• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen GTE - elektryczny Hot Rod

Bawo
6 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

GTE czyli Volkswagen szybki i elektryczny


W połowie lat siedemdziesiątych Niemcy zaprezentowali światu pierwsze ogniste auto kompaktowe - model GTI. W Golfie II triumfy święcił wysokoprężny, turbodoładowany model GTD. Obecna generacja niemieckiego kompakta to wejście odmiany GTE, kolejnej sportowej wariacji na temat kompaktowego Volkswagena. Tyle że tutaj - oprócz silnika benzynowego - kluczową rolę odgrywa elektryczny układ Plug In ze złączką ukrytą pod logo marki.



Pomimo pokrewieństwa z E Golfem, GTE przypomina z zewnątrz Golfa GTI. Tradycyjne, czerwone wykończenia, zastąpiono tu jednak niebieskimi. Sportowa hybryda ma także felgi, stworzone specjalnie właśnie do tego samochodu.

Wewnątrz, bardzo sportowe, typowo volkswagenowskie kubełkowe fotele, zapewniające świetne trzymanie boczne i pokryte tradycyjnie kratką. Tyle że niebieską. Do tego spłaszczona u dołu, sportowa kierownica z przyciskami multifunkcyjnymi i sporą ilością chromu. Sportowe zegary ze środkowym wyświetlaczem i wykończenia z aluminium. Do tego oczywiście niebieskie świetlówki, na przykład w drzwiach.

Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE
Z tyłu dosyć wąska ławka i dosyć mało miejsca na nogi. Ograniczają je oparcia przednich, rozbudowanych siedzeń. Ale GTE to samochód budowany z nieco innym pomysłem niż na pojazd rodzinny.

Podstawową jednostką napędową Golfa GTE jest turbodoładowana jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm. Do tego dołożono aż 102-konny silnik elektryczny o imponującym momencie 330 Nm. Całość zestrojono na 204 KM, czyli dobry wynik w klasie hot hatchy.

Trójmiejskie salony Volkswagena znajdziesz tutaj

Agresywne, hybrydowe GTI, jak większość samochodów tej klasy, ma kilka twarzy. Przy trybie ładowania baterii i ekologicznej jeździe mamy do czynienia z typową hybrydą, której teoretyczny zasięg tylko na samych akumulatorach może sięgnąć 50 kilometrów. Ale kto kupuje taki samochód, aby jeździć ekologicznie?

Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE
Zastosowanie silnika elektrycznego jako dostawcy dodatkowych wrażeń to wszak idea tego samochodu. Już w normalnym trybie hybrydowym mamy wrażenie jazdy sześciocylindrowym autem, pozycjonowanym dwie klasy wyżej. Duży moment silnika elektrycznego ciągnie Golfa od najniższych obrotów. GTE jest szybki i cichy jak sportowa limuzyna, ale pozostał nam jeszcze tryb GTE.

Czytaj także: Sprawdź gdzie w Trójmieście zatankujesz auto "na prąd"

Po naciśnięciu magicznego przycisku usztywni się układ kierowniczy, utwardzi gaz. A do naszych uszu zaczną nareszcie dochodzić odgłosy silnika. Samochód, jak przystało na GTI, posiada twarde, niezwykle precyzyjne zawieszenie, które daje poczucie pełnej kontroli nad pojazdem. Krótko mówiąc - przycisk GTE oznacza, że zaczyna się zabawa. Według producenta, Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa - nawet 1,5 l/100 km. A łączny zasięg to około 940 kilometrów.

Nam wyszło nieco inaczej. Po krótkiej jeździe na elektrycznych dopalaczach prądu wystarczyło tylko na kolejne 2 kilometry, a zużycie paliwa sięgało 7-8 litrów na 100 kilometrów. Na tę moc i możliwości to i tak świetny wynik. Taka jest cena wrażeń.

  • Volkswagen Golf GTE
  • Volkswagen Golf GTE
  • Volkswagen Golf GTE
  • Volkswagen Golf GTE
  • Volkswagen Golf GTE
  • Volkswagen Golf GTE
  • Volkswagen Golf GTE
Podnieśmy maskę. O ile w japońskich hybrydach cała napędzająca pojazdy elektrownia ukryta jest pod plastikami, specjaliści od designu VW stworzyli z niej w golfie industrialną instalację, mającą mieć mocny wpływ na podświadomość właściciela. "Coś takiego musi jeździć" - mówi komora silnikowa.

Śmieszny szczegół to przyciski jak ze starej wieży Hi Fi, widoczne po otwarciu znaczka, pod którym kryje się wtyczka do tankowania. I tu uwaga - nie jest ona kompatybilna z zamontowanymi w Gdańsku końcówkami stacji ładowania. Konstruktorzy Golfa przewidzieli dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Golfa GTE. Pierwszy z nich zakłada pobór prądu poprzez seryjnie załączony przewód przyłączeniowy z gniazda 230 V. Zajmuje to prawie cztery godziny. Jeżeli ktoś chce, aby trwało krócej, może sobie nabyć stację Wallbox, skracającą czas ładowania do dwóch godzin i 15 minut.

Elektryczny Hot Rod kosztuje 153 000 złotych. Prawie tyle, co dwa hybrydowe Aurisy. Taka jest cena dobrej zabawy.

Samochód do testów udostępniony przez Volkswagen Polska
Bawo

Opinie (41) 2 zablokowane

  • To jakaś antyreklama? (1)

    • 7 2

    • świetny

      wynik???? takie spalanie to mogą mieć samochody z silnikami 2.0

      • 3 1

  • to nie jest recenzja / test tylko tekst marketingowy... (1)

    zaczynacie tytułem "elektryczny hot rod" a w treści nie piszecie nic o osiągach tego samochodu. Co mam się domyślać? Podstawowe rzeczy jak chociażby przyspieszenie, waga auta, cokolwiek o prowadzeniu tego auta w zakrętach?
    "Coś takiego musi jeździć" - mówi komora silnikowa... szkoda że artykuł nic o tym nie mówi.

    • 21 1

    • Osiagi

      zawieszenie z GTI tyle ze lepsze rozlorzenie masy (ale ciezszy o 150kg- baterie)
      W zakretach rewelacja!
      Na naladowanej baterii 0-100 6,5s
      Na slabej bateri 0-100 7,5s
      Predkosc maksymalna 230 +

      • 0 0

  • Hot rod? (1)

    Raczej hot hatch.

    • 21 1

    • Hot szrot.

      • 4 3

  • Volkswagen i spalanie?

    "Nam wyszło trochę inaczej"...

    • 15 2

  • "Wady konstrukcyjne silników TSI" (6)

    wpiszcie sobie w Google

    • 14 6

    • czego sie czepiasz

      te silniki wytrzymuja nawet 40 tys km bez awarii i nawet 70 tys bez remontu generalnego ! to zle?

      • 11 2

    • Masz same auta w ofercie TSI albo TDI

      • 2 1

    • Wady to były jak te silniki wchodziły do produkcji w ok. 2005 roku a nie 10 lat później. Teraz to już są całkiem inne konstrukcje, ale Janusze wiedzą lepiej.

      • 5 4

    • tak to prawda

      1.8 tsi wada goni wadę
      mało kogo stać na wymianę silnika w 5letnim samochodzie z niewielkim przebiegiem.

      • 2 4

    • Taaa

      Jeden mądry walnie że TSI to be i teraz wszyscy powtarzają. Nie wiem czy wiecie ale vw to nie jak byłe fso, nie stoją w miejscu z technologią. Silniki z 2006 to nie to samo co z 2016. Zmieniają się materiały na silnik jak i turbinę, są coraz lepsze tak więc mogą wytrzymać o wiele większe naprężenia zarówno mechaniczne jak i cieplne. Wiem co piszę bo w tym siedzę.

      • 3 0

    • Mój ojciec jeździ TSI

      Samochód kupiony nówka od dilera, pięć lat chodzi jak zegarek. W silniku tylko olej wymieniany.

      • 0 0

  • Niekompatybilna wtyczka (1)

    No rewelacja. Auto projektowane w UE, produkowane w UE i niezgodne ze standardami ładowania w UE. Takie rzeczy tylko w VW.

    • 21 1

    • Nieprawda, że niekompatybilna wtyczka

      To standardowa europejska wtyczka Type 2 / Mennekes. Pod Urzędem Miasta w Gdańsku jest stacja GARO z gotowym kablem (taka sama w Sopocie), a w 3 stacjach miejskich Galactico jest takie gniazdko, trzeba tylko mieć swój kabel Type 2 Type 2.

      • 0 0

  • Super. Biorę w leasing i do Ubera

    • 4 2

  • Może mniej pali ale ma jedną wadę (4)

    Ponad sekundę wolniej zbiera się od zera do 100 i gorsze osiągi.

    • 1 1

    • Posiadam :-) (3)

      Producent gwarantuje 7,5 - czyli nawet kiedy bateria jest rozladowana.
      Przy naladowwanej 6,5 do setki. Link jak to wyglada
      https://www.youtube.com/watch?v=gxRptqAOt7E

      • 1 3

      • Kto teraz jeszcze rozwodzi się nad tematem 0-100. Teraz prawdziwe przecinaki prześcigają się w temacie 0-200.

        • 4 1

      • Wszędzie podawane jest przyspieszenie 7,6 i nie wyszczególnia się, czy z naładowaną czy rozładowaną baterią

        A prędkość Maksymalna to 222 km/h przy zwykłym GTI, które przyspiesza w 6,5 do setki i może się rozpędzić do 250 km/h

        • 0 0

      • no nie.

        to co wrzuciłes to jeden, jedyny film który pokazuje takie przyspieszenie. Koleś chyba z górki się rozpędzał do setki ;) Wszystkie inne filmiki na jutubie pokazują jasno przyspieszenie w okolicach 7,7s/100 i nie jest to zły wynik. W przyspieszenie poniżej 7 sec w tym aucie nie uwierzę.

        • 0 0

  • lepszy byłby w TDI (1)

    ale i tak nieźle

    • 4 4

    • dlaczego lepszy?

      moim zdaniem do miasta lepsze jest połączenie benzyny z elektrykiem.

      • 1 0

  • VW ewoluuje (2)

    a wy nie, ciagle piszecie bzdety o golfach z kaszub i paskach w tdiku ... to juz sie znudzilo

    • 10 9

    • Z dwumasą zamienioną na zwykłe sprzęgło w ramach oszczędności co Kaszubscy spece od technologii VW uważają za szczyt swojej idiotycznej pomysłowości

      • 4 2

    • To ciągle nudny, brzydki i za drogi samochód.
      Ale każdy ma wybór

      • 3 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane