• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejski debiut Renault Megane

Michał Jelionek
8 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowe Renault Megane prezentuje się bardzo interesująco. Nowe Renault Megane prezentuje się bardzo interesująco.

Czwarta generacja Renault Megane oficjalnie wjeżdża do gry. A uczyni to w najbliższy weekend, 12-13 marca, podczas dni otwartych w salonach Renault. Nowe Megane już teraz można oglądać i zamawiać u trójmiejskiego przedstawiciela marki - Renault Zdunek. Ceny francuskiego kompaktu rozpoczynają się od 59 tys. zł.



Trzeba przyznać, że Renault wjechało w rok 2016 z przytupem. Niedawno francuski koncern zaprezentował następcę wysłużonej Laguny, czyli limuzynę Talisman. Teraz na "czerwonym dywanie" zameldowało się mniejsze Megane.

Talisman, czyli większy brat Megane. Talisman, czyli większy brat Megane.
Stylistyka obu modeli jest łudząco podobna. Można powiedzieć, że Megane wygląda jak mniej wyrośnięty kuzyn Talismana. Wspólnym mianownikiem dla obu reprezentantów Renault są charakterystyczne linie lamp przednich połączone z atrapą chłodnicy, którą zdobi gigantyczny emblemat Renault. Bliźniaczo podobna, nieco awangardowa, jest również stylistyka lamp tylnych.

Na pierwszy rzut oka nowe Megane prezentuje się bardzo świeżo, nowocześnie i dojrzale. Francuscy projektanci zdali egzamin.

Oprócz bardzo udanej stylistyki nadwozia, Renault Megane kusi swoją ceną. Life, czyli podstawowa wersja modelu została wyceniona na 59 tys. zł. Bazową odmianę francuskiego kompaktu napędza jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra, która generuje moc 114 KM (156 Nm momentu obrotowego). Czterocylindrowy, wolnossący silnik pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 12,2 sek.

  • Wzrok przykuwa również charakterystyczny tył auta.
  • Stonowane wnętrze Renault Megane.
  • Nowe Renault Megane.
  • Nowe Renault Megane.
  • Nowe Renault Megane.
  • Nowe Renault Megane.
  • Nowe Renault Megane.
  • Nowe Renault Megane.
  • Nowe Renault Megane.
W tej cenie otrzymamy egzemplarz wyposażony w m.in.: 6 poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, światła do jazdy dziennej i tylne światła w technologii LED, system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC), czujniki ciśnienia w oponach, asystenta wspomagającego ruszanie na wzniesieniu (HSA) oraz radioodtwarzacz z Bluetooth i USB z wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala.

Czytaj także: Premiera Renault Talismana w Starym Maneżu

Poza wolnossącym "benzyniakiem" 1.6, w silnikowej ofercie Renault Megane znajdziemy: trzy jednostki benzynowe (1.2 TCe/115 KM, 1.2 TCe/130 KM oraz 1.5 TCe/205 KM GT) oraz cztery wysokoprężne (1.5 dCi/90 KM, 1.5 dCi/110 KM, 1.6 dCi/130 KM oraz 1.6 dCi/160 KM). Silniki mogą współpracować z 5- i 6-biegowymi przekładniami manualnymi albo - opcjonalnie - z 6-stopniowym automatem.

Jak już wspomnieliśmy, polska premiera Renault Megane odbędzie się w ten weekend, 12-13 marca. Drzwi wszystkich autoryzowanych stacji zostaną otwarte jeszcze szerzej. Najnowsze dziecko francuskiego producenta już teraz można podziwiać w salonach trójmiejskiego przedstawiciela Renault - dealera Zdunek.

Premiera Renault Talisman

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (34) 9 zablokowanych

  • Talisman chyba lepszy, przynajmniej z zewnątrz fajniejsze rysy. Aczkolwiek d*pcia Meganki też starannie.
    Ciekawe jak trwałe :)

    • 2 3

  • a ja czekam (7)

    na wersję 0.9 TCe /300 KM. Człowiek otwiera maskę, szuka, szuka i nie wiadomo czy to silniczek do spryskiwaczy szyb czy napęd właściwy.....

    • 43 1

    • Można włożyć silnik kosiarki i odpowiednią przekładnię

      • 4 0

    • trzeba uważać

      Żeby turbina nie zassała silnika.

      • 11 0

    • Też prawda

      Jak cię cała wieś nie usłyszy, to tak jakbyś silnika nie miał...

      • 3 2

    • jak bedzie dobrze chodzil (3)

      taki silnik to nie widze problemu ... A ty sie podniecasz, jak widzisz kupe metalu pod maska?

      • 2 2

      • ja tak, najlepiej V8 (2)

        :)
        0.9 to pojemność jednego cylindra :)))

        • 2 0

        • to wstaw sobie od lokomotywy parowej (1)

          to bedzie ci jeszcze syczał i buchał parą

          • 0 1

          • wystarczy, że mi teściowa syczy

            • 0 0

  • (8)

    Francuskie auta zawsze ładnie się prezentuja stylistycznie, jednakże ze względu na awaryjność drugi raz nie skusiłbym się.

    • 7 14

    • (2)

      No tak bo tylko vw nie psują się. Jeździsz zapewne 10 letnim passatem, 100 tys przebieg, pali 4 litry :)...

      • 8 2

      • Tzw. superekonomiczny 2.0 TDI

        • 2 0

      • Ja raczej preferuje benzynowe i 1.5 TCe/205 KM GT dla mnie wyglada ciekawie.

        • 2 2

    • mi sie jakos specjalnie francuzy nie podobaly do tego momentu, nowa linia od renault jest bardzo atrakcyjna.

      • 3 0

    • Jest dużo lepiej niż było (2)

      Jeżdżę nowym Scenic i śmiga bez zastrzeżeń. Czasy tandetnej elektroniki z Laguny na szczęście już minęły. Ostrzeżenie dla kupujących: Zdunek ma chyba najdroższy serwis w Polsce, dopóki masz gwarancję i musisz byle ryskę w serwisie robić wydrenują ci kieszeń do gołej skóry.

      • 9 0

      • (1)

        elektronika i elektryka. co drugi francuz na ulicy robi choinkę ze świateł tylnych kiedy hamuje - świeci się wszystko co może. no i legendarne silniki z obracającymi sie panewkami.

        • 0 2

        • Co drugi francuz, ale w wieku od 10 lat w górę

          Współczesne renówki mają lepszą elektronikę. Jeżdżę clio 4 od nowości (3 lata) i nie było żadnych problemów ani ze strony silnika ani elektroniki. Jedyny raz byłem na gwarancji z powodu zawieszenia.
          Jak na "awaryjnego" wg fanów niemieckiej motoryzacji francuza to nieźle.

          • 0 0

    • Nie zgodzę się z tym. 4 lata jeździłem clio III i 5 lat megane III i nic się nie psuło.

      • 0 0

  • Fajnie wygląda

    • 5 1

  • (6)

    jak się dobrze przyjrzeć wymiarom i liniom samochodu, o widać
    zbieżność z Mercedesowską A-klasą. Wynik kilkuletniej współpracy
    MB z Renault. Plus dla Megane, dla MB to chyba raczej minus.
    Ciekawe czy ci z Mercedesa zdają sobie sprawę że akurat w A-klasie przepłacają 30-50 tyś PLN za znaczek?

    • 15 2

    • niesamowite co piszesz? (3)

      złoż CV do auto-maniaka, napewno takiego specjaliste od samochodow wezma bez zastanowienia

      • 4 6

      • (2)

        Zamiast z kogoś szydzić Panie Dealer MB to może porównaj sobie wymiary, dostępne schematy zawieszenia w internecie, bryłę ogólną itp.
        W przypadku Renault Kangoo , Mercedes zmienił znaczek i podniósł cenę.
        W tym przypadku Renault po 2 latach A-klasy na rynku po prostu wprowadziło swoją wersję zwaną Megane, z lepszym dizajnem, odrobinę
        gorszymi materiałami w środku, i niższą ceną.

        • 4 1

        • tylko porownaj sprzedaz po kilku latach (1)

          Mercedes - 20% i sprzedajesz w kilka dni
          Renault - 50-60% po wielkich mękach

          • 0 4

          • A klasę z salonu za 102tyś teraz po prawie 3 latach za 60 tyś nie można sprzedać,
            więc nie wiem skąd - 20%?!?

            • 1 0

    • (1)

      Dawno się tak nie ubawiłem.... Ciekawe czy właściciele Renówek zdają sobie sprawę że golf ll tdi ma takie same wymiary a kosztuje 50k mniej ;)

      • 0 2

      • Bo zapewne Pan nie wie że MB i Renault współpracują. Ta sama platforma,
        te same praktycznie silniki. Oczywiście nie mówimy tu o E czy S-klasie.

        • 1 0

  • ladne te nowe renowy. wczoraj widzialem talismana i na zywo prezentuje sie tak samo dobrze jak w reklamie.

    • 3 1

  • renault (2)

    omijam szeroki, łukiem i ta markę i ten serwis

    • 6 3

    • Bo? (1)

      Jeździsz ósmym-cudem-świata-doskonałym-i-dopracowanym-passatem w kombi i w tedeiku z przebiegiem 150000 km?

      Mam wrażenie, że mity i francuskich samochodach powtarzają najczęściej ci, którzy w życiu nie mieli swojego francuskiego samochodu. I tak klepią te mądrości zasłyszane u wujka na imieninach, bo ktoś tam kiedyś coś tam sąsiad miał i płakał.

      Jakoś jeżdżę trzecim z kolei francuzem (wszystkie od nowości) i nigdy nie miałem z nimi problemów. Może dlatego, że dbam o samochód i regularne przeglądy.

      • 1 1

      • suzuki

        Jeżdżę suzuki ale jeszcze z silnikiem PSA. Silniki HDI a DCI to przepaść.Niestety miałem tez lagune

        • 0 0

  • To nie skrzynia automatyczna ale dwósprzegłówka EDC.

    Jedyne co przypomina automat to że są dwa pedały i nie trzeba machać wajchą.
    Ale nie jest to skrzynia automatyczna z hydrokinetycznym przetwornikiem.
    W efekcie oszczędza się może 0,003 litra paliwa na 100 km ale skrzynia ta nie zmienia biegów płnnie tylko z pewnym szarpnięciem, czasami dłuuugo się zastanawia przy redukcji ( dość istotne w mieście ) a przy dynamicznej jeździe skrzynia często nie może zdecydować się czy ciągnąć na 4 czy że już wbić 5 bieg. I tak sobie wbija / zbija biegi w te i we wte. Bez senu i mało komfortowe. Aha - jak suche sprzęgła w wym Renault padną po 100.000 km to naprawa będzie w cenie kupna nowego Clio zapewne...

    • 8 0

  • Czasami mam koszmary senne i śni mi się że.... (1)

    pod moim domem stoi Renault .. ale budzę się ,ocieram pot wyglądam przez okno Porsche stoi .

    • 0 0

    • nie ukradli

      ile razy budzisz się w ciągu godziny ??
      może lepiej wstaw do domu a sam się połóż na jego miejsce

      lepsze Renault
      jak buchną to mniejszy wstyd

      • 0 1

  • Po poprzednich doświadczeniach

    z Meganami(miałem 2 ). Po pierwszej łudziłem się że może trafiłem na pechowy egzemplarz, więc dałem sie ponownie nabrać na następną . Teraz jestem na trwale wyleczony z tej marki !!! Nigdy więcej !!!
    Po zmianie na Toyotę, zapomniałem o problemach z samochodem.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane