• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tablice indywidualne: hit czy kit?

Michał Jelionek
9 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Nie zaliczasz się do grona szczęśliwych posiadaczy najnowszego Ferrari? Mimo to chciałbyś wyróżnić swojej średniej klasy sedana z tłumu? Jest na to sposób. Od czternastu lat po naszych drogach poruszają się samochody z oryginalnymi i niekonwencjonalnymi rejestracjami indywidualnymi. Czy w dalszym ciągu "własne blachy" są modne?



Co myślisz o rejestracjach "imiennych"?

W maju 2000 roku nasze dotychczasowe, czarne rejestracje zostały zastąpione zupełnie nowymi, białymi tablicami. Od tego momentu, za dodatkową opłatą, kierowcy mają możliwość zamawiania rejestracji z własną nazwą.

Na przestrzeni 14 lat, w województwie pomorskim zarejestrowano 3446 tablic "imiennych". Tygodniowo pracownicy wydziału przyjmują średnio 4-5 zamówień.

- Jeżeli chcemy zarejestrować indywidualne tablice, musimy udać się do wydziału komunikacji w naszym mieście i obok standardowych dokumentów niezbędnych do rejestracji, musimy złożyć stosowny wniosek. W przypadku kontrowersyjnych nazw, będziemy musieli również złożyć krótkie uzasadnienie naszego wyboru - wyjaśnia Maciej Gniewkowski, specjalista ds. leasingu z VB Leasing Polska.

Czytaj także: Rejestracja auta na zlecenie. Ile to kosztuje?

Kierowcy zainteresowani nieszablonowym oznaczeniem swojego auta, muszą liczyć się z kosztem rejestracji rzędu 1100,50 zł. Dla porównania, koszt zarejestrowania kompletu tradycyjnych "blach" wynosi 180,50 zł. Motocykliści za indywidualną tablicę z opłatami rejestracyjnymi zapłacą 581,50 zł. Możemy również nabyć tymczasowe tablice. Koszt "czerwonych" rejestracji do auta to 62 zł, w przypadku motocykla zapłacimy 37,75 zł.

- Składane wnioski dotyczą pojazdów wszystkich marek, zarówno tych mniej, jak również bardziej popularnych. Zainteresowane są w szczególności firmy traktujące tablice rejestracyjne - o wyróżniku zawierającym nazwę lub skrót nazwy firmy - jako reklamę. Osoby prywatne z kolei najczęściej zamawiają rejestracje imienne - zdradza Małgorzata Błażewicz, kierownik referatu rejestracji pojazdów w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Niestandardowe tablice mają jednak pewne ograniczenia. Przed doborem odpowiedniego hasła, należy pamiętać, że rejestracja "imienna" posiada dwa wyróżniki. Pierwszy z nich - symbol dwuliterowy - określa województwo i nadawany jest automatycznie przez urzędników. W przypadku mieszkańców Pomorza wyróżnikiem jest literka "G" oraz jedna z cyfr od 0 do 9 (np. G1). Drugi człon wybieramy sami. Napis musi składać się z 3 do 5 znaków, pomijając znaki polskie. W naszym komunikacie, na dwóch ostatnich pozycjach mogą znaleźć się również cyfry. Pamiętajmy, że zamówienia zawierające obraźliwe i wulgarne treści będą odrzucane.

Czytaj także: Rejestracja samochodu jak wyzwanie

- Ciekawym, ale i kreatywnym pomysłem jest łączenie przez klientów dwóch wyróżników tak, aby te stworzyły jeden wyraz. W przypadku województwa pomorskiego, przykładowymi nazwami mogą być: "G0 TOWA" czy "G0 OOOL" - dodaje Gniewkowski.

Należy pamiętać, że tablice rejestracyjne przypisane są do danego auta, a nie do właściciela. Oznacza to jedno: jeżeli sprzedamy samochód na terenie tego samego województwa - rejestracje wraz z zakupionym pojazdem zostaną przekazane nabywcy. W przypadku sprzedaży auta poza nasz rejon, tablice trafią do wydziału komunikacji.

Na odbiór naszych nowych tablic przyjdzie nam poczekać około tygodnia. Proces może się wydłużyć w zależności od liczby złożonych wniosków.

Rejestracja tablic "imiennych" krok po kroku:

1. Rozpoczynamy od wyboru odpowiedniego hasła. Tablica "imienna" składa się z dwóch wyróżników: województwa (literka "G" i cyfra od 0 do 9) oraz indywidualnego (od 3 do 5 liter, na dwóch ostatnich pozycjach możemy użyć cyfr).
2. Udaj się do wydziału komunikacji w swoim mieście.
3. Uiść opłaty w wysokości 1100,50 zł (auto) lub 581,50 zł (motocykl).
4. Złóż stosowny wniosek o rejestrację pojazdu oraz krótkie uzasadnienie i opis wybranej nazwy.
5. Dostarcz niezbędne dokumenty: dowód rejestracyjny, umowę kupna-sprzedaży, kartę pojazdu, ubezpieczenie OC, dowód tożsamości nowego właściciela.
6. Realizacja zamówienia powinna potrwać około 7 dni. Po tym czasie odbierz nowe rejestracje i ciesz się jazdą nowo zarejestrowanym pojazdem z wyjątkowymi tablicami.

Koszt rejestracji pojazdu:

Samochód:
Rejestracja tablic indywidualnych
- tablice (2 szt.) - 1000 zł
- koszt rejestracji* - 100,50 zł
- tablice tymczasowe "czerwone" - 62 zł

Rejestracja tablic klasycznych
- tablice (2 szt.) - 80 zł
- koszt rejestracji* - 100,50 zł

Motocykl:
Rejestracja tablic indywidualnych
- tablica (1 szt.) - 500 zł
- koszt rejestracji** - 81,50 zł
- tablica tymczasowa "czerwona" - 37,75 zł

Rejestracja tablic klasycznych
- tablica (1 szt.) - 40 zł
- koszt rejestracji** - 81,50 zł

* w ramach rejestracji auta kierowca otrzymuje: pozwolenie czasowe, dowód rejestracyjny, znak legalizacyjny, nalepkę kontrolna na szybę.
** w przypadku rejestracji motocykla otrzymujemy: pozwolenie czasowe, dowód rejestracyjny, znak legalizacyjny.

Opinie (91) ponad 10 zablokowanych

  • jas (1)

    ja mam i dzieki temu jestem bogaczem hhhaaa a wy biedaki
    smutne minki macie hhaaa

    • 2 1

    • racja..

      najbardziej smutną minę ma moja du...a, szczególnie jak to czytam.

      • 1 3

  • Jeden chce być kul

    i zrobił sobie na siłę G0 ODLCK...

    • 3 2

  • (1)

    Najwieksza trzoda GIEWUE

    • 6 1

    • zle akcentujesz, powinno by GEWUE

      jw

      • 0 0

  • PO BABCI

    • 5 1

  • to jest taka romska, plebejska tradycja. Strojenie się w różne paciorki, kwiatki (1)

    Ludzie pochodzący z nizin społecznych, często w parze z patologią mają taką potrzebę prostackiego wyróżnienia się, dowartościowania. Paciorki, wisiorki, tatuaże, tudzież tablice z obscenicznymi również napisami, itp. Popatrzcie sobie na indiańskie, afrykańskie plemiona. Człowiek wykształcony z rodziny szlacheckiej z tradycjami nie ma takiej potrzeby. Elegancki, czysty, stonowany, markowy strój, nie wyróżniający się z tłumu. Taki styl preferuję. Wstydziłbym się jeździć takim autem. To jest żenada i obciach, zresztą tak jak nieapetyczne tatuaże na otyłych ciałach, czy inne bezsensowne, niczemu nie służące ozdoby. Mówią tylko tyle: widzisz przed sobą człowieka bez tradycji, prostego, z którym obcowanie jest mezaliansem.

    • 14 4

    • Taki komentarz to też przejaw kompleksów.

      Taki mądrala - zakompleksiony zazdrośnik.

      • 0 1

  • kiedyś nosiłem złote ciężkie łańcuchy, bransolety /z przwdziwego złota/

    o mało nie zrobiłem sobie tatuażu. Dzisiaj wstydzę się tego. Obciach na całej linii. Dzięki Bogu pozbyłem się łańcuchów. Co bym zrobił z tatuażem? Pamiętajcie, że elegancki mężczyzna nie chodzi w żonobijce po ulicy, bo to obciach. Jeden z drugim robol musi pokazać buły i tatuaże i nie widzi, że wygląda jak murarz, czy piekarz po fajrancie. Zamiast ukryć swoje pochodzenie i wykształcenie, to paraduje i wzbudza śmiech i politowanie ogółu.

    • 14 4

  • WI

    OSKA .......

    • 3 1

  • PL WIES lub PL DRES

    Takie tablice sobie powinni ich posiadacze zrobić. Bo niestety 99% to albo takie Bogusie z M3 lub inne dresy, albo ich tępe jak obuch blond laski typu plastic - fantastic. Widać to od razu jak spojrzy się na kierowcę takiego auta.

    • 4 3

  • Posiadam indywidualne tablice. (1)

    Sam posiadam indywidualne tablice rejestracyjne. Nie wydaje mnie się, aby to był jakiś szczyt głupoty czy wieśniactwa. Z samochodowym wieśniactwem kojarzy mnie się bardziej tzw tani tjuning. Zdecydowałem się na takie rejestracje z kilku powodów, m.in.: bo istnieje taka możliwość, a skoro samochód ma mi służyć dobrych kilka lat to dlaczego by nie miał mieć fajnego wyróżnika; całkowity koszt tablic nie jest taki wielki gdy zestawi się go z kosztem samochodu ten tysiąc w tą czy w tą w tej chwili nic nie znaczy; nie chciałem mieć rejestracji kończącej się na GJ, bo przy odrobinie złej woli można by czytać to jako giej; lubię sprawiać ludziom miłe niespodzianki, a każdy kto zobaczy moją rejestrację na pewno się uśmiechnie - co już kilkanaście razy udało mnie się zaobserwować.

    A oto kilka ciekawych, fajnych wyróżników:
    GO ROWER
    GO ACTIV
    GO AHEAD
    GO ROTFL
    GO TROLL
    GO GOGO
    GO AWAY
    GO WILK/U

    Pozdrawiam i szerokości.

    • 13 9

    • Problem w tym, że w dużej części te tablice łączą się z ...

      tanim , wieśniackim tuningiem, albo kompletnie zajeżdżonym autem w tragicznym stanie typu Golf 2 (Nic nie mam do takiego auta na indywidualnych o ile jest zadbane i ma ładny pasujący do tego modelu tuning w Cult Style)albo Calibra ( niemal już wymarły model, wszystkie zajeździły małolaty, a szkoda bo miałem kiedyś taką, prawie nową, ponad 7 lat nią jeździłem, ale potem rodzina się powiększyła i musiałem sprzedać)

      • 0 0

  • Ostatnio spotkałem (1)

    G0 NMNIE na całkiem szybkim jak się okazało kombii, i nie ukrywam bardzo mi się to spodobało i poprawiło mi humor :)

    • 3 0

    • saab 9-5 z 260KM ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CDI?

 

Najczęściej czytane