Renault Scenic (213 opinii)

SUV (Sport Utility Vehicle) to klasa samochodów o bardzo dużej dynamice rozwoju. Pojazdy tego typu łączą funkcje komfortowego samochodu do codziennego użytku z możliwością bezproblemowego zjechania z wytyczonych szlaków i aktywnego spędzania wolnego czasu. Projektanci Renault, bazując na udanym modelu Scenic, opracowali jego 'aktywną' odmianę, dostosowaną do pokonywania bezdroży i drobnych przeszkód terenowych.

RX4 ma układ stałego napędu czterech kół, opracowany wspólnie ze specjalistami z austriackiej firmy Steyr Puch. Wykorzystuje on sprzęgło lepkościowe, dzielące moment między osie auta. W warunkach jazdy szosowej koła osi przedniej przenoszą 90%, a tylne 10% momentu napędowego. Zjechanie na bezdroża, jazda pod górę, pokonywanie piaszczystych lub śliskich odcinków drogi automatycznie zmienia ten stosunek.

W wersji z napędem przednim Scenica wahacze wleczone połączone są ze sobą układem czterech poprzecznych drążków skrętnych. W modelu RX4 zastosowano niezależne wahacze wleczone mocowane do rurowej ramy pomocniczej, resorowane sprężynami śrubowymi z pionowo ustawionymi amortyzatorami. Zmianę typu zawieszenia wymusiłą obecność w napędowej osi tylnej mechanizmu różnicowego i zespołu sprzęgła lepkościowego. Standardowe drążki skrętne przechodziłyby dokładnie przez środek tego elementu. Dla umożliwienia jazdy w terenie prześwit RX4 zwiększono w stosunku do wersji podstawowej o 60 mm i wydłużono o ok. 70 mm skok zawieszenia. Zastosowano koła o 16-calowych obręczach.

Stylizację modelu RX4 dopasowano do jego przeznaczenia. Auto ma szeroki pas z tworzyw sztucznych, ochraniający dolne partie nadwozia, większy zderzak i szersze błotniki przednie, wykonane z materiałów kompozytowych. Tylna część samochodu w stosunko do wzorca jest całkowicie zmieniona. Tylna klapa otwierana do góry została zastapiona drzwiami otwieranymi na bok z zawiasami mocowanymi do lewej tylnej ściany auta. Koło zapasowe przeniesiono z wnęki bagażnika na tylne drzwi.

Scenic RX4 oferowany jest z dwoma silnikami: benzynowym 2.0 (140 KM) oraz turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1,9 (115KM).

Dane techniczne:

Silniki: 2.0 16v, moc max

niezawodność
3.7
komfort
4.3
ekonomia
3.6
wrażenia z jazdy
4.4
Średnia ocen
4.0

Foto Moto

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Tytuł:
    Treść:
    Autor:
    E-mail (opcjonalny):
    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Opinie (razem: 213)

    Dodaj opinię

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia

    Promocje