• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta

bra
12 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu. Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu.

2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.



Z jakich biletów najczęsciej korzystasz?

Środki pochodzą z europejskiego funduszu ELENA (European Local ENergy Assistance), który odpowiada za współfinansowanie lokalnych inwestycji w zakresie gospodarki energetycznej oraz zrównoważonego transportu.

InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.

- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.

Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.

Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
  • bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
  • mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
  • planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
  • elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
  • urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
bra

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • eeeeee, w gdyni cos takiego dziala chyba z 8 lat albo lepiej (1)

    a wlasciwie to dzialalo, mniej regularnie jezdze busami niz dawniej, nie orientuje sie, ale chyba i gdansk ma cos podobnego... to nie da sie jednego poszerzyc a drugiego wywalic? trzeba wpakowac 75 baniek? za tyle to pewnie obie firmy obslugujace system w tej chwili dalo by sie kupic i zostalo by troche na gdanskie psujobusy...

    • 6 5

    • Ale są prezesi, sekretarki, dyrektorzy działów. Po coś ta spółka powstała. Postkomuną liczy się z przegranymi wyborami i już szykuje dla siebie synekury opłacane przez wszystkich za pośrednictwem komisarzy z unii.

      • 0 1

  • 75 000 000 (1)

    to tyle samo co:
    przez 12 lat
    100 pracownikow
    po 5 tysiecy brutto
    ktorzy byliby tylko od sprzedawania/kasowania biletow

    a mogliby zrobic tego podwyzki po 1000 brutto dla kierowcow i byloby na 60 lat...

    • 36 2

    • Ale dlaczego brutto? Na rękę lepiej, cale to brutto, to jedno wielkie złodziejstwo!!!

      • 2 7

  • "Opracowanie studiów wykonalności, badanie rynku,

    Przygotowanie skomplikowanych procedur do przetargów"
    Toć to tytaniczna robota! Tu trzeba Herkulesa, bo pani Basia z panem Waldkiem mogą nie zdążyć przed 2020 rokiem.

    • 37 0

  • Jednolity bilet (2)

    Zróbcie jednolity bilet na wszystkie środki komunikacji, który nie będzie droższy od warszawskiego.
    Uprzedzam malkontentów, tam jest więcej przewoźników, więcej gmin, jest taniej, o poziomie skomunikowania i punktualności pisać chyba już nie muszę....

    • 41 0

    • Musisz (1)

      Bo na tym forum ciągle znajdują się ludzie twierdzący, że mamy wspólny bilet

      • 12 0

      • No dokładnie, bo przecież mamy MZKZG, które kupi Ci bilet u każdego i sprzeda na jednym druczku. Po to chyba tylko istnieje.

        • 0 0

  • Żeby tylko nie zrobili tak jak Szwecji że bez aplikacji nie kupisz biletu i jest tylko kilka wygranych kiosków w centrum co ma bilety ale one przeważniej są otwarte do 18, trochę lipa być tam turystą

    • 19 0

  • elektryczny bilet

    to wiecznie zepsutego tramwaju
    jeeeeeeeeeeeeee

    • 17 0

  • Brawo wy

    Nie ma kluczowej sprawy czyli jednolitej taryfy na caly obszar Trojmiasta, a mamy kolejna spolke Baltica-costam, ktora bedzie po raz kolejny odkrywac Ameryke i projektowac rozwiazania juz dzialajace w innych miastach.

    Film powinni nakrecic, jak sie robi najwieksze walki na komunikacji miejskiej. Oskar gwarantowany.

    Jedzcie na Marsa kochani radni, prezydenci, marszalkowie wojewodztwa, szefowie MZK, ZKM, MZKZG, SKM, PKM i cala reszta. Tam robcie komunikacje miejska. Ufoludkom sie przyda.

    • 29 2

  • Czy to ta spółeczka, która miała obsługiwać ISP oraz dotacje na innowacje?

    oraz oferowała dość zabawną usługę audytu przez Brokera Innowacji?

    Sprawdźcie chłopaki z redakcji od kiedy funkcjonuje ta spółka i czym się zajmowała (miała zajmować) do tej pory i dlaczego ostatnio niczym. Macie tutaj odpowiedź dlaczego samorząd szykuje kolegom "złoty parasol" na kilka lat funkcjonowania zamiast poszukać sensownego wykonawcę czy gotowe rozwiązania z rynku....

    • 29 1

  • opinia (3)

    Pieniądze wyrzucone w błoto!

    • 30 2

    • (2)

      napisz do ELENA
      choćby. po polsku, ale z pogróżkami, obelżywie

      jak nas napisze kilkuset, to MOŻE nie dadzą naszej forsy - wbrew nam samym wyrzucić w błoto

      • 5 0

      • (1)

        ich adres to

        elena małpa eib.org

        już napisalem

        • 3 0

        • i co ktokolwiek tam napisał? czy macie w d***e, bo wy furą jeździcie?

          • 0 0

  • Studia wykonalności

    10 mln PLN na studiach wykonalności? Przecież to jest ponad 400 roboczodni przy koszcie 300 PLN/godzina. Czyli prawie dwa lata pracy jednej osoby nad czymś, co powinno zająć około dwa miesiące? Niezły wałek.

    • 36 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane