• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vel Satis: ambasador marki

25 lutego 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
Vel Satis należy do segmentu S1, w skład którego wchodzą, między innymi, Mercedes klasy E, BMW seria 5, Audi A6 i Peugeot 607. Jest to świat rządzony przez symboliczne prawa "ustalonej" normy społecznej i konformizmu. Jednak segment S zaczyna się zmieniać. Można zauważyć pojawienie się w nim klientów mniej skłonnych do konformizmu, którzy stopniowo odchodzą od tradycyjnej limuzyny w wersji klasycznej, na rzecz modeli coupé, kombi, kabriolet, monospace... Sprostanie nowym wymaganiom jest trudnym zadaniem. Z pomocą Vel Satisa Renault zamierza objąć około 3 % segmentu S w Europie w roku 2003. Dzięki szerokiemu wykorzystaniu inwestycji poczynionych w Technocentre i w fabryce w Sandouville w ramach programu M2 i S, koszt wprowadzenia Vel Satisa do produkcji był stosunkowo niski i wyniósł 3,6 miliarda franków (548,7 miliona euro).

Samochody wyższej klasy charakteryzują się ustalonymi cechami: duże wymiary, długa maska, majestatyczny przód z emblematami marki. Vel Satis posiada wszystkie te atrybuty, ale uzupełnione dodatkowo o konstrukcję zaprojektowaną w taki sposób, by zapewnić pasażerom jak największą przyjemność jazdy. Tworząc od nowa model podwyższonej limuzyny (wyższej o 13 cm od tradycyjnych pojazdów tego typu), Renault wyraża po raz kolejny swój zmysł funkcjonalny i wykorzystuje inteligencję koncepcji stylistyce. Do Vel Satisa można wsiąść bez konieczności zginania się wpół. Wnętrze kabiny jest jednocześnie przestronne i pełne światła. Zapewnia wrażenie luksusu, spokoju i pogody. Klubowe fotele o falistym kształcie, zaprojektowane tak, by przypominały meble pokojowe.

Samochody wyższej klasy są również dopracowane w najdrobniejszych detalach. I tutaj Vel Satis zawiera typowo francuski akcent, subtelnie łącząc tradycję z nowoczesnością. Elegancja opiera się o zasady geometrii. Przedmioty znajdujące się we wnętrzu samochodu mają przywodzić na myśl umeblowanie i elementy dekoracyjne mieszkania. Drewniane ozdoby. Schowki inspirowane szufladami zwykłej komody. Poszczególne detale odkrywa się stopniowo. Gama kolorystyczna została celowo ograniczona. Oświetlenie jest dyskretne. Vel Satis promieniuje wdziękiem i finezją.

Na przekór tendencji do efektownych gadżetów, Vel Satis oferuje innowacje, które służą poprawie komfortu. Koniec z ręczną obsługą hamulca parkingowego. Zasady jego używania przestają być kłopotliwe dla kierowcy, gdyż włączanie i wyłączanie odbywa się w trybie automatycznym. W celu zapewnienia przyjemnego podróżowania na długich trasach, zastosowano fotele tego samego typu, jak te spotykane w "pierwszej klasie". Regulowane w dwóch płaszczyznach oparcie umożliwia pasażerowi dokładne dopasowanie jego położenia. Dla jeszcze większego komfortu, fotele zostały wyposażone w pasy bezpieczeństwa zapewniające idealne połączenie pasażera z siedzeniem.

W Vel Satisie znalazły się również wszystkie elementy pomocne w prowadzeniu samochodu: regulator prędkości z kontrolą odległości, system nawigacji GPS Carminat z funkcją odbioru informacji o ruchu drogowym, zautomatyzowane działanie reflektorów, wycieraczek, itd. Jeśli chodzi o temperaturę wewnątrz kabiny, pasażerowie mogą ją dowolnie ustawiać, dopasowując do indywidualnych potrzeb. Aby przyjemność podróżowania była jeszcze większa, wnętrze Vel Satisa zaprojektowano na wzór prawdziwego salonu kina domowego: odtwarzacz DVD i ekran LCD 16/9 na tylnych miejscach oraz radio Alpine 6 CD połączone z głośnikami Cabasse 4x40 W.

W dziedzinie silników w Vel Satisie postawiono na elastyczność i komfort eksploatacji. W wersjach z wyższym poziomem wyposażenia będzie montowany, do wyboru, silnik benzynowy 3.5 V6 o mocy 245 KM i posiadający moment obrotowy 330 Nm przy 3 600 obr./min., lub silnik diesel 3.0 dCi, o mocy 180 KM przy 4 400 obr./min. i momencie obrotowym 350 Nm już przy prędkości 1 800 obr./min. Listę uzupełniają dwie wersje czterocylindrowe o odpowiednio dostosowanej mocy: silnik 2.0 turbo (165 KM przy 5 000 obr./min., stały moment obrotowy 250 Nm w przedziale od 2 000 do 4 250 obr./min.) i silnik diesel 2.2 dCi (150 KM przy 4 000 obr./min., moment obrotowy 320 Nm przy 1 750 obr./min.). Oferowane są dwa typy skrzyni biegów: sześciostopniowa skrzynia mechaniczna i pięciostopniowa, "inteligentna" skrzynia automatyczna.

Obejrzyj tapety Vel Satis

(Renault)

Opinie (3)

  • Ten bochenek chleba na kółkach wygląda jak płóg śniezny. Co do techniki to parę gadżetów elektronicznych i gnącej się w prawidłowy sposób blachy karoserii przy rąbnięciu nim w drzewo. Jest to urządzenie do przemieszczania się po płaszczyżnie z "duszą" robota kuchennego.Poza tym drogie jak cholera.

    • 0 2

  • Vel Satis (1)

    Uważam, że to boski samochodzik. Wsiądźcie do niego i się przejedźcie - nie będziecie chcieli wysiąść. Problem jest tylko jeden, jak się na niego patrzy to nie chce się wsiąść; -) Renault jest w środku znacznie większy, nieco cichszy i uwaga - silnik na niskich obrotach zbiera się ZNACZNIE szybciej niż jednostka 320 w Mercedesie.
    W konfrontacji z Mercedesem E320 VelSatis wypada znacznie lepiej. Nie miałem okazji jechać nigdy Mercem S ale uważam, że VelSatis nie jest chyba wiele gorszy od S skoro Mercedes twierdzi, że klasa E to przedsionek S.
    Co do ceny - jest znacznie tańszy od Mercedesa E - Renault póki co nie może sobie pozwolić na zmuszanie klientów tego segmentu do płacenia za znaczek tak jak robi to niemiecka firma.

    Jednym zdaniem - VelSatis bije Mercedesa E320 na głowę.

    P.S. Trochę nie na miejscu jest komentowanie samochodu tylko po wyglądzie... Gdybym się nie przełamał i nie wsiadł do niego to wiele bym stracił.

    • 2 0

    • Mi samochód się podoba. Kupił go znajomy kiedy raz zabrałem się z nim po pracy to moj merol poszedł na allegro a sam kupiłem Vel Satisa. Samochód mi się podoba jest wygodniejszy cichszy i przyjemniejszy. Mercedes to niemiecki niewypał szczególnie w latach 2003-2010 zobaczymy jak będzie się sprawował najnowszy model .... A ja po Vel Satisie kupię Latitude następcę właśnie VSatisa.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane