• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej

Michał Jelionek
20 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017. Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017.

W trójmiejskich salonach Volkswagen Plichta pojawił się odświeżony Golf siódmej generacji. Jakie zmiany wprowadzili Niemcy? Z zewnątrz raczej kosmetyczne, zdecydowanie ciekawiej dzieje się w środku zmodernizowanego hatchbacka.



VW Golf VII zadebiutował na rynku w sierpniu 2012 roku. Od oficjalnej premiery minęły ponad cztery lata. A to wystarczająco długi czas żeby delikatnie odmłodzić popularnego kompakta. I tak, w październiku ubiegłego roku, Niemcy zaprezentowali Golfa 2017. Rewolucji nie ma, a zmiany nazwalibyśmy raczej ewolucją.

Z pewnością wiele osób będzie miało niemały problem z dostrzeżeniem zmian w nadwoziu auta. Faktycznie, nie ma ich zbyt wiele. Przemodelowano przedni i tylny zderzak, pojawiły się reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, wprowadzono również reflektory LED-owe, które zastąpiły ksenony. Z tyłu Golfa pojawiły się diodowe lampy, które - co istotne - są montowane w każdej wersji wyposażenia. Z kolei tylko w najdroższym wariancie Highline dostępne są dynamiczne kierunkowskazy, które prezentują się niezwykle widowiskowo.

Ponadto niemiecki producent wzbogacił ofertę swojego najważniejszego modelu o kilka nowych wzorów felg, odcieni lakierów oraz rodzajów tapicerek.

Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji. Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji.
Zmiany w kabinie Golfa dotyczą głównie multimediów. W oczy rzuca się przede wszystkim kolumna centralna z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 9,2-cala (23 cm) i rozdzielczości 1280 x 640 pikseli. Poprzednik mógł pochwalić się ekranem o przekątnej 8-cali. Dodajmy tylko, że duży ekran dostępny jest jedynie w najbogatszej wersji. W podstawowym wariancie wyświetlacz ma przekątną 6,5-cala.

Multimedialny ekran - oprócz atrakcyjnego wyglądu - zyskał też kilka ciekawych funkcji, a jedną z nich jest możliwość sterowania przy pomocy gestów. To pierwszego tego typu rozwiązanie w tej klasie aut. Podobnie jak w luksusowych limuzynach BMW, teraz również w Golfie można m.in. ściszyć lub pogłośnić radio ruchem dłoni.

To nie koniec "cyfryzacji" Golfa. Klasyczne, analogowe zegary deski rozdzielczej zastąpił wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem (Active Info Display). Dokładnie taki, jaki wcześniej zastosowało Audi. Za cyfrowe wskaźniki należy dopłacić 2180 zł.

Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej. Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej.
Po raz pierwszy VW oferuje w Golfie pakiet usług Security&Service. Jego kluczową funkcją jest automatyczne powiadamianie dyspozytora o wypadku albo awarii. Po takim zgłoszeniu na miejsce zdarzenia wysyłane są odpowiednie służby. Inną funkcją systemu jest przypominanie o okresowych przeglądach.

Nowością jest system Emergency Assist, który po wykryciu chwilowej niedyspozycji kierowcy (np. zaśnięcie albo zasłabnięcie) potrafi częściowo - przy użyciu aktywnego tempomatu oraz systemu utrzymującego auta w pasie ruchu - przejąć kontrolę nad autem. Poprzez impulsywne hamowanie komputer próbuje obudzić kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli w dalszym ciągu nie wykryje aktywności kierowcy - zatrzyma samochód.

Na liście systemów bezpieczeństwa znalazł się również asystent jazdy w korku.

Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy. Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy.
Niemcy zdecydowali się również nieco odświeżyć paletę silnikową. W ofercie pojawił "benzyniak" TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został wyposażony w system odłączania cylindrów. W przyszłości ofertę wzbogaci wersja BlueMotion o obniżonej mocy 130 KM. Innowacyjna jednostka będzie seryjnie wyposażona w zmodernizowany system "żeglowania".

My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. To żwawy silnik, który bardzo korzystnie współpracuje z 6-biegową skrzynią manulną. Przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 9 litrów paliwa na 100 km. Warto dodać, że nowością w ofercie Golfa jest również 7-stopniowe DSG, które zastąpiło automat o sześciu przełożeniach.

Cennik 5-drzwiowego hatchbacka otwiera kwota 68 730 zł (3-drzwiowy Golf jest tańszy o niespełna 2 tys. zł). Testowany przez nas Golf w wersji wyposażenia Highline został wyceniony na 118 rys. zł.

VW Golfa do testów udostępniła firma Volkswagen Plichta

  • Zmiany zewnętrzne? Najwięcej wprowadzono ich w pasie przednim auta.

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • Mój szwgier ma Golfa IV 1.9 TDI w dodatku Kombi, na rejstracji GWE (3)

    Chyba nie ma bardziej januszowego pojazdu. Ale wiecie co wam powiem? Chciałbym, żeby teraz robili takie samochody, bo poza jego januszowatością, to naprawdę świetne auto. Może i klekocze jak bocian na lodzie, ale naprawdę można na nim polegać, jest niezawodne...

    • 7 2

    • jest jeszcze passat w kombi tdi na GKA

      • 1 0

    • Ej Bosy Antolu

      A ty czym jeździsz chrabio od jednego pokolenia w Trójmieście?

      • 2 0

    • klasyk ten samochód szwagra

      kwintesencja tożsamości kaszubskiej ;)

      • 3 0

  • VW robi fajne samochody (2)

    I ten tez jest fajny. Nie rozumiem jak mozna to kwestionowac. Kwestionuja chyba ci, ktorych na te samochody nie stac.

    • 3 1

    • samochody VAG są całkiem dobre poza silnikami.

      • 0 1

    • sołtys wracaj na pole

      • 0 2

  • (4)

    I co z tego skoro te wszystkie nowinki są za dopłatą i podrażają auto często dwukrotnie. Ważne co auto ma w standardzie. Za 118 tyś można już kupić bmw serii 3.

    • 12 4

    • (2)

      Jakie BMW za 118 tys. (nie "tyś")?
      Seria 3 nie-golas to minimum 200k zł brutto.

      • 3 0

      • 200 tys startuje BMW5....troszkę Cię poniosło z BMW3 startuje od około 120 tys.

        • 0 0

      • trochę przesadzasz,

        po rabacie będzie 170... a za 118 to chyba ktoś serię 1 sprawdzał:) - 3 o 10k więcej za całkowitego golasa 3 drzwi. zresztą to by się zgadzało, bo mowa o kompaktach. a za tą kwotę można mieć w pełni wyposażoną alfę giuliettę z 240-konnym silnikiem. można też szukać dobrego rabatu na v40, a klasse czy własnie serię1. no chyba, ze ktoś potrzebuje virtual cocpit, wtedy tylko a3 i golf..

        • 2 0

    • tyśonc : p

      • 3 0

  • (1)

    Prawie 120 tys za kompaktowe auto dla ludu ... matko boska ....

    • 38 2

    • Ludu niemieckiego, a nie polskiego pod-ludu.

      • 0 0

  • My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. (4)

    No fajnie - a Golf IV, chyba ostatni z tych Golfów cieszących się dobrą opinia (jeżeli chodzi o awaryjność), miał w ofercie benzyniaka 1.4 o mocy 70 KM. Skoro tak wyżyłowali silnik, że generuje on ponad dwa razy więcej mocy, to nie ma opcji - to się musi sypać: za dużo elementów, za dużo elektroniki...

    • 23 11

    • Zatrzymałeś się na epoce kamienia łupanego.

      Ale zdajesz sobie sprawę, że "kiedyś" 130KM osiągano dopiero w silnikach 6 litrowych? I co Ty na to? Też powiesz, że obecne 2.0 130KM też jest wyżyłowane, skoro "oryginalnie" 130KM dostarczał silnik 6.0?

      • 0 0

    • 80 KM (1)

      mam taki w Roomsterze

      • 0 2

      • fachofcy

        75 a nie 80.

        • 4 0

    • To zupełnie inny silnik.

      • 6 0

  • Tyle ze piszecie jak o zwyklym Golfie (4)

    A na zdjeciach nacie R'ke. To jednak nieco inna klasa tego modelu. Zarowno pod katem wygladu, osiagow i ceny. Takze troche nierzetelnie

    • 8 3

    • A ciemniaki dalej lajkują...
      tak to Rka, która ma 300 koniów pod maską hahahaha

      • 1 0

    • Przecież to jest R line a nie Rka. R line to tylko usportowiona wersja wyposażenia. Taka imitacja Rki

      • 2 1

    • R a R-line to trochę różnica :) poczytaj chłopie zanim coś mądrego napiszesz.

      • 2 0

    • Jak caly portal..

      • 0 3

  • TYlko Citroen (1)

    Gdybym miał wybierac miedzy VW a Citroenem DS 4 to zdecydowanie Citroen

    • 4 5

    • Jeszcze Dacia - lepsza od citroena.

      • 2 0

  • Nie rozumiem trendu montowania ekranów dotykowych w samochodach. (3)

    To jest wręcz niebezpieczne! By zmienić cokolwiek musisz oderwać wzrok od drogi, a nie daj boże przyjdzie ci jeszcze do głowy zmienić akurat coś, co wymaga przebijania się przez menu.
    Ciekawe ile już wypadków i kolizji zostało spowodowanych, bo kierowca coś grzebał w swoim panelu dotykowym zamiast patrzeć na drogę.

    A sterowanie gestami... Co jak trafi się kierowca z skłonnością do nadmiernej gestykulacji?
    Przypadkowe machnięcie ręką - zmiana stacji radiowej, podrapanie się po głowie - wyłączenie świateł, energiczne pokręcenie głową - włączają się świata awaryjne...

    • 5 3

    • Dla minusujących mała informacja.

      Mazda stosuje ekran dotykowy, w którym dotyk jest aktywny tylko w czasie postoju. W czasie jazdy, masz dostęp ograniczony tylko do funkcji obsługiwanych przyciskami, czyli na przykład regulacji głośności audio i zmiany stacji/utworu.
      Oczywiście można odblokować dotyk, ale tylko jeśli uzyska się dostęp do menu serwisowego :)

      • 0 0

    • ekrany dotykowe montują teraz wszędzie (1)

      od mikrofalówek, poprzez kotły grzewcze, aż po maszyny przemysłowe...

      • 2 0

      • Ale w mikrofalówce czy kotle grzewczym nie grozi ci z tego powodu niebezpieczeństwo.

        • 1 0

  • Znowu natrętna reklama Plichty

    Jest jeszcze inny salon VW panie Jelionek!

    • 1 2

  • VW najlepiej kuracja odmładzająca podczas testów emisji spalin wychodzi.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane