• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa przejścia naziemnego przy Uniwersytecie

Elżbieta Michalak
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wstępna zgoda na mieszkania na terenie UG
Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym. Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym.

Rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych przez tory i ul. Wita Stwosza przy przystanku tramwajowym Uniwersytet. Warte ok. 80 tys. zł prace zakończą się w ciągu 10 dni.



Tunel czy przejście naziemne? Z której opcji będziesz korzystał(a) chętniej?

- W tym czasie wykonana zostanie budowa przejścia przez torowisko oraz przebudowa peronu tramwajowego. Jeśli chodzi o przejście podziemne, na razie wciąż będzie funkcjonować - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jest inwestorem prac.

Przejście na poziomie terenu, podobnie jak pozostałe przy ul. Wita Stwosza, będzie posiadać obniżone progi zwalniające oraz elementy oddzielające ruch samochodowy i rowerowy.

O planach związanych z budową przejścia dla pieszych w tym miejscu pisaliśmy ponad pół roku temu. Pomysł jego utworzenia powstał w głowie Dariusza Słodkowskiego, radnego Gdańska i przewodniczącego komisji rewitalizacji.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych - przekonywał w grudniu. - Jestem przekonany, że mając do wyboru przejście na poziomie jezdni z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać.

Szybko przekonamy się, czy przejście naziemne stanie się alternatywą jedynie dla osób starszych, czy może dla wszystkich pokonujących drogę z przystanku tramwajowego w kierunku uczelni lub do znajdujących się po przeciwnej stronie ul. Wita Stwosza akademików.

Ale powodzenie inwestycji zależy także od tego, czy Uniwersytet zdecyduje się na zainstalowanie furtki, w ogrodzeniu otaczającym kampus od strony ul. Wita Stwosza. Jeśli nie, po pokonaniu przejścia na jezdni, studenci będą musieli wejść do tunelu prowadzącego na teren Uniwersytetu. Na razie - jak mówi rzecznik uczelni dr Beata Derkacz - nie podjęto w tej sprawie żadnej decyzji.
Elżbieta Michalak

Miejsca

Opinie (128) 2 zablokowane

  • I bardzo dobrze (7)

    Ruch na tej ulicy to pół auta na minutę. Kierowcom nic się od tego nie stanie. A dojście na ten przystanek dla matki z wózkiem to masakra...

    A tunel? W okolicy same akademiki, uniwerek - może jakiś fajny undregroundowy klub? Nazwa - TUNEL. W tym miejscu nie będzie nikomu przeszkadzał :)

    • 152 46

    • Genialny pomysł z tym klubem! :D

      • 19 2

    • ogarnij się człowieku (5)

      Dotychczasowe rozwiązanie zadowalało wszystkich. Studenci mogli bezpiecznie (bez oglądania się na samochody) przejść ulicę. Tramwajarze nie mieli możliwości żeby kogoś potrącić. Kierowcy mogli bez zatrzymywania się dojechać do Abrahama. Komu to przeszkadzało? Nadymasz się jakąś głupią ideologią kompletnie oderwaną od życia. Nawet drogi po schodach sobie student nie zaoszczędzi. Po przejściu przez ulicę będzie musiał zejść po schodach na teren uczelni. Pieniądze wyrzucone w błoto.
      Argument z matka i dzieckeim w wózku od czapy. Widać, że nie miałeś jeszcze dzieci. To czego boi się taka matka z dzieckiem to potrącenia przez samochód, tramwaj, lub rowerzystę. Wygodny podjazd pod schody rozwiązuje sprawę. Zresztą z tego przejścia korzystają w 90% studenci, którzy i tak będą musieli przespacerować sie po schodach.

      • 24 13

      • może i zadowalało wielu - ale znam takich, których zadowalało przez wiele lat (2)

        i zmienili zdanie. Myślę, że najbardziej zadowalało korzystających z samochodów - często wydaje im się że stanowią większość. Przy tworzeniu rozwiązań drogowych warto rozważać również interesy dotychczas marginalizowanych grup - również np. osób mających kłopoty z chodzeniem po schodach. Po co kupować tramwaje niskopodłogowe jak nie ma możliwości dotarcia do nich bez pokonywania schodów? Kiedyś jeżdżenie tramwajami o wysokich schodach też zadowalało tzw. większość. Milcząca kiedyś mniejszość ma teraz więcej możliwości wypowiadania się na portalach - z tego korzysta tak jak ty.

        • 11 3

        • szkoda, że nie odniosłeś się do tego co napisałem (1)

          Złudzeniem jest, że można zadowolić wszystkich. Z tego przejścia i z tych przystanków korzystają w 90% studenci. Dla nich będzie gorzej. Zejścia/wejścia po schodach i tak nie unikną a zabrano im bezkolizyjne przejście. Nie wiem ilu inwalidów dziennie przechodzi tędy. Ale sąsiednie przystanki (całkiem blisko) nie stwarzają żadnych problemów. Tam są światła i nie ma tunelów.
          Tunele zostały wymyślone dla bezpieczeństwa pieszych. Teraz będzie mniej bezpiecznie. Na przystanku przy Tetmajera sam widziałem skutki kilku potrąceń pieszych.
          Uprzykrza się zycie 90% pieszym, 100% kierowców, 100% motorniczych i 100% przejeżdżających tędy karetek i innych samochodów uprzywilejowanych (bo "hopki" pewnie też będą, prawda?) a korzyści są wyimaginowane. Dodatkowo hamujące (zwalniające) i ruszające (przyspieszające) samochody wyemitują więcej spalin.
          Miś naszych czasów. Za 80000.

          • 2 4

          • a do czego ten człowiek miał się odnieść

            do twoich wypocin o tym jak ty wiesz najlepiej co inni chcą mieć w mieście i że wydaje ci się że tunele są super? tobie się nie chce zwolnić przed przejściem ale ludzie maja biegać po schodach, księciunio się znalazł

            • 2 2

      • zapewne pan kierowca, dlatego najwięcej szczeka...? (1)

        • 2 5

        • oczadziały obcisłogaci się odezwał?

          skąd wy się bierzecie?

          • 2 2

  • Trzeba przyznać obiektywnie, że w rejonie kampusu UG (5)

    infrastruktura rozwija się imponująco.

    • 62 6

    • (3)

      Na ironię zakrawa fakt, że to przejście budują sami byli studenci wydziałów filologicznych :D

      • 43 3

      • no zrobią jak dla siebie

        • 15 0

      • Studenci to chyba 20 lat temu, patrząc po ich wieku

        • 5 0

      • Rozumiem, że ten cud techniki to projekt studentów PG?

        • 5 0

    • Jurek rządzi to się dzieje!

      • 1 0

  • Niby dobrze

    ale to nie jest reprezentatywne przejście i tunel, bo ze względu na różnice poziomów na najpopularniejszym szlaku - akademiki kampus i tak trzeba pokonać schody.

    • 18 2

  • Wreszcie - ludzie to nie krety nie muszą schodzić pod ziemię. (7)

    Dość tych anty pieszych rozwiązań. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.

    Niech radny nie przypisuję czyiś pomysłów. Fajnie że się tym zainteresował ale jak to w życiu bywa od razu jak jest sukces to wielu jest ich "ojców pomysłu".

    • 67 84

    • (2)

      A samochodami kto jeździ? Chomiki?

      • 28 10

      • ja poproszę jeszcze wiadukt dla pieszych z windami

        tunelem sie boję, przejściem dla pieszych też, więc dla mnie kładka będzie w sam raz :)

        • 23 1

      • wiesniaki

        • 4 6

    • (3)

      Zal d...Sciska ze nie stac ciebie na auto i musisz chodzic pieszo?

      • 8 18

      • słaby trolling,

        każdy chodzi pieszo i każdego stać na auto,

        • 17 5

      • Niektórzy swoją wartość mierzą marką samochodu... smutne.

        • 14 6

      • generalnie teraz każdego głąba co ma pracę jakąć stać na auto. Więc głąbie - cicho!

        • 1 3

  • progi (4)

    nie za duzo juz tych progow zwalniajacych na wita stwosza?? chyba wladze maja jakis uklad z firmami naprawiajacymi zawieszenia...

    • 104 20

    • Progi (1)

      Raczej mają układ z producentami progów zwalniających. Na Leszczyńskich zamontowali niedawno trzy, w tym jeden w miejscu gdzie nie ma przejścia dla pieszych a dwa w taki sposób, że wyjeżdżając z Drzewieckiego lub z parkingu przy SM Rozstaje trzeba uważać by nie rozjechać separatorów czyli tych małych śmiesznych pachołków odblaskowych. Kto to projektował??? A dalej w stronę Jana Pawła, w strefie ograniczenia prędkości do 30, progów nie ma chociaż chodzi tam zdecydowanie więcej pieszych.

      • 24 4

      • Będa i tam niebawem.

        • 3 1

    • "najzabawniej" jest jak karetka musi tędy przejechać

      to jest dopiero cyrk

      • 8 1

    • władze coraz bardziej uwzględniają interesy niezmotoryzowanych

      nie wszyscy są z tego zadowoleni, ale to ich problem.

      • 2 4

  • A z roweram jak przejadę? (4)

    będzie winda?

    • 16 33

    • Aga Podpaska? (1)

      • 7 4

      • Wolę tampon

        • 4 2

    • Inteligętna jesteś Aguś!

      • 7 1

    • Rowerowanie podobno rozwija kondycję i siłę. Damki aluminiowej nie wniesiesz?

      • 1 0

  • Jeszcze most poprośmy !!! (5)

    by kasę zmarnować całkowicie...

    • 96 24

    • kasę to się marnuje (2)

      na tunele, windy, kładki, monitoringi i koszty utrzymania tuneli w jako takim porządku, zamiast robić normalne przejścia

      • 11 9

      • lolwut (1)

        ale tam wszystko juz jest zrobione, nie trzeba nic robic, jak przejscie jest wraz z bocznym pasem dla wozkow...

        • 6 2

        • trzeba utrzymać

          • 0 0

    • stop frustratom

      • 3 0

    • Gdyby to był taki ładny most linowy to jestem za.

      • 3 1

  • (1)

    Taa dajmy jeszcze sygnalizację świetlną, system Tristar oraz rondo.

    • 96 13

    • Wystarczy fotoradar

      • 9 0

  • kolejny nieistniejący problem rozwiązany (1)

    brawo i to tylko 80 tyś. powinno się dobudować jeszcze kładkę do kompletu gdyż ludzie nie krety

    • 89 25

    • świetnie to ująłeś

      10/10

      • 2 0

  • Coz za fantastyczna wiadomosc ! Przejscie naziemne ! Czy NASA bierze udzial w tej budowie ?

    Jakze skomplikowana maszyna widnieje na tej fotce. Polska buduje kladke naziemna i normalnie tramwaj bedzie pod jechal ! Ale jazda ! Super . :)

    • 51 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane