• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta

bra
12 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu. Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu.

2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.



Z jakich biletów najczęsciej korzystasz?

Środki pochodzą z europejskiego funduszu ELENA (European Local ENergy Assistance), który odpowiada za współfinansowanie lokalnych inwestycji w zakresie gospodarki energetycznej oraz zrównoważonego transportu.

InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.

- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.

Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.

Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
  • bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
  • mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
  • planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
  • elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
  • urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
bra

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • A czy można zacząć od zwykłych biletów?

    Bez wydawania milionów? Tabor się rozpada, kierowcy nie chcą pracować za marne wypłaty, za mało jest połączeń, za mało linii tramwajowych, za drogie bilety. Kiedy to się zmieni? Panowie od zarządzania miastem idźcie już na emeryturę!

    • 51 1

  • te trójmiejskie projekty komunikacyjne to studnie bez dna (1)

    ale przynajmniej wiadomo dlaczego są wszystkie takie kulawe, gdyby działały dobrze to nie byłoby pretekstu do przewalania kolejnych dziesiątek i setek milionów na innowacyjnośc, rozwój i modernizację.
    Ot taka PKM ledwo powstała a już za chwilę będzie modernizowana (elektryfikowana), Ogólnie w tórjmieście już dawno przestałem się orientować w rodzajach biletów tyle ich jest a władze idą coraz to dalej, teraz np Gdańsk tworzy jakieś karty mieszkańca - czyli kolejny projekt do przewalenia publicznej kasy na kolejny system ewidencji.

    • 41 1

    • PKM

      Odnośnie PKM, to od razu były takie założenia. Dzięki temu, że elektryfikacja odbywa się w terminie późniejszym możliwe jest rozłożenie wydatków na raty (wpierw tory i przystanki, a potem elektryfikacja). Tabor się nie zmarnuje, bo spalinowe pojazdy zostaną przesunięte na inne linie. Nie ma w tym żadnej niekonsekwencji czy niegospodarności, po prostu planowanie z wyprzedzeniem.

      • 0 2

  • (1)

    kupuje miesięczny

    • 5 0

    • Kto?

      • 0 0

  • Po co budować taki drogi system (3)

    Zamiast poświęcić te pieniądze na integrację taryfową..

    • 40 1

    • Pieniądze nie są po to by je poświęcać, są po to żeby je zgarniać do kieszeni.

      • 8 1

    • W Warszawie - od dawna

      • 4 0

    • bo kolesie mogą zgarnąć ładna kasę

      za połączenie aplikacji jakdojade i mobilet

      • 2 0

  • A co robi MZKZG?

    Czy to nie MZKZG miało wprowadzać wspólny bilet? Po co powołano oddzielną spółkę InnoBaltica? Aby korzystać z komunikacji w Trójmieście trzeba mieć dużo zaangażowania i dobrej woli.

    • 34 2

  • jedno jest pewne

    będą spore koszta to wobec tego ktoś za nie bedzie musiał zapłaćić a bedzie to pasażer. zapłacimy w cenie biletów

    • 20 1

  • Jak tak dalej pójdzie... (1)

    to w 2020 będą bilety, ale nie będzie komunikacji.

    • 61 1

    • I o to im chodzi. Już teraz płacimy z góry za usługę której nie potrafią wykonać. Ale to oczywiście nie jest ich wina. Pasażerów oczywiście, bo mają czelność domagać się aby autobus wyjechał zgodnie z rozkładem.

      • 8 1

  • Taniej byłoby zrobić całkowicie bezpłatną komunikację, ale wówczas nie byłoby potrzebnych tylu prezesów. Prezesem Innobalticy jest człowiek, który wcześniej był w PKM, a jeszcze wcześniej w UMG ;D

    • 39 2

  • Będziesz miał nowy bilet

    Ale autobusu nie będzie, po staremu.

    • 32 2

  • Jak zwykle wyciągnie kasy nie lepiej zamontować biletomaty w autobusach i tramwajach

    Ale budyń znów komuś zarobić chce dać jak z tristar kasa w błoto

    • 36 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane