• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej kompaktów. Pulsar i większy Golf

Mart
3 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Nissan odkurza zapomniany przez siebie segment C, w którym bardzo długo nie funkcjonował, wprowadzając na rynek model Pulsar. Nie próżnuje także Volkswagen, który zaprezentował właśnie model Golf Sportsvan.



Ośmioletnia nieobecność w najpopularniejszym segmencie rynku może być zabójcza. A tak było w przypadku Nissana po zakończeniu w 2008 roku produkcji Almery. Co prawda po niej Nissan próbował oferować klientom model Tiida, ale nie chwycił on za serce klientów marki. Nie sprzedawał się nawet w wersji sedan, mimo iż liczba członków organizacji zrzeszających działkowców nie notuje jakichś spektakularnych spadków, a to właśnie głównie ci użytkownicy zagospodarowują segment niewielkich, rodzinnych sedanów.

Na taką absencję Nissan mógł sobie jednak śmiało pozwolić, bo samochód o nazwie trudnej do napisania (tak, chodzi o Qashqaia) sprzedawał się i dalej sprzedaje wyśmienicie. Z brytyjskiej fabryki marki, co 61 sekund zjeżdża z taśmy kolejny "kaszkaj".

Wszystkie oczy zwrócone są jednak na model Pulsar, który w salonach Nissana ma się pojawić jesienią. Nowy kompakt stanie do walki przede wszystkim z  VW Golfem, Oplem Astrą, Renault Megane, Fordem Focusem czy autami z Azji.

Pulsar ma 438,5 cm długości i bardzo duży rozstaw osi - 270 cm, a to zbliża go już do samochodów o klasę wyższych. Dzięki temu w środku z pewnością nie zabraknie miejsca dla podróżujących.

Sylwetka auta jest atrakcyjna, choć wydaje się nieco chaotyczna, zwłaszcza z tyłu, z mocno narysowanymi i porozrzucanymi liniami. Na początku poznamy wersję 5-drzwiową, później odmianę 3-drzwiową oraz kombi.

Pod maskę Pulsara trafią: 1.5-litrowy diesel dCi osiągający 110 KM, benzynowe turbo o pojemności 1.2 i mocy 115 KM. Później Nissan ma zaoferować także benzynowe 1.6 turbo o słusznej mocy 190 KM.

Prezentując nowy samochód koncern zwrócił uwagę na bezpieczeństwo tego modelu. Liczni elektroniczni asystenci mają być dostępni nie tylko w najwyższych wersjach wyposażenia, ale także jako pojedyncze opcje w tych niższych.

Warto przypomnieć też, że nazwa Pulsar ma bogatą tradycję w historii produktów Nissana, po raz pierwszy pojawiła się w 1978 r. Przez ostatnie cztery dekady była powszechnie stosowana w modelach sprzedawanych w Azji i Australii, a na początku lat 90. takie oznaczenie nosił także model N14 na niektórych rynkach europejskich.

Tu znajdziesz adresy salonów Nissana

Ta wersja Golfa zawsze świetnie się sprzedawała w Niemczech, wśród konserwatywnych polskich klientów zaczyna być doceniana dopiero na rynku pojazdów używanych. To Golf Plus, czyli Golf nieco większy i dłuższy. Sportsvan to jego następca.

Od klasycznego Golfa jest o 8,3 cm dłuższy i 12,6 cm wyższy. O 5 cm zwiększono mu także rozstaw osi. Dzięki temu oferuje więcej przestrzeni. Ma też całkiem pojemny kufer o pojemności 500 litrów i 590 litrów, gdy tylną kanapę przesuniemy maksymalnie do przodu.

Golf Sportsvan oferuje taką samą paletę silników jak zwykły kompakt z wyjątkiem opcji napędu na obie osie oraz wersji GTi i R. Docelową grupą nabywców samochodu mają być przede wszystkim młode rodziny. W porównaniu ze zwykłym hatchbackiem Sportsvan jest droższy o 4700 zł.

Golf, a może inny model? Oto adresy salonów Volkswagena w Trójmieście
Mart

Opinie (14) 2 zablokowane

  • Wszystko na jedno kopyto. (2)

    • 20 2

    • (1)

      Dokładnie, na prawdę wolę starsze samochody (nie chodzi mi o piętnastoletnie gruchoty) bo były bardziej wyraziste, widać było co jedzie, a teraz, szkoda gadać... najlepszym przykładem seat gdzie już kompletnie nie wiadomo o co chodzi, mydło, nic się nie dzieje, nudy

      moda na "kropelkowe" samochody zabiła totalnie styl i indywidualność, na szczęście w wyższych klasach i droższych samochodach taka nędza w projektowaniu nie przejdzie, ostatni bastion ciekawej stylistyki

      • 7 6

      • w drozszych, znaczy jakich?

        bo mnie dzisiejsze 7-mki, ani S-klasa nie powala na kolana, wygladaja na wydluzone samochody nizszej klasy

        • 2 0

  • ciekawe czy w Trójmiescie będzie można w tym roku zobaczyc Pulsara (3)

    bo plotki sa różne :(

    • 4 3

    • pewnie nie, ale będziesz mógł sobie iśc na siłownię :)

      • 4 2

    • ? (1)

      ? a jakie plotki?

      • 5 0

      • popytaj w salonach innych marek to sie dowiesz

        • 0 0

  • Nuda, nuda i jeszcze raz nuda (1)

    Kto kupuje ten badziew?

    • 15 8

    • Nie pisz tutaj

      tylko jedź na myjnie wypucować swojego trabanta zazdrośniku.

      • 0 3

  • A ja myślałem, że to KIA

    ...bo strasznie podobny ten nissan...ale ładny

    • 3 1

  • (2)

    kiedys każda marka wyróżniała się czymś od innych. nabywcy mogli wybierać pośród różnych styli i kształtów. Dziś auta to jakiś plastikowy koszmar. Wszystkie na jedną modłę z mnóstwem nieprzydatnej elektroniki czekającej na zakończenie 5 letniego okresu gwarancyjnego. Wtedy byle wymiana żarówki będzie musiał zająć się autoryzowany serwis.

    • 7 3

    • Smutna prawda (1)

      Ostatnio doszedłem do wniosku, że w samochodzie oprócz radia i klimatyzacji nie jest mi potrzebne nic więcej. Ważniejsze są wrażenia z jazdy, moc silnika, łatwość napraw, solidność, wygląd, a to niestety w nowych samochodach jest po prostu żałosne. Wszystko komplikują, ładują masę głupkowatych "bajerów" żeby tylko przyciągnąć klienta, wszystkie modele do siebie podobne, "eko" silniki itd.

      • 4 1

      • Klima to nie

        Ale elektryczne szyby by mi się czasem przydały.

        • 1 0

  • Nissan.

    Czyli Renault. Dziękuję.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane