• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejska premiera Volvo V90 Cross Country

Michał Jelionek
4 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Volvo kultywuje tradycję, którą zapoczątkowało 20 lat temu i wprowadza do swojej oferty kolejne uterenowione kombi. W piątkowy wieczór odbyła się oficjalna trójmiejska premiera Volvo V90 Cross Country. Pokaz odbył się w gdańskim salonie dealera Drywa przy ul. Kartuskiej 410 zobacz na mapie Gdańska.



Na początku września ubiegłego roku dealer Drywa zaprosił swoich gości na Autodrom Pomorze, aby zaprezentować dwa najnowsze modele, które trafiły do oferty Volvo. Mowa oczywiście o S90 i V90. Teraz przyszedł czas kolejnego debiutu. Tym razem trójmiejscy fani motoryzacji mieli okazję przyjrzeć się z bliska Volvo V90 w uternowionej odsłonie Cross Country.

- Volvo jest poniekąd prekursorem tej klasy samochodów, czyli z jednej strony luksusowego i rodzinnego kombi, a z drugiej auta, które doskonale poradzi sobie na bezdrożach w wymagających warunkach. Prześwit w V90 Cross Country wynosi aż 21 cm. To lepszy wynik niż w niejednym SUV-ie - tłumaczy Paweł Drywa z salonu Volvo Drywa.
Volvo V90 Cross Country, następca XC70, oficjalnie dołączyło do zacnego grona szwedzkich "90-tek" - modeli XC90, V90 i S90. Co łączy te auta? Przede wszystkim platforma SPA, na której zbudowano wszystkie wspomniane modele. Wspólnym mianownikiem są również silniki z rodziny Drive-E.

Podczas premiery Volvo V90 Cross Country dealer zaprezentował swoim gościom dwa egzemplarze tego modelu. Podczas premiery Volvo V90 Cross Country dealer zaprezentował swoim gościom dwa egzemplarze tego modelu.
Volvo V90 Cross Country oferowane jest w pięciu konfiguracjach silnikowych, które oczywiście będą dostępne wyłącznie z napędem na obie osie AWD. Podstawowa wersja D4 AWD z 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 190 KM i manualną, 6-biegową przekładnią, kosztuje 230 100 zł. Za najmocniejszą jednostkę wysokoprężną D5 AWD (2.0 i 235 KM, 8-stopniowy automat) należy zapłacić co najmniej 250 900 zł.

Na miłośników "benzyniaków" czekają dwie 2-litrowe propozycje. Słabszy silnik T5 AWD legitymuje się mocą 254 KM i kosztuje 248 800 zł, natomiast zakup mocniejszej, 320-konnej jednostki T6 AWD, wiąże się z wydatkiem rzędu 292 100 zł. Oba silniki współpracują z 8-stopniowym automatem Geartronic.

Auto może pochwalić się właściwościami terenowymi, które zawstydziłyby niejednego SUV-a. Prześwit w V90 Cross Country wynosi 21 cm, kąt natarcia to 18,9 stopnia, a zejścia 17,7 stopnia. Ponadto uterenowione kombi doposażono w funkcję Hill Descent Control, która ułatwia pokonywanie stromych zjazdów.

- Patrząc na wyniki sprzedaży poprzednika tego modelu, czyli Volvo XC70 - jestem przekonany, że równie dużą popularnością wśród trójmiejskich klientów będzie cieszyć się najnowsza odsłona Cross Country - dodaje Drywa.
Na pierwsze jazdy testowe najnowszym V90 Cross Country dealer zaprosi swoich klientów w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Już teraz samochód można zamawiać.

  • Cztery generacje uterenowionych kombi Cross Country.
  • Kombi V90, SUV XC90, limuzyna S90 i uterenowione kombi V90 Cross Country.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (44)

  • nie podoba mi sie (4)

    przód tragedia

    • 11 55

    • (1)

      Mi zawsze volvo jakoś do premium nie pasowało. Poprzednie modele również miały nieciekawy przyód. Niby wszystko w porządku jednak w środku brakuje tej "tradycji" - jakoś nie mógłbym nosić elektronicznego zegarka z wyświetlaczem...

      • 4 10

      • nos tez telefon z tarcza i zmien rozrusznik na korbę

        • 1 2

    • Volvo xc 90 pasuje do nieudacznika lekarskiego. Taki chiński gadżecik w sam raz dla próżnych gości, którym wielkość zasłoniła wjazd do garażu

      • 3 4

    • Patrząc w lustro tak mówisz

      • 0 0

  • (10)

    Wczoraj stałem w korku za jakimś nowym modelem Volvo,ale nie wiem jakie oznaczenie bo nie znam się. Obok stało praktycznie nowe Audi A4. Stylistyka i oryginalność na korzyść "Szweda".

    • 46 3

    • (9)

      A4 to pokrój passata albo octavii. Jeśli kiedyś będziesz zastanawiać się nad zakupem (nawet jesli jesteś singlem) to jeśli chodzi o audi to minimum a6 a jak BMW to minimum 5 - za niższymi się nie oglądaj, są małe, ciasne i gorzej się prowadzą w warunkach miejskich.
      Szwedy nie dla mnie, nie moja bajka stylistyczna.

      • 5 9

      • (3)

        No nie wiem czy BMW 3 będzie się gorzej prowadzić zwłaszcza w warunkach miejskich od 5. Miałem jedno i drugie, 5 wygodniejsze i lepsze na trasy, ale do codziennej jazdy wolę mniejszą, bardziej zwinna i lepiej się prowadząca 3.

        • 8 1

        • Potwierdzam. Miałem kiedyś E39 i jest mega komfortowe,miejsca od groma,ale dla kogoś kto ma duuużą rodzinę i jeździ często "zapakowany". Od kilku lat E46 i uważam,że jest "wystarczający". Nowy model 3 i 5 jest mi obcy i niestety będzie przez najbliższe 10 lat myślę. Niesteety.

          • 7 1

        • To zależy czy jeździsz sam czy z dzieciakami. Jeśli masz ich dwoje lub więcej to 3 jest akurat ale 5 bardziej wygodna.
          Poza tym perspektywicznie wolę auta z szerszym rozstawem osi, po prostu większy komfort a tego nigdy za wiele.

          • 1 1

        • Gdybym miał

          • 0 0

      • (4)

        Miatrzuniu . A4, Passat, Superb

        A Octavia to A3, Golf, Leon itd

        Za duzo marzen o potedze maja wlasciciele Octavi

        • 7 2

        • (1)

          Lepiej nie idźmy dalej w stronę skodzianek :)

          • 4 1

          • Lepsze Skody niż KIA. Kia to kłopoty i awarie.

            • 0 3

        • tylko teoretycznie

          bo segment d (a o nim mowa) to 1) duże auta rodzinne, czylu właśnie superb, passat, mondeo itp. ale też 2) tzw. small executive cars, czyli kompaktowe sedany segmentu premium- a4, seria 3, c klasse, s60, giulia, is, xe- są znacznie mniejsze od tych pierwszych wewnątrz, często niewiele większe od kompaktów i choć są w segmencie d, to z innych powodów, nie ze względu na miejsce i nie można ich porównywać z dużymi rodzinnymi. więc jeśliby porównywać tylko ilość miejsca, to octavia takie a4 w sumie wyprzedza:))) oczywiście będąc segment niżej.

          • 1 0

        • Wol z segmentu VW niż kreańskie biedne kijanki. Za Volvo nie dałbym złotówki.Wsiuńskie chińskie disco dla lekarzyn. Brr.

          • 1 9

  • (1)

    Wlasciwosci terenowe suvow pomine milczeniem; to volvo, podobnie jak audi allroad, bedzie sluzylo co najwyzej pseudo drwalom i ich blacharom do lansu po miescie.

    • 17 13

    • ani cross od volvo ani allroad od audi to nie patrol na ramie z balonami siegajacymi po cycki, ale przeciez ty wiesz lepiej..

      • 7 1

  • i to wszystko z silnika 2.0 - prestiż to nie tylko wyglad.

    ... chociaz ostatnio juz chyba tak:
    silniki 2.0 w SUVach, jakosc materialow i wykonania takich marek jak Merc czy BMW zeszla na psy.
    Premium sa tylko ceny.

    • 29 2

  • Samochód śliczny, nie wiedziałem, że Emiraty Skandynawskie tak się motoryzacyjnie rozwinął (2)

    • 32 3

    • Bądźmy dokładni, auto pochodzi ze Szwedystanu

      • 8 0

    • Chińska szmira

      • 4 4

  • za brzydkie przody w autach podziekujcie bezpieczeństwu pieszych :)

    Przody aut mają taki profil zeby przy malych predkościach pieszy ktory zapragnie zaatakowac wasze auto wyszedł z tej proby calo:)

    • 15 6

  • powinnie te ssmichody sprzedawać w kredycie jak w RtvEuroAgd (2)

    W 50 ratach na 0%

    • 17 1

    • 5000zł miesięcznie... (1)

      • 4 0

      • lepiej 5 tys miesiecznie niz 250 od razu

        • 0 0

  • kierowca (1)

    Wszystko ok tylko cena nie na naszą kieszeń. Dziś dilerzy patrzą jak klientowi wyczyścić kieszeń i najlepiej wcisnąć wersje podstawową. Za tą kasę przy nowych autach powinien być kurs bezpiecznej jazdy gratis bez łaski.

    • 11 2

    • Zdunek tak robi, jak kupisz samochód to zapraszają na tor w Pszczółkach na szkolenie. Zobacz w googlach - zdunek autodrom pomorze

      • 4 0

  • Te nowe modele począwszy od xc90 to tragedia

    Pod względem stylistycznym: z zewnątrz jak VAGi a w środku chory trend dotykowych wyświetlaczy. Napęd to kolejna sprawa - silniczki 2.0 w limuzynach i suvach? Ostatnie dobre Volvo to te z okresu drugiej generacji S80 z silnikami pięciocylindrowymi i wyżej.

    • 9 20

  • Otworzcie maskę a zobaczycie jakie wykonanie rurek, połączeń. Poziom Syrenki

    Poza tym w środku bardzo ładny i na zewnątrz też

    • 8 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane