• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulepszona Mazda 6: ciszej i bardziej komfortowo

Michał Jelionek
18 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Mazda 6 to jeden z tych samochodów, który kupuje się oczami. Mazda 6 to jeden z tych samochodów, który kupuje się oczami.

Jesienią rozpoczęła się sprzedaż delikatnie zmodernizowanej Mazdy 6. W samochodzie przygotowanym przez Japończyków na przyszłoroczną kampanię pojawiły się pewne udoskonalenia i całkiem interesujące rozwiązania. Zmiany nie są radykalne, więc ciężko mówić o liftingu auta. Będzie na pewno ciszej i bardziej komfortowo.



Mazda 6 to jeden z tych modeli, który przebojem wdarł się na europejski rynek i bardzo szybko znalazł rzesze swoich zwolenników. W jaki sposób "szóstka" skradła serca Europejczyków? Przede wszystkim bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi oraz oczywiście piękną i niebanalną stylistyką.

Zresztą Japończycy doskonale zdają sobie sprawę, że zbudowali auto, które wiele osób kupuje oczami. Nie może więc dziwić fakt, że wygląd zewnętrzny najnowszej Mazdy 6 w zasadzie się nie zmienił. Samochód, który jest na polskim rynku od ponad trzech lat nie zestarzał się ani trochę. Dlatego też kluczowe modyfikacje kryją się pod pokładem.

Wygląd odświeżonej Mazdy 6 nie uległ zmianie. Wygląd odświeżonej Mazdy 6 nie uległ zmianie.
Najważniejsza zmiana, która debiutuje w "szóstce", nazywa się G-Vectoring Control. GVC poznali już nieco wcześniej użytkownicy Mazdy 3. To system, którego zasadniczym zadaniem jest zwiększenie komfortu jazdy poprzez inteligentne dociążanie przednich kół. GVC dostosowuje wartość momentu obrotowego jednostki napędowej na podstawie ruchów kołem kierownicy, korygując rozkład nacisków na przednią i tylną oś samochodu. W ten sposób poprawia trakcję auta i podnosi komfort prowadzenia, samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy, a sama jazda staje się bardziej płynna, bez zbędnego kołysania nadwozia. GVC współgra ze wszystkimi dostępnymi silnikami.

We wnętrzu auta wprowadzono niewielkie modyfikacje. We wnętrzu auta wprowadzono niewielkie modyfikacje.
Nie w środku, a pod pokładem Mazdy 6 zaszło najwięcej zmian. Nie w środku, a pod pokładem Mazdy 6 zaszło najwięcej zmian.
Pod maską bez zmian. Oferta jednostek napędowych Mazdy 6 MY2017 obejmuje trzy silniki benzynowe SKYACTIV-G: to 2-litrowe jednostki o mocy 145 KM lub 165 KM, a także 2.5-litrowy motor generujący moc 192 KM. Miłośnicy silników wysokoprężnych będą wybierać między dwoma dieslami SKYACTIV-D o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM oraz 175 KM. Silniki współpracują z przekładniami manualnymi i automatycznymi.

Japończycy popracowali nieco nad wygłuszeniem pracy silników wysokoprężnych. Wprowadzili system Natural Sound Smoother, który tłumi charakterystyczny i uporczywy dźwięk diesla. Pojawił się również system Natural Sound Frequency Control, którego zadaniem jest sterowanie fazami rozrządu tak, aby na bieżąco kontrolować i neutralizować fale ciśnienia oraz tłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których podzespoły jednostki napędowej wpadają w największe i najgłośniejsze wibracje.

Ponadto do efektywniejszego wygłuszenia kabiny zwiększono ilość materiału izolacyjnego w drzwiach, podwoziu, tylnej części konsoli i podsufitce. Zastosowano również trwalsze uszczelki, a dodatkowo, szumy wiatru są lepiej tłumione przez laminowane szyby boczne z przodu. I faktycznie, trzeba przyznać, że Japończycy odrobili pracę domową. Teraz "szóstką" podróżuje się w większej ciszy.

Czytaj także: Mazda 6 - piękna (i) bestia

Kierownica jest nieco inna niż w poprzedniej wersji "szóstki". Kierownica jest nieco inna niż w poprzedniej wersji "szóstki".
Delikatnie zmodernizowano "zegary". Delikatnie zmodernizowano "zegary".
We wnętrzu odświeżonej Mazdy 6 również niewiele się zmieniło. Delikatnie przeprojektowano koło kierownicy, zmodyfikowano również wyświetlacz Head-up, który teraz ma większą rozdzielczość, a także poprawioną czytelność w różnych warunkach oświetleniowych. W zestawie wskaźników pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 4,6 cala.

O dwa nowe systemy wzbogaciła się oferta z zakresu bezpieczeństwa Mazdy 6. Wprowadzono system rozpoznawania znaków drogowych oraz zaawansowanego asystenta wspomagającego hamowanie i zapobiegającego kolizjom przy niewielkiej prędkości (Advanced SCBS).

Tak naprawdę zmian w nowej Maździe 6 jest niewiele, ale z drugiej strony po co poprawiać coś, co nie zawodzi i tak dobrze się sprzedaje?

Ceny Mazdy 6 na rok modelowy 2017 rozpoczynają się od 89 900 zł. W tej kwocie otrzymamy najsłabszy, 145-konny silnik benzynowy.
Mazdę 6 do testów udostępniła firma BMG Goworowski.

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • GVC... Zrobiliby po prostu napęd na cztery koła i już. (17)

    Mazda 6 GJ to taki trochę dziwny samochód...
    Niby wygląd limuzyny, ale hałas jak w pudełku.
    Niby wygląd sportowy, ale brak konkretnych silników i opcji 4x4.
    Niby wielkie koła, ale za nimi śmiesznie małe tarcze hamulcowe...

    • 17 23

    • przeciez jest 4x4 (11)

      • 8 0

      • Ale w wersji kombi, prawie nieobecnej (10)

        Nie każdy potrzebuje kombi, tym bardziej że sedan jest bardziej majestatyczny i większy (dłuższy rozstaw osi), no i to sedan stanowi gros sprzedaży. Opcja nie powinna zależeć od rodzaju nadwozia...

        • 7 5

        • Mazda (9)

          - stylistyka oryginalna, dynamiczna, nowoczesna,
          - wolnossące siniki nie do zajechania,
          - karoseria z gwarancją na 10 lat,
          - silnik 2,5 benzyna 194 KM, średnie spalanie 6,3 l/100 km,
          - jakość i ilość wyposażenia jak w klasie premium.

          • 11 9

          • (1)

            Średnie spalanie 6,3... czyżby? Bo na stronach z raportami przesyłanymi przez użytkowników podają średnie wartości spalania od 7,8 do 10,1 L/100km.
            Wiem, że każda sroka swój ogon chwali, ale proszę z umiarem ;-P

            • 12 6

            • pliszka nie sroka

              sroki to w gnaty się patrzą.

              • 1 1

          • (2)

            A jak podwozie, rude po 2 latach? :)
            A silnik może w ogóle produkuje paliwo, co?
            Klasa premium i auto japońskie... Daj spokój. Taboret.

            • 8 11

            • (1)

              Lexus i Infiniti, to też nie są auta klasy premium?

              • 8 0

              • ale mazda nią nie jest.

                • 2 4

          • Rdza w standardzie

            za wszystko inne zapłacisz w serwisie (po gwarancji)

            • 1 7

          • ogólnie zgoda i fajny samochód (2)

            ale jakość i ilość wyposażenia jest taka jak u konkurencji po prostu, a w klasie premium to było kilka lat temu, teraz są inne rzeczy na topie- naturalna kolej rozwoju. w japończykach masz wrażenie, ze jest bogate wyposażenie, bo nie ma możliwości dokupienia opcji, trzeba sięgać po droższe poziomy wyposażenia. w europejskich markach zwykle masz mało rzeczy w tańszych samochodach i dużo płacisz za opcje, ale jak weźmiesz top wszystkich marek w tej klasie, to właściwie masz wszędzie to samo w podobnej cenie.
            a skrzynie automatyczne mazdy są fatalne (w sensie wolne)- przypuszczam, że to 190 koni przyśpiesza jak w innych markach 160:D

            • 4 2

            • Kompletnie się nie zgodzę (1)

              Skrzynia jest bardzo szybka, to nie DSG tylko klasyczne rozwiązanie z hydrokinetycznym sprzęgłem, ale naprawdę daje radę. Przyspieszenie - katalog mówi 7,9 ale realnie jest lepiej. Mam wrażenie że ktoś się wypowiada a nie jeździł...

              • 1 1

              • wypowiada się ktoś,

                kto zrezygnował z mazdy po jeździe testowej...właśnie z tego powodu.

                • 2 2

    • Jechałem mazdą 6 model 2016 i przyznam, że auto jest przewygodne, komfortowe, przyjazne. (3)

      Silnik 2,2 d ma bardzo dobrą dynamikę i nie wiem czego tu więcej szukać za te pieniądze ?

      • 4 3

      • A to dziwne, bo użytkownicy nie do końca podzielają twoje zdanie. Przewygodne - na dziurawych drogach nie do końca. Komfortowe - tylko czemu w innych autach tej klasy jest ciszej? Przyjazne - co to znaczy? Przyjaźnisz się z nim, czy jak?

        • 6 7

      • w sensie za 165k? (1)

        90% rynku masz dostępne, w tym klasę premium z wyjątkiem super fajerwerków. właściwie za te pieniądze możesz dostać wszystko, co wymyślisz w segmencie D, w tym problem. ja np. za te pieniądze wziąłbym nową alfę giulię, merca c, citroena ds5 lub volvo s60. ba, może kupiłbym kię optimę i bilet lotniczy dookoła świata dla dwóch osób :D nie żeby mi się mazda nie podobała, ale wybór jest olbrzymi.

        • 3 1

        • 2.5 benzyna

          W full opcji kosztuje 145 tys. Doposaż sobie Passata tak żeby miał to co Mazda i silnik podobnej mocy i wyjdzie ci 180 tys...
          Ceny wersji bazowych wszystkich modeli segmentu są podobne. W full opcji Mazda wupada najlepiej.

          • 1 1

    • hamulce jak spodeczek od serwisu do kawy mojej babci

      • 5 0

  • 4x4

    jest opcja 4x4

    • 10 0

  • (3)

    Właśnie miałem się przesiadać z B5 a B6 ale chyba zmienię markę na Mazdę. Sąsiedzi przestaną mi mówić dzień dobry ale jakoś sobie z tym poradzę.

    • 23 4

    • (1)

      Konieczne dzienne ledy zakładaj na każdą pogodę

      • 8 0

      • A ja mam tylko Ledy. :)

        • 1 1

    • Nie po to z Mnietkiem ledy w garażu zakładalim, żebym jeździł na normalnych (nawet w nocy czy w deszczu)

      • 6 0

  • rudy i tak schrupie to dziadostwo :) (1)

    • 11 26

    • Twoj mozg juz chrupie

      • 10 2

  • na diesla 2,2 i tak warto czekac do 2017 jak bedzie nizsza akcyza (4)

    • 8 2

    • o ile będzie niższa (1)

      jak na razie to szukają kasy na 500+ i nie wiadomo co z tego będzie
      jak nie znajdą to nici z obniżek

      • 4 2

      • ale ty masz problem

        • 2 1

    • (1)

      Będzie wyższa ten rząd wydyma wszystkich

      • 7 2

      • Nawet tych od mydła.

        • 1 1

  • Zdjęcia sylwetki są zrobione fatalnie. (3)

    Kompletnie nie widać auta.

    • 12 4

    • Fakt, jak fotki amatorów z Otomoto (1)

      Facet miał tylko zoom 2x w aparacie służbowym, to jak miał wykadrować ;)

      • 2 4

      • mial tylko smartfona od redakcji....

        • 2 3

    • kolor

      bo kto daje czarny wóz na sesję zdjęciową,
      wiadomo że ten model najlepiej wychodzi na zdjęciach w kolorze czerwonym

      • 6 0

  • Fajna fura

    • 14 2

  • Swietne auto (3)

    Chyba najpiekniejsze w swojej klasie.Gulia tez jest niczego sobie ale...
    Mysle ze wiekszosc doceni to ze nie trzeba do Mazdy zamawiac lawety.
    Silnik2.5 bez turbo,wiec mniej problemow raczej dla przecietnego kierowcy ,naped 4x4 czego chceic wiecej?
    Moze zwawszego automatu? No i ciut nizszej ceny...reszta ok.

    • 24 6

    • lol, (2)

      jak jedziemy stereotypami z giulią, to ona wprawdzie będzie jeździc od warsztatu do warsztatu, ale mazdę zeżre rdza, a lakier zejdzie po pierwszym umyciu samochodu. zresztą dla mnie giulia ładniejsza (choć mazda też jest b. ładna)
      a automat...zrezygnowałem z mazdy 3 po jeździe testowej z powodu ślimaczego automatu- to było jakieś 12 s. do 100km/h (i braku dachu panoramicznego, ale to był jedyny testowany samochód dla którego byłem skłonny zrobić w tej kwestii wyjątek)

      • 2 3

      • 12s do setki? (1)

        Lawetę ciągnąłeś?
        Czy bałeś się pedał nacisnąć?
        2.0 145koni może nie urywa, ale nie mówcie o najsłabszym silniku jakby był jedyny...

        • 2 1

        • z automatem występuje tylko 120koni

          a ja chciałem z automatem. w cenniku piszą 11s. było więcej. na tym samum odcinku próbowałem mercedesem a- 8 s.
          z manualem ten sam silnik trochę ponad 8 i to było czuć, bo też próbowałem.

          • 1 0

  • GVC

    Czyli komputerowy stabilizator, czyli kolejna rzecz która szybciej się zepsuje niż jej mechaniczny odpowiednik.
    Jak chcą poprawiać komfort jazdy to niech robią auta z napędem na tył.

    • 3 6

  • To prawda ! (9)

    To auto kupuje się oczami, bo w oczach jest pożerana przez rudą. I ta zbędna i psująca się elektronika.

    • 9 21

    • (7)

      Pokaż mi chodź jedno nowe auto tej klasy bez zbędnej psującej się elektroniki.

      • 6 4

      • Na przykład Skoda Superb. (5)

        • 2 10

        • (2)

          Skoda Superb:
          - silniki TSI, TFSI biorące do 1l oleju na 1000 km,
          - marka kojarząca się z flotami,
          - jest ich tak dużo, że na parkingu trzeba się mocno zastanowić, który to "mój",
          - uboższa wersja lidera grupy czyli VW Passata.

          • 10 3

          • No, rzeczywiscie - sama psujaca sie elektronika.

            • 4 2

          • choć wybrałbym

            6 przed superbem,
            to z wyjątkiem argumentu o silnikach wszystkie do kitu:
            - komu to przeszkadza, z czym się innym kojarzy marka? tylko frajerom zapatrzonym w znaczki
            -dużo, czyli łatwo się wtapia i nie obnosi- to ważne dla niektórych
            - o ile nowa wersja passata wydaje się być nieco ładniejsza, to nie widzę różnic w jakiejkolwiek kwestii. a jeśli rozpatrywać poprzednią generacje, to krążyły żarty, że vw kazało skodzie wsadzić te koszmarne światła z tyłu, bo inaczej skoda byłaby lepsza od passata pod każdym względem:)
            - nie odniosłeś się w ogóle do kwestii elektroniki, której dotyczyła wypowiedź:D

            Nie, nie jestem fanem skody, jeżdżę peugeotem i alfą. ale denerwują mnie głupie stereotypy- superb jest moim zdaniem świetnym samochodem.

            • 3 2

        • Kolego (1)

          Gdybys tak naprawde troche poszperał w przekazach lub posiadal swój warsztat napraw to bys wiedzial ze najwiecej problemów z elektronika tj sterowanie zapłonem ,regulacja zaawansowanego zawieszenia sport/komfort itp jak i oświetleniem właśnie maja samochody z górnej polki!
          Ata prestiżowe.Cos za coś,płacisz gruba kase za udogodnienia ktore wiecznie nie beda dzialac.Od tego masz drogie serwisy .Jedziesz tam placisz- instaluja odswiezony program.
          Bo jesli mowisz usterkach typu urwał, albo dzialalo i nie dziala to pretensje raczej chyba do VW ,Renaulta , BMW czy Mercedesa.
          Wejdz sobie na fora tych marek i poczytaj troche o padajacych skrzyniach w mocniejszych wersjach BMW .O zablokowanych Lagunach czy notorycznie zmienianych biegach w automatach niektorych modeli Merca.To samo tyczy sie nowego Fiata Freemonta przy wyzszych predkosciach ...
          Puki co Mazda sparzyla sie tylko na 2 rzeczach silnik Vankla ,ktory bral olej i byl "krotki" oraz rdzewiejace modele wyprodukowane w Hiszpanii.
          O ile rdze mozna by bylo przypisac Mazdzie na minus (pokaz mi auta z niemiec ktore nie rdzewieja) to akurat silnik VANKLA TYLKO NA DOBRE WYSZEDL MAZDZIE BO STAL SIE IKONA I KULTEM.
          A skoda to taki odpadek genetyczny VW,glosny tani ,bez prestizu i dla elity koscielnej..na niedziele.

          • 2 4

          • wiesz, o ile mazdę lubię,

            to komentarz o skodzie brzmi żałośnie.
            z punktu widzenia użytkownika dowolnej marki premium mazda też jest głośna, bez prestiżu i dla elity kościelnej...tylko na niedzielę. do tego jest tania, ale droższa od skody- wiec z równocześnie taniocha, a przepłacasz:P
            uwielbiam stereotypy...

            • 1 1

      • Lada Niva - nowe bez elektroniki

        Suzuki Jimny
        Tata Nano

        • 5 0

    • Stereotyp

      Stereotyp krazacy wśród uzytkownikow niemieckego badziewia

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane