- 1 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (28 opinii)
- 2 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (106 opinii)
- 3 Po co kolejny remont na autostradzie? (75 opinii)
- 4 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (107 opinii)
- 5 Odmalowano żółte linie na rondach (20 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (333 opinie)
Dla najbardziej ortodoksyjnych zwolenników samochodów z Bawarii, to może być wstrząsająca wiadomość. BMW już projektuje auta z napędem na przód. Za dwa lata pierwsze egzemplarze mogą wyjechać na drogi. Czy tylny napęd odchodzi w zapomnienie? Obecnie BMW skupia się też na mocnym promowaniu aut z napędem 4x4.
Rozwiązanie BMW to sprzęgło wielopłytkowe wspomagane skomplikowaną elektroniką i systemem kontroli trakcji. W normalnych warunkach 60 proc. napędu trafia na tył, 40 na przód.
By udowodnić skuteczność układu, BMW cyklicznie na lotnisku w Borsku organizuje specjalne roadshow. Jego gospodarzami są m.in. trójmiejski dealer marki oraz ci z ościennych województw. W zeszłym roku firma starała się udowodnić skuteczność swojego napędu 4x4 w nieco cięższym terenie, w tym pokazała jak samochody zachowują się na lodzie. Rzeczywiście w ekstremalnych warunkach, BMW potrafi ruszyć i to pod górę, gdy napędzane jest tylko jedno koło.
- W tej chwili już ponad połowy sprzedaży BMW to auta z napędem na obie osie - przyznaje Paulina Nocoń z bydgoskiego Dynamic Motors.
Ciekawe jak klienci za jakiś czas zareagują na zupełną nowość, czyli modele oznaczone 1 City, 1 GT i 1 Touring? Nie będą one miały nic wspólnego z obecną serią 1. To zupełnie nowe konstrukcje z napędem na przednią oś.
Skąd to posunięcie bawarskiego koncernu? Chodzi o oszczędności, ale i zwiększenie produkcji. Nowe, przednionapędowe "jedynki" będą miały wspólną platformę i modularny układ napędowy, który będzie można łatwo przystosować także do innych modeli, w tym nowej generacji czteronapędowego Mini Countrymana.
Opinie (60) 2 zablokowane
-
2011-02-26 09:21
BMW to luksusowa marka? (4)
Hmmm...
- 28 29
-
2011-02-26 10:20
fakt, nie ma to jak KIA...
- 21 6
-
2011-02-26 11:02
tak ale nowa obecnie auta z rocznika 2011 to jest nowa i luxusowa marka!
- 4 1
-
2011-02-27 12:38
a jakby ci przeciąć nitkę... to by uszy odpadły...
Masz rację, BMW wcale nie jest luksusową marką, i dlatego kosztuje 2-3 razy tyle co inne auta w danych klasach...
- 7 3
-
2011-02-27 19:26
Na wsi
I pod remiza razem z Vies Wagenem.
- 3 0
-
2011-02-26 09:29
BMW na zdjęciu jest najbrzydszym produktem w historii firmy. (7)
Kogo obchodzi, że wóz ma napęd na 4 koła, skoro wygląda jak polonez.
- 27 53
-
2011-02-26 17:47
Polonez akurat fajnie wygląda !!!
A ty się nie znasz:) Z resztą poczciwy poldek a BMW to dwie zupełnie inne klasy aut. A ta bawara z fotki rzeczywiście nieciekawie wygląda.
- 5 5
-
2011-02-26 23:34
(1)
sam jestes najbrzydszym produktem
- 7 5
-
2011-02-27 15:17
w historii produkcji swoich rodziców
- 5 4
-
2011-02-27 11:28
są gusta i guściki
- 5 0
-
2011-02-27 14:11
POLONEZ JEST PASKUDNY, ale ty spojz w lustro bo wydaje mi sie, ze jednak jest cos brzydszego od tej beemki i poloneza
- 3 4
-
2011-02-28 06:59
czym wiekszy samochód tym mniejszy ptak lub bląd włosy z spaloną skurą X6 jest na to dowodem (1)
- 1 0
-
2011-02-28 07:03
prezes skórą przez Ó ;)
- 1 0
-
2011-02-26 10:33
Błędne dane (6)
1. Bmw miało już w ofercie napęd na cztery koła w 1987 w serii 3 model e30.
2. Bmw E46 występuje z napędem 4x4 ale nie jest to jeszcze xDrive. Napęd jest na stałe załączony na obie osie w stosunku bodajże 38/62 (planetarny mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej). Jest to wspomagane przez DSC (Dynamic Stability Control) które w razie potrzeby przyhamowuje ślizgające się koło/koła.
3. xDrive pojawił się dopiero w kolejnych modelach serii 3 (e9x) ale zadebiutował chyba w serii X.
Sam jeżdżę e46 330xi Touring i na śniegu jest super. W lato co prawda może mniej się to przydaje ale jestem zadowolony.- 34 2
-
2011-02-26 11:19
mam nadzieje ze bez LPG (2)
- 4 4
-
2011-02-27 14:26
(1)
Jak Lukasz jest nowobogackim wieśniakiem to bez LPG, jednak jeśli szanuje pieniądze - na pewno ma instalację gazową.
- 7 3
-
2011-02-28 14:48
Gaz
jest dla wieśniaków.
- 0 0
-
2011-02-27 14:25
(1)
ja w swoim e 34 też mam napęd na obie osie a auto jest z 92 roku i
- 1 0
-
2011-02-27 15:18
ale chodzi o auta z napędem tylko na przód łosie, takich jeszcze BMW nie miało
czytać ze zrozumieniem !!!
- 1 0
-
2011-02-27 17:29
a ja śmigam X6 :))) i sie nie chwalę
- 0 0
-
2011-02-26 10:33
koniec świata.
- 8 1
-
2011-02-26 11:01
4x4 to w USA podstawa!
- 3 19
-
2011-02-26 12:02
No coż... powyższy artykuł udowadnia, że BMW jest dekadę za AUDI. (3)
Nie chcę aby posiadacze BMW się na mnie obrazili, ale taka jest prawda. Audi w swojej ofercie miała Quattro chyba już w 1980roku...
- 25 20
-
2011-02-27 12:32
brawo mośku. S6 i nadal mosiek (2)
BMW robiło e30 z napędem na 4 koła. to raz, owszem, zaczeli jakies 5 lat po audi quattro (nie wiem czy wiesz, ale wtedy to samochód się tak nazywał, a nie sam system 4x4)
BMW to marka gdzie tylny napęd jest wyznacznikiem filozofii a nie zacofania. Tak samo z resztą jak porsche do niedawna, gdzie głównym pomysłem jest tylny napęd i jedynie 4s oraz turbo mają napęd na 4. no pomijając cayenne.
Tak jak BMW, tak np. mercedes i lexus nadal stosują głównie tylny napęd, bo to jest jeden z głównych wyznnaczników marki i filozofii dostarczania rozrywki użytkownikom. Nie wspominając, o tym, że jest to dużo trudniejszy do opanowania pojazd od np. przednionapędowych, więc żaden niedzielny kierowca, który w ogóle wie, że bmw ma napęd na tył do niego nie wsiądzie.- 7 5
-
2011-02-27 14:17
z tym ze RWD jest dużo trudniejszy do opanowania to bym nie przesadzał.
- 4 2
-
2011-02-27 18:06
co ty za dyrdymały wypisujesz? Jechałeś kiedykolwiek RWD?
Kiedyś były głownie takie - duży fiat, polonez, maluch ect i jakoś kierowcy niedzielni dawali sobie rade.
Powiem nawet wiecej - w typowych warunkach i normalnym samochodzie (czyli nie za mocnym) niedzielny kierowca nawet nie zauważy większej różnicy...- 2 0
-
2011-02-26 14:07
Ale (7)
nic nie daje takiej frajdy z jazdy jak tylny napęd.
- 31 11
-
2011-02-26 15:49
dokładnie (2)
jestem fanem bmw i nie zamienilbym swojej beemki na zaden inny samochod ze wzgledu na tylni naped. znak rozpoznawczy marki zostanie zniszczony wrz z wprowadzeniem fwd
- 6 7
-
2011-02-27 14:31
(1)
Napęd na przód jest bardziej ekonomiczny od napędu tylnego. Dzięki temu samochód wydziela mniej spalin i jest mniej wrogi dla środowiska.
- 5 2
-
2011-02-27 17:41
s**** pies na środowisko. Jak tak się mocno zamartwiasz to se kup rower i to bez smaru.
- 2 7
-
2011-02-26 20:00
Hej, ja jestem dumnym posiadaczem Daewoo Tico!
Nic nie daje takiej frajdy z jazdy jak wyprzedzanie BMW na zaśnieżonej trasie
- 23 0
-
2011-02-27 14:45
a na czym ta frajda polega? (pytam powaznie, nie jezdzilem nigdy bmw)
- 4 0
-
2011-02-27 20:13
Frajda to się zaczyna dopiero po chip tuningu :) Strach gazu dotykać :)
- 0 0
-
2011-02-28 16:52
Tylny napęd, przednia jazda.
- 0 0
-
2011-02-26 23:33
nie,to nie mozliwe... :(
- 4 1
-
2011-02-27 12:57
BMW.Nie dziekuje (4)
Mam mature i nie mam dresow,wsiowego "LUXUSU" nie potrzebuje.
- 10 24
-
2011-02-27 13:39
masz takie pojecie o luksusie bmw co ci zdzichu powie jak naprawia twoj traktor w stodole
- 10 4
-
2011-02-27 18:29
DOBRE:) (1)
a ja mam maturę, mgr inż., i jeżdżę właśnie BMW.
wniosek: trzeba było skończyć studia, żeby zmądrzeć?? :D- 2 4
-
2011-02-27 19:28
Ty widac skonczyles studia
A pozostales burakiem,gratuluje zdarza sie i tak.
- 4 2
-
2011-03-04 12:50
bolesne, ale prawdziwe
ilosc neg opinii zdaje sie potwierdzac uraz u "ętelygętnych" "kierowcow"
- 0 0
-
2011-02-27 14:53
BMW (3)
POPROSTU B-BEDZIESZ M-MIEC W-WYDATKI OTO CAŁE BMW.
- 14 15
-
2011-03-01 07:47
Tak tylko z BMW nie jeździsz co pół roku do warsztatu z wszelakimi pierdołami nie mówiąc o poważniejszych naprawach.
Miałem starą trójke E36 20 letnia chodziła jak złoto przez cały okres użytkowania (5 lat) nic w niej nie musiałem naprawiać.
A kupisz cokolwiek innego w tym roczniku czy nawet młodsze i siedzisz u mechanika za chwile. Tak więc koszty eksploatacji tak naprawdę są takie same jak i niższe.- 0 0
-
2011-03-01 09:04
tak gadają ludzie, którzy nigdy nie mieli BMW (1)
Potwierdzam. Mam e36 z 98 roku i nie zamieniłbym marki na żadną inną. Miałem mazdę 323, toyotę corollę, renault twingo, hondę civic ale tylko do BMW e36 wsiadałem z radością po ciążkim dniu pracy. Auto naprawdę mało awaryjne a ceny ... ? Naprawdę różne. Jest masa różnych producentów części do BMW i można kupić bardzo dobre drogie i dobre ale dużo tańsze. Przykładowo klocki hamulcowe najtańsze można kupić już za 25 zł, najdroższe za ponad 400 zł. Auto naprawdęgodne polecenia. Napęd na tył oraz mocne wersje silnikowe - np. 2,8 L benzyna (193 km) albo 3,2 L (321 km) dają z jazdy naprawdę dużo satysfakcji.
- 0 0
-
2011-03-01 13:25
A właściwości jezdne starej betki są wyśmienite, trzeba wziąść pod uwagę to że nie ma w niej żadnych kontroli trakcji i innych cudów. Po prostu cudo samo w sobie.
Kiedyś też narzekałem na bmw że burakowozy itp. ale jak raz usiadłem i się przejechałem tak zakochałem się w tym aucie:)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.