• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

17 osób będzie kontrolowało, czy kierowcy płacą w Gdańsku za parkowanie

Krzysztof Koprowski
12 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dotychczas miesięcznie wystawiano ok. 3,2 tys. wezwań za brak opłaty za parkowanie. Dotychczas miesięcznie wystawiano ok. 3,2 tys. wezwań za brak opłaty za parkowanie.

Od 1 lipca kontrolą opłat w Strefie Płatnego Parkowania na terenie całego Gdańska zajmować się będzie łącznie 17 osób. Zdaniem urzędników to wystarczająca liczba pracowników, a dotychczasowy wynik pracy jest dla nich zadowalający. Od firmy, której powierzone zostanie to zadanie, nie wymaga się - wzorem kontrolerów w komunikacji miejskiej - wystawiania minimalnej liczby wezwań do zapłaty.



Czy miasto powinno w identyczny sposób podchodzić do kontroli kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej?

Od 1 lipca br. kontrolą wnoszenia opłat w Strefach Płatnego Parkowania zajmie się przypuszczalnie firma MBS Computergraphik z podwarszawskich Błoni (ma też oddział w Gdańsku).

Złożyła ona jedyną ofertę w przetargu na kwotę ok. 1 mln 541 tys. zł, czyli o ok. 111,5 tys. więcej, niż planowano przeznaczyć na ten cel. Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, ale - ze względu na palące terminy - wątpliwe jest jego powtórzenie. Tym bardziej, że w ubiegłym roku ta sama firma wygrała miejski przetarg na kontrolę parkujących.

- Jest to jedyny przetarg na kontrolę opłat w SPP w tym roku. Umowa będzie podpisana na dwa lata. W dalszym ciągu równolegle kontrolą będą zajmowali się pracownicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
MBS Computergraphik zadeklarował zatrudnienie 13 osób do kontroli opłat w SPP. Do tego należy doliczyć czworo "terenowych" pracowników GZDiZ, zajmujących się SPP.

Brak minimalnej liczby kar za brak opłaty w SPP



W przeciwieństwie do przetargu na kontrolę biletów w tramwajach i autobusach, od kontrolerów parkujących nie wymaga się minimalnej liczby wystawianych mandatów (opłat dodatkowych), które w porównaniu za jazdę bez biletu i tak są symboliczne - wynoszą 50 zł, a dwukrotnie w ciągu roku dopuszcza się ich obniżenie do 30 zł.

W komunikacji miejskiej kara za brak biletu to natomiast minimum 133 zł, zaś zwycięzca przetargu - firma Renoma - za przeprowadzenie minimum 100 tys. kontroli i 42 tys. wystawionych mandatów rocznie otrzyma przez trzy lata wynagrodzenie w łącznej wysokości ok. 20,3 mln zł.

Widać więc jak na dłoni, że łamiący prawo kierowcy są traktowani znacznie pobłażliwiej, niż łamiący prawo pasażerowie komunikacji miejskiej.

Obecność kontrolerów ma służyć prewencji



W jaki sposób GZDiZ planuje weryfikować prace zewnętrznej firmy?

- Obecność pracowników w terenie będzie rejestrowana i jest to podstawą protokołu odbioru działań kontrolnych i wystawienia faktury. Kontrolerzy mają być obecni i widoczni, co stanowi pewnego rodzaju prewencję - przekonuje rzecznik GZDiZ. - Dotychczas średnio w miesiącu dziesięciu kontrolerów [tylu obecnie było zatrudnionych przez zewnętrzną firmę - dop. red.] stwierdzało ok. 3,2 tys. przypadków braku wniesienia opłaty obowiązującej w SPP.
Jednak zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, "liczba stwierdzonych opłat dodatkowych nie stanowi kryterium oceny skuteczności działania pracowników firmy zewnętrznej".

Kontolerzy SPP nie zajmują się nieprawidłowym parkowaniem. To zadanie dla straży miejskiej, która jednak bardzo rzadko podejmuje interwencje. O samochodzie na zdjęciu pisaliśmy w artykule kilka tygodni temu. Jak informuje nasz czytelnik: "kierowca nadal ma w nosie przepisy prawa, dewastuje zieleń i parkuje często na pobliskim zakazie". Kontolerzy SPP nie zajmują się nieprawidłowym parkowaniem. To zadanie dla straży miejskiej, która jednak bardzo rzadko podejmuje interwencje. O samochodzie na zdjęciu pisaliśmy w artykule kilka tygodni temu. Jak informuje nasz czytelnik: "kierowca nadal ma w nosie przepisy prawa, dewastuje zieleń i parkuje często na pobliskim zakazie".
Przypomnijmy, że pracownicy zajmujący się kontrolami SPP mogą jedynie stwierdzić brak opłaty za parkowanie. Nie mogą karać za nieprawidłowe parkowanie, np. na trawniku czy środku chodnika. Tymi wykroczeniami zajmuje się straż miejska lub policja.

Czytaj też: Tygodniowa walka z dostawczakiem. "Powinni tego zabronić!"

Ta pierwsza formacja w 2016 r. wystawiła ok. 11,2 tys. mandatów z tego tytułu, podczas gdy kontrolerzy w tramwajach i autobusach ukarali w tym samym okresie ok. 60 tys. pasażerów za brak ważnego biletu.

Czytaj też: Kierowcy traktowani lepiej niż pasażerowie

Miejsca

Opinie (196) 1 zablokowana

  • .... (55)

    Niechaj sprawdzają ale do stu tysięcy fur beczek,budujta nowe parkingi bo miejsca mało....wystarczy 3-4 20 piętrowe w centrum i problem rozwiązany.A nie kolejne galerje.i betonowe gabiony które podczas deszczu nie są w stanie przerobić nadmiaru wody.

    • 115 71

    • (4)

      wiesz w czym problem?? nie w braku miejsc parkingowych tylko braku miejsc parkingowych najlepiej pod drzwiami, parkingów jest tyle ze mozna dojechac i zaparkowac chocby przy stoczni a dalej autobusik tramwaj i do biura. Podobnie jest na osiedlach, po co zostawić auto za blokiem gdzie są wolne miejsca jak mozna na trawniku lub chodniku przed oknem

      • 5 1

      • (3)

        Nie wiem jak to się dzieje, ale ile razy przyjadę do centrum, a nie robię tego zawsze, bo wybieram często SKM, autobus czy tramwaj, zawsze znajdę miejsce parkingowe. Przyjeżdżam zwykle coś załatwić i nie zostawiam samochodu na pół dnia wiec mnie nie boli ze muszę zapłacić pare zeta za parkowanie. Inna sprawa z turystami. Oni zostawiają samochód na cały dzień i powinno być tyle miejsc bezpłatnych by mogli to robić. Gdansk turystyka stoi i jeśli chce by tak było dalej należy coś z tym zrobić. Znaczy wybudować rzeczywiście duży piętrowy parking z nieduża opłata całodzienna. Może nie koniecznie w ścisłym centrum.

        • 7 1

        • przecież takie duże piętrowe parkingi w mieście już są (2)

          opłata za korzystanie z nich nie jest duża, ale i tak stoją puste.

          Dlaczego za moje podatki mają być realizowane obiekty, które na siebie nie zarabiają?

          • 4 0

          • A dlaczego za moje pieniądze mają dla ciebie robić pe.alarskie udogodnienia? (1)

            • 0 4

            • udogodnienia dla pieszych i rowerzystów mają kilkakrotnie większą przepustowość

              niż trasy pseudoszybkiego ruchu.

              Jak chcesz mieć miasto dostępne dla ludzi, dbaj o dostępność dla pieszych i rowerzystów.

              To pomoże również przyspawanym do foteli samochodów.

              • 0 0

    • Chodzi Ci (5)

      o darmowe parkingi oczywiście, bo płatne stoją puste...

      • 19 1

      • i tak już niezmiennie od lat (4)

        parkingi stoją puste a kwik Januszy jest stałym elementem życia w Trojmiescie jak rechot żab nad szuwarami pod Suwałkami

        • 16 3

        • Skąd wiesz że stoi pusty? (3)

          Chodzisz tam codziennie i sprawdzasz, czy sąsiad ci powiedział?

          • 2 6

          • bo parkuję i zawsze jest miejsce o każdej porze dnia

            całe życie parkuję zarówno w Gdyni, w Sopocie jak i w Gdańsku
            i ani razu nie miałem z tym problemu

            czary? magia? cud?

            • 2 0

          • ja na przykład korzystam i miejsc nie brakuje (1)

            Chyba, że tak dziwnie się trafia, że jest pusto jak ja przyjeżdżam a normalnie miejsc brakuje. Cud jakiś

            • 6 0

            • I po co kłamiesz

              • 1 1

    • (31)

      Nie. Naucz się jeździć zbiorkomem. Skoro ja mogę to Ty też. Nigdy nie będzie dość miejsc parkingowych.

      • 35 35

      • (4)

        co to jest zbiorkom

        • 3 3

        • to jest potworek językowy mający zastępować złożone z wielu sylab określenie (2)

          Komunikacja zbiorowa.

          Ta ostatnia dzieli się na tą, którą powinno się rozwijać w 3mieście (szybka kolej miejska, PKM) - np. wymieniając /modernizując tabor i zwiększając częstotliwość serwisu do co najmniej 5 minut w godzinach szczytu.

          i tzw. komunikację miejską (tramwaje i autobusy) które wg niektórych stanowią jedyną poważną alternatywę samochodów prywatnych (co jest nieprawdą), według innych nie stanowi ona dla kierowców żadnej poważnej alternatywy.

          • 3 0

          • Zanim weszliśmy do UE i zalała nas fala zlomu (1)

            Ludzie bez problemu jeździli komunikacją i wszystko było ok..

            • 2 4

            • tak, to że ludzi stać na samochody to pogorszenie sytuacji

              za sowieckiej dominacji to była bajka

              teraz to jest kij i syf

              • 1 1

        • Podchodzi pod jakąś dewiację albo obleśny portal (nawet piękny sex i piękno ludzkiego ciała można pokazać w odstręczający sposób)
          Auto to wygoda i dla niektórych prestiż , paliwo jednak coraz droższe (sztucznie napędzana cena, ale kto bogatemu zabrobi) A komunikacja nie jest taka zła..choć jak czytam, że Renoma ma jakieś określone minimum co do ilości mandatów do wystawienia, to dopiero podchodzi pod perwersję i patologię
          Czuwaj!

          • 5 1

      • To Ty się naucz, (9)

        że ponad połowa mieszkańców aglomero jest poza zasięgiem zbiorkomu.
        I że zbiorkom w 3city jest szczególnie zły, myślisz, że ja sobie tkwię w korkach, parkuje po śmietnikach albo galeriach za dychę bo lubię?
        Auto w 3city to dla większości ludzi nie wybór, lecz konieczność.

        • 22 14

        • Ponad połowa mieszkańców Trójmiasta poza zasięgiem komunikacji? (8)

          Ktoś chyba na głowę upadł. Gdzie to niby nie ma ŻADNEJ komunikacji?

          • 14 5

          • Wszędzie (7)

            Komunikacja w Trójmieście nie istnieje, to co się tam dzieje to ponury żart z pasażerów

            • 11 12

            • (6)

              Niestety jest to prawda. Trójmiasto nie jest duże, a przejazd z jednego końca miasta Gdańska na drugi to grubo ponad godzina. Z wieloma przesiadkami. A gdybym miał ochotę się wybrać do Gdyni czy Sopotu to od razu się odechciewa.

              • 9 6

              • przejazd z centrum Gdańska do centrum Gdyni SKM około 40 minut (5)

                do Sopotu z centrum Gdańska SKM około 20 minut

                Rower wspomagany elektrycznie jako system zasilający SKM i korki w mieście znacznie zmniejszone - dla osób decydujących się na opcję rower + SKM nie istniejące.

                • 5 4

              • Po warunkiem że mieszkasz i pracujesz na dworcu (4)

                Trzeba jeszcze dojść na przystanek, poczekać na tramwaj / autobus dojechać na dworzec, nie spóźnić się na skm, a potem dojść / dojechać autobusem / tramwajem / trolejbusem do pracy. Z twoich 40 minut robi się nagle 1,5 godziny. Powodzenia na jeżdżeniu roweeem w zimę albo w ulewę

                • 9 5

              • Trzeba mieszkać w Gdańsku (2)

                a nie w byłej podgdańskiej wsi.

                • 3 8

              • A jak ktoś mieszka w Gdańsku a pracuje w Gdyni? (1)

                Nie każdy tak jak ty pracuje w pobliskiej żabce

                • 5 1

              • i co za problem?

                ja tak dojeżdżałem przez lata,
                co za maruda

                • 1 3

              • przez wiele wiele lat tak dojeżdżałem jak i setki tysięcy ludzi w trójmieście

                codziennie, niezależnie od pogody,
                po to masz parasol lub rękawiczki i czapkę i adekwatne do pogody buty,

                ależ słabe i kruche to społeczeństwo się zrobiło

                • 1 1

      • (2)

        Tym samym niech wprowadzą odpowiednie opłaty za bilety aby ten Twój jak to nazywasz zbiorkom woził pasażerów jak ludzi a nie jak bydło. Jazda komunikacją np. w Oxfordzie jest przyjemnością w porównaniu do jazdy komunikacją w Gdańsku pomimo dość wysokich opłat za przejazd. Przesiadłem się na auto ze względu na czas dojazdu oraz jego wygodę. Komunikacja w Gdańsku jest słabo rozwinięta jak również słabej jakości. Gdy masz do rozwiezienia dzieci do przedszkola, żłobka i możesz zawieźć żonę po drodze do pracy jest to zdecydowanie szybsze rozwiązanie i wygodniejsze, nie muszę tłumaczyć dziecku dlaczego Pan obok śmierdzi, dlaczego jest taki ścisk itp.
        Wiesz, mogę tak jak Ty jeździć zbiorkomem ale nie chcę i w przeciwieństwie do Ciebie nie muszę. Powiedz mi skąd biorą się ludzie Tacy jak Ty, którzy chętnie narzuciliby wszystkim swoją wizję świata? Miasto jest dla wszystkich a nie tylko dla Ciebie.

        • 4 2

        • Czy dzieci musisz wozić do przedszkola? (1)

          W mieście jest tyle przedszkoli, że można dzieci odprowadzić. Ja mam w promieniu 500m od domu żłobek i 3 przedszkola, a wcale nie mieszkam w śródmieściu.
          Kilkuminutowy poranny spacer na pewno jest zdrowszy niż jazda samochodem.

          • 2 4

          • Ja za bilet mogę płacić r trzy razy tyle ile teraz tylko ma być szybko i ma czas a nie takie ch..stwo jak teraz

            • 1 2

      • ty jeździsz bydłowozem bo jesteś biedny (6)

        jeśli JA mam się na to przesiąść to muszę mieć gwarancję tego że dotrę z domu do pracy w co najmniej takim samym czasie jak samochodem i bez awarii

        • 9 9

        • Wozisz go swoim gruzem, czy jak? (5)

          Jak komunikacja ma być na czas, jak banda Januszy blokuje miasto swoim złomem, a na samo słowo buspas dostają szewskiej pasji?

          • 9 11

          • Bredzisz idioto (4)

            Tramwaje i skm też Ci janusze blokują?

            • 10 7

            • Patrz na Hallera, jak blokują (1)

              A SKM jedzie szybko, więc ossochossi?

              • 2 0

              • Mózg ci się blokuje

                Rozumiem że Hallera to dla ciebie te kilka metrów od wiaduktu do opery, gdzie są światła

                • 1 0

            • Tylko nie wszędzie zrobisz tory (1)

              Szczególnie, że tramwaj się wszystkim podoba, do czasu aż pod ich oknami ma jechać i zaczynają się protesty.

              • 7 0

              • Tramwaj głównie muli przez zbyt duża ilość przystanków (bo ludziom nie chce się d..y ruszyć i przejść paręset metrów) i ogromna ilość skrzyżowań ze światłami na których musi się zatrzymywać. Nie mówiąc ze często trzeba jechać na około. Autobusy są spoko, tyle że często trzeba się przesiadać.

                • 5 1

      • Rozszerz trochę horyzonty (5)

        to może zrozumiesz, że są ludzie, którzy żyją inaczej niż ty i twoje wybory nikogo nie interesują.

        • 25 29

        • (4)

          Zaiste rozwijająca sentencja od człeka przyspawanego do samochodowego siedziska...

          • 23 28

          • (3)

            lepsza taka sentencja aniżeli człeka co to każdego żyjącego w mieście zmusiłby do tramwaju i roweru w ramach szeroko pojętej sprawiedliwości społecznej...

            • 17 13

            • prywatyzujesz korzyści

              kosztami obciążasz wszystkich - i to nazywasz działaniem w ramach szeroko pojętej "sprawiedliwości społecznej"?

              Napisz jeszcze, że płacisz podatki w paliwie i ci darmowe parkowanie po prostu należy się.

              Lepiej jednak zmień terapeutę.

              • 3 5

            • To możesz jeździć taksówką (1)

              Opłaty parkingowe powinny być na tyle wysokie, aby opłacało się jeździć taksówką, car sharingiem czy innym uberem dużo bardziej niż własnym autem pchać się do ścisłego centrum. Nie ma fizycznej możliwości, aby wszyscy mogli wjechać do śródmieścia, więc trzeba to jakoś organiczyć

              • 15 5

              • Nie tylko w ścisłym centrum są płatne miejsca parkingowe. Choć w centrum ich akurat jest dość sporo.

                • 4 0

    • Na ch... więcej piętrowych parkingów w centrum (9)

      Jak te, które są, stoją puste?

      • 22 4

      • jakie centrum masz na myśli ? (7)

        • 1 4

        • Na przykład centrum Gdańska, koło zieleniaka (6)

          • 8 1

          • Tam nie ma żadnego centrum (5)

            To odległy wypizdówek

            • 3 6

            • A gdzie niby ma ten parking być? (4)

              Koło Bazyliki Mariackiej? Parking który powstanie koło UW też będzie dla Ciebie za daleko? Dostajesz zadyszki po przejściu 10 metrów?

              • 5 2

              • Ma być w centrum durniu (3)

                • 2 6

              • (1)

                rozumiem iż dla ciebie centrum to 2 metry od twojego miejsca pracy??

                • 2 0

              • Centrum to miejsce do którego się często jeździ żeby załatwiać różne sprawy debilu

                • 2 1

              • brzuch przeszkadza w poruszaniu się ? :-)

                Mogę tylko współczuć, jeżeli przejście 5 minut to problem i lepiej krążyć 30 minut w poszukiwaniu trawnika, na którym można zostawić swoje passeratti.

                • 5 0

      • amen

        i tylko stada Januszy w szpachlowozach krążące dookoła w poszukiwaniu kawałka wolnego trawnika

        • 10 3

    • spróbuj Svenie zrozumieć, że budowa piętrowych parkingów w pobliżu centrum miasta

      zwiększa korki na dojazdach do niego.

      Jeśli lubisz stać w korkach, to twój problem.

      Nie próbuj prywatyzować korzyści uspołeczniając koszty swojego zachowania robiąc to pod hasłami obrony uzasadnionych interesów mieszkańców.

      • 1 2

    • 20-piętrowe?

      Wyższe niż większość budynków? Nawet Zieleniak ma "tylko" 17 pięter.

      • 5 1

  • a kto w końcu zrobi porzadek

    w ograniczonej strefie ruchu- w obiegu i użytkowaniu przez kierowców znajduja się nieaktualne karty tak wjazdówki jak i parkingowe, Straz miejska zadowala się stwierdzeniem wzrokowym , że coś jest za szybą, a co czwarty samochód ma nieaktualne dokumenty.

    • 1 0

  • Renoma to syf kiła i mogiła

    jak cały budy nb

    • 2 1

  • PŁACIĆ ... ???

    ...Za co ??? Ulice w gdańsku są własnością gdańszczan ,gdyż oni z podatków utrzymują miasto !!! Za oświetlenie ulic też dodatkowo mają płacić mieszkańcy ??? . Pomyślcie troche urzędasy !!!!!

    • 4 1

  • Bezprawne parkingi z dołami po osie brudem, błotem i odchodami nie tylko zwierząt ?

    Czy może chodzi o: Bezprawne parkingi we wszystkich możliwych miejscach postoju z dołami po osie brudem, błotem i odchodami nie tylko zwierząt ? Co to za interesujący inwestorzy wybrani przez prezydenta parkingowego są ,którzy nawet nie wyrównają parkingu, uporządkują całego tego syfu.. ZA CO kierowcy maja płacić ? czym takie parkingi różnią sie od tych na dziko prowadzonych przez różnych takich przypadkowych gosci

    • 2 1

  • (2)

    Na całym świecie jest podobnie, weźmy taki Hamburg jest S-Bana U-Bana autobusy, parkingi podziemne ale podobnie jak w Polsce każdy chce zaparkować jak najbliżej swojego biurka. Skoro tak to miasto stworzyło coś na styl stref im bliżej centrum tym drożej. Parkingi na obrzeżach Hamburga to koszt około 1 euro za 2 godz gdzie w centrum nawet 2,5 euro za godz. Wszystkie parkingi maja częste kontrole, mandat to około 35 euro. Stworzyc cos takiego w Gdańsku i tyle. Parkingi na petlach autobusowych są darmowe, przesiadka w tramwaj autobus i juz bedzie taniej.

    • 3 6

    • "...Parkingi na petlach autobusowych są darmowe, przesiadka w tramwaj autobus i juz bedzie taniej...."Nie ma nic za darmo, zawsze ktoś płaci..

      • 1 0

    • eee taaam

      • 2 0

  • coz za pomysl, w 2018 roku, zeby karac kierowcow

    sol naszej ziemi. Wiadomo, ze bandyctwem jest przejazd dwoch stacji skmka, zniszczenie jakies tam glupiej trawy da sie wytlumaczyc. Straznik tez janusz, ma samochod, wie jak trudno podjechac pod same drzwi biedrony

    • 0 1

  • Renoma vs parkingowi

    Renoma 42000 mandatow rocznie.
    Parkingowi 3200 x 12 mies=38400
    Dochod z renoma 42000 x 133=5586000
    Dochod z parkingpwych 38400x50=
    1920000.
    Koszty renoma rocznie to prawie 7 min, parkingpwych 1.2min...nie widze lzejszego traktowania kierowcow...

    • 2 0

  • Prawidłowo (12)

    Na zachodzie ruch w centrach jest mocno ograniczony na rzecz komunikacji miejskiej i rowerowej, a dochody z płatnych parkingów są istotnym wsparciem budżetów miast! No i przede wszystkim zrobić porządek ze słoikami i napływowcami letnimi, którzy w Brzeźnie czy na Stogach parkują wszędzie , gdzie się tylko da byle uniknąć opłaty. Prawdziwą plaga jest parkowanie na terenie wspólnot mieszkaniowych przez obce pojazdy przy okazji meczów, czy to na Ergo czy na Baltic Arenie! Nie rozumiem jak można jechać przez całą Polskę, a żałować wydania 10 złotych za płatny parking przy stadionie?

    • 77 45

    • na zachodzie w normalnym mieście masz metro i bezawaryjną, szybką komunikację miejską (1)

      a tutaj tramwaje non stop stoją jeden za drugim bo coś się rozwaliło

      • 12 7

      • a mi się po trójmieście bardzo wygodnie jeździ

        macie SKM, PKM, tramwaje, trolejbusy,

        w porównaniu do reszty świata macie całkiem nieźle,
        oczywiście zawsze można myśleć o udoskonaleniu czy doszlifowaniu tu i tam,
        ale gdzie na świecie tego nie trzeba?

        • 2 2

    • na Zachodzie ruch w centrach jest mocno ograniczony w celu poprawy komfortu i bezpieczeństwa

      ruchu pieszych, a nie tylko na rzecz komunikacji miejskiej i rowerowej.

      Głównym elementem systemu transportowego miast najlepiej zarządzanych jest ruch pieszy oraz system kolei miejskiej (nadziemnej lub podziemnej) zasilanej aktywnymi formami mobilności takimi jak rower, rower wspomagany elektrycznie, rower publiczny, hulajnogi, segwaye etc. etc.

      • 2 3

    • Nie rozumiem jak można jechać przez całą Polskę, a żałować wydania 10 złotych za płatny parking przy stadionie? (2)

      I nie zrozumiesz. Bo nie o kwotę chodzi, tylko o zasadę. Nie ma frajerów płacić za powietrze. Po jaki ch.. płacić za stojące auto ze zgaszonym silnikeim.!!!!!! Pytanie: za co?

      • 12 19

      • Rozumiem że oceniasz to przez pryzmat swojej rodziny i znajomych?

        • 0 3

      • Za wynajem gruntu się płaci

        Proste, jak cep.

        • 12 3

    • Jak mieszkasz w Brzeźnie czy na Stogach (4)

      To albo jesteś nieudacznikiem albo słoikiem na dorobku.

      • 6 27

      • (1)

        a ty pewnie rdzenny mieszkaniec Gdańska z Olszynki

        • 2 5

        • Z Rudników

          • 1 1

      • Odezwał się hrabia z klitki na szadółkach

        • 10 1

      • Co Ci Brzeźno nie pasuje to jedz na inna plaze . Nie stac CIĘ zeby tam zamieszkac a co dopiero zaparkowac gniocie.

        • 10 2

    • za 10 zł to ja mam jeden i pół czteropaków kasztelana

      • 10 6

  • Super pomysl (14)

    Takie rozwiązania funkcjonuje w krajach w Europie już i się sprawdzają.

    • 26 23

    • W Europie tylko plebs jeźdz autami starszymi niż 5 lat (8)

      Bo ich stać gdyż zarabiają jak w Europie.

      • 4 14

      • Widać .. (6)

        że Europę to ty widziałeś na google maps

        • 12 3

        • prawdę ci napisał (5)

          Może nie 5 ale na pewno 7 na zachodzie to już szmelc i wiadomo ze bieda za kierownicą siedzi

          • 2 7

          • to się bardzo zdziwisz jak wreszcie pojedziesz na ten wyśniony zachód (1)

            w co wątpię, no bo za co ?

            • 7 3

            • :) ale zawiść z ciebie bije

              ale to tylko dlatego, że zdajesz sobie sprawę,
              że na zachodzie żyje się znacznie lepiej niż w Polsce,
              wiesz to, stąd twoja złośliwa odpowiedź

              • 0 1

          • Mam 13-letnie auto regularnie serwisowane... (2)

            i jeździ tak samo jak 9 lat temu gdy je kupowałem. Korozji brak. Dlaczego mam go zmieniać? Nie każdy 5 latek to złom.

            • 11 2

            • Bo po 5 latach zaczyna się psuć (1)

              A nikt na zachodzie nie chce się babrać, kiedy może wydać 20000 euro i mieć nowy.

              To jest ta różnica

              • 2 6

              • 20tyś euro za nowy samochód... chyba za dacie

                • 1 1

      • No ale gdyby nie ten "plebs"

        to ten bogacz zamiast sprzedać swoje auto po 5 latach musiałby je zezłomować. Stare auta może i nie są ekologiczne ale wymiana na nowe co kilka lat jeszcze mniej.

        • 5 2

    • Już jest straż miejska i to wystarczy. (3)

      Na zachodzie nie wyrzuca się pieniędzy na lewo i prawo a w Polsce tak.

      • 7 6

      • Hmm, może niewiele bywałeś na tym Zachodzie (2)

        W wielu miastach mają osobne służby od kontrolowania czy prawidłowo zaparkowanie auta mają ten parking opłacony. SM czy Policja jest od kontrolowania czy auto jest prawidłowo zaparkowane a nie czy została wniesiona opłata.

        • 5 0

        • gdzie na zachodzie jest SM (1)

          jw

          • 0 1

          • W wielu miastach.

            Po prostu inaczej się nazywa, na przykład policja municypalna.

            • 3 0

    • A w razie czego pomoże wojewoda w jego ulubiony sposób...

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Porsche?

 

Najczęściej czytane