- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (34 opinie)
- 2 Kredkami w kierowców przy przejściu (102 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (30 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni
Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.
Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni
Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.
Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.
Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni
Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.
- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2018-02-10 10:35
Ja się pytam
Ja się pytam, dlaczego nie zrobić po prostu 3 pasmowej drogi zamiast 2 pasów i bus pasa? Bus pasy "rozładowują" korki które tworzą się przez zrobienie buspasów.
A poza tym uważam że unia europejska powinna zostac zniszczona.- 8 1
-
2018-02-10 10:32
Powinni przy okazji ogarnąć studzienki, bo jeszcze gdyby były w lini to można ominąć. A ścieżka rowerowa będzie nie fikcyjna jeśli zrobią jak teraz co skrzyżowanie, na druga stronę przenoszona
- 1 2
-
2018-02-10 10:13
zenada
Lumpenproletariusze, emeryci i uczniowie wreszcie nie będą się spóźniać! Gospodarka wystrzeli jak złoto. A inwestycja się zwróci w rok, bo wszyscy biznesmeni, lekarze, inżynierowie, prawnicy, szefowie i dyrektorzy, programiści tak tłumnie i ochoczo jeżdżący wspaniałym pachnącym ZKM w mig wniosą do budżetu ogromny wkład z pracy w czasie, który dotąd był marnowany w korkach. Gdyńskie Cudawianki nabierają nowego znaczenia.
- 7 3
-
2018-02-10 10:08
Ciekawe, że jezdni nie remontuja przy okazji, bo od dawna Morska prosi się o nową nawierzchnię. No i warto postawic jakieś ogrodzenia przy trawnikach przy jezdni bo janusze zaczną parkować na każdy skrawku zieleni jak zabraknie miejsca na ich trupy.
- 4 1
-
2018-02-10 09:31
No to się zacznie!!
Teraz kor na Morskiej potrafi być od stacji Orlenu na Śląskiej do Zakrętu do Oksywia a w czasie przebudowy to chyba od Orłowa już będzie!!
- 6 0
-
2018-02-10 09:07
Przedłużyć PKM!!!
- 4 0
-
2018-02-10 08:52
Papa biznesy przy Morskiej...
Szkoda mi przedsiębiorców bo wszystko padnie ! Nie ma dojazdu i parkingu = nie ma biznesu.
- 5 2
-
2018-02-10 08:14
Zbożowa
Zbożowa Kcynska w strone centrum. Skrawek zieleni do usunięcia i mamy gotowy buspas
- 1 3
-
2018-02-09 18:24
dzisiejszy bus pas od zakretu do oksywia (5)
Dzisiejszym bus pasem od zakretu do oksywia zadko jaki autobus lub trajtek jezdzi odrazu za przystankiem wjezdzaja na normalny pas do jazdy na wprost
- 25 0
-
2018-02-09 18:56
Nie posz głupot jak nie rozumiesz . (4)
Trolejbusy i autobusy korzystają z bus pasa o którym piszesz !
Ja dojeżdżam nim na przystanek od Lidla .
Po skorzystaniu z przystanku CELOWO zjeżdżam z buspasa. ,aby nie blokować kierowcom możliwości skorzystania z zielonej strzałki do skrętu w prawo , gdy ja mam światło czerwone na wprost .
Wystarczy pomyśleć i nie pisać o tym o czym nie masz pojęcia .Ruch w mieście jest co raz większy i lepiej nie będzie . Przyszłość wymusi korzystanie z KM i dlatego już teraz trzeba o tym pomyśleć .Inna sprawa , że kwota z kosmosu .
Apeluję o współpracę na drodze .Nię bądźmy sobie wrogami ...- 6 5
-
2018-02-09 19:06
Spójrz na zdjęcie do artykułu i się nie mądrz (2)
Jedzie buspasem?
- 7 0
-
2018-02-09 19:40
Spojrzałem. (1)
Jest dokładnie tak jak opisałem .
Po skorzystaniu trolejbus zjeżdża z buspasa aby nie blokować ruchu na Obłuże . A Ty dalej nie kumasz ???- 3 4
-
2018-02-10 07:45
Kumam ze Gdynia buduje buspasy z których nawet autobusy i trajki nie chcą korzysać
Dlatego lepiej niech się zastanowią bo zaraz się okaże że tu też jest idiotyczna sytuacja i jeździcie obok bus pasa bo "coś". Nam ciaśniej a Wam nic nie lepiej - to po co tak?
- 6 0
-
2018-02-09 20:24
A jak ciezko wlaczyc sie do ruchu jadac ze skretu do oksywia w morska a nastepnie na obluze bus pas pusty a nie mozna 50 metrow nim pojechac tylko trzeba stac I czekac AZ ktos wpusci na pas do jazdy prosto a tam stoja w korku
- 0 0
-
2018-02-10 06:36
I po co to? Tylko ciaśniej będzie..chyba, ze dla pewnej pani dyrektor robią, bo ona lubi na buspasie...
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.