• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy od wtorku idzie do remontu

Maciej Naskręt
16 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Wizualizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego po przeprowadzeniu liftingu.


W nocy z wtorku na środę ruszają prace przy zmianie organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Za ok. dwa tygodnie kierowcy powinni zjechać drogą z portu do obwodnicy dwoma zamiast jednym pasem ruchu. Jest szansa, że z Trasy Kwiatkowskiego znikną korki. Gdański oddział GDDKiA zmiany na węźle wprowadza na prośbę przewoźników.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Dobra wiadomość dla kierowców, którzy korzystają na co dzień z Węzła Kwiatkowskiego jadąc w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zlecili prace mające na celu włączenie dwóch zamiast dotychczasowego jednego pasa Trasy Kwiatkowskiego w drogę ekspresową. To ma zapobiec tworzącym się tam korkom.

Prace przy korekcie układu drogowego rozpoczną się w nocy z wtorku na środę.

Jak zmieni się Węzeł Kwiatkowskiego?

Tuż przed wspomnianym splotem dróg obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Drogowcy zyskają teren, na którym wydłużą lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy.

Kierowcy jadący obwodnicą od strony Chyloni powinni uważać, bowiem drogowcy na Węźle Kwiatkowskiego zmienią ograniczenie prędkości z obwiązujących 120 do 100 km/h. Nie zmieni się ograniczenie prędkości dla zjeżdżających pojazdów z Trasy Kwiatkowskiego. Tam nadal będzie można jechać nie szybciej niż 50 km/h.

Czy planowana zmiana na węźle odkorkuje Trasę Kwiatkowskiego?

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Jak będą wyglądały prace na Węźle Kwiatkowskiego?

Kierowcy nie odczują utrudnień związanych z pracami. - W pierwszym tygodniu prac będzie wykonywane nocą nowe oznakowanie pionowe i poziome Węzła Kwiatkowskiego - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy

W kolejnym tygodniu planowane są prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na końcu lewego pasa Trasy Kwiatkowskiego. Należy go przedłużyć, by umożliwić kierowcom wjazd z niego na obwodnicę.

Prace drogowe na Węźle Kwiatkowskiego potrwają do 26 czerwca o ile pozwoli na to pogoda.

Zmiany w ruchu to pomysł przewoźników

O zmianę organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wnioskowali przewoźnicy i kierowcy. - Pomysł wymagał od nas przeprowadzenia szczegółowych analiz i symulacji, których wynik przekonał nas do niezwłocznego jego realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wniosek o zmianę organizacji ruchu pojawił się na przełomie lutego i marca.

- Uzasadniliśmy go tym, że znacznie większe potoki samochodów zjeżdżają na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego niż poruszają się właśnie obwodnicą od strony Chyloni. Zaproponowana przez nas zmiana powinna poprawić też bezpieczeństwo w ruchu pojazdów - mówi Tomasz Rejek, prezes zarządu Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (122) 1 zablokowana

  • Sprawa jasna, wyciągać kasę z miasta,

    chodzi o przetargi, dwa, albo i trzy do jednej sprawy, wygrywa jedna firma, miasto płaci za coś co powinno być zrobione za jednym razem.

    • 0 0

  • A co ze znakiem ZAKAZ WYPRZEDZANIA

    też musi zniknąć, bo inaczej lewy pas nadal będzie się ciągnął razem z TIR- ami podjeżdżającymi pod górkę

    • 3 0

  • Wjazd z estakady jest "skopany" bo najpierw jest zjad w dół aby zaraz gramolic sie (1)

    pod górkę

    Kto to projektował ???
    Świadectwo szkoły podstawowej na rynku kupione ???

    Powinni :

    1. Zjazd z estakady w stronę Gdańska poprowadzić jak najdłużej aż do wzniesienia tj bez zjazdu w dół i niepotrzebnego wspinania się pod górkę

    2. Wjazd na estakadę (od strony Gdańska) podobnie - najpierw ostry zjazd obwodnicą w dół a potem wspinaczka- tutaj wjazd powinien zaczynać się 300 m wcześniej niż jest obecnie

    Płynność ruchu jest najważniejsza - jak najdłużej zachowywać moment pędu pojazdów

    Często widzę jak się ciężarówki gramolą pod te NIEPOTRZEBNE wzniesienia.

    Dyletanci to projektowali i dyletanci zatwierdzali - takie moje zdanie.

    (posiadanie iluś tam dyplomów i stopni naukowych nie powinno automatycznie wyłączać myślenia)

    • 10 0

    • haha

      kolego to gdynia tu wszystko robi się byle zrobić
      gdynianin

      • 0 0

  • Przed wezlem jadac z Chyloni powinna byc linia ciagla zabraniajaca zmiany pasa ruchu z lewego na prawy do samej gory

    • 2 0

  • Moim zdaniem na zjeździe z estakady powinno być ograniczenie do 60 km/h a nie do 50, jadąc przepisowo 50 i będąć w pełni załadowanym mogę się tam rozpędzić ciężarówką na tak krótkim odcinku góra do 60-70 km/h i z taką prędkością maksymalną włączam się do ruchu na obwodnicy i blokuję ruch na prawym pasie..

    • 6 0

  • tylko swiadomosc ludzi cos da (1)

    Nauczcie ludzi jak poruszac sie na obwodnicy i jak sie prawidlowo wlaczac do ruchu. Przebudowa nic nie da bo dalej ulomki beda zajezdzac droge z mizerna predkoscia tym co jada od strony chyloni. Potrzbna jest informacja jak jezdzic.

    • 2 0

    • Zmień pas

      na lewy i po kłopocie...

      • 0 0

  • W powyższszej wizualizacji brakuje mi tylko płonącego tira lub autobusu stojącego na poboczu

    byłoby tak bardziej realnie

    • 1 0

  • wystarczy jak nie ma tam policji

    Już teraz znikają tam korki zawsze jak tylko policja tam nie stoi i nie lupie mandatami za rozpędzenie się

    • 3 0

  • haha

    przecież trzy pasy są tylko kilkaset metrów i kończą się przed wzniesieniem
    czyli teraz o dwa pasy obwodnicy będą walczyć dwa pasy z chyloni kontra dwa pasy z kwiatkowskiego - i to ma być bezpieczniejsze????
    wystarczyło pociągnąć ciagłą linię do zjazdu na witomino

    • 1 0

  • W końcu

    W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane