• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wróciły korki na Podwale Przedmiejskie. Paraliż Słowackiego

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kierowcy muszą uzbroić się cierpliwość, by w godzinach szczytu przejechać ul. Podwale Przedmiejskie. Kierowcy muszą uzbroić się cierpliwość, by w godzinach szczytu przejechać ul. Podwale Przedmiejskie.

Kierowcy znowu narzekają na ogromne popołudniowe korki na ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska. Dodatkowo od kilku dni także wolniej kierowcy jadą ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od strony ETC w godzinach szczytu. Drogowcy zarzekają się, że programów sygnalizacji nie zmieniali.



Korki od kilku dni doskwierają kierowcom w godzinach szczytu także na ul. Słowackiego do Galerii Bałtyckiej. Korki od kilku dni doskwierają kierowcom w godzinach szczytu także na ul. Słowackiego do Galerii Bałtyckiej.
Kilka tygodni temu kierowcy narzekali na poważne korki na ul. Podwale Przedmiejskie. Awarii wtedy uległ kabel koordynujący światła na ul. Okopowej i Węźle Groddecka. Usterkę usunięto, a korki odpuściły. Okazuje się jednak, że tylko na chwilę.

- Coś zmieniono w funkcjonowaniu sygnalizacji, albo znowu doszło do usterki w centrum. Przejazd od ul. Elbląskiej w stronę centrum to znowu koszmar, korki tworzą się aż od ul. Miałki Szlak - opowiada pan Krzysztof.

Jakie są tego powody?

- Odnoszę wrażenie, że sygnalizacja funkcjonuje teraz tak, by poprawić przepustowość wjazdu na al. Armii Krajowej z ul. Okopowej - wydłużono dla tego ruchu światło zielone. Cały Węzeł Groddecka właśnie tymi kierowcami się wypełnia, natomiast ci, którzy jadą z kierunku Elbląga nie mają miejsca - dodaje.

Do tego, jak podkreślają kierowcy, doszły problemy związane z ul. Słowackiego. Tu także sytuację komplikuje źle funkcjonująca sygnalizacja.

- W ostatnich dniach tworzy się korek na odcinku między ETC a Galerią Bałtycką. Ruch na drodze jest większy niż przed tygodniem. Kierowcy tracą tu nawet do 20 minut, a to przecież niedługi odcinek drogi - sygnalizuje pan Michał, czytelnik.

Co mogą zrobić drogowcy, by usprawnić jazdę autem?

O obie sprawy zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, który nadzoruje m.in. funkcjonowanie infrastruktury drogowej.

- W obu opisanych przypadkach nie zmieniliśmy funkcjonowania sygnalizacji. Pracują one według projektów. Inżynierowie ruchu sprawdzają na bieżąco ich funkcjonowanie. Reagujemy też na sygnały od mieszkańców - zapewnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Skąd więc tak dotkliwe korki? Urzędnicy przypuszczają, że kierowcy przyzwyczaili się do odkorkowanych ulic po ich otwarciu. Chodzi tu szczególnie o Trasę W-Z, która zyskała obwodnicę, a także Trasę Słowackiego.

Rozwój infrastruktury w Gdańsku sprawił, że coraz więcej ludzi wybiera się samochodem do centrum miasta. Stąd też tworzą się korki w miejscach, w których jeździło się dotychczas płynnie. Pracownicy ZDiZ radzą w tej sytuacji korzystać ze środków komunikacji miejskiej - szczególnie tramwajów i SKM.

Miejsca

Opinie (218)

  • To jest dopiero początek Kochani (29)

    Kiedy ruszy TRISTAR to się dopiero zakorkuje

    • 319 30

    • Dziękuje.... (2)

      Byłem obiektem doświadczalnym TRISTARA... Nie dalej jak tydzień temu Manhattan->Plac zebrań ludwych 45 minut..... Każde światło czerwone... korki jak Cię proszę.... TRAGEDIA...

      • 67 7

      • Dlatego proponuje, zeby raz w tygodniu obchodzic Dzien Pieszego! ;) (1)

        • 12 0

        • dodajmy,

          że Pieszego Pasażera

          • 7 0

    • tristar

      a od kiedy rusza tristar ?

      • 6 0

    • Kiedy ruszy tristar (11)

      popłynie potok kasy dla rządu.

      • 31 6

      • dla państwa... BO obsługuje go ITD (1)

        • 5 2

        • bzdura, ITD obsługuje drogi krajowe, a nie ulice miejskie

          • 0 0

      • ale w sensie, ze co - ludziom przepisowo jezdzacym beda wlepiac mandaty? (8)

        Czy moze w ogole loteria?

        A moze po prostu ludziom, ktorzy juz dzis lamia przepisy beda wystawiane stosowne kary. Cennik jest znany. Zasady ruchu sa znane. Wolnosc - mozesz lamac prawo (i tworzyszaca nieodlacznie wolnosci odpowiedzialnosc), ale bedzie karany.

        Czlowiekowi, ktory nie lamie przepisow zadna kara nie grozi. Czy moze sie myle?

        Inna sprawa to przepisy drogowe, ktore na pewno w wielu miejscach odbiegaja od realiow zycia codziennego. W takim razie nalezy je zmienic, a nie lamac.

        • 37 10

        • (1)

          Każdy łamie jakieś przepisy. Nawet ty i sobie z tego sprawy nie zdajesz. Prawo jest tak ustawione żeby zawsze była możliwość na kogoś coś znaleźć.
          Np. wystarczy, że masz niesprawną tylną wycieraczkę i już mogą ci z tego powodu odebrać dowód rejestracyjny (znam osobiście taki przypadek), czyli łamiesz przepisy.

          • 20 7

          • alez oczywiscie, ze lamie

            szczegolnie za miastem. Ale czy to oznacza, ze mam nie byc karany? Ja nie chce tak. Ja chce, aby wreszcie przepisy zaczely miec rece i nogi, aby kazdy uwazal je za sluszne i logiczne.

            Wtedy nie trzeba szczegolnie sie pilnowac, aby ich przestrzegac.

            Przyklad nielogicznego dzialania - budowa autostrady w miescie z przejsciami podziemnymi dla ludzi, bez skrzyzowan (lub ich minimalna liczba), z barierkami i ekranami akustycznymi. A potem ograniczenie predkosci do 50...

            Inna sprawa, ze na autostrady w miescie nie ma miejsca wcale. Zapraszam na Hallera vs. Slowackiego / Podwale. W jednym wypadku zyjaca aleja, przy ktorej wiele osob spaceruje i prowadzi normalne zycie. W drugim wypadku obrzydliwa blizna przy ktorej nikt nie chce zyc.

            • 9 7

        • różne sytuacje bywają (5)

          np. dojeżdżasz do skrzyżowania, na zielonym, a tu nagle wybiega pieszy. hamujesz, puszczasz go i od razu ruszasz żeby nie blokować, a tu nagle robi się pomarańczowe i czerwone. za późno żeby stanąć (na środku przejścia), ale i za późno żeby przejechać. i już fotka cyknięta dla szanownego pana nigdy nie łamiącego przepisów. to tak dla przykładu.

          • 11 5

          • bla bla bla (4)

            wypowiedz sprzeczna sama z soba. Jesli jestes ostatnim czlowiekiem, ktory jest w stanie przejechac (i to ju na czerwonym swietle) to jak masz kogos blokowac.

            jesli jestes na srodku przejscia, to juz Ci nic nie cyknie.

            Dziwne, ze o ile z checia pare rzeczy zmienilbym w przepisach, ktore owszem zdarza mi sie lamac - szczegolnie jako pieszemu / rowerzyscie (np. czerwone swiatlo dla pieszego o 3 w nocy na Grunwaldzkiej przy Jantarze jest idiotycznym sposobem na uczenie ludzi, ze prawo nalezy lamac), to wcale nie boje sie takich sytuacji, o ktorych piszesz.

            Inna sprawa, ze nie sadze, aby Tristar mial cokolwiek pomoc.

            • 7 4

            • (3)

              Glownym sposobem uczenia ludzi, ze prawo nalezy lamac, jest tolerowanie przekraczania dozwolonej szybkosci przez wiekszosc kierowcow w miescie. Gdyby odpowiednio was przyglupow za kolkiem karano, to w tym kraju po miescie chodziloby sie jak w zachodniej Europie. Bez przeswiadczenia ze kierowcy zagrazaja pieszym.

              • 11 11

              • the bil

                Was kierowców? A ty pewnie rowerzysta z Bożej łaski, święta krowa, której wszystko wolno bo jedzie na 2 kolkach? Pchacie się pod maski na każdym skrzyżowaniu, 0 myslenia i obserwowania tylko szyszak na łeb i do przodu... a zeby pieszego przepuścić na przejściu na drodze rowerowej to dopiero problem, żaden się nie domyśla, że warto zwolnić lub sie zatrzymać. i wieczne pretensje do wszystkich tylko nie do siebie. te szyszaki nie dają wam nieśmiertelności, pamietajcie.

                • 12 8

              • (1)

                Masz nikłe pojęcie o ruchu drogowym.
                Prędkość to jedynie namazanie dwóch cyferek, czasem trzech na kartce papieru i poddanie pod głosowanie podobnym tobie tuzom intelektu. Równie dobrze w miejscu dozwolona prędkość może być puste pole.
                Kodeks drogowy opiera się na podobnej zasadzie jak konstytucja, jest podstawa i tyle. W ruchu drogowym jest to zasada prawej strony czy szanowanie pieszych i każde jej łamanie winno być karane, surowo!!!. Dla przykładu, jeden z najbardziej idiotycznych klipów reklamowo-informacyjnych jakie widziałem w ostatnich latach, wykonany za publiczne pieniądze a odnoszący się do apelu, by kierowcy wpadali z mniejszą prędkością na pieszych JUŻ ZNAJDUJĄCYCH się na przejściu przez jezdnię. Twórca owej epopeji urzędowej, nawet przez ułamek sekundy w swym kretyńskim zwidzie, nie dostrzegł absurdalność i wielką głupote swej opowieści, bowiem pieszy przechodzi z lewej strony na prawo, zaś pojazd jedzie prawą stroną i centralnie go uderza. Wynika zatem że pieszy pokonał min. 2/3 przejścia i znajdował się na nim dużo wcześnie a samochód dużo dalej. Reklama dotyczy jednak zmniejszenia prędkości. Dlaczego prędkości a nie zasady że ma po prostu stanąć!!! Dotyczy to też rowerzystów z bożej łąski.
                Rozumiesz teraz swój w sumie mało inteligentny wywód?

                • 4 4

              • faktycznie.
                przez przypadek zminusowalam

                • 0 0

    • Tristar to takie naszej Yeti lub La Czupkabra

      nikt nie widział ale każdy wie że kiedyś nadejdzie :)

      • 22 2

    • Będzie jeszcze GORZEJ ! (2)

      Gwarantuje wam że będzie gorzej !
      TRISTAR jest po to żeby kasować kierowców , wlepiać zdjęcia za światło za prędkość.
      TRISTAR to tylko przykrywka bo skrzyżowania w 3miescie gdzie będzie zamontowany ten system nie mają przepustowości. Jest to spowodowane infrastrukturą która jest nie możliwa do przebudowania.
      Pozdrawiam kierowców i albo przesiądziecie się na rowery i komunikacje albo trzeba się uzbroić w cierpliwość i stać w korkach no i oczywiście płacić mandaty !

      • 25 7

      • (1)

        I bardzo dobrze, mnie to cholernie cieszy. Może wreszcie ruch się trochę ucywilizuje w mieście.

        • 12 22

        • hehe

          No jak wszyscy będą stali w korkach (autobusy i tramwaje też bo skrzyżowania będą zawalone) to na pewno ci się ruch ucywilizuje.

          • 7 2

    • tak,tak zasypać tunele na Podwalu Panie Naskręt.

      Wtedy będą dopiero korki.DO RAFINERII

      • 26 9

    • SRISTAR już działa jak widać.

      POczytajcie wcześniejsze artykuły jak z dumą podłączają kolejne skrzyżowania...

      • 8 6

    • W tyłkach sie poprzewracało i tyle (3)

      Jeszcze kilka lat temu było o połowe mniej samochodów. Tak, główna przyczyną korków jest liczba samochodów. Drogi nie sa z gumy. Gdzieś te auta musza stać. I na który samochód nie popatrzysz to przeważnie w środku tylko jedna osoba. Dziwicie sie, ze sa korki? Narzekacie na Tristar? To tylko spychane odpowiedzialności! Za dobrze sie wszystkim powodzi skoro stać każdego na samochód, spalanie wielkich ilości paliwa stojąc w korku, marnowanie czasu, itd.

      • 25 9

      • słusznie

        Prawisz

        • 3 3

      • (1)

        Bzdury, na Podwalu Przedmiejskim korki sa od co najmniej 15 lat, kiedy było mniej samochodów niż dziś i bywały większe niż dziś.

        • 5 1

        • To pewnie dlatego, że samochodów się narobiło tyle już 16 lat temu :D

          Znasz konkretne daty?

          • 0 0

    • wali mnie to, kupiłem rower elektryczny (2)

      • 9 4

      • następny rowerzysta - tragedia (1)

        • 7 4

        • Następny rowerzysta to jeden samochód mniej przed tobą w korku.

          Spróbuj pomyśleć o tym w ten sposób. Albo w ogóle.

          • 9 1

  • fajnie (4)

    Jakze sie cieszę że to mnie nie dotyczy a mieszkam na Slowackiego.A dlaczego? ?? Bo sam sobie jestem panem i wstaję kiedy chcę i po pracy wracam kiedy chce. Super.Pozdrawiam wszystkich stojacych w korkach.!!!;-))))

    • 33 45

    • mnie też to nie dotyczy, bo do biura jeżdżę rowerem i korki mam gdzieś :)

      • 20 14

    • Super, jesteś taki cool :)

      • 15 1

    • rowerem

      rowerem sobie jeżdżę wzdłuż słowackiego a samochody stoją w korku,i bardzo dobrze niech stoją godzinami,ja już jestem w domu a oni jeszcze jadą,szkoda mi tylko tych co jadą komunikacją miejską że muszą przez nich się męczyć

      • 13 9

    • I bardzo dobrze ze stoją, tylko czemu tak krotko ?
      Nieh wiecej osob jezdzi pojedynczo to korki na pewno beda mniejsze

      • 8 3

  • co chwile coś jest mieszane przy światłach na podwalu (2)

    co z tego że zielone jak nie ma gdzie się wepchać 2 auta przejadą i znowu czerwień :{

    ciepło się robi, trzeba się na rower przerzucić :D

    • 63 4

    • albo sytuacja przy Operze Bałtyckiej,gdy chce się skręcić w prawo jadąc

      na Hallera - i co z tego,że mam zielone skoro zielone mają też i piesi,i rowerzyści ? więc siłą rzeczy musisz ich przepuścić,czyli stoisz razem z innymi.Potem zapala się czerwone i znowu stoisz. Potem jedziesz w dłuuugim ciągu samochodów,bo wyłączony jest pas do jazdy ze względu na słynne przejście dla pieszych,których w ciągu godziny przechodzi może trzech. I potem widzimy obrazek,jak prawy pas głównej arterii jest zablokowany już na wysokości stacji benzynowej.... a wystarczy poprawić sygnalizację - myśleć,panowie z ZDiZ !!!

      • 0 0

    • to było do przewidzenia...

      "kierowcy przyzwyczaili się do odkorkowanych ulic po ich otwarciu"... a do prostaków nie dociera to, co cały świat już dawno wie: że poszerzenie drogi o dodatkowe pasy, spowoduje jej zakorkowanie w czasie proporcjonalnym do ilości pasów, BO ludzie dotąd jeżdżący innymi trasami lub komunikacją publiczną, wsiądą w samochody i skumulują się w poszerzonym miejscu... Efekt stada baranów albo po polsku mówiąc lemingów.

      • 1 1

  • Pragnę zauważyć, że od ETC do nowego wiaduktu kolejowego droga nosi nazwę Aleja Żołnierzy Wyklętych (5)

    a nie słowackego

    • 92 31

    • jakby napisali Aleja Żołnierzy Wyklętych... (1)

      to od razu byłyby pytania: a gdzie to?

      • 23 9

      • i odpowiedzi, gdzie znajduje sie ta droga

        warto znac nazwy ulic w miescie. To naprawde nie takie trudne.

        • 15 11

    • Od Franciszka Hynka do Trawki.

      • 5 1

    • ożeszkur

      • 2 1

    • była jest i będzie nową słowackiego

      • 5 10

  • PYTANIE (1)

    A kto przed kilkoma laty "spi...ył" ustawienia ruchu drogowego na skrzyżowaniu Podwala z Okopową?
    Jaki to "mądry inaczej" przyblokował wtedy ruch z kilku kierunków?
    Od tego czasu mamy coraz większe kłopoty!

    • 54 6

    • Wtedy też kłamał, że nie ma awarii. To i teraz może kłamać! I jeszcze za to pieniądze bierze!!!

      • 8 3

  • Tak, likwidujcie tunele i estakady - będzie mniej korków (3)

    hi hi hiii

    • 87 29

    • twórzcie infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów (2)

      a nie tylko i nie głównie dla samochodów. Np. tunel dla pieszych do stacji Gdańsk Oliwa od strony południowej. To tańsze niż TRISTAR, który może spowolni ruch i zwiększy przepustowość, ale utrudni życie pieszym.

      • 22 19

      • masz minusa za ten tunel.

        • 9 10

      • Należy stworzyć warunki w których uczestnicy ruchu (kierowcy, piesi) nie będą traktowani jak bydło pędzone do wagonu korytarzem ze stalowych barierek. Należy stworzyć warunki do koegzystencji, gdzie obie strony poczują się współodpowiedzialne za sytuację. Problem tylko czy w polskim chłopsko-neoliberalnym sosie to by się udało.

        Tristar nikomu nie ułatwi, za wyjątkiem tych, którzy go miastu sprzedadzą. Trzeba myśleć jak utrzymać równowagę transportu inwidualnego - publicznego - ruchu pieszych. Na pewno przydałoby się zaostrzyć warunki wydawania prawa jazdy (trudniejsze egzaminy), to i przy okazji bezpieczniej na drogach sie zrobi. Na pewno należy pójść w tunele i przejścia podziemne, które są najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla pieszych, bo nie istnieje punkt styczny ich drogi z drogą samochodów. Na pewno należy pójść w komunikację publiczną, zwiększyć jej zasięg, i uczynić ją bezpłatną (a przynajmniej obniżyć ceny do wartości symbolicznych). I na pewno zlikwidować połowę świateł, to ruch upłynni się sam.

        I na pewno kryterium rozważań nie może być "spowalnianie ruchu" i "zwiększanie przepustowości", bo to oznacza równanie w dół, a w efekcie zwiększanie zanieczyszczenia środowiska przez pracę silników spalinowych na wyższych obrotach, przesuwanie miejsc występowania korków i zwiększanie frustracji kierujących.

        • 2 0

  • Propozycja dla urzędników z ZDiZ (6)

    Urzędnik powinien świecić przykładem, więc mam nadzieję, że jak rano w poniedziałek będę się udawał do pracy, pod urzędami miejsca parkingowe nie będą zawalone przez cały dzień samochodami urzędników, wszak powinni korzystać z komunikacji miejskiej - szczególnie tramwajów i SKM. Do tego proponuję zwolnić połowę ZDiZ , bo jeśli chodzi o planowanie to mogą ewentualnie zaplanować leśną ścieżkę... drugą połowę wysłać na ulice i niech patrzą i się uczą, niech posłuchają kierowców, w wielu miejscach wystarczy niewielki nakład pracy aby upłynnić ruch. Gratuluję ustawienia świateł np. na Al.Havla i wielu wielu innych. Gratuluję kolesiostwa, gdy po godzinie 15 pod Urzędem Wojewódzkim zmienia się czas świecenia zielonego światła, żeby urzędasy mogły szybciej z pracy wyjechać, a Ty głupi obywatelu stój na Trakcie w kilometrowym korku.

    • 202 2

    • Ale

      Jak ja nie lubie tego Zdiz tam tylko dyrektor pracuje normalnie a reszta urzeduje jak za cara. A na dodatek to przechowalnia urzedasow z UM.

      • 17 0

    • akurat światła na Havla działają spoko... (1)

      to świetokrzyska z niepolomicka korkują...po to, aby Ci z Pruszcza mogli wrócić do domów...

      • 2 2

      • nie działają spoko

        Jadąc Havla pod górę z przepisową po prędkością stoisz na KAŻDYCH światłach.

        • 12 0

    • (1)

      Popieram wszyscy urzędnicy powinni jeździć komunikacją miejską do pracy i to bezwzględnie

      • 13 0

      • zgubia się! piechotą jak już, albo nich ich ktos zaprowadza

        • 3 0

    • zobaczcie jak sie zachowuja o godz. 15.00 przed rynkiem we Wrzeszczu jak kończą pracę

      bydło na całego, wpychające siew kierunku Wrzeszcza, a przecież tam powinien stac zakaz skrętu i szanowni pracownicy UM powinni dymać na plac Komorowskiego i tam nawrócić

      • 3 0

  • (1)

    podwale - okopowa światło zielone a armii krajowej - 3 maja czerwone!!! Nigdy tak nie było, niech te głąby z eldro w końcu wezmą się do pracy bo na razie tylko utrudniają życie. Komunikacja miejska szczególnie tramwaje więcej stoją na światłach niż jadą. Codziennie są zgłaszane te problemy ale zero efektów. Jak redakcja chce to mogę poświęcić trochę czasu i pokaże jak w gdańsku działa pseudo priorytet dla komunikacji miejskiej! Ktoś musi się tym kiedyś zająć.

    • 124 1

    • Podwale i AK

      Chciałbym też zauważyć że od jakiegoś czasu zwiększyły się poranne korki na AK na odcinku do 3 Maja. Coś musieli sp...

      • 4 0

  • dramaturgia (5)

    nie dramatyzujcie,jesteśmy najmniej zakorkowanym miastem w Polandzie-korki były,są i będą-mniejsze-większe,ale zawsze nie oszukujmy się :)

    • 25 65

    • zarąbi...e (2)

      Inni mają gorzej. Typowe myślenie.

      • 8 6

      • rozsadne myslenie

        tragedia --- zle --- ok --- dobrze --- raj

        U nas jest z korkami ok. Zatem nie ma co twierdzic, ze tragedia. Jesli moze byc dobrze lub raj (bez totalnego zaorania miasta autostradami, tunelami dla pieszych itp.) to zrobmy to. Jednak patrzmy realnie o obiektywnie na swiat, a nie przez wieczne kompleksy polaka - cebulaczka.

        • 4 3

      • Zwłaszcza Budyniaki lubią się porównywać do powiatowej Gdyni

        ciekawe czemu? Czyżby porównanie z jakimkolwiek innym
        miastem wojewódzkim w Polsce było dla Budynia aż tak szokująco obciachowe??

        • 7 2

    • "korki były,są i będą"?

      ależ ty masz sprany mózg...

      • 0 0

    • łubu dubu..

      Łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu , to pisał trener trzeciej klasy johny. będzie premia johny będzie Budyń i kolesie z zdiz-tu nie zaponą.

      • 0 0

  • Super,a autobusy i tramwaje puste (6)

    Tak,to jest odpowiedź na zlikwidowanie korków

    • 44 42

    • niesforny.....

      to ty chyba dawno,ani jednym,ani drugim nie jechałeś "Super,a autobusy i tramwaje puste"

      • 22 2

    • A niby na których liniach? "Trójki" i "ósemki" jako żywo przypominają raczej konserwy rybne.

      • 27 1

    • Taaa.. Spróbuj wsiąść w godzinach szczytu w tramwaj lub autobus.

      Wniosek taki, że sam jeździ samochodem kolega funiek

      • 10 0

    • tam śmierdzi bo jeżdżą nimi oprócz studentów smierdzące capy (2)

      wole se stać już w korasie, stać i pachnieć, słuchać radia i siedzieć na wygodnym skórzanym fotelu

      • 6 7

      • jak ci tak pachnie w korku to moze od razu wlacz silnik w garazu i sie nawdychaj do zgonu. Jesli kiedys bedziesz miał garaż.

        • 4 6

      • wiesz, ja wolę radia w domu słuchać

        taniej, ekologiczniej, mniej nerwów, rodzina
        no ale siedź sobie siedź i lecz swoje kompleksy :D
        ps też mam w domu wygodny fotel ale to nie powód żeby z nim wychodzić na miasto :P

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane