• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo nie tylko dla dentysty

BchPs
16 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Volvo kojarzy się z chłodem i powściągliwością? Ta wersja S60 z pewnością nie.



Zauważyliśmy jedną bardzo ważną rzecz, której żadne inne Volvo wcześniej nie miało: na model S60 R-Design zwracają uwagę przechodnie, a inni kierowcy zerkają zazdrośnie ze swoich, nawet droższych, aut. I wszyscy mówią jedno. Jest piękny.



Design Volvo S60 jest szwedzki, surowy i.. świeży. To, co dostajemy w odmianie R-Design może skutecznie zwabić nabywców, którzy do tej pory wybierali pakiety stylistyczne S-line w Audi czy Sportline w Mercedesie. Uwagę szczególnie zwraca przestylizowany przedni zderzak, grafitowe alufelgi, podwójne końcówki wydechu tylnego, subtelny spojler tylnej klapy i... dyfuzor.

Dzięki temu, że reputacja marki nigdy nie została drastycznie zachwiana, firma ma dobry image i cieszy się powodzeniem w segmencie premium. Tym łącznikiem klas, między mniejszym S40 a reprezentacyjnym S80 jest niezwykle udana seria S60, która nie tak dawno temu przeszła face lifting, a ten dodał jej jeszcze więcej elegancji.

Zabieg odmłodzenia całej gamy modelowej sprawił, że S60 wygląda naprawdę świetnie i skutecznie zrywa z metką "samochodu dentysty". Warto przypomnieć, iż S60 projektowano z ważnym założeniem. Projektanci od samego początku chcieli, aby był to smukły, czterodrzwiowy sedan z linią, której nie powstydziłoby się żadne coupe. Udało się! S60 nie wygląda ani jak kompakt z przerośniętym bagażnikiem, ani jak stateczna, trzybryłowa limuzyna. Na tle pozostałych modeli, S60 faktycznie prezentuje się najbardziej dynamicznie.

We wnętrzu, które ma swój niepowtarzalny, hitechowy klimat, postawiono na stylowy minimalizm i funkcjonalność na wysokim poziomie. Obsługa kokpitu jest intuicyjna, a wyposażenie bardziej niż kompletne. Na pochwałę szczególnie zasługują świetnie trzymające fotele z logo R-Design.

  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO


Wszystkie linie we wnętrzu są bardzo płynne, nienachalne i znakomicie podkreślają trójwymiarowy kształt detali. Trzyramienna kierownica, którą można daleko odsunąć od deski rozdzielczej i konsola środkowa zwrócona delikatnie w stronę kierowcy oraz fotel - dający się mocno obniżyć i zapewniający świetne podparcie pleców i ud - sprawiają, że tym samochodem aż chce się jechać.

Zastosowane tu twarde zawieszenie nie jest dla każdego, mimo to S60-tką bardzo łatwo pokonuje się zakręty. Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Nawet przy większych prędkościach i podczas takich manewrów czujemy się całkowicie bezpiecznie. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, każdy ruch kierownicą jest natychmiast odwzorowany przez ruch pojazdu.

Wymijanie, choćby nagłe, dziury lub wyrwy w nawierzchni, nie jest dla S60 problemem i nawet przez moment nie mamy wrażenia, że tracimy jakąkolwiek kontrolę nad autem.

Pod maską Volvo S60 znajdziemy turbodoładowany, dwulitrowy silnik o mocy 245 koni mechanicznych. Odznacza się wysoką kulturą pracy i ochoczo wkręca się na obroty. To zadowoli nawet wybrednych. Przy masie lekko przekraczającej 1500 kg, S60 z takim motorem rozpędza się szybko i sprawnie, a sprint do setki zajmuje mu 7,3 sekundy.

Już na pierwszym biegu czuć moc ukrytą pod maską, a dwójka i trójka gwarantują bardzo dynamiczne przyspieszenie. Wyprzedzanie, nawet przy autostradowych prędkościach, jest szybkie i bezpieczne, co więcej - towarzyszy mu niepowtarzalny, basowy dźwięk dochodzący z rur wydechowych. Spalanie nie wypada jednak zbyt korzystnie, ale to domena wszystkich aut tego pokroju. W mieście niezauważalnie, spokojnie przekraczamy 11 l na 100 km.

Volvo jak żadna inna marka kojarzy się z powściągliwością i rozsądkiem. Tym razem jednak Szwedzi, trochę chyba na przekór swoim zasadom, stworzyli najbardziej szaloną odmianę modelu S60, która wręcz prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy. Bez wątpienia jest to jeden z najlepszych "przednionapędowców" dostępnych na rynku. Cena na poziomie 180 tys. zł wydaje się być naprawdę dobrze skalkulowana, zwłaszcza że w komplecie otrzymujemy komplet poduszek powietrznych, świetny system audio z nawigacją i wieloma systemami z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Samochód do testów udostępniony przez firmę Drywa, przedstawiciela marki Volvo w Trójmieście.
BchPs

Miejsca

Opinie (37) 2 zablokowane

  • Volvo jest chińskie (1)

    • 23 13

    • chinski to jest wlasciciel...bo tam niestety jest duzo pieniedzy...tak jak wlacicielem Jaguara jest Hindus...bo tam tez sa pieniadze..

      • 21 1

  • generalnie volvo jest nudne, nudna stylistyka wewnatrz i na zewnatrz (3)

    • 10 36

    • Volvo nudne?

      Zalezy co oczekujesz od kobiety, jedni wolą Angelinę a inni Ciciolinę.

      • 7 2

    • (1)

      To w takim razie chętnie się dowiem jaka marka według Ciebie nie jest nudna..?

      • 1 2

      • o ja też sie chętnie dowiem.

        Tylko nie wyskakuj mi tu z ferrari

        • 1 0

  • To już nie jest prawdziwe Volvo... (2)

    taki stylistyczny składak, trochę z Mitsubishi, trochę
    z chińskiej wersji VW, wnętrze jak zawsze ciasne a cena
    skalkulowana.....chyba nie dla dentysty bo on na pewno woli Audi.

    • 21 9

    • Volvo samochód dla zniewieściałych chłopaków (1)

      • 4 19

      • to mówię wam ja właściciel golfa 3 w tedeiku po garażowym tuningu

        • 17 2

  • (1)

    "I wszyscy mówią jedno. Jest piękny." - moment moment, jacy wszyscy?

    • 25 5

    • Wszyscy, którzy wzięli w łapę za "obiektywny" "test".

      • 6 4

  • Co to za dziwny pseudonim autora?

    Taka forma podpisywania się popularna jest na onecie i innych brukowcach, ale na Trójmieście nie powinna mieć miejsca... Poprawcie się prosimy!:)

    • 5 2

  • piękny to trochę za dużo powiedziane, (1)

    ale ciężko się też do czegoś przyczepić. ot poprawnie i schludnie skrojone auto.

    • 5 4

    • I dlatego nudne

      • 0 2

  • Dla dentysty? (1)

    a cóż to za tytuł i co ma wspólnego z rzeczywistością?

    • 16 1

    • Pani Nowak ma

      Bo pani Nowak od ministra zegarka ma VolVO...

      • 5 0

  • Takie nudne...

    Mozna by powiedziec, "juz to gdzies widzialem"

    • 3 2

  • Dentyści których znam, (3)

    jeżdżą zupełnie innymi autami, Volwo odpada.

    • 8 2

    • (2)

      A jakimi jeżeli można spytać? :)

      • 0 0

      • Moja pani dentystka ma Tuarega (1)

        zarobiła na niego po tym, jak za dużo wypiłem jednej nocy w knajpie i bardzo spodobała mi się taka jedna dziewczyna. Szybko się okazało że ma dużego chłopaka i nie lubi łapania za cycki :-P Za to ja mam teraz ładniejsze ząbki niż miałem przed tamtym weekendem. :-)

        • 3 0

        • To ten "duży chłopak"

          musiał ci wyje..ać wszystkie zęby, skoro panią dentystkę było stać na kupno tuarega. Rozumiem, że protezy nie wstawiałeś, tylko implanty i to z górnej półki.

          • 0 0

  • volvo.... (6)

    ceny z kosmosu, serwis masakra, awaryjnosc na poziomie poloneza caro; to juz nie sa te auta, ktore byly w latach 90tych;

    • 14 7

    • forumowy fachowiec sie wypowiedzial :) (5)

      forumowy fachowiec sie wypowiedzial :)

      • 5 2

      • mialem kiedys volovine (2)

        mialem kiedys volovine s60, wizyta w serwisie raz na miesiac - pasmo niekonczacych sie awarii elekroniki; a jak rozleciala sie automatyczna skrzynia biegow po gwarancji serwis zaproponowal wymiane calej skrzyni za 17 tys PLN :), po doraznej naprawie w prywatnym warsztacie pozbylem sie "tego cuda";

        • 0 2

        • ja też mam wołowine (1)

          od 3 lat i 60kkm robię tylko naprawy eksploatacyjne, a samochód ma 14 lat.

          • 1 0

          • Ja to samo z v40 a następny będzie s60 2007

            Ale mam rozum więc na pewno nie w automacie.

            • 1 0

      • (1)

        Jeżdżę Volvami od ponad 20 lat, awaryjność rożna ale generalnie wytrzymałość większa niż tych wszystkich "wieśwagenów"
        Właśnie jedyny silnik jaki mi się rozleciał to diesel 2,4 made in VW w Volvie 245
        Obecnie mam V70 mk2 dla żony, a ja pomykam 850, oba w automacie

        • 0 0

        • volovina

          gratulacje, wasze starsze auta reprezentuja jeszcze "stary dobry poziom"; to co jest obecnie to niestety psuje dawny wizerunek marki; zycze dziesiatek tysiecy kilometrow; ja po volvo kupilem lexusa ES'a i jestem bardzo zadowolony;

          • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane