• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Polo Cross: radość i oryginalność

Bartosz Gondek
28 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Przetestowaliśmy VW Polo Cross.

Polo jest już z nami ponad 40 lat. To bez wątpienia świetne auto miejskie, mające wierną rzeszę fanów. Jego atuty? Niemiecka jakość, wolno starzejące się linie oraz porządna oferta silnikowa i wyposażeniowa. Volkswagen jednak zapragnął czegoś więcej. W świecie crossoverów trwa walka na noże, również w segmencie B jest miejsce na różne wariacje - takim ma być odmiana Cross. Jest to najzwyklejszy VW Polo z podniesionym o 15 mm względem zwykłego modelu zawieszeniem i plastikowymi osłonami na zderzakach oraz progach - ale czy tylko to?



Pomimo zadziornego wyglądu, właściwości pokonywania śpiących policjantów czy krawężników, wyraźnie przypomina klasyczne Polo. Próżno w odmianie Cross szukać również napędu 4x4 czy chociażby dołączanej tylnej osi. Pod maską testowanego egzemplarza pracuje silnik 1,2 TSI o mocy 110 KM i momencie obrotowym wynoszącym 175 Nm. W połączeniu z manualną 6-biegową skrzynią zapewnia on wystarczające osiągi. Średnie spalanie podczas testu wyniosło 7,1 l/100km. To wynik akceptowalny, choć z tej pojemności konkurencja potrafi wycisnąć lepszy rezultat. Atuty samochodu? 190 km/h oraz 9,5 s do "setki".

Volkswagen Polo Cross Volkswagen Polo Cross
Polo Cross - jak przystało na produkt z emblematem VW na masce - jeździ bardzo dobrze. Ukłony dla inżynierów - układ kierowniczy jest jednym z lepszych w segmencie. Auto daje świetne poczucie tego, co dzieje się aktualnie z kołami. Nienagannie pracuje tylna oś, której zasadniczym zadaniem jest unikanie większych przechyłów w zakrętach. Zawieszenie jest dość sztywne, ale nie na tyle, by zniechęcić kierowców do omijania dziurawych dróg.

Funkcjonalność samochodu również jest bez zarzutu. Bagażnik ma pojemność od 280 do 952 litrów, ma też regularne kształty i idealny próg załadunku - coś, czego oczekujemy od miejskiego auta, a co czasem psują sami styliści. We wnętrzu odnajdziemy dobrze znaną klasykę Volkswagena - solidne zmontowana deska rozdzielcza, bez stylistycznej finezji, ale wykonana z odpornych na uszkodzenia materiałów wykończeniowych. Fotele z początku wydają się być twarde, ale każdy znajdzie swoje ustawienie. Plus za dobre trzymanie boczne.

Volkswagen Polo Cross Volkswagen Polo Cross
W codziennej eksploatacji Polo jest samochodem uniwersalnym, solidnym, dobrze wykonanym i przyjemnym w prowadzeniu, a do tego ma swój styl. Tu to jego największa "zewnętrzna" zaleta - z całej, dość zachowawczej linii modelowej Polo, to właśnie model Cross obok wariantu GTi ukazuje radość i oryginalność. Warto podkreślić, że model w testowanym kolorze pomarańczowym wygląda bardzo atrakcyjnie.

Za podstawowe Polo wyposażone w silnik 1.2 TSI o mocy 110KM trzeba zapłacić 58 740 zł, natomiast za Crossa z tym samym silnikiem - 66 890 zł. Nasz testowy egzemplarz w cenniku wyceniany jest na około 80 tys. zł. A to już niebezpieczny poziom nieźle wyposażonego Golfa.
Samochód do testów udostępniony przez Volkswagen Polska.


  • Volkswagen Polo Cross
  • Volkswagen Polo Cross
  • Volkswagen Polo Cross

Opinie (58) 1 zablokowana

  • (8)

    Polo za 80 k ? Sorry dzięki wolę toyote Avensis jej cena startuje od niecałych 80 k

    • 38 8

    • A ja Subaru XV.

      • 4 3

    • chyba kroks haha

      Bo z krosem to o nie ma nic wspólnego

      • 3 0

    • śmiech na sali (3)

      mój SUV Made In Japan ma ponad 2 razy więcej mocy, stały napęd 4x4, prześwit 22 cm, pali 8-9l/100km, zabiera 5 osób + kupę bagażu, do setki ma 7 sek i kosztował tyle samo ..... gdzie tu logika i ekonomia

      • 3 2

      • (2)

        Hm ciekawe który nowy Subaru kosztuje 80tyś.?Bo o nowym tu mowa.

        • 1 1

        • 80 tys Euro - ceny importerow sa w Euro ;)

          • 2 0

        • Subaru XV w bieda wersji kosztuje 19 tys. euro, czyli ok. 80 tys. zł.

          Silnik trochę słaby, ale jakoś jedzie.

          • 3 0

    • Avensis startuje od 80k co znaczy, że za tyle masz golasa. Ten polo za 80k to nie jest podstawowa wersja. Podstawa startuje od 66k. Z taką matematyką, to nie dziwota, że ludzie jeżdżą 20 letnimi golfami.

      • 0 0

    • Skolko ugodno

      Za niecałe 80 k to Toyota Avensis wersja bieda prawie nic nie ma.
      Pomijając ten fakt to nie każdy wozi ze sobą 3 pokoleniową rodzinkę...bo potrzebuje auto wyłącznie dla siebie tak więc wożenia powietrza byłoby co najmniej głupotą.

      • 0 0

  • kombi-cross cantry (2)

    Ciekawe dlaczego inżynierzy VW nie poszli w tym kierunku co np. Audi lub Volvo i nie zaprojektowali Polo wersi Kombi, ala Cross C. czy nawet Jette albo Golfa.

    • 3 0

    • inżynierowie!
      Audi i VW mają tych samych inżynierów, to ta sama grupa, może nie chcą ze sobą konkurować we wszystkim?

      • 1 0

    • Tak się składa że Golf jest w takiej wersji.

      • 0 0

  • za tą kase to kaszana dla paniuś co mają bogatych tatusiów

    • 21 3

  • (1)

    Fajne autko. Coś innego wśród samych srebrnych i czarnej grupy VW,Bmw czy MB.

    • 4 11

    • Brzydactwo

      Paskudna wersja popularnej wersji modelu VW. Przypomina nadmuchanego Daewoo Matiz-a. Za cenę tego cross-a bez problemu można kupić ładniejsze autko, jak już powyżej ktoś napisał.

      • 1 0

  • (4)

    piękny, za 15 lat, gdy stanieje, idealny na miasto.

    • 13 1

    • i będzie można jeszcze więcej zbić z ceny u handlarza za to, że kolor nie jest czarny albo szary

      • 0 0

    • (1)

      z cofnietym liczniekim

      • 2 0

      • nie cofniętym tylko skorygowanym

        pod oczekiwania klienta

        • 5 0

    • Już za 10 będziesz go miał w łazience, jako żyletka, bo za ten dzisiejsze nowe auta nie będą się do niczego nadawać.

      • 4 1

  • Piękne auto....

    .........

    • 3 9

  • (2)

    80 tyś to dużo. Za tyle to można kupić Phejtona z małym nalotem prosto z Niemczech po pełnym serwisie i wymianie rorządu.

    • 11 4

    • (1)

      Afn gwe? Afganistan wejherowski?

      • 5 0

      • AFN to "słynny" 1.9 TDI Volkswagena.

        Jest tak doskonały, ze podczas jazdy produkuje lej napędowy. Ekscytują się nim wszyscy wyznawcy diesla.

        • 5 0

  • o półtora centymetra to ja mogę podnieść dowolne auto na zasadzie wymiany sprężyn. Czy wtedy już mam wersję "cross"...? Nie dajmy się ogłupić. Janusze marketingu

    • 24 3

  • najzwyklejszy VW Polo (3)

    "... to najzwyklejszy VW Polo z podniesionym o 15 mm względem zwykłego modelu zawieszeniem i plastikowymi osłonami ..."
    Czyli za to płacimy około 13 000 zł (słownie złotych: trzynaście tysięcy) ...

    15 mm = 1,5 cm !!! :-)))

    • 17 2

    • Ależ Ty jesteś (2)

      biegły w rachunkach!

      • 4 3

      • (1)

        Liczyłem na palcach

        • 4 2

        • Tego 21ego palca też używałeś?

          W rachunkach oczywiście :)

          • 0 3

  • TSI (9)

    No i ten wspaniały silnik z apetytem na olej co rozpadnie sie po 100 000 km .

    • 19 6

    • podaj przykład (4)

      Dla nowych tsi 300tyś normalnej jazdy to małe piwo. Oleju nie bierze

      • 2 4

      • (2)

        Przykład - Skoda Octavia 1.8 TSI. 1.5-2 litry oleju na 1000 km. Silnik wyzionął ducha przy 208 tys. km.
        Auto od nowości w jednych (prywatnych) rękach.

        • 6 2

        • Skoda Octavia 1.8 TSI 2012

          Ja posiadam od nowości Octavie z silnikiem 1.8n tsi oleju dolewam 0,5 l na 15000 tyś km. przelatane mam 78000 tyś. Tyle, że studze turbinę po trasie jak i jazdy po mieście. jak narazie narzekać nie mogę. Kwestia eksploatacji silnika.

          • 2 0

        • Z tym się zgodzę

          Bo 1.8 miał wadę i co tankowanie to 0,5 litra oleju trzeba wlać. na szczęście już wyeliminowali wadę i jest ok

          • 2 0

      • Co to jest "tyś"?

        Aaa, to pewnie skrót od "tyśęcy".

        • 2 3

    • (1)

      Ciekawe skąd te info ,jakoś mam 1.2 tsi 105km i wszystko w normie.

      • 2 0

      • bo tutaj sami

        Znawcy siedzą którzy jeździli wszystkimi samochodami.

        • 3 0

    • Rozpadnie ci się za 15 lat jak mu się ustawi 172 000km abys chciał go kupić

      a będzie miał nachulane 400 000

      • 2 0

    • do znafcy

      Tia miałeś i wieś(z) albo śwagier Tobie powiedział.
      Mam taki silniczek od 5 lat (przebieg 114 kkm) w swoim aucie i nigdy nie dolewałem oleju.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane