• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja w BMW. Na przód!

Marcin Tymiński
26 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
BMW skupia się na pokazaniu zalet swojego napędu na obie osie. Już niebawem przekonywać będzie do samochodów przednionapędowych. BMW skupia się na pokazaniu zalet swojego napędu na obie osie. Już niebawem przekonywać będzie do samochodów przednionapędowych.

Dla najbardziej ortodoksyjnych zwolenników samochodów z Bawarii, to może być wstrząsająca wiadomość. BMW już projektuje auta z napędem na przód. Za dwa lata pierwsze egzemplarze mogą wyjechać na drogi. Czy tylny napęd odchodzi w zapomnienie? Obecnie BMW skupia się też na mocnym promowaniu aut z napędem 4x4.



Jaki rodzaj napędu w samochodzie lubisz najbardziej?

BMW było jedną z ostatnich luksusowych marek, które zdecydowały się na wprowadzenie napędu 4x4. Rozwiązanie nazwano X Drive. Pionierem marki w tej dziedzinie napędu była "trójka" - E46. Obecnie napęd na cztery koła oprócz serii 3 mają też modele serii 5 i 7 oraz wszystkie serii X.

Rozwiązanie BMW to sprzęgło wielopłytkowe wspomagane skomplikowaną elektroniką i systemem kontroli trakcji. W normalnych warunkach 60 proc. napędu trafia na tył, 40 na przód.

By udowodnić skuteczność układu, BMW cyklicznie na lotnisku w Borsku organizuje specjalne roadshow. Jego gospodarzami są m.in. trójmiejski dealer marki oraz ci z ościennych województw. W zeszłym roku firma starała się udowodnić skuteczność swojego napędu 4x4 w nieco cięższym terenie, w tym pokazała jak samochody zachowują się na lodzie. Rzeczywiście w ekstremalnych warunkach, BMW potrafi ruszyć i to pod górę, gdy napędzane jest tylko jedno koło.

- W tej chwili już ponad połowy sprzedaży BMW to auta z napędem na obie osie - przyznaje Paulina Nocoń z bydgoskiego Dynamic Motors.

Ciekawe jak klienci za jakiś czas zareagują na zupełną nowość, czyli modele oznaczone 1 City, 1 GT i 1 Touring? Nie będą one miały nic wspólnego z obecną serią 1. To zupełnie nowe konstrukcje z napędem na przednią oś.

Skąd to posunięcie bawarskiego koncernu? Chodzi o oszczędności, ale i zwiększenie produkcji. Nowe, przednionapędowe "jedynki" będą miały wspólną platformę i modularny układ napędowy, który będzie można łatwo przystosować także do innych modeli, w tym nowej generacji czteronapędowego Mini Countrymana.

Opinie (60) 2 zablokowane

  • BMW to luksusowa marka? (4)

    Hmmm...

    • 28 29

    • fakt, nie ma to jak KIA...

      • 21 6

    • tak ale nowa obecnie auta z rocznika 2011 to jest nowa i luxusowa marka!

      • 4 1

    • a jakby ci przeciąć nitkę... to by uszy odpadły...

      Masz rację, BMW wcale nie jest luksusową marką, i dlatego kosztuje 2-3 razy tyle co inne auta w danych klasach...

      • 7 3

    • Na wsi

      I pod remiza razem z Vies Wagenem.

      • 3 0

  • BMW na zdjęciu jest najbrzydszym produktem w historii firmy. (7)

    Kogo obchodzi, że wóz ma napęd na 4 koła, skoro wygląda jak polonez.

    • 27 53

    • Polonez akurat fajnie wygląda !!!

      A ty się nie znasz:) Z resztą poczciwy poldek a BMW to dwie zupełnie inne klasy aut. A ta bawara z fotki rzeczywiście nieciekawie wygląda.

      • 5 5

    • (1)

      sam jestes najbrzydszym produktem

      • 7 5

      • w historii produkcji swoich rodziców

        • 5 4

    • są gusta i guściki

      • 5 0

    • POLONEZ JEST PASKUDNY, ale ty spojz w lustro bo wydaje mi sie, ze jednak jest cos brzydszego od tej beemki i poloneza

      • 3 4

    • czym wiekszy samochód tym mniejszy ptak lub bląd włosy z spaloną skurą X6 jest na to dowodem (1)

      • 1 0

      • prezes skórą przez Ó ;)

        • 1 0

  • Błędne dane (6)

    1. Bmw miało już w ofercie napęd na cztery koła w 1987 w serii 3 model e30.
    2. Bmw E46 występuje z napędem 4x4 ale nie jest to jeszcze xDrive. Napęd jest na stałe załączony na obie osie w stosunku bodajże 38/62 (planetarny mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej). Jest to wspomagane przez DSC (Dynamic Stability Control) które w razie potrzeby przyhamowuje ślizgające się koło/koła.
    3. xDrive pojawił się dopiero w kolejnych modelach serii 3 (e9x) ale zadebiutował chyba w serii X.

    Sam jeżdżę e46 330xi Touring i na śniegu jest super. W lato co prawda może mniej się to przydaje ale jestem zadowolony.

    • 34 2

    • mam nadzieje ze bez LPG (2)

      • 4 4

      • (1)

        Jak Lukasz jest nowobogackim wieśniakiem to bez LPG, jednak jeśli szanuje pieniądze - na pewno ma instalację gazową.

        • 7 3

        • Gaz

          jest dla wieśniaków.

          • 0 0

    • (1)

      ja w swoim e 34 też mam napęd na obie osie a auto jest z 92 roku i

      • 1 0

      • ale chodzi o auta z napędem tylko na przód łosie, takich jeszcze BMW nie miało

        czytać ze zrozumieniem !!!

        • 1 0

    • a ja śmigam X6 :))) i sie nie chwalę

      • 0 0

  • koniec świata.

    • 8 1

  • 4x4 to w USA podstawa!

    • 3 19

  • No coż... powyższy artykuł udowadnia, że BMW jest dekadę za AUDI. (3)

    Nie chcę aby posiadacze BMW się na mnie obrazili, ale taka jest prawda. Audi w swojej ofercie miała Quattro chyba już w 1980roku...

    • 25 20

    • brawo mośku. S6 i nadal mosiek (2)

      BMW robiło e30 z napędem na 4 koła. to raz, owszem, zaczeli jakies 5 lat po audi quattro (nie wiem czy wiesz, ale wtedy to samochód się tak nazywał, a nie sam system 4x4)
      BMW to marka gdzie tylny napęd jest wyznacznikiem filozofii a nie zacofania. Tak samo z resztą jak porsche do niedawna, gdzie głównym pomysłem jest tylny napęd i jedynie 4s oraz turbo mają napęd na 4. no pomijając cayenne.

      Tak jak BMW, tak np. mercedes i lexus nadal stosują głównie tylny napęd, bo to jest jeden z głównych wyznnaczników marki i filozofii dostarczania rozrywki użytkownikom. Nie wspominając, o tym, że jest to dużo trudniejszy do opanowania pojazd od np. przednionapędowych, więc żaden niedzielny kierowca, który w ogóle wie, że bmw ma napęd na tył do niego nie wsiądzie.

      • 7 5

      • z tym ze RWD jest dużo trudniejszy do opanowania to bym nie przesadzał.

        • 4 2

      • co ty za dyrdymały wypisujesz? Jechałeś kiedykolwiek RWD?
        Kiedyś były głownie takie - duży fiat, polonez, maluch ect i jakoś kierowcy niedzielni dawali sobie rade.
        Powiem nawet wiecej - w typowych warunkach i normalnym samochodzie (czyli nie za mocnym) niedzielny kierowca nawet nie zauważy większej różnicy...

        • 2 0

  • Ale (7)

    nic nie daje takiej frajdy z jazdy jak tylny napęd.

    • 31 11

    • dokładnie (2)

      jestem fanem bmw i nie zamienilbym swojej beemki na zaden inny samochod ze wzgledu na tylni naped. znak rozpoznawczy marki zostanie zniszczony wrz z wprowadzeniem fwd

      • 6 7

      • (1)

        Napęd na przód jest bardziej ekonomiczny od napędu tylnego. Dzięki temu samochód wydziela mniej spalin i jest mniej wrogi dla środowiska.

        • 5 2

        • s**** pies na środowisko. Jak tak się mocno zamartwiasz to se kup rower i to bez smaru.

          • 2 7

    • Hej, ja jestem dumnym posiadaczem Daewoo Tico!

      Nic nie daje takiej frajdy z jazdy jak wyprzedzanie BMW na zaśnieżonej trasie

      • 23 0

    • a na czym ta frajda polega? (pytam powaznie, nie jezdzilem nigdy bmw)

      • 4 0

    • Frajda to się zaczyna dopiero po chip tuningu :) Strach gazu dotykać :)

      • 0 0

    • Tylny napęd, przednia jazda.

      • 0 0

  • nie,to nie mozliwe... :(

    • 4 1

  • BMW.Nie dziekuje (4)

    Mam mature i nie mam dresow,wsiowego "LUXUSU" nie potrzebuje.

    • 10 24

    • masz takie pojecie o luksusie bmw co ci zdzichu powie jak naprawia twoj traktor w stodole

      • 10 4

    • DOBRE:) (1)

      a ja mam maturę, mgr inż., i jeżdżę właśnie BMW.

      wniosek: trzeba było skończyć studia, żeby zmądrzeć?? :D

      • 2 4

      • Ty widac skonczyles studia

        A pozostales burakiem,gratuluje zdarza sie i tak.

        • 4 2

    • bolesne, ale prawdziwe

      ilosc neg opinii zdaje sie potwierdzac uraz u "ętelygętnych" "kierowcow"

      • 0 0

  • BMW (3)

    POPROSTU B-BEDZIESZ M-MIEC W-WYDATKI OTO CAŁE BMW.

    • 14 15

    • Tak tylko z BMW nie jeździsz co pół roku do warsztatu z wszelakimi pierdołami nie mówiąc o poważniejszych naprawach.
      Miałem starą trójke E36 20 letnia chodziła jak złoto przez cały okres użytkowania (5 lat) nic w niej nie musiałem naprawiać.
      A kupisz cokolwiek innego w tym roczniku czy nawet młodsze i siedzisz u mechanika za chwile. Tak więc koszty eksploatacji tak naprawdę są takie same jak i niższe.

      • 0 0

    • tak gadają ludzie, którzy nigdy nie mieli BMW (1)

      Potwierdzam. Mam e36 z 98 roku i nie zamieniłbym marki na żadną inną. Miałem mazdę 323, toyotę corollę, renault twingo, hondę civic ale tylko do BMW e36 wsiadałem z radością po ciążkim dniu pracy. Auto naprawdę mało awaryjne a ceny ... ? Naprawdę różne. Jest masa różnych producentów części do BMW i można kupić bardzo dobre drogie i dobre ale dużo tańsze. Przykładowo klocki hamulcowe najtańsze można kupić już za 25 zł, najdroższe za ponad 400 zł. Auto naprawdęgodne polecenia. Napęd na tył oraz mocne wersje silnikowe - np. 2,8 L benzyna (193 km) albo 3,2 L (321 km) dają z jazdy naprawdę dużo satysfakcji.

      • 0 0

      • A właściwości jezdne starej betki są wyśmienite, trzeba wziąść pod uwagę to że nie ma w niej żadnych kontroli trakcji i innych cudów. Po prostu cudo samo w sobie.

        Kiedyś też narzekałem na bmw że burakowozy itp. ale jak raz usiadłem i się przejechałem tak zakochałem się w tym aucie:)

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane