• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej

Michał Jelionek
20 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017. Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017.

W trójmiejskich salonach Volkswagen Plichta pojawił się odświeżony Golf siódmej generacji. Jakie zmiany wprowadzili Niemcy? Z zewnątrz raczej kosmetyczne, zdecydowanie ciekawiej dzieje się w środku zmodernizowanego hatchbacka.



VW Golf VII zadebiutował na rynku w sierpniu 2012 roku. Od oficjalnej premiery minęły ponad cztery lata. A to wystarczająco długi czas żeby delikatnie odmłodzić popularnego kompakta. I tak, w październiku ubiegłego roku, Niemcy zaprezentowali Golfa 2017. Rewolucji nie ma, a zmiany nazwalibyśmy raczej ewolucją.

Z pewnością wiele osób będzie miało niemały problem z dostrzeżeniem zmian w nadwoziu auta. Faktycznie, nie ma ich zbyt wiele. Przemodelowano przedni i tylny zderzak, pojawiły się reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, wprowadzono również reflektory LED-owe, które zastąpiły ksenony. Z tyłu Golfa pojawiły się diodowe lampy, które - co istotne - są montowane w każdej wersji wyposażenia. Z kolei tylko w najdroższym wariancie Highline dostępne są dynamiczne kierunkowskazy, które prezentują się niezwykle widowiskowo.

Ponadto niemiecki producent wzbogacił ofertę swojego najważniejszego modelu o kilka nowych wzorów felg, odcieni lakierów oraz rodzajów tapicerek.

Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji. Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji.
Zmiany w kabinie Golfa dotyczą głównie multimediów. W oczy rzuca się przede wszystkim kolumna centralna z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 9,2-cala (23 cm) i rozdzielczości 1280 x 640 pikseli. Poprzednik mógł pochwalić się ekranem o przekątnej 8-cali. Dodajmy tylko, że duży ekran dostępny jest jedynie w najbogatszej wersji. W podstawowym wariancie wyświetlacz ma przekątną 6,5-cala.

Multimedialny ekran - oprócz atrakcyjnego wyglądu - zyskał też kilka ciekawych funkcji, a jedną z nich jest możliwość sterowania przy pomocy gestów. To pierwszego tego typu rozwiązanie w tej klasie aut. Podobnie jak w luksusowych limuzynach BMW, teraz również w Golfie można m.in. ściszyć lub pogłośnić radio ruchem dłoni.

To nie koniec "cyfryzacji" Golfa. Klasyczne, analogowe zegary deski rozdzielczej zastąpił wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem (Active Info Display). Dokładnie taki, jaki wcześniej zastosowało Audi. Za cyfrowe wskaźniki należy dopłacić 2180 zł.

Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej. Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej.
Po raz pierwszy VW oferuje w Golfie pakiet usług Security&Service. Jego kluczową funkcją jest automatyczne powiadamianie dyspozytora o wypadku albo awarii. Po takim zgłoszeniu na miejsce zdarzenia wysyłane są odpowiednie służby. Inną funkcją systemu jest przypominanie o okresowych przeglądach.

Nowością jest system Emergency Assist, który po wykryciu chwilowej niedyspozycji kierowcy (np. zaśnięcie albo zasłabnięcie) potrafi częściowo - przy użyciu aktywnego tempomatu oraz systemu utrzymującego auta w pasie ruchu - przejąć kontrolę nad autem. Poprzez impulsywne hamowanie komputer próbuje obudzić kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli w dalszym ciągu nie wykryje aktywności kierowcy - zatrzyma samochód.

Na liście systemów bezpieczeństwa znalazł się również asystent jazdy w korku.

Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy. Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy.
Niemcy zdecydowali się również nieco odświeżyć paletę silnikową. W ofercie pojawił "benzyniak" TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został wyposażony w system odłączania cylindrów. W przyszłości ofertę wzbogaci wersja BlueMotion o obniżonej mocy 130 KM. Innowacyjna jednostka będzie seryjnie wyposażona w zmodernizowany system "żeglowania".

My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. To żwawy silnik, który bardzo korzystnie współpracuje z 6-biegową skrzynią manulną. Przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 9 litrów paliwa na 100 km. Warto dodać, że nowością w ofercie Golfa jest również 7-stopniowe DSG, które zastąpiło automat o sześciu przełożeniach.

Cennik 5-drzwiowego hatchbacka otwiera kwota 68 730 zł (3-drzwiowy Golf jest tańszy o niespełna 2 tys. zł). Testowany przez nas Golf w wersji wyposażenia Highline został wyceniony na 118 rys. zł.

VW Golfa do testów udostępniła firma Volkswagen Plichta

  • Zmiany zewnętrzne? Najwięcej wprowadzono ich w pasie przednim auta.

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • Ale syf

    Nawet zadarmo tego szmalcu z vag!!

    • 3 4

  • Tyle ze piszecie jak o zwyklym Golfie (4)

    A na zdjeciach nacie R'ke. To jednak nieco inna klasa tego modelu. Zarowno pod katem wygladu, osiagow i ceny. Takze troche nierzetelnie

    • 8 3

    • Jak caly portal..

      • 0 3

    • R a R-line to trochę różnica :) poczytaj chłopie zanim coś mądrego napiszesz.

      • 2 0

    • Przecież to jest R line a nie Rka. R line to tylko usportowiona wersja wyposażenia. Taka imitacja Rki

      • 2 1

    • A ciemniaki dalej lajkują...
      tak to Rka, która ma 300 koniów pod maską hahahaha

      • 1 0

  • TYlko Citroen (1)

    Gdybym miał wybierac miedzy VW a Citroenem DS 4 to zdecydowanie Citroen

    • 4 5

    • Jeszcze Dacia - lepsza od citroena.

      • 2 0

  • Moje MK4 TeDeI

    Jedyne co bym se wziął z tej padaki do mojej czwóreczki w tedeiku na blaszkach GWE to te kierunki

    • 2 0

  • VW najlepiej kuracja odmładzająca podczas testów emisji spalin wychodzi.

    • 1 1

  • Znowu natrętna reklama Plichty

    Jest jeszcze inny salon VW panie Jelionek!

    • 1 2

  • VW robi fajne samochody (2)

    I ten tez jest fajny. Nie rozumiem jak mozna to kwestionowac. Kwestionuja chyba ci, ktorych na te samochody nie stac.

    • 3 1

    • sołtys wracaj na pole

      • 0 2

    • samochody VAG są całkiem dobre poza silnikami.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane