• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochód rajdowy pojechał 200 km/h leśnym odcinkiem ul. Słowackiego

Maciej Naskręt
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu. Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu.

Sceny jak z filmu "Szybcy i wściekli" rozegrały się w nocy ze środy na czwartek na leśnym odcinku ul. Słowackiego. zobacz na mapie Gdańska Samochód rajdowy rozpędzał się tam nawet do 200 km/h. Ale spokojnie: sytuacji przyglądali się pracownicy Okręgowego Urzędu Miar, którzy na Słowackiego legalizowali odcinkowy pomiar prędkości.



Było kilka minut po północy w czwartek. Nagle ciszę w lesie przy ul. Słowackiego przerwał ryk silnika samochodu rajdowego, który z potworną prędkością pędził z Niedźwiednika w kierunku Matarni. Potem następowała cisza. Mijało kilka minut i sytuacja się powtarzała. Słychać było już nie warkot, a wycie silnika samochodu. Po lesie rozchodziła się woń palonych opon i wysokooktanowego paliwa.

Największy jednak huk z przerywany strzałami z tłumika samochodu pędzącego z Niedźwiednika w kierunku Matarni można było usłyszeć nad ranem. Wszystko wyglądało jak trening kierowcy rajdowego.

Czy obawiasz się odcinkowego pomiaru prędkości na drogach?

Przyglądający się całej sytuacji urzędnicy w ogóle nie reagowali.

- I nie było ku temu powodu. Nawet prosiliśmy kierowcę samochodu rajdowego, by jechał szybciej. Udało się pojechać ul. Słowackiego tuż przed Matarnią nawet 200 km/h - mówi Danuta Jonaszek, naczelnik wydziału elektrycznego Okręgowego Urzędu Miar w Gdańsku.

Jak to możliwe?

- W nocy przeprowadziliśmy po raz pierwszy w Polsce legalizację pierwotną pomiarowego odcinka prędkości na ul. Słowackiego, umieszczonego w ramach budowy Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. W tym celu byliśmy zmuszeni użyć samochodu rajdowego, który pojechał kilkakrotnie odcinkiem leśnym wspomnianej ulicy, na której właśnie ma być dokonywany pomiar prędkości - mówi Danuta Jonaszek.

W celu legalizacji odcinkowego pomiaru prędkości kierowca w pierwszym przejeździe musiał osiągnąć średnią prędkość zaledwie 13 km/h. Z każdym następnym przejazdem zalecano mu jechać szybciej aż osiągnie średnią prędkość 147 km/h. W sumie kierowca wykonał kilkanaście przejazdów i właśnie w tym ostatnim przejeździe kierowca osiągnął na Trasie Słowackiego prędkość 200 km/h. Taki wynik był możliwy na ostatniej prostej pod górę przed Matarnią.

Co ważne, testy systemu Tristar na ul. Słowackiego, działającego na długości ok. 1,8 km odbywały się podczas całkowitego zamknięcia dla ruchu kołowego. Z jednej i drugiej strony drogę zamknęła policja.

- Pomiarowy odcinek prędkości na ul. Słowackiego przeszedł sprawdzenie pomyślnie - otrzymał legalizację pierwotną. Obowiązywać ona będzie teraz przez 13 miesięcy. Potem trzeba powtórzyć nocne sprawdzenie urządzenia - tłumaczy naczelnik.

Co ważne, uzyskanie legalizacji pierwotnej nie oznacza, że odcinkowy pomiar prędkości już działa - wyłapuje niefrasobliwych kierowców. Zgodę na jego używanie może wydać wyłącznie Generalny Inspektor Transportu Drogowego. Póki co takiej zgody jeszcze nie ma, choć urzędnicy odpowiedzialni za wdrażanie systemu złożyli wnioski.

Co ciekawe, odcinkowy pomiar ruchu będzie rejestrował nie tylko osoby, które na 1,8 km fragmencie ul. Słowackiego przekroczą dozwoloną prędkość. Jeśli kierowca na starcie pomiaru będzie przekraczał dozwoloną prędkość, już wtedy zostanie uznane to za wykroczenie. Nie pomoże mu fakt, że dalszy odcinek będzie pokonywał wolno.

Oznacza to też, że niefrasobliwi kierowcy będą kontrolowani dwukrotnie. Raz na wjeździe i potem na końcu odcinka za przejazd z średnią prędkością.

Tristar ma generować tzw. "inteligentną zieloną falę", czyli tak regulować dopuszczalną prędkość pojazdów, aby zapewnić ich płynny przejazd. System będzie też kontrolował parkingi (tablice świetlne pokierują nas tam, gdzie znajdziemy wolne miejsce) oraz informował na specjalnych wyświetlaczach przystankowych o ewentualnym opóźnieniu autobusu czy tramwaju.

Wprowadzenie systemu pozwoli na zarządzanie ruchem miejskim z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku, Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. W analizie ruchu drogowego będzie brała udział specjalnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna, czujniki w jezdni, komputery w pojazdach komunikacji miejskiej, urządzenia nadawczo-odbiorcze, kamery, fotoradary i fotorejestratory, tablice o zmiennej treści. Całość ma koordynować zespół pracujący w centrum zarządzania ruchem drogowym.

Całkowity koszt inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Ulice w Trójmieście, na których staną rejestratory wykroczeń.

GDAŃSK

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Brama Oliwska zobacz na mapie Gdańska, Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Trakt św. Wojciecha i Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, Elbląska i Głęboka zobacz na mapie Gdańska, 3 Maja i Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Hallera zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Słowackiego i Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Grunwaldzka i Bitwy Oliwskiej II zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzka i Abrahama zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Marynarki Polskiej i Reja zobacz na mapie Gdańska, Podwale Przedmiejskie i Łąkowa zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt św. Wojciecha przy Zrembie zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt Św. Wojciecha 191 zobacz na mapie Gdańska, Trakt Św. Wojciecha i Ukośn zobacz na mapie Gdańskaa.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Ulica Słowackiego - cały odcinek leśny zobacz na mapie Gdańska - od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Złota Karczma zobacz na mapie Gdańska.

GDYNIA

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Chwaszczyńska i Brzechwy zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kcyńska zobacz na mapie Gdyni, Morska - Obwodnica Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kartuska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Morska i Warszawska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (dla obu kierunków), Śląska i Kielecka zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Nowa Kopernika zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Stryjska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Spółdzielcza zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Morska - Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Zwycięstwa i Bernardowska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Redłowska zobacz na mapie Gdyni, Wielkopolska i Racławicka zobacz na mapie Gdyni, Chwaszczyńska i Rdestowa zobacz na mapie Gdyni.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Odcinek ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni od ul. Łowickiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Gedymina zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (494) 8 zablokowanych

  • Frog 2 (29)

    Podpuszczajcie dalej - rozbite bariery itp murowane....

    • 107 61

    • w Gdańsku nikt takiej fury nie ma (1)

      tu prym wiodą Hądzie 1.4

      • 32 11

      • Oraz VW w tdiku

        • 39 3

    • (4)

      Tez mi wyczyn. Ja jako mistrz kierownicy swoim passeratti w tedei jadę tam też ponad 200 mph.

      • 33 15

      • ja umiem lepszy wyczyn (3)

        swojom alfom w jtdeku rozwijam ponad 240 km/h, a ty krzysiu nie kłam bo powiem mamie !

        • 19 3

        • a ja tam chulajnogom czysta
          w duł

          • 17 0

        • (1)

          200 mph to znacznie szybciej niż 240 km/h.

          • 12 0

          • chulajnogom pryndzej niż ryjdachowcem xD

            • 0 0

    • ale dzisiaj jest światowy dzień bez blachosmroda!!

      • 21 22

    • (6)

      Jeździłem szybko przez kilka lat. Rozbiłem auto. Jeździłem dalej szybko. Prawie straciłem prawko. Teraz zmądrzałem i wiem, ze za duzo ludzi ginie na drogach. Wiem, że powinno sie przypilnować ograniczeń. Tak jak na Słowacji. Pełno policji wysłani do walki z prędkością i nagle liczba wypadkow dramatycznie spadła, a Słowacja goni czołówkę UE pod względem bezpieczenstwa. Kolejny przykład: Norwegia. 100km/h na autostradach, max 80km/h na drogach poza terenem zabudowanym. Po prostu kraj powinien dbać o bezpieczenstwo swoich obywateli.
      Ja nie chce zginać w czołówce z kimś, kto sie zawsze spieszy w aucie.

      • 36 24

      • Malina

        To Ty skręcałeś przy 200 km/h z niemieckiej autobany ? :D:D:D

        • 30 6

      • Ograniczenia nie zawsze mają sens (3)

        W Norwegi ograniczenia na autostradach wynikają ze zwierzyny na drogach.
        Dlaczego za przykład nie dasz Austrii gdzie poza zabudowanym można jechać 100km/h, a wypadków więcej nie mają. Ja też chce przestrzegać ograniczeń i robię to na autostradach, drogach szybkiego ruchu, ale na drodze numer 6 (jednej z głównej w kraju jest 50km, na wielu odcinkach). Według mnie ograniczenia są zbyt często stosowane i są bez sensu. W Słowacji masz ostry zakręt to wystarczy jeden znak, a u nas jeszcze ograniczenie do 40km/h postawią. Zauważyłem, że w Polsce znaki stawiają zachowawczo by tylko umyć ręce od odpowiedzialności. Np. dlaczego na S7, oddanej w tym roku na zakrętach ograniczenie do 100km/h? Ktoś dał ciała, nikt nie ponosi odpowiedzialności.

        • 25 2

        • Piszesz o Słowacji...

          ...a nie masz pojęcia jak są tam oznakowane drogi. NA Słowacji jak jest ostry zakręt to jest kilka znaków ze stopniowanym ograniczeniem prędkości...jakbyś kiedyś tam był to byś wiedział.

          • 12 2

        • W Polsce na drogach też jest mnóstwo zwierzyny: łosie,lochy,osły,barany,nawet zwykłe świnie...

          • 33 1

        • co ty pier...

          jakiej zwierzyny? chyba na dalekiej pólnocy. W pozostałej części kraju sytuacja ze zwierzyną niczym nie różni się od tej w Polsce. Z resztą od 2014 roku wybrane/nowoczesne fragmenty autostrad mają już ograniczenie 110km/h, maksymalne w Norwegii.

          • 3 1

      • O na Slowacji to pilnuja niezle

        Nawet prewencyjnie lepia mandaty za jazde zgodnie z przepisami. Oczywiscie odczytu z rejestratora nie pokaza. Zatrzymuja dokumenty i kaza jechac bez nich do bankomatu po kase. A sprobuj sie wyklocac to zamiast 20EUR dostaniesz 100 za polskie blachy.

        • 2 3

    • beka z idiotów z netu

      1. barierki na słowackiego są wymieniane co tydzień
      2. nie ma takich aut ? siedzą na d*pie w necie na bank ich nie zobaczysz

      • 11 2

    • jaka bedzie tolerancja tych urzadzen "pomiarowych" (3)

      • 5 2

      • Zero tolerancji

        Jak w Nowym Jorku

        • 8 6

      • dostosowana do maksymalnej szybkości drukarek w urzędach drukujących mandaty (1)

        oraz pojemności serwerów, na których zapisywane są dane z kamer

        • 17 0

        • haha

          padłem xD

          • 0 0

    • niech urzędnicy

      zamiast dopuszczać do takich testów, nie dopuszczają do takiej jazdy na Podwalu przedmiejskim, bo to skandal co tam się dzieje!
      Przejść niema, przejazdów nie ma, a kierowcy z Elbląga sobie "dopuszczają" 100-120km/h, bo myślą, że są na drodze ekspresowej... a są w śródmieściu Gdańska.

      Panowie urzędnicy, po kolei bo zaczynacie od d. strony...

      • 6 7

    • Orzekną, że niepoczytalny

      • 5 0

    • Przyjadą miszczowie z GKA i GKW (2)

      • 14 2

      • Zapomniałeś. GWE (1)

        • 7 2

        • GKS

          • 0 0

    • Czy na końcu odcinka będzie wyświetlacz pokazujący osiągniętą średnią szybkość ? (1)

      • 16 0

      • Będzie,ale malutki. Musisz powoli jechać,żeby zauważyć.

        • 2 0

    • ok

      • 0 0

    • ja

      • 0 0

  • Ciekawe w którą stronę będzie więcej rejestrowanych wykroczeń. (6)

    • 67 4

    • (1)

      zależy od korków... ;)

      • 22 0

      • korki to jeżdżą lewym pasem i blokują ruch

        • 24 3

    • Ciekawe kiedy Tristar się zwróci

      przy powyższych założeniach obstawiam że bardzooo szybko

      • 19 1

    • oczywiście profilaktycznie obniża dozwoloną prędkość na całym leśnym odcinku (1)

      do 50km/h. Przecież tristar musi zarobić, nie?

      • 14 3

      • To oczywista oczywistość! Jak nie obniżą,to to oczywisty dowód,że chcieli obniżyć!

        • 2 0

    • Proste, oczywiście że z góry.

      • 2 0

  • hehehe (13)

    Tristar - zielona fala dla zkmu plus sieć radarów.
    Znowu was wydymali.

    • 347 41

    • (5)

      Wydymali tylko ciebie, ja pomalowalem lakierem bezbarwnym tablicę a na szybie przyklejone są liście w miejscu naklejki. Sam do tego jeżdżę w kominiarce

      • 59 8

      • Hahaha :)

        • 19 0

      • Jeszcze soczewek kontaktowych nie zapomnij

        • 25 2

      • hmm (2)

        fajniej byś wyglądał w pończosze na głowie zamiast kominiarki.. przynajmniej jakiś element humorystyczny by na drogach się znalazł.

        • 4 0

        • Nie pończocha tylko rajstopy :) (1)

          • 2 0

          • bez dziur na oczy....

            • 1 0

    • "Was" ?? a Ciebie nie ;>?? (6)

      • 6 1

      • Ja jeżdżę tramwajem ;) (5)

        • 5 5

        • (3)

          na matarnie?

          • 12 1

          • Matarnia? Tam są jakieś drogi? (1)

            • 7 1

            • Tak. Drogi czynsz, drogi sklep, drogie ogrzewanie.

              • 47 0

          • zwłaszcza

            • 0 0

        • No i jesteś kolejnym Pajacem co komentuje temat, który go nie dotyczy. Pewnie z zawiści.

          Solą w oczy :)

          • 0 4

  • TRISTAR (8)

    Mam nadzieje ze sie nie okaze ze Tristar to generator korkow...

    • 139 13

    • jak nic

      Dojdzie do tego dojdzie bo system nie ma takiej koordynacji w stosunku do tramwajów które poruszaj się po Gdańsku.

      • 4 0

    • Tristar to genrator korkow (1)

      Popatrzcie ile bedzie nowych kamer i fotoradarów na skrzyzowaniach.. teraz wszyscy beda jezdzic 50 km/h i hamować od razu jak zapali się żółte żeby nie dostać 500 zł za czerwone światlo.. generalnie 100% MIASTO POLICYJNE dlatego przeprowadziłem się do Pruszcza Gdańskiego tu nie ma świateł, kamer i fotoradarów.. tylko ronda i ruch idzie płynnie :) Odkąd mieszkam w pruszczu spalanie w samochodzie spadło mi o 2 litry na 100 km a do tego nie marnuje czasu w korkach :)

      • 16 11

      • przerowadz się

        do cieplewa to ci spalanie spadnie do zera no i ciepło

        • 17 2

    • Raczej (1)

      generator mandatów. Szczególnie w nocy:)

      • 8 2

      • To nie jździj niewyspany,nie zagapisz się na skrzyżowaniu

        • 3 3

    • jak na razie to jadą 45-50 mam zieloną falę...do sprawdzenia

      • 2 1

    • Nie podszywaj się (1)

      WOJT a nie jakiś tam małymi literkami. Nie cierpię blachosmrodów.

      • 0 2

      • Każdy ma swojego ....

        gdyby kiedykolwiek przytrafiło ci się jakieś nieszczęście i potrzebowałbyś interwencji strażaków czy podróży do szpitala, też trzymaj się swoich przekonań i zażycz sobie przyjazdu furmanki konnej albo rykszy.

        • 1 0

  • Mam nadzieję że przez TRISTAR wszyscy będą 50 musieli jeździć (11)

    Ale będę miał ubaw

    • 93 60

    • Kołobrzeska - Gdańsk. (5)

      tzw. "zielona fala" działa tam tak, że aby z niej skorzystać trzeba jechać tak 60-70 km/h. A co do radarów - w całym mieście ich i tak nie postawią, a na Słowackiego są takie korki, że nieraz nie ma nawet co marzyć aby zbliżyć się do tej dopuszczalnej prędkości.

      • 29 3

      • ale wcale nie beda stawiać (3)

        klasycznych radarów ..
        nad każdym skrzyżowaniem masz kamery mierządze prędkość (jak na wjeździe słowackiego) ...

        • 16 3

        • mierzące

          • 3 1

        • A na podstawie takich kamer na skrzyżowaniach można wystawiać mandaty? (1)

          Przecież one nie są nawet żółte a przepisy to jasno określają.

          • 2 0

          • Zacytuj proszę te przepisy

            • 0 0

      • Najciekawsza zielona fala jest na chłopskiej, np. startując z kołobrzeskiej z butem w podłodze trzeba trzymać ~55km/h i jest zielone aż do piastowskiej, ale żeby na pomorskiej przeskoczyć na zieleni trzeba już lecieć ~80

        • 8 0

    • znajda się tacy co przezornie będą jeździć 30-40km/h (2)

      • 37 0

      • no jakies 90% kierowców

        • 15 2

      • I bardzo dobrze, wtedy będę wyprzedzał rowerem

        • 6 2

    • na tym 0odcinku jest ograniczenie do 70km/h

      • 11 2

    • i będziesz stał w korku

      • 6 1

  • super (8)

    Może ostudzi to zapał siedzących na zderzaku przy maksymalnej dopuszczonej.

    • 76 99

    • Chciałbym

      ale w jaki sposób miał by to zrobić?
      Prędkość będzie OK, a odległości nikt nie kontroluje.

      • 11 0

    • To jedź prawym pasem, a nie lewym!! (3)

      • 35 9

      • Prawy jest zajęty :) (2)

        • 5 6

        • teoretycznie (1)

          bo jeżeli auto na prawym jedzie 50 km/h a Ty na lewym 51 km/h ... to może lepiej zwolnić do 49 km/h zająć prawy i jechać " tunelem" powietrznym na prawym - gwarantuję - 0,5 l mniej na 100 km.

          • 0 0

          • Iii tam, ja wolę wtedy zająć lewy, przynajmniej nikt mi nie zahamuje przed maską :)

            W końcu wszystkie pasy są do jazdy, nie?

            • 2 3

    • ... (1)

      LEWY PAS TO NIE KÓŁKO RÓŻAŃCOWE. NA PRAWY RAUS !

      • 4 2

      • Pomrugaj mi jeszcze długimi przy maksymalnej dozwolonej. Karmię się Twoim gniewem ;)

        • 4 2

    • niestety bedziemy siedziec, bo wtedy kamera nie zobaczy rejestracji

      • 0 0

  • W Tristar jako tako wierzę, ale co do uzyskanej prędkości to mi się nasuwa... Można? Można! (18)

    Nasze przepisy ograniczeń prędkości z lat 50-tych i 60-tych można o kant rozbić.

    • 86 33

    • Jedź na zachód, się zdziwisz (10)

      kiedy ujrzysz jak spokojnie i kulturalnie jeździ się tam w mieście

      • 38 16

      • (9)

        Tyle, że w artykule była mowa o leśnym odcinku drogi. W Niemczech takim odcinkiem można jechać przynajmniej 100 km/h

        • 29 26

        • (2)

          Tak krętym, tak nachylonym i tak obciążonym? Jaasne. W miszczolandzie chyba.

          • 45 15

          • daj spokoj (1)

            On wie lepiej. Na pewno był za tą "zagranicą". Chyba nie pisalby o czymś, o czym nie ma pojęcia, nie?

            • 17 3

            • I ma rację, bo ostatnio też takim jechałem - kręty jak diabli i setka - ale to było ograniczenie dla inteligentnych kierowców, a u nas same debile, którym trzeba 50 postawić bo się pozabijają w tych zardzewiałych uno i golfikach. Całe życie równaj w dół, żeby przypadkiem darwin nie wygrał z głupotą i brakiem umiejętności

              • 2 1

        • 100km/h to może właśnie na tej prostej można jechać (5)

          Na zakrętach poniżej Matarni, większość aut powypadałaby z trasy. Nie każde auto jest w stanie przy takich prędkościach się trzymać drogi, o umiejętnościach kierowców nie wspomnę.
          W dodatku maksymalna prędkość to jest też informacja jak szybko można bezpiecznie jechać a nie "ile da się wycisnąć".

          • 18 3

          • Maksymalna bezpieczna predkosc wyznacza skomplikowany algorytm ktory powinien zostac przetworzony przez mozg kazdego kierowcy. Na skladowe zalicza sie wszystko, lacznie z piardem przelatujacego nieopodal motyla. Znak zostal postawiony przez urzednika i jest usrednieniem dopuszczalnej predkosci na odcinku. Po lekkim deszczyku i predkosci ze znaku szlif bariery murowany. Nie wspomne juz o opadzie sniegu albo oblodzeniu. Sek w tym ze w naszym spoleczenstwie wypaczone sa zachowania spoleczne i kazdy MUSI pokazac jaki to on kozak i ze skoro jest 100 to on tyle pojedzie albo nawet i 120, 140. A na tych co jada przepisowo psioczy ze frajery.
            Inna sprawa ze duza czesc ograniczen predkosci jest wyssana z tylka ale zapewne tylko dlatego ze w Polsce prawidlowy tok rozumowania nalezy do zadkosci.

            • 32 9

          • przedstawiciel (2)

            Dziwne bo ja tam lecę przy dobrych warunkach wieczorem, jak jest pusto ponad 120 i jest ok. Nie jeżdżę tak szybko natomiast, w przeciwieństwie do tych co lądują na barierkach, jak jest ślisko i mokro.

            • 6 4

            • (1)

              Łamanie wszelkich przepisów w lotach z VIPami też całe lata było ok. Aż raz nie było ok.

              • 4 4

              • Nie szargaj świętości (błogosławionej niedozwolonej prędkości)!

                • 2 2

          • Bo większość aut na naszych drogach to takie zlepione z kilku wynalazki których nasi sąsiedzi pozbywają sie jak śmieci. Nierzadko jadąc za którymś zastanawiam sie czy zostawiają dwa czy cztery ślady opon. O jakości spalin szkoda gadać. Lepiej ze jeżdżą wolno.
            Chyba rok temu był wypadek Hondy na rondzie przy Placu Zebrań Ludowych-po kolizji z drzewem rozpadła sie na dwie czesci.

            Szerokości.

            • 1 0

    • (5)

      Tyle że prowadził profesjonalista, a nie zadufany w swoje umiejętności miszcz prostej z kratką.

      • 35 4

      • profesjonalista :) (4)

        Takich profesjonalista jak Małysz, który całe życie skakał na nartach i nagle jest najlepszym polskim kierowcą.
        Nie piszę tu źle o Panu Adamie a raczej zwracam uwagę na to ze w tej branży losowo wybrany Polak po szybkim szkoleniu może okazać się mistrzem kierownicy.

        • 21 10

        • (3)

          Profesjonalista nie ściga się w normalnym ruchu.

          • 23 2

          • (2)

            jestem profesjonalista i scigam sie w miejskim ruchu. teraz, bede to robil z naklejonymi liscmi (jesien idzie) na tablicach i ulotka reklamowa za wycieraczka, w miejscu naklejki.

            moja zyciowa doktryna to zyj szybko, umieraj mlodo.

            nigdy mnie nie zlapiecie, hehehehehehehe!!!!

            • 9 13

            • Nie karmić trolla

              • 12 3

            • życze rychłego "umieraj młodo"

              Ale żebyś nie zabrał ze sobą nikogo innego ;)

              • 5 2

    • Oho!. Już widzę pierwszego,który wyciagnął wnioski "po swojemu".

      Nie podpisuj się nazwiskiem filozofa,bo to śmiech na sali.

      • 4 0

  • Ciekawe ze ci wszelcy Spece od drog nie pamietaja aby zrobic pobocza dla pieszych ! (5)

    Dlaczego kiedys cale wycieczki dzieci etc wedrowaly poboczami drog a dzis nawet brak poboczy ?.......

    • 89 10

    • Bo urzędnikom się wydaje że Trójmiasto ta mała Ameryka (2)

      Gdzie również o chodnik ciężko bo tam każdego stać na samochód

      • 15 1

      • to ze kogos stac na samochod nie oznacza ze nie ma byc poboczy bo one sa tez dla samochodu !

        Dawniej czyms normalnym bylo powiedzenie .....'' Zjedz na pobocze ! .Idz poboczem ,.'' a co ciekawsze zalecala chodzeniem poboczem Policja ..wtedy ''milicja ''. Pobocza to pewna sprawa ktora swiadczy o postepie na drogach a skoro ich brak to oznacza ze sie cofamy w rozwoju. Pobocza wymyslono w celu bezpieczenstwa jak to zawsze tlumaczono !

        • 14 3

      • bo urzedasy tak jak Politycy są niekompetentni .Dostaja stanowisko po znajomosci politycznej jak obecnie Kopacz na premiera

        • 5 0

    • Bo kiedyś było mniej samochodów, autokarów i.t.p

      • 1 0

    • Masz rację

      Niestety w porównaniu do innych większych miast tylko w Trójmieście spotkałem się z tym, że nie można było pójść pieszo, bo był wyłącznie trakt dla samochodów. Bez auta było się odciętym. Są np wiadukty, gdzie jest tylko jezdnia i barierka. Najdziwniejsze, że to jest przy nowych drogach. Ktoś tu zgłupiał?

      • 14 2

  • (7)

    Niepotrzebnie o tym piszecie, teraz każdy właściciel szrota ze znanym znaczkiem i rurą kanalizacyjną w miejsce tłumika będzie chciał tak samo.

    • 62 18

    • (2)

      Zenek w tedeju i Janusz w lpegu dadzą radę. I nie szrot tylko okazja po Niemieckim lekarzu !!!

      • 17 2

      • Oraz Dżastin w Cywyku

        • 3 0

      • z małej litery

        piszemy o narodowości tego lekarza

        • 1 0

    • Dopóki nie odbierze poleconego z ITD (3)

      • 3 0

      • (2)

        wszak znany jest numer, aby nie odbierac poleconych z ITD, poniewaz nigdy nie zostaniesz ukarany, a mandaty wisza, az zostaja umozone.
        poczytaj.

        • 2 3

        • Tak sobie tłumacz,aż kolcik pójdzie na licytację komorniczą. Nawet pomimo tego,że zarejestrowany na mamusię ;) (1)

          • 6 1

          • odstaw fakt, pudelka i zioło bo masz niebezpiecznie dobry humor

            • 3 0

  • To puścić tamtędy Pednolino

    Jak nie na torach to może polskimi drogami tyle pojedzie co mu Włoch zaprojektował

    • 48 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane