Wiadomości

stat

VW Polo Cross: radość i oryginalność

Przetestowaliśmy VW Polo Cross.

Polo jest już z nami ponad 40 lat. To bez wątpienia świetne auto miejskie, mające wierną rzeszę fanów. Jego atuty? Niemiecka jakość, wolno starzejące się linie oraz porządna oferta silnikowa i wyposażeniowa. Volkswagen jednak zapragnął czegoś więcej. W świecie crossoverów trwa walka na noże, również w segmencie B jest miejsce na różne wariacje - takim ma być odmiana Cross. Jest to najzwyklejszy VW Polo z podniesionym o 15 mm względem zwykłego modelu zawieszeniem i plastikowymi osłonami na zderzakach oraz progach - ale czy tylko to?



Pomimo zadziornego wyglądu, właściwości pokonywania śpiących policjantów czy krawężników, wyraźnie przypomina klasyczne Polo. Próżno w odmianie Cross szukać również napędu 4x4 czy chociażby dołączanej tylnej osi. Pod maską testowanego egzemplarza pracuje silnik 1,2 TSI o mocy 110 KM i momencie obrotowym wynoszącym 175 Nm. W połączeniu z manualną 6-biegową skrzynią zapewnia on wystarczające osiągi. Średnie spalanie podczas testu wyniosło 7,1 l/100km. To wynik akceptowalny, choć z tej pojemności konkurencja potrafi wycisnąć lepszy rezultat. Atuty samochodu? 190 km/h oraz 9,5 s do "setki".

Volkswagen Polo Cross
Volkswagen Polo Cross fot. Bartosz Gondek / Trojmiasto.pl
Polo Cross - jak przystało na produkt z emblematem VW na masce - jeździ bardzo dobrze. Ukłony dla inżynierów - układ kierowniczy jest jednym z lepszych w segmencie. Auto daje świetne poczucie tego, co dzieje się aktualnie z kołami. Nienagannie pracuje tylna oś, której zasadniczym zadaniem jest unikanie większych przechyłów w zakrętach. Zawieszenie jest dość sztywne, ale nie na tyle, by zniechęcić kierowców do omijania dziurawych dróg.

Funkcjonalność samochodu również jest bez zarzutu. Bagażnik ma pojemność od 280 do 952 litrów, ma też regularne kształty i idealny próg załadunku - coś, czego oczekujemy od miejskiego auta, a co czasem psują sami styliści. We wnętrzu odnajdziemy dobrze znaną klasykę Volkswagena - solidne zmontowana deska rozdzielcza, bez stylistycznej finezji, ale wykonana z odpornych na uszkodzenia materiałów wykończeniowych. Fotele z początku wydają się być twarde, ale każdy znajdzie swoje ustawienie. Plus za dobre trzymanie boczne.

Volkswagen Polo Cross
Volkswagen Polo Cross fot. Bartosz Gondek / Trojmiasto.pl
W codziennej eksploatacji Polo jest samochodem uniwersalnym, solidnym, dobrze wykonanym i przyjemnym w prowadzeniu, a do tego ma swój styl. Tu to jego największa "zewnętrzna" zaleta - z całej, dość zachowawczej linii modelowej Polo, to właśnie model Cross obok wariantu GTi ukazuje radość i oryginalność. Warto podkreślić, że model w testowanym kolorze pomarańczowym wygląda bardzo atrakcyjnie.

Za podstawowe Polo wyposażone w silnik 1.2 TSI o mocy 110KM trzeba zapłacić 58 740 zł, natomiast za Crossa z tym samym silnikiem - 66 890 zł. Nasz testowy egzemplarz w cenniku wyceniany jest na około 80 tys. zł. A to już niebezpieczny poziom nieźle wyposażonego Golfa.
Samochód do testów udostępniony przez Volkswagen Polska.


Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 58)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wydarzenia