• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Arteon: Passat zostaje w tyle

Michał Jelionek
8 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
VW Arteon podczas poznańskich targów. VW Arteon podczas poznańskich targów.

Był gwiazdą podczas swojego premierowego pokazu na salonie samochodowym w Genewie, teraz debiutuje w Polsce na Motor Show Poznań. Mowa o absolutnie nowym modelu w gamie Volkswagena, następcy CC, czyli Arteonie. Producent właśnie opublikował cennik auta, który otwiera kwota 127 690 zł.



W listopadzie ubiegłego roku Volkswagen oficjalnie zakończył trwającą osiem lat produkcję modelu CC. Niemcy zapowiedzieli jednak, że szybko w jego miejsce pojawi się następca. I rzeczywiście, słowa dotrzymali. Do akcji właśnie wkracza Arteon, auto pozycjonowane wyżej od Passata. Nowość VW prawdopodobnie trafi do sprzedaży latem.

Przed niemieckimi projektantami postanowiono niełatwe zadanie. Mieli zbudować samochód o sportowej stylistyce z zachowaniem funkcjonalności przestronnej limuzyny. Do budowy Arteona wykorzystano sprawdzoną platformę modułową MQB. Auto w nadwoziu fastback mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości, 1427 mm wysokości, natomiast rozstaw osi to 2841 mm. I jak zapewnia producent - takie wymiary pozwoliły wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni na nogi pasażerów oraz w bagażniku, którego pojemność wynosi 563 l (po złożeniu tylnych siedzeń - 1557 l).

Trzeba przyznać, że stylistyka Arteona należy do tych bardzo atrakcyjnych. Szczególną uwagę przykuwa przód auta. Styliści w bardzo ciekawy sposób połączyli diodowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej z chromowanymi listwami atrapy chłodnicy.

Czytaj także: VW Golf po kuracji odmładzającej

  • Nowy model VW.
  • Następca modelu CC, czyli VW Arteon.
VW Arteon będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Essence, Elegance i R-Line. Klienci będą wybierać silniki o mocach od 150 do 280 KM. Wszystkie jednostki będą oferowane z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią DSG.

Wstępna oferta silnikowa Arteona będzie mocno okrojona. Początkowo osoby zainteresowane kupnem Arteona będą musiały zadowolić się zaledwie dwoma, ale za to najmocniejszymi silnikami: 2-litrową jednostką benzynową TSI o mocy 280 KM oraz 2-litrowym dieslem TDI o mocy 240 KM. W obu przypadkach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. To jedyne silniki, z którymi oferowany jest napęd 4MOTION.

W przyszłości ofertę silnikową wzbogacą cztery jednostki: 1.5 TSI (150 KM), 2.0 TSI (190 KM), 2.0 TDI (150 KM) i 2.0 TDI (190 KM). Co ciekawe, pierwsze egzemplarze Arteona przedsprzedażowo będą dostępne wyłącznie w dystrybucji internetowej.

Cennik VW Arteona:

Arteon Essence
1.5 TSI 150 KM (6 biegów) - 127 690 zł (produkcja w późniejszym terminie)
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 145 890 zł
2.0 TDI 150 KM (DSG) - 154 590 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 164 190 zł

Arteon Elegance
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 156 690 zł
2.0 TSI 280 KM (DSG, 4MOTION) - 202 590 zł
2.0 TDI 150 KM (DSG) - 165 360 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 174 990 zł
2.0 TDI 240 KM (DSG, 4MOTION) - 197 790 zł

Arteon R-line
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 159 390 zł
2.0 TSI 280 KM (DSG, 4MOTION) - 205 290 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 177 690 zł
2.0 TDI 240 KM (DSG, 4MOTION) - 200 490 zł

Opinie (55) 2 zablokowane

  • Bardzo ladne auto i wg mnie konkurecja dla A7 (3)

    a do tego sporo tansze. A hejterom proponuje zeby podali przyklad polskiego samochodu ktorym my podbilismy swiat.. :)

    • 2 10

    • To tak troche jakbys porownal taka gorsza C klase z CLS-em

      • 4 0

    • jak już

      to dla a5, ale słaba ta konkurencja...mniej więcej taka jak polonez caro do ówczesnych 405, vectry, czy passata właśnie, jeśli już chcesz porównań z polskimi samochodami:)

      • 0 0

    • Melex?

      • 0 0

  • Za 15 lat będzie mój

    Już em sie zapisoł w autohandlu tedei, jestem pierwszy w kolejce

    • 4 1

  • (1)

    Polska to kraj w którym bilet na samolot z Gdańska do Warszawy kosztuje 9 Złotych,
    bilet na pociąg 100 Złotych,
    a i tak każdy pojedzie w wężyku aut, ryzykując mandat :-)

    • 5 1

    • jak jeździsz w miarę normalnie

      to mandatu nie ryzykujesz...masz po prostu mentalność nagminnie łamiącego prawo:)

      • 0 0

  • Piękny to on nie jest, ale i tak ładniejszy od Passata. (1)

    Ale Niemcy nigdy za bardzo nie błyszczeli w stylistyce, która zawsze była mniej, lub bardziej "chamowata".

    • 3 3

    • Stylistyka rodem z Pantery i Tygrysa :)
      Ale i tak lepsze niż japońskie Star Wars czy Manga.

      • 1 0

  • (1)

    Przysięgam, widziałem dzisiaj jak Laguna II diesel holowała Passata B5. Oczy przecierałem kilka razy ze zdumienia, bo było to dla mnie wielkim szokiem. Aż musiałem się z Wami tym podzielić. SKANDAL!

    • 4 2

    • wytrzyj ręce

      • 2 0

  • Niemcy już nie kupują tak często VW tak jak kiedyś, gdy byli większością etniczną.

    Słabo widzę rynek w Polsce tego modelu za 15-20 lat.

    • 3 0

  • Gwiazdą to była

    KIA STINGER.

    • 1 1

  • coo? za tyle kasy spłaszczonego passata (zresztą brzydkiego strasznie) z nową nazwą?

    Nigdy! Choćbym wygrał dziś nawet kilka baniek nigdy!

    • 2 1

  • silniki. :(( (2)

    czy nikt już nie potrafi dzisiaj produkować silników większych niż 2l? Co czytam o jakimś nowym motoryzacyjnym "cudzie", to pojemność największego motoru to właśnie 2000 cm^3. W tym przypadku mówimy o ciężkim, ważącym ponad 1700 kg aucie. Czy żeby dostać solidną jednostkę a nie silniczki od podkasiarek obudowane zylionem turbin, trzeba sięgać po AMG? Już nawet Porsche zwariowało i w nowych 911 nie ma ani jednej wolnossącej jednostki!!!

    • 1 0

    • (1)

      Bo inni nie potrafia budowac silników i nadrabiają pojemnością.
      Weź taki 1.9 tdi - poniżej 2 litrów, a do dziś nie pobita konstrukcja - moc, trwałość, ekonomia, to jest właśnie 1.9 TDI.
      Dla wielu marzenie poza zasięgiem, zwłaszcza czerwone tdi.

      • 0 0

      • z tym się zgodzę

        miałem TDI 1.9 - z jedną czerowną literką na pompowtryskiwaczach przed laty. cudowna jednostka - solidna, trwała i dynamiczna, oczywiście jak na swoje możliwości. natomiast silnik ten był zainstalowany w octavii 1 o masie ok 1200 kg, i to był właśnie odpowiedni rozmiar silnika i moc generowana z tego silnika to było ok. 105 KM - w sam raz na taką pojemność. Były mocniejsze wersje, ale z tego co pamiętam te 130-140 KM to był max dla tego silnika. Chciałeś więcej mocy - kłaniał się silnik 2.5, 3.0, albo większe. Moc silnika pochodziła z jego pojemności, a turbina była tylko dodatkiem. Jednostki napędowe były przez to trwałe i bezawaryjne, do tego dawały większą przyjemność z jazdy, ponieważ były bardziej bezpośrednio sterowane przez kierowcę.

        • 0 0

  • extra prawie jak aldi..

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane