- 1 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (43 opinie)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (24 opinie)
- 3 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (69 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (67 opinii)
- 5 Ile aut skonfiskowała policja? (126 opinii)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (300 opinii)
Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej
W trójmiejskich salonach Volkswagen Plichta pojawił się odświeżony Golf siódmej generacji. Jakie zmiany wprowadzili Niemcy? Z zewnątrz raczej kosmetyczne, zdecydowanie ciekawiej dzieje się w środku zmodernizowanego hatchbacka.
VW Golf VII zadebiutował na rynku w sierpniu 2012 roku. Od oficjalnej premiery minęły ponad cztery lata. A to wystarczająco długi czas żeby delikatnie odmłodzić popularnego kompakta. I tak, w październiku ubiegłego roku, Niemcy zaprezentowali Golfa 2017. Rewolucji nie ma, a zmiany nazwalibyśmy raczej ewolucją.
Z pewnością wiele osób będzie miało niemały problem z dostrzeżeniem zmian w nadwoziu auta. Faktycznie, nie ma ich zbyt wiele. Przemodelowano przedni i tylny zderzak, pojawiły się reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, wprowadzono również reflektory LED-owe, które zastąpiły ksenony. Z tyłu Golfa pojawiły się diodowe lampy, które - co istotne - są montowane w każdej wersji wyposażenia. Z kolei tylko w najdroższym wariancie Highline dostępne są dynamiczne kierunkowskazy, które prezentują się niezwykle widowiskowo.
Ponadto niemiecki producent wzbogacił ofertę swojego najważniejszego modelu o kilka nowych wzorów felg, odcieni lakierów oraz rodzajów tapicerek.
Zmiany w kabinie Golfa dotyczą głównie multimediów. W oczy rzuca się przede wszystkim kolumna centralna z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 9,2-cala (23 cm) i rozdzielczości 1280 x 640 pikseli. Poprzednik mógł pochwalić się ekranem o przekątnej 8-cali. Dodajmy tylko, że duży ekran dostępny jest jedynie w najbogatszej wersji. W podstawowym wariancie wyświetlacz ma przekątną 6,5-cala.
Multimedialny ekran - oprócz atrakcyjnego wyglądu - zyskał też kilka ciekawych funkcji, a jedną z nich jest możliwość sterowania przy pomocy gestów. To pierwszego tego typu rozwiązanie w tej klasie aut. Podobnie jak w luksusowych limuzynach BMW, teraz również w Golfie można m.in. ściszyć lub pogłośnić radio ruchem dłoni.
To nie koniec "cyfryzacji" Golfa. Klasyczne, analogowe zegary deski rozdzielczej zastąpił wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem (Active Info Display). Dokładnie taki, jaki wcześniej zastosowało Audi. Za cyfrowe wskaźniki należy dopłacić 2180 zł.
Po raz pierwszy VW oferuje w Golfie pakiet usług Security&Service. Jego kluczową funkcją jest automatyczne powiadamianie dyspozytora o wypadku albo awarii. Po takim zgłoszeniu na miejsce zdarzenia wysyłane są odpowiednie służby. Inną funkcją systemu jest przypominanie o okresowych przeglądach.
Nowością jest system Emergency Assist, który po wykryciu chwilowej niedyspozycji kierowcy (np. zaśnięcie albo zasłabnięcie) potrafi częściowo - przy użyciu aktywnego tempomatu oraz systemu utrzymującego auta w pasie ruchu - przejąć kontrolę nad autem. Poprzez impulsywne hamowanie komputer próbuje obudzić kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli w dalszym ciągu nie wykryje aktywności kierowcy - zatrzyma samochód.
Na liście systemów bezpieczeństwa znalazł się również asystent jazdy w korku.
Niemcy zdecydowali się również nieco odświeżyć paletę silnikową. W ofercie pojawił "benzyniak" TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został wyposażony w system odłączania cylindrów. W przyszłości ofertę wzbogaci wersja BlueMotion o obniżonej mocy 130 KM. Innowacyjna jednostka będzie seryjnie wyposażona w zmodernizowany system "żeglowania".
My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. To żwawy silnik, który bardzo korzystnie współpracuje z 6-biegową skrzynią manulną. Przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 9 litrów paliwa na 100 km. Warto dodać, że nowością w ofercie Golfa jest również 7-stopniowe DSG, które zastąpiło automat o sześciu przełożeniach.
Cennik 5-drzwiowego hatchbacka otwiera kwota 68 730 zł (3-drzwiowy Golf jest tańszy o niespełna 2 tys. zł). Testowany przez nas Golf w wersji wyposażenia Highline został wyceniony na 118 rys. zł.
Miejsca
Opinie (74) 5 zablokowanych
-
2017-03-20 14:17
My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. (4)
No fajnie - a Golf IV, chyba ostatni z tych Golfów cieszących się dobrą opinia (jeżeli chodzi o awaryjność), miał w ofercie benzyniaka 1.4 o mocy 70 KM. Skoro tak wyżyłowali silnik, że generuje on ponad dwa razy więcej mocy, to nie ma opcji - to się musi sypać: za dużo elementów, za dużo elektroniki...
- 23 11
-
2017-03-20 14:47
To zupełnie inny silnik.
- 6 0
-
2017-03-20 16:34
80 KM (1)
mam taki w Roomsterze
- 0 2
-
2017-03-20 20:12
fachofcy
75 a nie 80.
- 4 0
-
2017-03-25 10:41
Zatrzymałeś się na epoce kamienia łupanego.
Ale zdajesz sobie sprawę, że "kiedyś" 130KM osiągano dopiero w silnikach 6 litrowych? I co Ty na to? Też powiesz, że obecne 2.0 130KM też jest wyżyłowane, skoro "oryginalnie" 130KM dostarczał silnik 6.0?
- 0 0
-
2017-03-20 14:20
Golf - moje marzenia, kieruję z tylnego siedzenia. (1)
Chcę takie autko. A mam starego golfa 4 i chyba jeszcze długo taki będę mieć. Czemu nie ma ankiety " Czy lubisz Golfy?" A.Tak, ale tylko rocznik 2017. B. Tak, ale tylko swetry C. Lubię ludzi, co popylają golfami. D. Tak, lubię Alfy.
- 7 4
-
2017-03-20 21:15
D!!!!
- 1 0
-
2017-03-20 14:21
Jakoś nie widzę, żeby specjalnie różnił się od poprzedniego...
Ostatni Golfik, który mi się podobał to oryginalny "Rabbit" :)- 5 6
-
2017-03-20 14:30
Już wiem jaki będzie Golf 8 i 9 i 10.... (9)
Podobny! Idę na kibel!
- 22 3
-
2017-03-20 14:31
Gdzie jest ten mostek ze zdjęcia? (7)
Czy tam nie ma zakazu ruchu?
- 6 9
-
2017-03-20 14:35
A co? Już węszysz jakiś spisek? I pewnie chętnie poinformowałbyś o tym odpowiednie służby. Uspokajam, nie ma zakazu :)
- 5 1
-
2017-03-20 14:48
(1)
Nie ma. Śpij spokojnie.
- 3 0
-
2017-03-20 15:32
To dopilnuję żeby był.
- 1 2
-
2017-03-20 16:12
Dobre pytanie (2)
Na poważnie, gdzie to jest? Ładne miejsce.
- 3 0
-
2017-03-20 16:26
wygląda na Twierdzę Wisłoujście (1)
- 3 0
-
2017-03-20 16:51
Tak, to tam
Ciekawostka: odremontowany na pierwotny wygląd- 0 0
-
2017-03-20 19:27
Nie ma. Dojazd do Twierdzy Wisloujscie.
- 1 0
-
2017-03-20 17:55
GWE i wszystko w temacie
- 0 0
-
2017-03-20 14:37
(4)
I co z tego skoro te wszystkie nowinki są za dopłatą i podrażają auto często dwukrotnie. Ważne co auto ma w standardzie. Za 118 tyś można już kupić bmw serii 3.
- 12 4
-
2017-03-20 16:50
(2)
Jakie BMW za 118 tys. (nie "tyś")?
Seria 3 nie-golas to minimum 200k zł brutto.- 3 0
-
2017-03-20 21:28
trochę przesadzasz,
po rabacie będzie 170... a za 118 to chyba ktoś serię 1 sprawdzał:) - 3 o 10k więcej za całkowitego golasa 3 drzwi. zresztą to by się zgadzało, bo mowa o kompaktach. a za tą kwotę można mieć w pełni wyposażoną alfę giuliettę z 240-konnym silnikiem. można też szukać dobrego rabatu na v40, a klasse czy własnie serię1. no chyba, ze ktoś potrzebuje virtual cocpit, wtedy tylko a3 i golf..
- 2 0
-
2017-03-25 18:56
200 tys startuje BMW5....troszkę Cię poniosło z BMW3 startuje od około 120 tys.
- 0 0
-
2017-03-20 16:58
tyśonc : p
- 3 0
-
2017-03-20 14:37
(1)
Prawie 120 tys za kompaktowe auto dla ludu ... matko boska ....
- 38 2
-
2017-03-25 10:43
Ludu niemieckiego, a nie polskiego pod-ludu.
- 0 0
-
2017-03-20 14:42
Rejestracja GWE w standardzie (6)
tylko w TDiku, marze o nim
- 33 3
-
2017-03-20 15:05
(2)
Lecz nogi gimbusie...
- 2 5
-
2017-03-20 15:25
a ty lecz se plecy, na głowę za późno cieciu (1)
- 4 1
-
2017-03-20 21:47
Już napisałeś co wiedziałeś... Teraz wracaj pod klatkę, dokończyć specjala królu falowca...
- 4 0
-
2017-03-21 08:34
czy to w tedeiku czy też jest w benzynie zaszpanuje każdej, wiejskiej blond dziewczynie.
- 1 0
-
2017-03-21 14:35
Debil...
- 0 0
-
2017-03-21 14:43
Sam pewnie jedynie rowerem jeździsz a śmiesz kpić sobie z tej fury.
- 0 0
-
2017-03-20 15:22
U mnie połowie wsi ten Golf się śni
- 18 1
-
2017-03-20 15:56
Prawie 70 koła za "golasa" i do tego golfa...
- 14 2
-
2017-03-20 16:05
(2)
Samochód ma szansę zalać polskie drogi...
Za jakieś 15 lat- 27 0
-
2017-03-20 16:54
zwariowałeś :) To nie są stare VAGI z nieśmiertelnym 1.9 TDI
projektują księgowi, max 250k przebiegu i pół samochodu do wymiany :-)
- 6 1
-
2017-03-20 22:24
zalać... chyba cieknącym olejem
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.