• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

To najczęściej rejestrowane nowe auta na Pomorzu

mJ
10 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ranking najczęściej rejestrowanych aut w ubiegłym roku na Pomorzu wygrał VW Golf. Ranking najczęściej rejestrowanych aut w ubiegłym roku na Pomorzu wygrał VW Golf.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego "Samar" opublikował zestawienie najczęściej rejestrowanych nowych samochodów w Polsce. Bliżej przyjrzeliśmy się statystykom odnotowanym w województwie pomorskim. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze modele ubiegłego roku.



Która z wymienionych marek jest według ciebie najbardziej niezawodna?

Od początku stycznia do końca grudnia 2016 roku na Pomorzu zarejestrowano 26 140 nowych samochodów osobowych (to o 4235 aut więcej niż w roku 2015). Wynik odnotowany w naszym województwie stanowi 6,4 proc. udziału całego rynku (w Polsce zarejestrowano łącznie 409 326 samochodów osobowych).

W pomorskich wydziałach komunikacji najczęściej rejestrowanym autem w roku 2016 był Volkswagen Golf. Niemieckie auto zwyciężyło z wyraźną przewagą i jako jedyne przekroczyło granicę tysiąca rejestracji. A to w uśrednieniu daje wynik 96 rejestracji VW Golfów w każdym miesiącu.

Najwięcej, bo aż trzech przedstawicieli w pierwszej dziesiątce rankingu ma inna marka wchodząca w skład Grupy VAG - Skoda. Modelom Fabia i Octavia przypadły dwa pozostałe miejsca na podium. Trzecim reprezentantem czeskiej marki jest Rapid, który zajął 7. miejsce.

Dwóch przedstawicieli w TOP10 ma Toyota - to Auris i Yaris. Pierwszy z nich uplasował się tuż za "pudłem", a drugi na 8. miejscu. Ponadto po jednym modelu w czołowej dziesiątce mają marki: Opel, Ford, Dacia i Hyundai.


Ranking TOP10 najczęściej rejestrowanych nowych aut osobowych na Pomorzu:

1. Volkswagen Golf - 1157 rejestracji

2. Skoda Fabia - 921 rejestracji

3. Skoda Octavia - 883 rejestracji

4. Toyota Auris - 746 rejestracji

5. Opel Astra - 741 rejestracji

6. Ford Focus - 655 rejestracji

7. Skoda Rapid - 652 rejestracji

8. Toyota Yaris - 651 rejestracji

9. Dacia Duster - 570 rejestracji

10. Hyundai Tucson - 561 rejestracji

mJ

Opinie (127) 4 zablokowane

  • czyli auta z klasy C i D pt. weźmy leasing - zapłacimy mniej podatku :) (5)

    • 39 2

    • Racja

      Najbardziej mnie to dziwi jak jedziesz za takim a gorszy smrod niż od starego grata...Ciekawe gdzie są te ich normy.Chyba w d....

      • 7 15

    • dobrze ze Hondzi nie ma (1)

      widać, że to autko dla wybranych :)

      • 6 13

      • Nie ma bo nikt nie chce jeździć takim g*wnem...

        • 13 3

    • Sam jestem przedsiębiorcą (1)

      i sikam ze śmiechu, gdy czytam takie teksty.

      Tak, zapłacisz mniej podatku, O ILE NOWE AUTO BYŁO NIEZBĘDNE.

      Jeżeli nie jest Ci niezbędne, to znaczy, że nie powinieneś ukończyć podstawówki, bo nie oznacza, że zapłacisz ca. 20% mniejszy podatek, a tylko tyle, że wydasz 80% na coś, co nie było Ci potrzebne. Łopatologicznie - przepierdzielisz 100 tys., aby uzyskać zwrot 20 tys., bo już łatwiej się nie da. Znacznie taniej (w celu obniżenia podatku) wyjdzie kupić po prostu auto 2-3 letnie za 30-40 tys., które też można wrzucić w koszty. Kupowanie nowego dla celów podatkowych, a nie dla faktycznych potrzeb, to gorzej jak głupota.

      • 3 0

      • dokładnie tak

        Ale ludzie myślą że jak wrzucasz w koszty to tak jakbyś nie zapłacił w ogóle. Biorąc pod uwagę to, że 86% ludzi nie kuma tego co czyta, i że politycy wykorzystują to i szczują nas przeciw sobie, nie ma się co dziwić że zawsze wybieramy sobie rządzących którzy nas doją jak największych frajerów.

        • 0 1

  • pierwsza trójka wieś pełna gęba a 9 to już wstyd ze hej :) (11)

    ale Pol aczki Są Wieśniaczki i Cebulaczki :)

    • 43 86

    • (2)

      Jak bardzo trzeba mieć zmielony mózg żeby oceniać kogoś po samochodzie!?

      • 55 9

      • (1)

        Po golfach i skodach można!!!!!.

        • 16 22

        • A po Daci Duster to juz na pewno

          • 14 2

    • sprawdź jełopie jakie auta rejestruje się w UK.

      i w ogóle w Europie.

      • 11 4

    • (1)

      Debil. Szkoda że Golf/Octavia to najlepiej sprzedające się auta w całej Europie (2016). Przysłowiowa 'wieś' to prędzej Twoja wypowiedź :)

      • 15 7

      • Niemieckie firmy

        kupuja niemieckie samochody - tyle z twojego sprawdzania. Sprawdz lepiej jakie samochody kupuja klienci indywidualni. Toyota i Opel na czele. Golf chyba 6 czy 7 w Polsce. Wygrywa zdecydowanie Astra.

        • 1 0

    • Boli wieśniaka, że nie stać go nawet na nową Dacie i płacze po forach xD

      • 12 5

    • ILe TY miałeś ekspercie nowych samochodów? Jestem pewien że jakieś audi ze szrotu które zostawia 4 ślady na śniegu.Żałosny jesteś

      • 6 3

    • wiesz, na wsi kaszubskiej, czyli w naszym burakowie najpopularniejsze to: (1)

      1. stary passeratti na paliwie rolniczym,
      2. stary audi na paliwie rolniczym,
      3. stary golf na paliwie rolniczym,
      4. stare be em fu na paliwo rolnicze,

      ewentualnie, ci od mielenia gruzu i wydobywanie nielegalnego piachu z dzikich wyrobisk kupują raczej:

      1. nowe audi na paliwo rolnicze,
      2. nowy merc na paliwo rolnicze,
      3. nowe BE EM FU na paliwo rolnicze,

      a skody jakoś w tzw. państwie kaszubskim nie są liczne.

      • 1 2

      • ta bo rolnicze to jakieś inne :D

        • 1 0

    • nie, to ty jesteś wsiokiem

      i właśnie takim cebulaczkiem

      • 0 0

  • (2)

    Myślę, że więcej niż 1157 Golfów zostało zarejestrowanych w samym powiecie kartuskim. Chodzi oczywiście o Golfy III i IV generacji.

    • 84 10

    • Golf III i IV nowym samochodem. Czytanie ze zrozumieniem nie boli....

      • 7 5

    • inteligent

      z Gdańska co mu smród z szadółek zniszczył rozum ...

      • 4 6

  • (7)

    nie zarejestrowane, a wzięte w leasing na fakturkę..

    • 35 11

    • (1)

      to chyba logiczne? jak ma sie dzialalnosc januszu

      • 15 7

      • pakuj teczkę i na autobus..

        • 4 3

    • a to jakiś wstyd?
      głupio jest jak ktoś bierze iphona na 36 albo 48 rat.

      • 21 4

    • (3)

      Większość leasingów jest na Warszawę, Wrocław, Poznań - WI, DW, PO itd.

      Leasing, a zwłaszcza wynajem, to świetna opcja dla osób z działalnością gospodarczą. Dzięki takim osobom średnia wieku aut na naszych drogach spada, wzrasta ich poziom techniczny - przynajmniej są to nowe auta, a nie rzęchy powypadkowe...

      No i lepiej dopłacić do wentylowanej skóry pod własnym siedzeniem, żeby koiła strudzone ciało w drodze do/z pracy, niż oddać w PIT na "pińcetplusów" i roszczeniowców :-)))

      • 19 3

      • zaponiałeś dopisać "doradca leasingowy" (2)

        i to nie jest za darmo a podobnie jak w aucie na kredyt za sporą ratę.

        • 1 2

        • (1)

          A czego się spodziewałeś roszczeniowcu, że ktoś da ci auto za darmo? Raty są wysokie, bo samochody są drogie (zwłaszcza nowe). A koszty leasingu to średnio do 5% wartości, które i tak są niwelowane przez korzyści podatkowe.
          Nie trzeba być doradcą podatkowym żeby to wiedzieć - po prostu trzeba mieć głowę na karku. Jeśli ktoś ma firmę/działalność to nie ma większego sensu kupowanie nowego auta za gotówkę - nawet jeśli się ma tą gotówkę. Lepiej kasę mieć w banku i spłacać leasing, niż wywalić jednorazowo dużą kwotę i przez klika lat amortyzować.

          • 3 1

          • nie w banku tylko zainwestowaną

            leasing nowego auta to koszt tylko około 5% a kredyt w banku na działalność jest dużo droższy zatem jak potrzeba kasy na oba wydatki to lepiej kredytować ten tańszy. Ale to i tak "pies" w porównaniu do zysków podatkowych.

            • 0 0

  • a gdzie jest Syrena Bosto, w której ryż gotuje się bosko ?!

    • 11 1

  • jeden koncern zawładnął sercami Pomorzan. (5)

    • 22 3

    • nie ma sie czym chwalic ze wieswagena sie ma ;) (4)

      • 11 10

      • mimo, ze krytykuje VW sam zastanawiam sie nad paskiem 2,0TDI 240KM (3)

        • 6 10

        • paseratti tylko w dizelku

          • 5 6

        • 2.0 benzynowe na pewno ma ten sam problem co zawsze, czyli żre olej. Nie wiem jak w dieselu ale domyślam się, że podobnie. Za to 1.8 180KM już tego nie ma.

          • 1 1

        • to ten model co smordzi i nie trzyma norm i głowice pękają na potęgę?

          • 2 0

  • Przestancie narzekac (8)

    zazdroscicie komus kto kupil nowy samochod?? Jesli dalej bedziecie glosowac na PIS to napewno osob ktore bedzie stac na nowy samochod sie zmiejszy.
    Zacznijcie sie szanowac i innych, zyjecie w Europie a nie tylko w Panstwie PIsowskim. Inwestorzy nie lubia niewiadomych i politycznej dyktatury,a miejsc w Europie gdzie mozna inwestowac jest wiele. Zaczynalo sie robic normalnie i znowu musimy sie wstydzic ze jestesmy polakami. Pozdrawiam ludzi wyksztalconych i swiatlych ktorzy cos w zyciu doswiadczyli i widzieli.

    • 67 58

    • (4)

      Spie......j kodziarski dziadu ze swoimi politycznymi fanaberiami. To artykuł o motoryzacji, a nie miejsce na żale dla starych komuchów którym się grunt pod nogami pali.

      • 25 33

      • Twoja odpowiedź jest poniżej naszego poziomu.

        • 8 13

      • ) (2)

        Dziwne że tyle osób daje minusy i popiera stary układ....

        • 9 16

        • Nowy układ ci się za to podoba..?

          • 4 0

        • nowy układ to ch... alternatywa dla starego

          taki wybór między dżumą a cholerą

          • 1 0

    • Sam sobie przeczysz Mobi ku (2)

      przecież za panowania PIS ilość sprzedanych nowych samochodów bije rekordy!

      • 13 2

      • bo 500+ idzie na ratę akurat, za 20 lat się auto spłaci (1)

        a bachor jak głodny siedział tak siedzi

        • 6 1

        • a "rodzina w lexusie" poprzedniej ekipy to na co idzie?

          bo nawet jeśli na mieszkanie to zgodzisz się że w kieszeniach ludzi zostaje więcej pieniędzy które również mogli przeznaczyć na samochód. Nie liczy się nazwa celu "reformy" bo ta nazwa brzmi tak jak głupi polityk chciał i wcale nie oznacza tego na co zostanie spożytkowana. Bo dla ludzi liczy się saldo, to ile wydasz a ile ci zostanie. Przecz z redystrybucją!

          • 0 1

  • Golf. Najbardziej przereklamowane auto świata (17)

    Ani to pojemne, ani to ładne, ani to ekonomiczne.
    Jak słyszę, że golf jest autem rodzinnym to mi zwieracze puszczają. Z tyłu dorosły człowiek nie usiądzie, chyba, że garbaty. A do bagażnika wsadzisz dwie torby i reklamówkę na stojąco.
    A jaka cena! To akurat jest z najwyższej półki hehehe

    • 84 20

    • (7)

      Nie jestem fanboyem VW (wręcz mi daleko), ale po przeanalizowaniu rynku kupiłem Golfa, ale... Sportsvana i jest spoko. Dla rodziny 2+1 w sam raz. PS dorosła osoba siedzi z tyłu swobodnie.

      • 8 4

      • (1)

        Dodam tylko, że jeśli chodzi o cenę to fakt, jest niewspółmierna. Ale ostatnia zniżka od producenta 10k + dilerska i na tle konkurencji (której bardzo mało keśli chodzi o MPV) już wypada bardzo dobrze. To tak podsumowując bez napinki.

        • 9 1

        • serio? nieźle. Niemniej jakbym ja miał kupować coś z tego segmentu

          to bym chyba Tipo wybrał. Stosunek cena/jakość nie do pobicia, aczkolwiek Golf wydaje mi się ciut fajniejszy mimo że nie jestem fanem VW

          • 1 0

      • golf sportsvan (czyli dawniej plus) (4)

        nie jest mpv, tylko podwyższonym kompaktem. kompaktowym mpv w ofercie vw był touran, nie wiem, czy nadal jest w ofercie. na rynku mpv najlepsze modele mają wszystkie marki francuskie i ford:)

        • 2 3

        • wszystkie na f to do bani i francuskie

          • 2 7

        • (2)

          "Nie mamy argumentów, to czepmy się nazewnictwa". Dziś nazewnictwo klas jest bardzo płyne przez różnorodność modeli. Proszę mi wynienić bezpośrednich konkurentów tego auta.

          • 0 0

          • to Ty wyjechałeś z mpv;)

            dla mnie to po prostu kompakt z wyższa kabiną pasażerską- alternatywa dla tych , którzy potrzebują więcej miejsca nad głową. no i nie jest aż tak nudny jak podstawowy golf:) bezpośrednia konkurencja to po prostu pozostałe kompakty:) zresztą dla 2+1 każdy kompakt wystarczy, choć wygodniej jest w segmencie d.

            • 0 0

          • to tak jak z rowerami, klasa co 10 mm skoku zawieszenia, hehe

            kto zaczynał jeździć w latach 90 ten się dzisiaj śmieje z tego nazewnictwa

            • 0 0

    • To kup sobie dostawczy i będziesz mógł wozić więcej. Bagażnik jest proporcjonalny do swojej klasy. Nowy golf to zupełnie inny samochód od poprzednich wersji. Każdy oczywiście ma swój gust i typ auta. Dla mnie to bardzo dobre auto do jazdy w mieście i w trasę. Bardzo dobrze trzymający się drogi i bezpieczne. Co do ceny, zawsze możesz kupić za te pieniądze używane auto, klasę wyższe lub limuzynę ale niestety nie nowe i często z dużym przebiegiem lub kręconym licznikiem. Decyzja należy do Ciebie.

      • 11 7

    • (5)

      Masz racje, ale tylko w Polsce. W Europie najczesciej albo raczej najchetniej kupowanym samochodem jest wlasnie Golf. Dlaczego? Ano dlatego ze oferuje najelspzy stosunek jakości do ceny. Pamietaj ze w Europie cena Golfa w stosunku do zarobków sa duzo korzystniejsze.
      W Polsce niestety wszystkie samochody sa drogie.

      • 13 3

      • Jakości??? (3)

        Z silnikami pełnymi wszelakich usterek?

        • 5 5

        • (2)

          "wszelakich usterek"
          Golf 4 zrobiłem 75k km jak sprzedałem miał 280k padła tylko turbina
          Golf 5 zrobiłem 27k km naprawiałem tylko alternator i rozrusznik teraz ma 235k, więc przestań pierdo*ić jak nie umiesz obchodzić się z autem to kup sobie rower

          • 7 7

          • a sobie poczytaj ile usterek było i jest z silnikami FSI, TFSI i 2.0 TDI

            same kłopoty i akurat właśnie się zaczynają bardzo bardzo poważne od 200 tys wiec się szybko swojego pozbądź bo juz za chwile padnie całkiem , Starsze silniki chodizły bez problemów po 350-500 tys

            • 3 2

          • mowa o nowych samochodach...

            • 0 0

      • Szczególnie Golf R

        • 2 0

    • Nie do końca (1)

      Golf był zazwyczaj większy, lepiej wyposażony i zbudowany z lepszych materiałów niż konkurencja. Oczywiście był też dużo droższy, jednak klientom to raczej nie przeszkadzało i to jest główna przyczyna, dlaczego samochody "małe" nagle urosły i podrożały.

      • 0 0

      • ale to się skończyło tak 15 lat temu...

        • 0 0

  • ) (6)

    Dodajcie że 90% tych aut kupiły firmy i urzędy.Normalny Kowalski sprowadza 15 letnie za 20 tyś.

    • 47 8

    • dziwne bo na ponad 400 tys sprzedanych nowych aut w Polcse w 2016 r ponad 40% to zakupy prywatne

      do tego wielu jednoosobowych przedsiebiorcow bierze w leasing a tak naprawde sa to auta kupione przez osoby prywatne

      • 13 1

    • (4)

      haha 20k za 15-sto latka xD Ładnie Cie w *uja zrobili

      • 3 0

      • (1)

        Honda Accord 7 sedan 2003 r. poszukaj na necie auta poniżej 20tys...

        • 1 1

        • dokładnie tak

          jak znajdzie to jakiegoś "po" pierwszym właścicielu z niewiadomą historią, lepionego z 3 z gumą na dywaniku za przednimi fotelami

          • 0 0

      • Passaty b6 11 letnie stoją różnie, w okolicach 20k. Nowsze jeszcze droższe.

        • 1 0

      • no pewnie miał na myśli klasę wyższą a nie kompakty

        • 1 0

  • Nowego nie kupię! (13)

    Mam kasę, ale nowego nie kupię! Raz w życiu popełniłem ten błąd i kupiłem nowy samochód (byłem młody i głupi) - teraz już wiem, że każdy kto myśli i ma kasę kupuje 2-3 letni samochód w pełni wyposażony i wtedy może być dumny że zrobił interes życia- kupił nowiuśki samochód w super cenie w świetnym wyposażeniem i nie musiał się zastanawiać czy "dokupić dywaniki" bo wszystko otrzymał w cenie!...

    • 37 46

    • (3)

      nie, nie masz kasy

      • 22 9

      • ma kase i ma olej w głowie a nie siano jak ty. (2)

        nowe auto traci na wartości najwięcej i jeszcze te głupawe przeglądy które wcale nie są za darmo

        • 3 2

        • gdyby napisał roczny

          max dwuletni, możnaby się zastanawiać.
          rozumiem też, że przeglądów nie robisz nigdy, bo po co, są głupawe.

          • 1 0

        • nie, nie ma i mało jeździ

          • 1 0

    • (3)

      Wszyscy powinni robić tak jak Ty. A zaraz, od kogo byś wtedy kupił auto?
      Już wiem, od Niemca który płakał jak sprzedawał.
      Ja kupuje zawsze nowy, ale nie czuje się z tego powodu kretynem, i nie mam też problemu z ludźmi którzy kupują używane. Jak kto lubi, lub go stać.

      • 28 2

      • (2)

        Dokładnie tak - każdy chyba ma swój rozum i kupuje na co go stać. Choć w sumie nie, chyba nie. Pracuję w firmie gdzie spora część załogi to prości (niczego im nie ujmując) pracownicy fizyczni z pensją ~2000. Pierwsze co każdy robi jak sobie uskrobie z pensji i pożyczki to auto za 15-30 tys. Po co? Prawie każdy ma rodzinę, kredyt, komornika czy inne spore wydatki.
        Ale co kto lubi, trzeba mieć priorytety.
        Osobiście podchodzę tak - samochód za równowartość kilkumiesięcznych zarobków to rozsądek, za roczną to maks jeżeli nie ma się innych wydatków/długów, powyżej to już zbytek, a auto za kredyt bardziej w wysokości hipotecznego to już palma odbiła. Można zastosować do każdego przedziału dochodów.

        • 8 1

        • Bo to słowiańska mentalność (1)

          Auto wyznacznikiem prestiżu - niestety dalej bliżej nam do stepowej ynteligencji ze wschodu, aniżeli do cywilizowanych państw, gdzie nikt nie przeznaczy więcej niż określonej części dochodów na auto, a jak nie styknie na nowe, to jeździ starym, i nic sobie z tego nie robi. Ba, są miejsca, gdzie dojeżdżanie do pracy (nawet w garniturze) autem, jest oznaką debilizmu. U nas musi być fura na pokaz, nieważne że komornik na plecach, nie ma na wakacje, na kolonię dla dziecka, a wyżywienie to mięso 60%.

          • 2 0

          • komunistyczna nie słowiańska łosiu

            to stary system ukształtował pokolenie naszych rodziców w ten sposób że porównywali się na podstawie dorobku. Ich dzieci już w mniejszym stopniu, ale jeszcze jedno pokolenie i ten trend zniknie

            • 0 0

    • Absolutnie się nie zgodzę! (1)

      Jeżeli masz kasę i kupujesz dla siebie NA LATA - tylko nowy. Jeżeli lubisz zmieniać 10-latek - w miarę tanio i największa podaż. A 2-3 latki są dosyć drogie w zakupie a już zaczynają się psuć. Ja kupuję nowe, używam 6-8 lat i albo złomuję (dostawczaki) albo po osobowe ustawia się kolejka do mnie :)

      • 8 1

      • i bardzo dobrze

        gdybym robił rocznie ponad 30 tys. też bym kupił nówkę. Ale z moimi przebiegami 8-10 tys. na auto w ogóle mi się to nie opłaca. Od 9 lat jeżdżę tym samym samochodem kupionym od znajomego kiedy miało 4 lata. W tej chwili przebieg 124 tys. km. Mam go dość bo mi się znudziło ale bez problemu zrobi drugie tyle. W moim przypadku kupno nówki to marnotrawstwo pieniędzy

        • 0 0

    • Potwierdzam...

      Kupiłam 3 letnią toyotę Auris (poleasingową) i zaoszczędzałam na niej około 25 tys.
      Auto jest prawie jak nowe z malutkimi malkamentami, które miały prawo powstać i przede wszystkim z niedużym przebiegiem. Potwierdzona historia bezszkodowa auta. Mam nadzieję, że będzie tak niezawodne jak wskazują reklamy :)

      • 5 1

    • zapomniałeś o AC. Diabeł leży w szczegółach.

      nada bolsze czitać.

      • 0 0

    • taaa bo przecież taki "nowy" samochód na pewno będzie miał max 3 dychy przebiegu :D

      sorki ale mój szwagier walnął golfem w 5 lat 370 koła i o ile on nie kłamał jak sprzedał znajomemu to na tym padole jest wielu frajerów którzy myślą że dyzzzzlem ludzie śmigają po 10 tys. rocznie. Zrozumcie to, jak ktoś jeździ dużo to mu się taki nowy samochód bardzo opłaca. Ba wychodzi taniej w leasingu na przestrzeni tych 5 lat niż gdyby kupić wypierdzianą używkę

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane