• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Octavia Scout. Nie tylko dla skautów

Marcin Tymiński
21 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skoda Octacia Scout. Uniwersalny samochód na (prawie) wszystkie drogi. Skoda Octacia Scout. Uniwersalny samochód na (prawie) wszystkie drogi.

Harcerz powinien być mocny, sprytny i odważny i obozowe piosenki śpiewać pełną piersią. Skoda Octavia w uterenowionej nieco wersji jeszcze nie śpiewa, jednak wszystkie przeszkody pokonuje niezwykle dzielnie.



Rosnące potrzeby ludności pragnącej eksplorować coraz to nowe szlaki sprawiły, że producenci zapchali rynek wszelkimi możliwymi SUVami, crossoverami, up-roadami, off-roadami, allroadami.

Pomysł na "harcerską" Skodę był prosty. Wystarczy wziąć wersję kombi, podnieść i wzmocnić zawieszenie, schować wszystkie wystające spod podwozia elementy, dodać plastikowe osłony z przodu i z tyłu, metalowe po bokach, oraz zapewnić napęd 4x4. W przypadku aut z koncernu VW do którego należy również Skoda, jest to Haldex, elektronicznie rozdzielający napęd między obie osie. Podobnie jak "cywilna" wersja Octavii, Scout jakiś czas temu poddany został faceliftingowi.


Niedzielnym poszukiwaczom mniej utartych szlaków to rozwiązanie powinno całkowicie wystarczyć. Scout dzielnie pokonuje mniejsze i większe pagórki, zawieszenie mężnie znosi wszelkie nierówności, głębokie kałuże i strome podjazdy. Do wnętrza pojazdu nie dobiegają żadne dźwięki świadczące o tym, że Scout został zmuszony do zdobycia kolejnej sprawności terenowej. Oczywiście o prawdziwym offroadzie w przypadku takiego pojazdu nie ma co marzyć, jednak ktoś kto chciałby pokonywać np. leśne dukty śmiało może zaufać Skodzie.

Pod maską Scouta znalazł się benzynowy silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM połączony z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Bardzo dynamiczny, elastyczny i cichy i jak przystało na skauta nie pijący za wiele. W mieście zadowala się ok. 9 litrami benzyny na każde przejechane 100 kilometrów, za miastem spokojnie można osiągnąć wartości rzędu 5-6 litrów. Jednak ktoś kto eksploatuje uterenowioną Skodę zgodnie z jej drugą, pozamiejską naturą powinien raczej zastanowić się nad wyborem sprawdzonego już diesla ze znaczkiem TDI. W połączeniu z automatyczną skrzynią DSG bardziej pasowałby do jazdy poza utwardzonymi drogami. Mniej wprawny kierowca, nie mający do tej pory do czynienia z jazdą w terenie, a eksplorujący bezdroża w przypadku gdy "dosiada" Skody z manualną skrzynią biegów szybko może zdobyć sprawność "spalacza sprzęgła". Obie wersje Skody w tej wersji dostępne są jednak tylko z manualną skrzynią biegów.


Oprócz wysokiej użyteczności poza granicami miast, Skoda z prześwitem nadwozia wynoszącym 18 cm zapewnia też bezproblemowe kontakty z miejskimi dziurami i krawężnikami. Jeśli dodać do tego wygodne fotele, dobre materiały we wnętrzu, duży i praktyczny bagażnik, niezłe firmowe radio, w miarę przyjazną obsługę wszystkich pokładowych elementów, w tym nawigacji, Octavia Scout śmiało może starać się zostać drużynowym w swoim segmencie rynku. Radość z posiadania auta może (niestety jak zwykle) zmącić nieco cena zakupu przyjaznego skauta – w wersji z silnikiem 1.8 TSI, ceny zaczynają się od 103 400 zł, za wersję z dieslem trzeba zapłacić od 112 600 zł.
Auto do testów udostępnione przez Skoda Auto Polska S.A.

Opinie (51) 2 zablokowane

  • Biedny plastik (1)

    Pare razy ktoś spróbuje pojeździć szybciej nawet na szutrze i obije podwozie, rozwali wahacze a jak podjedzie pod wiekszą górkę to spali sprzegło. No i do tego pokrzywine nadwozie (nie domknie drzwi).Słowem słaby plastik dla pań albo panów w typie Ciastko z Kremem ;-) Przeca to nie ma nawet sladów porzadnego SUV'a. A za +100tys. mozna sobie kupić subaru forestera, nie mówiąć juz o autach terenowych...

    • 21 10

    • To prawda.

      Kto w tych koncernach wymyśla ceny na takie plastikowe zabawki?

      • 3 2

  • ja mam najlepszy samochód na świecie (5)

    nazywa się : służbowy

    • 25 8

    • Dokładnie, słyszałem kiedyś taki kawał : " Jakim samochodem można wjechać w krawężnik z prędkością 100 km/h i uśmiechem na ustach ? "
      Odp : Służbowym ! :P

      • 7 6

    • dali ci cieniaska białego (2)

      o gigantycznej pojemn. silnika 0,9 ? buhahaha ;) To się nie chwal chłopie.

      • 7 6

      • Chyba (1)

        nie jesteś w temacie. Nie wiem czy wogóle jakikolwiek handlowiec jeździ "cieniaskiem". No ale ty pewnie wiesz lepiej...

        • 2 1

        • Jezdz, jezdzi

          wyjdz na ulice i popatrz lepiej ;)

          • 2 2

    • Na prawdę najlepszy - tak jak gumowce za darmo

      czyli jak ci zagraja tak zatańczysz;-) Takie opnie przeważnie wyrażają ludziki z awansu społecznego, dla ktorych jakikolwiek samochód to powód do dumy, a słuzbowy to już prawie jak przepustka VIP na zbawe w remizie... I umytą dziwoje mozna mieć;-)

      • 2 0

  • Coś jak Nissan Quashquai

    czy jak tam się go pisze.

    Czyli podniesione kombi w sam raz na polskie drogi :)

    Napęd 4x4 faktycznie pomoże w pokonaniu ścieżki przez las czy piasku, i tyle.

    I aż tyle, bo to nabywcom wystarczy - w końcu to harcerz, a nie komandos.

    • 21 3

  • Gdzie jest la ludyczność Skody? (6)

    Za ponad 100 tys. można spokojnie kupić Passata i nie udawać, że jeździ się terenówką. Audi Allroad Quattro było i jest super autem, ale kolejne pseudo-klony z koncernu VW są żenujące. Skoda Scout, Yeti, uterenowiony Seat Altea Freetrack itd. Po co to komu? Po co wmawiać ludziom, że jak zawieszenie jest wyższe to się bardziej na nasze drogi nadaje? Że jak ma trochę czarnych plastików zamiast lakierowanych, to jest bardziej terenowe. Przecież nie wysokość zawieszenia jest decydująca tylko jego trwałość, a w tej kategorii Skody nigdy nie były najmocniejsze. A ilość czarnych plastików i pseudo-osłon nie ma wpływu na dzielność terenową samochodu. Skoda powinna być solidna i tania, wtedy ma sens jako marka. A tak konkuruje tylko z VW. Gdybym mial koniecznie kupić auto z koncernu VW i miałbym ok. 110 tys. do wydania, na pewno nie kupiłbym Skody...A jeśli chodzi o ten konkretny segment, to byłoby to np. Subaru Forester, który abstrahując od stylistyki, ma zdecydowaną przewagę jeśli chodzi o napęd i trwałość podzespołów.

    • 17 8

    • Ta ludycznośc polega na tym

      że żadnego zwykłego ludzia nie stać na to auto. Bez większego wyjątku ;)

      • 5 1

    • 'Za ponad 100 tys. można spokojnie kupić Passata' (1)

      A innych samochodów nie można kupić za 100tys? A może Passat to najlepszy samochód na świecie?

      • 11 3

      • Nie, coś Ty...

        chodziło mi wyłącznie o porównanie w obrębie grupy VW. Za te pieniądze jest świetna Mazda 6, Avensis, jakiś Ford i spokojnie coś z Francji. Nie wspominam o używanych np. rocznych autach z sieci dealerskich marek premium typu BMW czy Merc, może będzie nieco mniejsze, ale zdecydowanie bardziej warte 100 tys... Nie jestem fanem grupy VW :-)

        • 5 1

    • do forestera w deaslu musisz dołożyc 20 koła min (1)

      • 0 2

      • co to deasel?

        • 0 0

    • Słownik Języka Polskiego

      ludyzm «skłonność do bawienia się, rozpatrywana jako cecha człowieka lub zjawisko kulturowe»
      • ludyczny • ludyczność

      http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2566398

      • 1 0

  • Tylko Toyota a nie jakies pseudo czesko - niemiecki twor :] (6)

    • 7 16

    • Hm... (5)

      Chcesz porozmawiać o jakości Toyoty? Mógłbym Ci opowiedzieć parę rzeczy nt. "wysokiej" jakości marki Toyota.
      Dokładnie modelu Toyota Corolla Kombi rocznik 2006.
      Na sczęście już tym aytem od blisko roku nie jeżdżę...
      Pozdr

      • 7 2

      • mysle ze przedmowca porownywal do octavi Avensis a nie corolke (4)

        • 0 0

        • no a czemu? (1)

          skoro octavia odpowiada właśnie corolla, a odpowiednikiem avensisa będzie superb?

          • 2 1

          • oj chyba sie mylisz

            • 0 2

        • A (1)

          co to ma za znaczenie? Rozmawiamy o jakości marki TOYOTA, a nie o konkretnym modelu.

          • 0 0

          • chlopie mialem corolke rok 00 9 latek i ani razu nie byl u mechanika

            wiec niemowice mi ze cos z tymui autami nie tak, kupilem sobie tera nowa avensis i 9 miechow i tez nic sie nie dzieje kolejne auto to tez bedzie Toyota bo to sa auta kotrymi lata sie jezdzi bez naprawy

            • 0 1

  • Nooo, prawie jak Tarpan albo UAZ... ;)

    Chociaż raczej nie, bo o pokonywaniu większych przeszkód to może se pomarzyć ;)

    • 5 3

  • Z podobnych aut osobowych to Syrenka była najlepsza.

    Duża dzielność w terenie, wielkie koła, wysoko zawieszona, z drobnym wyjątkiem, bo na ramie... a nie to,to, co to właściwie?

    • 3 4

  • ładna hulajnoga

    Hulajszpyta

    • 6 2

  • wydanie 100 000 tys w dzisiejszych czasach na auto to zbytek

    znacznie rozsądniej jest gromadzić kapitał!!!!
    na czas boomu jak znalazł

    • 7 3

  • Skoda (1)

    Kiedyś kumpel był jej fanem i zażarcie bronił tego badziewia nawet chciał koniecznie to kupić i wypowiadał się w samych superlatywach do momentu jak nie poszedł do salonu skody to przejrzał na oczy :) No może nie zupełnie bo kupił czerwonego citroena :) czyli zabawkę napakowanego elektroniką która się na okrągło psuje:)
    Acha jeszcze ta zielona paskudna wrona na masce i kierownicy kiedy ja końcu przemalują :)

    • 2 11

    • No i co z tego wynika

      Kolega chciał kupić ale nie kupił, ty też nie kupiłeś ale swoje wiesz, zresztą oceniasz samochód po znaczku. Czy tu wychodzą Twoje kompleksy bo po prostu nie stać Ciebie na auto za 100 tyś? Jakie masz podstawy pisać, ze Octavia to badziewie. Ja mam takie auto, znam też wielu jego użytkowników i naprawdę uwierz, że jest to samochód komfortowy, trwały i oszczędny.

      • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane