- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (102 opinie)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (33 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 5 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (30 opinii)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni
Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.
Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni
Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.
Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.
Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni
Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.
- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2018-02-09 23:26
Matrix
21 milionów - za co? Po co?
Istne szaleństwo.- 8 2
-
2018-02-09 23:02
Kolejna głupota w Gdyni
Zamiast przeznaczyć kasę na jeden wiadukt w zakorkowanej Chyloni pajace z UM wywalają grube miliony na idiotyczne projekty które i tak nie odkorkują koślawej ul. Morskiej. Już o wiele lepszy pomysłem byłoby wyrównanie wybojów i dziur na Morskiej niż ta bzdura.
- 16 2
-
2018-02-09 17:17
Buspas przy SKM Gdynia Stocznia (1)
Stały widok: jeden autobus jedzie buspasem a drugi autobus równoległym pasem. A zirytowani kierowcy bujają się za nim. Pomijam już fakt w jakim stanie jest tam nawierzchnia.
Panie Szczurek, farbą NIE DA SIĘ zamalować dziur w ulicach- 35 5
-
2018-02-09 22:59
Nie da się
- 1 3
-
2018-02-09 22:31
Śmiechu WARTE !!! Powinni dać nagrodę pomysłodawcy projektu
- 5 1
-
2018-02-09 22:11
Tak jak na zdjęciu widać...
- 4 2
-
2018-02-09 22:00
Budowa jeszcze jednego pasa a nie byś pasa
- 4 1
-
2018-02-09 21:57
Gdzie upchamy buspas?
ul.Morska na wysokości KAUFLANDU jest już do maximum rozdęta. Do 2006 roku(data otwarcia Kauflandu)było tak, że była jedna jezdnia o dwóch pasach w kier. Chyloni, i druga 2 pasy w kier.Centrum. Teraz jest tak, że prawy jest do skrętu w ul.Mireckiego&Kaufland, dwa środkowe kier.Chylonia i jeden lewy do skrętu w Mireckiego/Komandorską i do zawrócenia w kier.Centrum. Gdzie będzie Bus-pas? Pozostał tylko wąski chodnik ze ścieżką dla kolarzy. Teraz też aby przejść przez przejście trzeba prawie biec bo "zielone" jest limitowane i okrojone. A gdy dojdą jeszcze 2 pasy x po 3.5 metra na stronę? Dziadki z zakupami już nie wyrabiają się w czasie 20 paru sekund a to ponad 26 metrów do pokonania i wpadają pod auta. Ja nie "dziadek" i też ledwo co !
- 7 3
-
2018-02-09 21:27
Po co to
Skoro zaraz wyskoczy jakaś pani derektor firmy z Mostów i bedzie nim chciała jeździć na wyłączność. Po co jej to ułatwiać?
- 11 1
-
2018-02-09 21:24
Co za durnie... Jak ze ścieżkami rowerowymi - żadnej ciągłości a do tego skończy się na malowaniu białą farbą za grube miliony. Szczurasowy standard ku wielkiej radości pajaców co go uważają za bóstwo
- 17 0
-
2018-02-09 21:20
Każdy cykl sygnalizacji świetlnej
Każdy cykl sygnalizacji świetlnej ma ograniczoną "moc "przerobową-tzn. określoną przepustowość. I tak gnający Buspasem autobus/trolejbus- w pewnym momencie ma koniec pasa i co ? Czeka aż ktoś go wpuści. Zanim go wpuszczą to pojedzie kilka samochodów to reszta dalej stoi. Znając życie wyjechać z Buspasa będzie chciało może i 2 pojazdy na raz i co wtedy? Za 5-10 sek zmiana światła na STOP i co,-dalej stoimy? Ale kombinujcie dalej...
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.