogówki czy krawężnik?

        • 5 31

    • oza

      masz racje to dodatkowy podatek a pretekst zawsze się znajdzie

      • 3 24

    • Bo ustawodawca nie przewidział... i inne pierdoły! A policja ma zatabiać kasę, ludzie nie widzą że coraz więcej ustaw jest tylko dla nabijania kasiory.

      • 1 22

    • Po części.... (8)

      Po części masz rację ale prawo prawem ceny niskie bo konkurencja duża 10 kat jeździłem i nierzadko przeciazony ale np iveco Daily ma ramę dostosowana do 8 ton więc nic nie niszczy tylko że w dowodzie rejestracyjnym masz wpisane 3.5 tony i kropka.

      • 4 20

      • (7)

        Ramę sobie może mieć, a nacisk na oś?

        • 18 2

        • W dowodzie jest napisane jaki jest nacisk osi (6)

          Jakbyś miał kiedyś do czynienia z Iveco to wiedzialbys co kolega ma na mysli

          • 8 9

          • (3)

            Auto projektowane na 3,5t nie będzie technicznie przygotowane do przewozu 8t. Nawet jeśli rama wytrzyma to hamulce nie będą działać odpowiednio sprawnie. Takie przeładowanie to zwyczajne zagrożenie życia innych, niewiele lepsze niż jazda po alkoholu.

            • 33 2

            • Bardzo dobrze to ujales

              • 19 0

            • Nie ma aut dostawczych projektowanych na 3.5tony (1)

              Nikt takich aut nie projektuje. Wszystkie auta dostawcze (busy) sa projektowane na wieksze ładowności. Chodzi tylko o przepisy czyli o kategorie prawa jazdy i producenci aut doskonale o tym wiedzą. Iveco może mieć DMC 8T dla kat C i DMC 3.5 dla kat.B. I to jest wciąż ten sam samochód

              • 9 5

              • 8T jest na bliźniakach

                A to już nie jest taki sam samochód. Baza jest taka sama , ale jest wzmocnione zawieszenie,stabilizatory i mocniejsze hamulce.

                • 2 0

          • Zapominacie o indeksie nośności opony. (1)

            Większość dostawczaków do 3.5 T ma opony o nośności max 110 co oznacza około 1 tony na oponę. Licząc 4 opony mamy zaledwie 4 tony. Zaladowując takie auto 7 tonami trzeba się liczyć z wystrzałem opony....

            • 25 0

            • nasi spedytorzy się z niczym nie liczą

              ważny jest tylko ich zysk. Nie liczy się, że swoimi wozidełkami pakują się na ulice niedostosowane do takich obciążeń. Nie liczy się, że hamowanie będzie nieskuteczne. Nie liczy się, że kierowca zaśnie za kółkiem.

              • 13 1

    • Obywatelu ty jestes z epoki Gierka bo tak wynika z tego co napisałes.To nie sa czasy dorobkiewiczów co musi sie dorobic robiac dw kursy w jednym.Teraz jest ITD i kontroluje i lepi mandaty bo taki dostawczak nie wychamuje na swiatłach i wjedzie osobówce w tył auta a potem płacz lament kregosłup szyja uszkodzone i cała reszta.Bo taki gienek chciał wiecej przewiesc i popsuc troche drogi i komus moze zycia zmarnowac.Bardzo dobrze ze łapia takich ale to i tak za mało bo duzo lewizny jedzie nocą albo objezdzaja punkty kontroli ITD

      • 27 2

    • (1)

      Tak, tak cebulaku. A straż miejska czepia się niesłusznie kierowców parkujących na środku chodnika. Ech... W jakim kraju ja żyję.

      • 17 1

      • żyjesz w kraju, w którym problemy są likwidowane od tych najmniejszych

        gdzie SM łapie babcię z pietruszką, a policja dziadka jadącego po rowerze w tempie pijanego pieszego. Za to poważne przewinienia są traktowane z przymrużeniem oka.

        • 11 1

    • niby masz racje

      I gdyby właściciel/kierowca takiego pojazdu szkodził tylko sobie to pół biedy. Ale takie lekceważenie przepisów oznacza, że lekceważy też inne. Większą ciężarówkę też by przeładował, na 100% przekracza dopuszczalną prędkość, na 100% przejeżdża przez warunkową zieloną strzałkę bez zatrzymania i na 100% coś w takim pojeździe jest niesprawne. Pozornie szkodzi tylko sobie ale faktycznie wszystkim. Ja nie dość, że popieram takie akcje to jeszcze uważam, że kontroli powinno być 10 (słownie: dziesięć) razy więcej a i tak policja miałaby pełne ręce roboty.

      • 7 1

    • Taki przeciążony samochód stanowi zagrożenie w ruchu drogowym

      • 4 1

    • Odezwał się typowy polski Janusz...

      • 1 1

    • Rypać takim mandaty, odbierać samochody!

      Ręce opadają, przecież taki przeładowany dostawczak się nie zatrzyma!

      • 2 2

    • Strzeżcie się Passatów

      Serio. Masz rację. Ciężarówka ma na pustym większy nacisk
      Ale to tylko z fizycznego punktu widzenia. Bo z punktu prawa to poprostu nie fair, że jeden wydał 5 tysięcy na prawko i kurs przewozu, a inni poprostu to olewają

      • 2 0

    • Głos rozsądku

      Jeden z niewielu komentarzy, z którym można się zgodzić. Mało rozsądnych i trzeźwo myślących czyta te artykuły. Może dlatego, że w większości to dno ... Słabe teksty o niczym. Zero wolnościowego i zdrowego myślenia.

      • 0 0

    • Jesteś niestety średnio rozgarnięty

      ...zatem nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz żadnego,najmniejszego nawet pojęcia.Żal.pl

      • 0 0

  • (2)

    Zapraszamy ITD na Przerobke. Wszedzie sa zakazy a tiry jada szerokim strumieniem.

    • 124 1

    • Ale to jest dopiero paradox (1)

      Przeróbka dzielnica przemysłowa a zestawem nie można wjechać ;)

      • 13 3

      • Można. Tylko ze przez Sucharskiego.

        Skoro tak ci żal TIR- ów to zamów sobie taki na chodniku przed blokiem.

        • 2 1

  • Ale olbrzymie kary! (4)

    Zdebilowacieni kierowcy tych pojazdow na pewno przerazni juz nie beda przeciazac swoich pojazdow

    • 48 6

    • Łatwo ferować nie mając pojęcia... (3)

      Bez tych "zdebilowanych kierowców" nie pił byś porannej herbaty, nie jadł być chleba, ani nie pił browaru i nie miał czym tyłka podetrzeć. Właśnie małe samochody dostawcze są podstawą miejskiej dystrybucji. To, że mamy przepisy nie przystające do realiów nie jest winą tych ludzi.

      • 9 9

      • (2)

        Czyli to dobrze ze jezdzą przeciążonymi autami tak? Brawo.

        • 10 1

        • Sam jesteś przeciążony, nie doinformowaniem.
          Niektóre z tych aut po zainstalowaniu windy maja ładowność 100 kg, to jest chore

          • 4 1

        • tak

          tak . dlatego ze na starcie takie auto bez ładunku wazy ok 2500-2800

          • 3 1

  • Inaczej nie zarobisz. (7)

    Stawki w dowozach są tak niskie że trzeba kombinować. A to z wagą a to z czemu pracy kierowcy. Życie..

    • 19 60

    • Nie czemu tylko czasem.

      • 8 0

    • skoro stawki są tak niskie to może zacznę kraść? przecież inaczej nie zarobię? (2)

      logika typowego Janusza...

      • 19 5

      • (1)

        Lepiej zatrudnić Ukraina i mu nie zapłacić; ))))

        • 1 3

        • i tu jest klucz - nie zapłacić!!!

          Bo jak mówią, że są tani, właśnie nie są tani. Stawki polskie, z tą różnicą, że jak nie zapłacisz to ukrainiec ma gorzej, niema żadnych praw

          • 1 0

    • i dlatego takie kontrole powinny byc czesto

      jakby lapali kazdego janusza biznesu ktory przeciaza auto to stawki poszlyby do gory

      • 15 4

    • A kto wam kazał zaniżać te stawki ja pojadę za mniej tylko dajcie ten kurs mi nie było tak a teraz płacz i lament że stawki za niskie jak się nie opłaca to nie jedź zmień zawód

      • 6 2

    • Twoje życie

      Bo ja ze swojego nie chciałbym rezygnować przez kierowcę bez wyobraźni.

      • 1 0

  • (2)

    Beznadziejna ankieta. Gdzie odpowiedź: codzoennie pracuję na przeciążonym aucie?

    • 52 4

    • W dzikim kraju.

      • 7 0

    • Gdzie odpowiedz że wioząc moją starą przeciążanie jest dwukrotnie

      • 5 1

  • Wiele aut dostawczych rejestrowanych na DMC 3.5t (7)

    Można rejestrować również na większą ładowność.

    Np. Iveco Daily
    pracodawca zamiast rejestrować takie Iveco na większą DMC. A co za tym idzie Tacho i kierowca z prawem jazdy kat C. woli zarejestrować auto na DMC 3.5. Czyli dalej mamy auto które zabierze większą wage na pakke i nie musimy sie martwic o czas pracy czy prawo jazdy kat C. Mandaty od ITD? Dla pracodawcy jest to ryzyko wkalkulowane w koszta.

    • 81 3

    • (1)

      "Koszty". Ten koszt, nie to koszto.

      • 9 3

      • Koszta

        Bo duże są

        • 10 2

    • (1)

      Zależy co się wozi :) Iveco dla mnie za bardzo bujało, za to sprinter fajny sztywny, 4 tony wrzuciłem ;) Wiadomka wolniej się jedzie ale nie bujał jak iveco. Zresztą dzisiaj dostawcze są robione tak żeby wrzucić więcej, a rejestrowane na 3,5 tony z wiadomych względów...

      • 9 3

      • Ja miałem na iweco 3.9t

        Strach było jechać... Zrobiłem C i woze tam gdzie wcześniej ale przynajmniej lądują jak trzeba

        • 5 2

    • Co Ty gadasz (2)

      Można zarejestrować tak jak jest w papierach z fabryki. Żadnego wyboru nie masz. Ja chcę zarejestrować małą przyczepkę bagażową o 20kg mniej niż jest w "papierach" i nie ma szans. Teraz zestaw z autem przekroczy o 20kg te zas... 3,5T więc będą chcieli żebym używał ViaTool. I właśnie o to im chodzi - kasa,kasa...

      • 4 2

      • Ja malucha 126p rejestrowane na tira.

        • 5 0

      • Zgoda, taki renault mascott albo iveco mają homologację do 3,5 T - można załadować

        więcej do DMC 7 ton. Pytanie czy producent wypuszczając takie auto daje np. opony o odpowiedniej nośności, które są droższe niż takie do 4 ton. A potem ździwka jak pęknie opona w czasie jazdy.

        • 1 0

  • Proponuję brać do kontroli każdego dostawczaka (8)

    Na Armii Krajowej między 6.30 a 9.30 oraz między 14 a 19. Również na takich ulicach jak Słowackiego, potokowa, Chrzanowskiego, Jabłoniowa i kołobrzeska w tych samych godzinach. Ilość przeładowanych i przerdzewialych busów i dostawczakow przekracza ludzkie pojęcie.

    • 90 4

    • Takie są niestety realia (6)

      Gdyby te auta zabieraly na pake tyle ile mogą, to prawdopodobnie w sklepach i innych towaru by zabrakło...

      • 6 22

      • ło paaanie, gdyby nie te podatki to byśmy wszyscy jeździli Bentlejami

        nie to co łameryce panieee, daj pan spokój

        • 21 1

      • (3)

        To dwa razy albo try przewiezie.Jaki problem np.w Biedronce takich jaj nie robia

        • 6 0

        • No nie robią... (1)

          To wyobraź sobie ten zestaw z biedronki pod twoim osiedlowym sklepem....

          • 2 4

          • W sklepie osiedlowym nie potrzeba tyle towaru co w Biedrze

            • 3 0

        • to sa jaja...

          w Biedronce liczy się ilość miejsc paletowych nie ważne ile waży paleta 200kg czy 1000kg

          • 3 1

      • Uczciwość czy to słowo coś Ci mówi?

        Jeżdżąc przeładowany jesteś nie uczciwym względem pieszych bo nie zatrzymasz​ się w odpowiednim momencie, jesteś nie uczciwym względem innych kierowców. Stwarzasz realne zagrożenie dla każdego. Jak masz problem z tym że na pakę nie wchodzi ci 5ton to zmień pojazd albo rób dwa kursy.

        • 20 1

    • a przy okazji...

      okazało by się że w połowie tych dostawczaków, wożą na paca ludzi z kaszub na budowy.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane