Wiadomości

25 mln na sygnalizację i Tristar, 17 na remont dróg. Nowe nawierzchnie Długiego Targu i Słowackiego


17 mln zł zamierzają przeznaczyć na remonty dróg w mieście gdańscy urzędnicy. Ponadto 2 mln magistrat chce przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego TarguMapka, a 300 tys. ma kosztować poprawienie szorstkości kolejnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. W planach jest też naprawa ul. WajdelotyMapka we Wrzeszczu i wyczekiwana przez mieszkańców Szadółek wymiana płyt drogowych na ul. StężyckiejMapka.



Wydatki Gdańska na drogi w mieście są:

zbyt niskie 78%
adekwatne do potrzeb 11%
zbyt wysokie 11%
zakończona Łącznie głosów: 983
O planach inwestycyjnych miasta związanych z remontem i budową dróg w mieście szerzej informowaliśmy już pod koniec września 2020 r.

Wśród zaplanowanych zadań na ten rok znalazły się m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa ul. Nowej OlchowejNowej Opackiej.

Piastowska na Przymorzu do przebudowy



Teraz poznaliśmy wstępne plany Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który na co dzień zarządza układem drogowym w mieście.

Lwią część przewidzianego budżetu, bo aż 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy kolejne lata) ma pochłonąć roczne utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. Rocznie - po doliczeniu podatku - daje to kwotę ok. 10 mln zł.

To o 8 mln zł więcej, niż cały budżet na remont i utrzymanie dróg na terenie Gdańska, na co urzędnicy przewidują przeznaczyć 17 mln zł.

Kolejne 7 mln zł ma kosztować w 2021 r. utrzymanie urządzeń oświetlenia ulic, a 2,1 mln zł urzędnicy chcą przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego Targu. Przetarg na te prace zaplanowano na maj.


Nieco mniej, bo ok. 1,8 mln zł ma kosztować modernizacja mostów w ciągu ul. WołyńskiejMapka, a na ok. 1 mln zł szacowany jest koszt budowy i utrzymanie barier energochłonnych oraz utrzymanie świątecznej iluminacji.

W 2021 r. urzędnicy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu dworca PKS. Na monitoring wind i schodów magistrat przewidział 650 tys. zł. Opracowania projektów budowlanych i wykonawczych doczeka się też Rewaloryzacja Wielkiej Alei Lipowej (500 tys.).

Kierowców z pewnością ucieszą inwestycje drogowe. Wśród nich są m.in. wymiana płyt drogowych na ul. Stężyckiej (800 tys. zł), poprawa szorstkości kolejnego odcinka ul. Słowackiego - tym razem z Niedźwiednika w kierunku obwodnicy - (300 tys. zł) czy naprawa nawierzchni jezdni na ul. Wajdeloty (250 tys. zł).

wideo archiwalne


Wśród pozostałych zadań, jakie urzędnicy chcą zrealizować w 2021 r. znajdują się m.in.:

  • usługa ustawiania i magazynowania wygrodzeń drogowych (500 tys.)
  • utrzymanie urządzeń elektrycznych i mechanicznych kładki na Ołowiankę (400 tys.)
  • ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą (400 tys.)
  • flagowanie miasta (320 tys.)
  • kontrola i obsługa wjazdów na cmentarze (270 tys.)
  • remont dylatacji i łożysk na wiadukcie w ciągu Trasy Sucharskiego (250 tys.)
  • renowacja pasów zieleni przyulicznej (240 tys.)
  • dokumentacje projektowe remontów obiektów mostowych (200 tys.)
  • dostawa i montaż słupków wygrodzeniowych oraz stojaków rowerowych (150 tys.)
  • dostawa i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (150 tys.)
  • wykonanie przeglądów serwisowych mostu w Przegalinie (150 tys.)
  • remonty obiektów inżynierskich - montaż balustrad (140 tys.)
  • konserwacja zakotwień do podpór mostu na Trasie Sucharskiego (140 tys.)

Opinie (277) 7 zablokowanych

  • Ten tristar (36)

    to dla mnie taki odpowiednik wirtualnego znicza. Pyk i kasy nie ma.

    • 373 19

    • Tristar steruje ruchem. Ułatwia między innymi przejazdy tramwajom (16)

      To że go nie widać, nie znaczy że nie działa.

      • 9 82

      • gdzie ulatwia przejazd tramwajom? (6)

        tramwaj na wszystkich swiatlach stoi ... kosztował 1,5 miliarda -rocznie 25 mln -niezly mis i nikt nie wie do czego on sluzy.

        • 62 5

        • Tramwaj stoi, bo głąby ładują się na tory na czerwonym. (2)

          • 8 39

          • Na alei Zwyciestwa nikt mu sie nie ładuje (1)

            a i tak obiecanebo priorytetu dla tramwajów nie ma. Zgadzam sie z tezą że to Miś.

            • 25 1

            • Jak nie?

              Na Miszewskiego stoją na torach, na Wyklętych tak samo...

              • 5 4

        • Bez jaj...

          Widzę, że po latach 150mln nagle ewoluowało do 1,5mld?

          • 7 1

        • Po co ta manipulacja.

          O ile artykuł nie został edytowany to wyraźnie jest napisane, że 25 mln zł w rozłożeniu na trzy lata. Dla większości osób nie wiele to zmienia, bo i tak milion (a co dopiero jego wielokrotność) to kwota, która oznacza, że cokolwiek tyle kosztuje jest zbyt drogie w odniesieniu do swojej rzeczywistej wartości.

          • 3 3

        • Problemy ze zrozumieniem

          Rocznie TriStar nie kosztuje 25mln. To łączne koszty utrzymania sygnalizacji świetlnej i systemu TriStar przez najbliższe 3 lata. Teraz poproszę podział ile idzie na sygnalizację, a ile na system. A dla ciekawych koszt zamontowania sygnalizacji najprostszego przejścia dla pieszych to ponad 100tys. Za co ja pytam?

          • 0 0

      • W Gdańsku tramwaje nie mają żadnego priorytetu. To są bajki opowiadane głupim ludziom, żeby nie narzekali na Tristar.

        • 21 2

      • tristar służy do Rejestrowania Twojegonpojazdu skad jedzie i dokad ,a nie ma.na celu poprawy plynnosci ruch . Zrozumcie to (2)

        Ajsj

        • 13 3

        • te dane nie są zbierane chyba że na wniosek CBA

          • 2 4

        • Musieli by mieć serwery większe niż microsoft

          + apple + nasa.

          • 0 0

      • to tak jak z mózgiem przedmówcy bobex-a :) niby nie widać a działa ;)

        • 1 0

      • Ostatnio jechałem moreny do oliwy. (1)

        Bez beki, koło 18 stałem na chyba wszystkich możliwych światłach. Od razu sobie pomyślałem, że albo tristar nie działa albo udrażnia ruch ale nie na tej trasie...Co 200 metrów stop. Dawno się tak nie wkurzyłem

        • 6 2

        • to byl Tristar a nazywa sie to spowolnieniem ruchu do "tempo" 30km/h

          • 0 0

      • Steruje bezrobociem

        Daje prace miernotom urzedbicYm. Tramwaje jezdzily i bez tristara

        • 2 0

      • Ułatwia przejazdy Tramwajom ....

        urzekła mnie Twoja historia.
        Prawie się popłakałem ... ze śmiechu

        • 4 1

    • po co nam dobre drogi? lepiej telewizorki, a jak potrzeba to i tak nic tam nie jest nagrane... (1)

      łapówki, korupcja i nic więcej...

      • 24 2

      • faktycznie, lepiej remontować istniejące ulice niż budować nowe drogi

        które tylko zwiększają skłonność budowania się na dalekich przedmieściach Gdańska lub w sąsiednich gminach by potem korkować miasto codziennymi przyjazdami samochodami prywatnymi

        • 4 3

    • stan dróg w wojewódzkim mieście Gdańsk to dramat ...wstyd dla władz ale i dla mieszkańców że głosują na socjalistów... (4)

      .......mieszkańcy/kierowcy tolerują taką władzę tzn na remont dróg 17mln zł przy takim budżecie i rangi miasta Gdańsk tj miasto wojewódzkie ....
      dla socjalistów kierowca to wróg może dlatego nie remontują dróg , po co tak rozbudowana i droga w utrzymaniu państwowa komunikacja jak prawie każdy ma prawo jazdy i co za problem kupic sobie mały samochód lub skorzystać z prywatnego transportu

      • 21 8

      • Polecam przeczytanie uchwały budżetowej miasta (2)

        Drogi powiatowe 143 mln zł
        Drogi gminne 159 mln zł
        Drogi wewnętrzne 4 mln zł.

        W sumie na drogi miasto wyda 306 mln zł. Artykuł wprowadza czytelnika w błąd, bo czytelnik sądzi, że te wydatki to całość kosztów dróg w mieście - jest to nieprawda.

        • 11 5

        • typowe (1)

          No niesetety. Tak jest pisane aby się klikało, i aby można było jechać po urzędasach. Bo że można jechać to przecież oczywista oczywistość.

          • 4 5

          • Najpierw FiveStar potem TriStar - taki tytuł powinien mieć ten artykuł

            • 1 1

      • Libki to nie socjaliści

        NSDAPiS straszy komuną, którą sam wprowadza

        • 3 4

    • Takie wieksze

      Mevo, jest a ni ma

      • 10 2

    • Oni powinni wyłączyć ten Tristar na tydzień i byśmy wiedzieli czy się przydaje czy nie bo szczerze mówiąc to już chyba nikt nie pamięta jak się jeździło beż tristara.

      • 9 0

    • klick bite w tytule (3)

      W tytule jest tzw. klick bite. 25 milionów, i to na trzy lata to nie tylko koszt utrzymania tristara ale wszystkich sygnalizacji świetlnych w całym mieście, łącznie z serwisem, rachunkami za prąd itp.

      • 4 3

      • Clickbait (2)

        Clickbait, ang. przynęta na kliki.
        Zlituj się...

        • 2 3

        • Ma rację niestety. Chodzi o to aby wywołać wrażenie, że na system który niewiele daje, wydaje się mnóstwo kasy, bo znacznie więcej niż na drogi. Bo żeby całościowo rozpisać budżet na drogi (w tym nakłady inwestycyjne które nie są w ogóle w gestii GZDiZ tylko DRMG) to już nie łaska. A potem ludzie plują na urzędasów, że de..le, że nic nie robią itp. A co do tristara to on działa, może nie optymalnie, ale działa. Bez tego byłoby znacznie gorzej.

          • 6 1

        • sam się zlituj

          nie mam słownika przy sobie :)

          • 1 1

    • Po co nam dobre drogi

      Jak mamy w Berlinie

      • 5 1

    • I to zaaranżowane zdjęcie... 4 monitory na biurku i spadający kontenerek. Na szybko inscenizowali.

      • 3 0

    • Ten Tristar to pralnia

      Nie działa a kasa dla swoich leci..

      • 7 0

    • Oj tam nie przesadzaj. Ilu znajomych królika znalazło tam pracę ;) (1)

      Tristar, Stadion, ECS, Teatr Szekspirowski to takie lokalne odpowiedniki willi Putina.

      • 4 1

      • chyba "pracę"

        • 1 0

    • Google Maps jest za darmo i jest 100 razy lepszy

      Do ustalenia natężenia ruchu i korków. Te wydatki na Tristar pachną korupcją

      • 0 1

  • Porażka ! (3)

    • 150 9

    • (1)

      Nagłówki niczym z WP albo Pudelka - uwaga kradnom 25 mln zł, wincyj niż na drogi

      ... po czym okazuje się, że to na 3 lata, czyli 10 mln zł rocznie, co daje razem 30 mln zł, które nijak się ma do 25. Ale hajs za klikalność się zgadza.

      • 5 2

      • dokładnie

        • 2 1

    • Mamy dość Dulkiewicz. Za jej rządów nic się nie dzieje, totalny marazm !!!

      • 1 0

  • (20)

    Zdecydowanie za małe nakłady..powinni rzucić 500 mln a nie jakieś grosze na łatanie dziur.Ale widać mieszkańcy zadowoleni z takiego stanu.

    • 84 27

    • A zastanowiłeś się skąd takie pieniądze? (7)

      W życiu nie jest jak w rządzie, że się dodrukuje i jakoś będzie...

      • 11 11

      • (5)

        A o to już niech włodarze dbają, od tego chyba są wybrani.

        • 11 8

        • W Gda (4)

          Nie zostali wybrani tylko dostalismy ich w spadku aby kupowali rydwany i uczestniczyli w radosnych marszach w rocznice zakonczenia drugiej wojny swiatowej

          • 12 9

          • Lepszy rydwan i radosne marsze (3)

            niż spędy "rodem z komuny" i pieniadze wyrzucane w błoto na propagandę i kościół !

            • 6 8

            • Pewnie. Gdyby nie kościół bylibyśmy drugą Japonia. Jakie życie jest proste. (2)

              • 6 2

              • Nie, ale bylibyśmy bliżej.

                I powiem Ci, że jako wierzącego, dużo bardziej mnie boli ta cała maniana, niż antyklerykałów...

                • 3 0

              • podsumuj ile pieniedzy

                wyrzucamy na zaspokojenie potrzeb kleru. Począwszy od ZUS-ów i innych srusów, poprzez sprzedaż nieruchomości za 1% wartości, pensje dla katechetów i innych kapelanów w każdej mozliwej instytucj, że o "pokropkach" nie wspomnę. A gdyby te pieniadze przeznaczyć np na służbę zdrowia ? Problemy z leczeniem zniknęły by w ciagu paru lat. A tak pakujemy fortuny w panów i panie, którzy opowiadaja bajki z rodziny fantasmagorie !

                • 4 2

      • Z ECS`a

        • 2 1

    • To, że miasto (2)

      ma mniejszy budżet to zasługa pisich rzadów . Zwiekszają "zadania własne" samorządów a pieniądze "przycinają" ile się da, zwłaszcza miastom "niepokornym".No cóz, taka jest "dobra zmiana" więc nie płacz !

      • 7 12

      • Czy ty xyz dużo oglądasz TVN (1)

        I drogi tez masz w Berlinie to po co w Gd

        • 3 3

        • naucz się pisać.

          Wiem, że w wyborach na pis tylko x, ale jak już chcesz coś tu komentować, to wypada umieć.

          • 0 0

    • mądralo, Gdańsk wydaje ponad miliard na oświatę (5)

      z czego połowa to pieniądze budżetu Gdańska, bo rządowa subwencja oświatowa wypłacana przez rząd jest niewystarczająca więc jeśli masz uwagi zwróć się do Morawieckiego i na Nowogrodzką.

      • 7 8

      • Piniendzy

        Piniendzy nie ma i nie będzie.znasz to?

        • 6 0

      • Do p/i/sich (3)

        zwolenników to nie dociera. Poza tym, oni mają "ambicje" dowalić do pieca wszędzie tam gdzie władzę ma ktoś inny.

        • 6 2

        • Do po-wskich

          zwolenników to nie dociera. Poza tym, oni mają "ambicje" dowalić do pieca wszędzie tam gdzie władzę ma ktoś inny.

          • 3 4

        • Nie oglądaj TVN (1)

          To zmądrzejesz

          • 3 3

          • Ktoś tu jeszcze ogląda TV?

            Tylko płacić trzeba na rządową szczujnę...

            • 1 3

    • Miasto na drogi wydaje 300 mln zł

      Te koszty tutaj to wyszczególnienie tylko niewielkiego kawałka z wszystkich wydatków.

      • 1 1

    • Tak i głosują co roku

      Po co nam dobre drogi w Gdańsku skoro takie mamy w Berlinie..

      • 1 0

    • Na mazury słoju

      • 0 0

  • Czy wiadomo już ile w tym roku Gdynia przeznaczy na remont dróg i Tristsra? (3)

    Odnoszę wrażenie że w Gdyni inwestycji z roku na rok coraz mniej.

    • 83 4

    • co całymi dniami robi szczurek? (1)

      • 6 2

      • Biega kanałami

        I chowa się przed mieszkańcami

        • 6 0

    • To, że tu nie możesz o tym przeczytać to nie znaczy że się nic nie dzieje, hejterze.

      • 1 0

  • Nie zdawałem sobie sprawy (5)

    z tego jak nierówna i zniszczona jest nawierzchnia Długiej i głównego miasta, dopóki nie odwiedziła nas znajoma na wózku inwalidzkim. Jednym słowem-masakra.

    • 96 6

    • Najgorsze że zamiast zrobić to porządnie (system odwadniania, obniżenie poziomu celem przywrócenia przedproży, tramwaj turystyczny przez Długą), to znów będą półśrodki.

      • 8 0

    • (1)

      po prostu gdansk nie jest przyjaznym mistem dla niepelnosprawnych. albo auta na chodnikach albo chodniki krzywe i dziurawe. albo niedzialajace windy (czesto pochowane i trzeba ich szukac jak ta do tunelu przy dawnej krewetce)

      • 3 1

      • Za to jest europejski

        Zamiast polskich flag woli wieszać flagi Unii i promować dziwaków z LPG

        • 6 0

    • Długa

      Oczywiście masz rację, że dziurawa nawierzchnia jednego z najbardziej reprezentacyjnych miejsc w Gdańsku jest skandalem, natomiast za nadużycie uważam ogłaszanie jej remontu w ramach remontów dróg. To jest promenada.

      • 2 0

    • Przeciez byl remont

      Zwrocilem uwage sp. adamowiczowi dlaczego niszczy ul Dlugo targ pozwalajac na ten "bruk" Odpowiedzial ze plyty byly popekane i trzeba "naprawic". A prawda ,to zaprzyjazniona firma nie miala w tym czasi zajecia....

      • 0 0

  • Wajdeloty jest nienaprawialna (7)

    który to już remont ?

    • 109 2

    • To będzie rewitalizacja rewitalizacji, któa była zaledwie parę lat temu

      Parę łanych ton betonu trzeba było dowieźć na budowę metropolii i tych osiedli po browarze. A co tam że po nowo wyremontowanej kostce, przecież miasto to wyremontuje za podatników kasę, deweloperka jest na specjalnych prawach.

      • 24 1

    • Dlatego powinni zrobić deptak i wyrzucić samochody (3)

      Po rewitalizacji to będzie już 5 naprawa w 5 lat.

      • 7 9

      • i fruwaj do domu (2)

        wazne zeby lewackim aktywistom bylo lepiej; deskorolki itp. atrakcje

        • 11 7

        • No ciężko przejść się kilka kroków?

          • 2 5

        • Nienawidzę lewaków! Ale niech mi państwo zbuduje drogę i parking pod domem z podatków.

          Weź się zdecyduj, bo to rozdwojeniem jaźni wieje.

          Albo kup sobie drogę i parking pod domem na wolnym rynku...

          • 2 4

    • Komedia. Więcej spoiny niż kamienia

      • 4 0

    • Ponad 3 mld zł, to szacowane wydatki na inwestycje do końca 2023 roku.Jestem dumny ,że Nowa Świętokrzyska w końcu powstanie ( kt

      Główne cele na najbliższe lata, to realizacja oraz rozpoczęcie prac projektowych (wybrane inwestycje):
      Nowa Warszawska (oraz zakończenie projektu gpkm iva) ,
      Nowa Jabłoniowa ,
      Nowa Świętokrzyska ,
      Nowa Politechniczna trasa Gdańsk Południe Wrzeszcz ,
      Kontynuacja budowy mieszkań komunalnych blisko 400 lokali mieszkalnych do 2023 ,
      Kontynuacja programu PPP dla Dolnego Miasta ,
      Ukończenie programu rewitalizacji dzielnic ,
      Modernizacja sortowni realizowana przez spółkę Zakład Utylizacji Sp. z o.o. ,
      Fotowoltaika instalacja paneli PV na dachu hermetycznej Kompostowni ,
      Zakup taboru autobusowego (40 sztuk) ,
      Inwestycje pasa nadmorskiego ,

      • 0 1

  • Budżet na drogi jak w Pcimiu Dolnym (8)

    • 115 5

    • Piniendzy NIE MA (4)

      Bo trzeba impreze lgbt zorganizowac

      • 19 3

      • Co innego gdyby to był pomnik Kaczyńskiego, albo miesięcznica. (2)

        Wtedy to są dobrze wydane pieniądze...

        • 5 15

        • Jasne (1)

          LGBT to najlepiej wydane pieniądze

          • 11 3

          • Na pewno lepiej niż 486 pomników najgorszego prezydenta w historii Polski.

            Które są porozstawiane po całym kraju...

            • 3 11

      • Nie przesadzaj - Obajtek reklama pisu - w Pcimiu miał większy budżet bo pis daje kasę tylko swoim :)

        • 2 5

    • Budżet na drogi to ponad 300 mln zł

      Te liczby tutaj to tylko niewielki kawałek wydatków. Wierz mi, w Pcimiu nie mają takich pieniędzy na drogi.

      • 2 3

    • ale za to mamy rydwan (1)

      i najmądrzejszą prezydent na świecie!

      • 0 0

      • i kurz w klepsydrze! takiego nikt nie ma, tylko my " gdańszczanie"!

        • 0 0

  • Monitoring za 650tys (3)

    To jakiś faknews ;)? Czy mi to tylko śmierdzi "kolesiostwem".
    czy to jakiś instruktor narciarstwa będzie zakładał? ;)

    • 126 4

    • ciekawe ile na plakaty sedziowskie poszlo?

      ile na festyn po Adamowiczu?
      ile jeszcze kasy mieszkancow pojdzie na "bzdury"?

      • 18 7

    • Też się zdziwiłem patrzą na kwotę

      • 4 1

    • Omg

      A jakość nagrania pewnie będzie taka sama jak u jubilera z Wrzeszcza :)

      • 1 0

  • Tristar (33)

    Moje pytanie jest zasadnicze po co wogole Gdańsk pakował sie w jakiś tristar którym moim skromnym zdaniem nie działa i niczego nie wnosi. Wpakowali 150mln zł w jakiś badziew który jest nieefektywny i moim zdaniem potęguje korki bo w Gdańsku nie ma czegoś takiego jak zielona fala. Wystarczy przejechać się po morenie czy kołobrzeskiej. Moim zdaniem głównym celem tristaru miały być rejestratory które miały lupić kieszenie kierowców za najmniejsze przewinienie tyle że w między czasie przepisy się zmieniły i fororejestratorow zaczęło ubywać. Wpakowali 150mln na coś co jest nieefektywne i jeszcze utrzymują to za 25mln rocznie. To jest skandal że remont dróg to jest niższy koszt dla budżetu niż to coś.

    • 296 11

    • (6)

      Założeniem Tristara nigdy nie była zielona fala, nie wiem skąd masz takie informacje.
      Po drugie 25mln to utrzymanie całej sygnalizacji + tristar. Nawet gdyby go nie było to utrzymanie sygnalizacji także kosztuje bardzo dużo.

      • 6 39

      • to wyłączmy go w chol... nie bedziemy placić za prąd i "serwis"

        telewizorki na WOSP na aukcje...

        • 24 2

      • (1)

        Tristar może w określonych warunkach generować zieloną falę, ale faktycznie, nie o to chodzi.
        Przy okazji często jeżdżę Chłopską z Żabianki w kierunku Zaspy i z doświadczenia wiem, że jazda z prędkością około 50 km/h pozwoli na przejeżdżanie tego odcinka drogi bez zatrzymania. Ale tylko wtedy, gdy nie ma dużego ruchu. Najczęściej bowiem jestem objeżdżany przez niecierpliwych kierowców, którzy z dumą prezentują "możliwości swoich maszyn", po czym z wdziękiem hamują przed czerwonym światłem. Gdyby nie to trafiałbym bez przyspieszania i hamowania wprost na zielone. Więc to nie wina Tristara, a krewkich kierowców

        • 13 23

        • O ile jadąc od strony Kościuszki w kierunku Żabianki to prawda o tyle w drugą stronę to pleciesz głupoty. Pierwsze skrzyżowanie z Pomorską, zapala się zielone światło po czym będą w połowie drogi do Piastowskiej widzę jak zmienia się światło na czerwone. W tym wypadku muszę jechać 150km/h lub 20km/h aby trafić na zielone. To samo przy dzieje się dalej, ruszam a tam zapala się czerwone. Przypomina to bardziej czerwoną falę.

          • 12 1

      • 25 mln za utrzymanie sygnalizacji w mieście to bardzo oszczędne liczenie. Te koszty są znacznie większe.

        • 3 5

      • To co było jego założeniem???

        • 9 2

      • założeniem Tristara była "czerwona fala"

        urzędnicy się do tego nie przyznają, ale system ma generować korki. Chodzi o ograniczenie prędkości w mieście i zmuszenie do korzystania z komunikacji miejskiej.

        • 7 1

    • Tristar nie działa, wirus nie istnieje (3)

      • 4 12

      • Tristar nie działa, ale wirus istnieje.

        Nie tak dawno wróciłem że szpitala covidowego, to wiem co mówię. Nie chciałbyś tam trafić koleżko.

        • 11 3

      • Tristar nie działa (1)

        Wielokrotnie to stwierdzałem osobiście. Codziennie jadę trasą z Elbląskiej do Gdyni. Przed Okopową wisi tablica Tristara która pokazuje czas przejazdu do Gdyni. I co? I wielkie g...
        Pokazuje drogę przez miasto 45 minut (przez Sopot) do centrum Gdyni. Przez obwodnicę pokazuje 35 minut.
        Człowiek któremu zależy na czasie, wzoruje się na tym boskim cudzie techniki i rusza do Gdyni przez obwodnicę, bo przecież pokazuje znacznie szybszą drogę. I co?
        Po 20 minutach mijam skrzyżowanie z Łostowicką, a zostało mi wg tego cudu techniki, jeszcze 15 minut do centrum Gdyni.
        Więc nie mówcie mi, ze to coś działa. Jaki sens maja te wyświetlacze, kiedy mijają się z prawdą a rozbieżność nie jest rzędu 2-5 minut tylko 20-25. Bowiem czas realnego dojazdu do Gdyni spod tego wyświetlacza przy Okopowej wyniósł mnie nie 35 minut jak pokazywał Trstar, a 55 minut. I nie do samego centrum Gdyni, a znacznie bliżej.
        Więc dziękuję, ale to kasa w błoto, nic nie daje a jedynie wprowadzają te komunikaty w błąd.

        • 19 2

        • lepiej działa

          google maps, które jest "za darmo"

          • 2 1

    • (5)

      Miasto chciało kroić kierowców na mandatach ale w międzyczasie rząd wycofał fotoradary z kompetencji Straży Miejskich i klops.

      • 29 0

      • W Polsce nigdy nie istniał przepis (4)

        pozwalający na karanie mandatami za nagrania z takich systemów jak Tristar. Tristar nie ma nic wspólnego z fotoradarami.

        • 2 6

        • Amnezja? (3)

          A jak jeździli nocą po Słowackiego jakimś rajdowym szrotem i robili pomiary do odcinkowej kontroli prędkości? A po co nad Al. Grunwaldzką wiszą kamery?

          • 7 1

          • Tristar to odcinkowy, wtedy w prawie nieznany

            Miasta mogły jedynie z punktowych pomiarów nakładać mandaty

            • 2 0

          • Żadna amnezja (1)

            Miasto z takich kamer może dokonać pomiaru prędkości, ale nikt nie może (i nigdy nie mógł) z takich pomiarów wystawić mandatu.

            • 2 0

            • Poczytaj wpierw

              Prawo drogowe.pl lub PORD zanim znów coś durnego napiszesz. Jeszcze RODO.

              • 0 0

    • Dziala dziala i ruch moga tez sterowac przez logowanie sie komorek.

      Jak kogos nie lubia to ciagle ma czerwone.Moga tez spowodowac szruczny korek aby sluzby zdazyly cie dopasc,,,,duze mozliwosci.

      • 8 1

    • po to zeby co roku "wyciagać" pieniądze (10)

      Tristar i tzw. zielona fala nie działa. Jadąc samochodem nie ma płynności w światłach tylko po zielonym świetle już na następnych światłach stoi się na czerwonym

      • 23 0

      • Działa i to pięknie. Wystarczy jechać ~5km/h poniżej limitu. (9)

        Tyle tylko, że jak jedziesz z zieloną falą, zaraz jakiś geniusz musi Cię wyprzedzić żeby zdążyć na czerwone.

        • 3 22

        • Nie ma żadnej zielonej fali (3)

          Była na głównym ciągu za komuny, wyświetlacze pokazywały jak szybko należy jechać by trafić na zielone. System działał i nie kosztował bezsensownych milionów rok w rok.
          Tristar to Miś naszych czasów!

          • 25 1

          • (2)

            Było wtedy 20x mniej samochodów na drogach, a trup ścielił się gęsto na drogach. To nie była wielka sztuka, by istniał taki system.

            • 2 12

            • (1)

              Jaki trup? Kto ci naopowiadał tych bzdur?!

              • 9 1

              • Trup to sie dzisiaj ścieli

                Kiedyś uczono dzieci jak przechodzić przez jezdnię. Dzisiaj piesi mają fałszywe poczucie bezpieczeństwa i gapia się w smartfony a na przejściach działa instynkt stadny.

                • 4 1

        • (1)

          nie działa, nie kłam.

          • 9 0

          • A spróbuj.

            Wiem, że ryzykujesz pęknięciem żyłki, bo Janusz kierowca nie jest w stanie jechać z dozwoloną prędkością, ale zaryzykuj.

            • 1 9

        • dobrze powiedziane

          • 2 0

        • Raczej 60 powyżej limitu.

          • 5 1

        • Zapraszam do centrum Gdyni na Władysława IV

          Na południe zielona fala przy 80 km/h
          Na północ czerwona fala na pustej drodze przy dopuszczalnej prędkości.

          • 2 0

    • To co myślisz jest dalekie od prawdy (1)

      Nie tak dawno była awaria Tristara, który nie działał przez 3 dni i mimo znacznie mniejszego ruchu w czasie pandemii całe miasto stanęło. Nie zawsze to co na chłopski rozum się wydaje jest prawdziwe. Bez Tristara całe Trójmiasto stanęłoby w ogromnych korkach, co nie zmienia faktu, że Tristar jest już dość stary i są na rynku lepsze systemy.

      • 4 14

      • Większej głupoty nie czytałem.

        • 12 0

    • Czerwoną falę wnosi tristar. w gdyni nie bywacie? Ma zmuszać do kolarstwa i hulajki.

      • 0 0

    • Jedyne rozwiązanie

      Jedyne rozwiazanie to radykalna zmiana wladzy na prawdziwego gospodarza a nie kumpla

      • 0 0

  • Tristar... (9)

    Czy my mamy jakaś wymierna korzyść z systemu Tristar ? Oprócz tego że pokazuje czas przejazdu z Gdyni do Gdańska (Google Maps robi to za darmo o dziwo). I na to 25 baniek rocznie ? Ciekaw ile osób zatrudnia firma obsługująca te sygnalizacje i kto jest w zarządzie - na pewno jakiś kuzyn matko wujka ojca chrzestnego....

    • 215 7

    • dokladnie. google maps pokazuje mi korki w calym miescie na zywo i wybiera mi najszybsza trase przejazdu. cos czego tristar nie jest w stanie zrobic.

      • 17 0

    • Tak, korzyści są niezaprzeczalny (6)

      Tristar znacząco wpływa na zwiększenie płynności ruchu w mieście. W skrócie - jak po jakiejś drodze jedzie więcej samochodów, to Tristar dłużej wyświetla im sygnał zielony.

      • 2 21

      • ciekawe hmm, to chyba ktoś zapomniał go włączyć.

        • 15 1

      • to przejedź się chociaż raz wieczorem, po 23 (2)

        Cudownie inteligentny Tristar zatrzymuje Cię na każdych światłach na głównej arterii Trójmiasta mimo, że z bocznych ulic nie zamierza wyjechać żadne auto. Oczywiście jadąc "normalnie" czyli 60-70 km/h. Polecam.

        • 18 2

        • Ciekawe, jak jadę 60-70 na 70, a 50 tam gdzie jest 50, (1)

          To jedyne skopane światła są pod Operą. Poza tym, nie ma powodu żeby dotykać hamulca.

          • 2 19

          • to przejedź się z Ujeściska na Przymorze

            W nocy na każdych światłach się stoi, będąc samemu na drodze i jadąc przepisowo ( sprawdziłem) . W godzinach popołudniowych dojazd z Przymorza na Ujeścisko to istna masakra. Główne arterie miasta muszą ustępować pierwszeństwa tym bocznym , dojazdowym . Tak właśnie działa sławetny tristar . lepiej by zrobili montując liczniki czasu do zielonego , zmniejszyło by to korki .

            • 2 0

      • (1)

        na morenie masz czerwona fale wszedzie praktycznie, podjezdzasz do swiatel zawsze czwerwone to jak to g/// dziala ?

        • 13 1

        • Dziwne, jak jeżdżę do pracy, pierwsze czerwone jak wjeżdżam na Havla

          Kolejne pod makiem, jak skręcam w prawo.

          Oczywiście o ile żaden pacan nie stanie w poprzek Łostowickiej, albo nie postanowi w ostatniej chwili skręcić w prawo...

          • 3 3

    • Może w końcu obiecany priorytet dla tramwajów i mandaty za jazdę na czerwonym?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki: