• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SsangYong Tivoli będzie koreańskim hitem?

Marcin Tymiński
20 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli

Błogosławieni są ci, którzy nie widzieli, a uwierzyli. Nowego SsangYonga Tivoli trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć, że to naprawdę bardzo przyzwoity crossover segmentu B. Nieco wciąż egzotyczny u nas koreański producent tym modelem ma szansę wykroić dla siebie nieco większy kawałek rynku.



SsangYong porusza się po naszym rynku motoryzacyjnym nieco nieśmiało, jakby wciąż bał się, że większości kierowców pojazdy koreańskiej marki kojarzą się z dziwnymi jeździdłami zaprojektowanymi przez szalonego designera, który tak naprawdę powinienem jak najdalej trzymać się od deski kreślarskiej. To nie były złe samochody, jednak w naszych warunkach klasyczna konstrukcja (rama, często sztywny most i najprostszy układ napędowy) w połączeniu z ową "niebanalną" stylistyką nie miała szans powodzenia.

Te czasy, a był to początek obecnego stulecia bezpowrotnie odeszły, a raczej odjechały w przysłowiową siną dal. Już prezentując model Korando, SsangYong pokazał, że potrafi robić przyzwoite samochody, a jedyne co pozostało w nich egzotycznego to nazwa producenta. Debiutujący właśnie w Trójmieście Tivoli to pierwszy samodzielnie opracowany model SsangYonga, który powstał po przejęciu firmy przez indyjski koncern Mahindra&Mahindra.

SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli
Tivoli to miejscowość niedaleko Rzymu. Samochód nie ma nic wspólnego z Włochami, lecz stara się maksymalnie trafić w gusta europejskich klientów. Z zewnątrz jest dość eklektyczny, klientom, którzy oglądali go w salonie trójmiejskiego przedstawiciela marki, firmie Zdanowicz kojarzył się np. z Nissanem Juke, a nawet autami segmentu premium jak Mini czy Range Roverem Evoqe. To poniekąd słuszne skojarzenia, bo Tivoli stanie w szranki przede wszystkim z Jukiem, ale także z Suzuki SX4 S-Cross, Citroenem C4 Cactus, Renault Capturem, Oplem Mokka, Fiatem 500X, czy Kią Soul.

SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli
Tivoli o długości 4,2 metra jest bardzo przestronne w środku. Większych zastrzeżeń nie budzi jakość wykonania czy użytych materiałów. O większe oszczędności potrafią się czasami pokusić bardziej renomowani, europejscy producenci. Deska rozdzielcza znów przywołuje skojarzenia, a to z Oplem, Hyundaiem bądź Isuzu.

Oferta silników póki co jest skromna. Tivoli kupimy z benzynową jednostką - 1.6 litra, o mocy 128 KM i 160 Nm. Do wyboru mamy 6-biegowy manual zapożyczony od Hyundaia, lub 6-stopniową zautomatyzowaną skrzynię firmy Aisin, którą znajdziemy z Mini. Do napędu na przednie koła jeszcze w wakacje ma dołączyć 4x4 oraz diesel. Jego parametry to 1.6 litra 115 KM i 300 Nm.

Ciekawie wygląda cennik Tivoli. Zaczynamy od 59 900 zł, co ustawia ten samochód jako jednego z najtańszych crossoverów na naszym rynku. Renault Captur jest tańszy o 4000 zł, ale ma mniejszy silnik i gorsze wyposażenie. A Tivoli już w podstawowej wersji, Crystal Base (wyższe to Crystal, Quartz oraz Sapphire) oferuje m.in. ABS, ESP, światła LED do jazdy dziennej, sześć poduszek powietrznych, manualną klimę, tempomat, radio z sześcioma głośnikami ze sterowaniem z kierownicy, komputer pokładowy, elektryczne i podgrzewane lusterka czy elektryczne szyby. Dla kogoś kto nie jest przywiązany do znaczka na masce, Tivoli może być ciekawą propozycją z którą warto się zapoznać. Okazja ku temu będzie już w najbliższy weekend, 20 i 21 czerwca, między godzinami 10 a 15, w czasie drzwi otwartych u dealera.
SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli
Weekend obfituje w drzwi otwarte w salonach. Poruszając się głównym traktem Trójmiasta możemy zajrzeć też do salonu firmy Carter by zapoznać się z najnowszą Toyotą Avensis, a w Sopocie w salonie IntervapoPeugeotem 208. W Gdyni K&K Wojtanowicz zaprasza na piknik rodzinny z nową Vitarą.

Miejsca

Opinie (30)

  • Dobry na radiowóz.

    • 17 5

  • Jeszcze nie. (1)

    Przecież to chińczyk, tyle że wykupiony przez koreańczyków. Jeśli drastycznie nie poprawili jakości to będzie szmelc, choć znając Azjatów to za kilka lat zrobią pewnie z tego całkiem przyzwoity wózek.

    • 5 19

    • Bredzisz. To firma koreańska , wykupiona przez Chiny, a od

      2010 roku przez Hinduski koncern .

      • 12 0

  • (1)

    Widzę duże podobieństwo do Kia Soul.

    • 11 4

    • konsola środkowa od Hyundaia

      • 1 0

  • Wygląda pięknie. (2)

    Tylko czy nie rozsypie się po 100 tysiącach km?

    • 6 13

    • Przód i tył super, ale boki to takie "burty" statku... środek fajny.

      • 1 0

    • to nie skoda

      zeby superbowa turbina padła po 20k

      • 5 1

  • Skoda Yeti :)

    • 3 5

  • Yyyy? (1)

    SsangYong jest koreański?? Przecież to chińskie jest...
    A w ogóle to ponoć całkiem spoko pojazd, tyle że tak ogólnie zrobiony jak i wszystkie inne produkty chińskie.

    • 4 19

    • Weź może przeczytaj historię firmy a nie pleciesz głupoty.

      • 8 0

  • "oferuje m.in. ABS"

    A prawe lusterko też oferuje?

    • 25 6

  • (1)

    Nissan Juke i Kia Soul w jednym.

    • 3 2

    • A wyjściowa bryła z Suzuki Swift

      tylko powiększona odpowiednio

      • 2 0

  • Co za badziew koreański? (3)

    Nawet na małe pieniądze bym tego nie kupił, brzydkie.

    • 0 11

    • za takie pieniadze

      kupisz piekne, gołe polo.

      • 9 0

    • ??? (1)

      ale za darmo to byś chciał ha ha ha ...

      • 4 0

      • i tak nie będzie go nigdy stać na takie auto

        będzie pocinać paskiem w tdiku z 96 od niemca z przebiegiem

        • 2 1

  • Pierwszy z dziwolągów tej marki parkował na Placu Kaszubskim w Gdyni.

    Ohyda przez wielkie h. Ten wizualnie jest extra. Niestety, nie stać mnie na nowe auto, nad czym szczególnie zresztą nie ubolewam. Jest jak jest. I tyle.

    • 6 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane